Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu. Na rynku debiutowała w 2011
roku. Jej koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp Seria 6 Coupe Concept zaprezentowany
kilkanaście miesięcy wcześniej. Projektantem samochodu jest nowy szef stylistów BMW,
Adrian van Hooydonk. Podobnie jak modele E63 i E64, nowa Seria 6 dzieli płytę podłogową
z Serią 5. Inaczej niż w przypadku poprzednika, pierwsza w sprzedaży pojawiła się wersja
kabrio oznaczona symbolem F12, a dopiero po niej odmiana coupe (F13).
czytaj więcej
Razem z Chrisem Banglem, który odpowiadał za poprzednią, mocno
kontrowersyjną „szóstkę”, z projektów BMW ulotniła się właśnie ta kontrowersyjność (różnie
ją nazywano: przyciężkawość, koślawość…). Nowa Seria 6 jest ładniejsza, ma bardziej
harmonijne kształty i nie każe pytać: „Dlaczego akurat tak?”.
~Powagosław
Ładniejsza „szóstka” to żadna sztuka, gdyż poprzednia miała fizjonomię słonia. Ale zamiast
pochwał będzie osobisty żal. Bo można było inaczej. Seria 6 ma fantastyczny rodowód
– pierwszy model tej linii do dziś zachwyca. Gdyby tak ktoś w BMW wpadł na pomysł
zrobienia nowej „szóstki” w stylu retro, wzorem Mustanga choćby, modliłbym się o taki
samochód do wszystkich świętych.
~Luzacjusz