Szukaj

Informacje o Chrysler PT Cruiser

Lata produkcji: 2000 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model klasyfikowany w niższej klasie średniej (segment C), produkowany od 2000 roku. Jeden z prekursorów mody na tak zwany „retro styling”, nawiązujący swoim wyglądem do aut z lat 30., szczególnie do słynnego modelu Airflow. Bezpośrednim pierwowzorem auta był prototyp CCV. Początkowo PT Cruiser zaprojektowany przez Bryana Nesbitta miał być modelem należącej do koncernu Chrysler marki Plymouth. Pod szyldem samego Chryslera odniósł duży sukces rynkowy, w 2001 roku został wybrany Samochodem Roku Ameryki Płn. Od 2007 roku dostępny również w wersji kabrio.
czytaj więcej
Powagosław
Oszałamiająco sentymentalny samochód. Stylistyczne mistrzostwo, PT Cruiser wygląda jak żywcem przeniesiony z czasów prohibicji. Retro design w najlepszym wykonaniu, choć opinia ta absolutnie nie dotyczy wnętrza auta. ~Powagosław
Luzacjusz
Podobno pewien polski mafioso po obejrzeniu „Ojca chrzestnego” kazał swoim kamratom mówić do siebie po włosku, a na obiad chciał tylko spaghetti. Niestety makaron tak mu zaszkodził, że nie doczekał premiery PT Cruisera. Tak pewnie wziąłby z 50 aut w leasing. Na firmę. Ja bym też wziął, mimo niedoskonałości tej maszynki. ~Luzacjusz

Chrysler PT Cruiser – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

2,9
~Tomasz
MPV 2.0 i 16V 141KM 104kW
Chrysler PT Cruiser
Samochód dużo lepszy niż twierdzą hejterzy, którzy go nienawidzą. Realistycznie jest trudnym do oceny samochodem - bo niektóre jego cechy są świetne (oryginalność, wygoda wnętrza, rozplanowanie wnętrza, całkiem fajny klimat w skórzanym wnętrzu limited edition), a z drugiej strony w innych sferach jest fatalnie - nie chodzi tylko o bardzo średnią trwałość silnika 2.0 (usterki nie są takie częste, natomiast nie wytrzymuje dużych przebiegów bez remontu a nawet dwóch). Przede wszystkim w aucie drażniła mnie sprzeczność charakteru. Co z tego że fotel jest bardzo wygodny i miejsca nie brakuje, układ kierowniczy zachęca do spokojnej jazdy na wprost, skrzynia jest leniwa i bardzo płynnie zmienia biegi, skoro zawieszenie BARDZO dobija na nierównościach (i to zawieszenie dobrze utrzymane). Przynajmniej tak jest w wersji z silnikiem 2.0, bo ta występowała tylko na Europę. Podstawą wygodnego kanapowozu jest miękkie zawieszenie. Nie rozumiem dlaczego Chrysler połączył leniwy układ kierowniczy i leniwo pracującą skrzynie z zawieszeniem, które twardością pasuje do aut sportowych (wejdźcie tym na dziurawą drogę). Według mnie psuje to duża część przyjemności z jazdy, bo ani nie idzie przepłynąć nad dziurami (modlisz się żeby zdążyć ominąć wyrwy w drodze), ani nie idzie jechać szybko (skrzynia jest tak leniwa że nie idzie za wiele wycisnąć z wolnossącego 2.0, a układ kierowniczy jest tak szybki ster na Titanicu). Według jest to przede wszystkim samochód dla kogoś, kto rzadko jeździ po kiepskich drogach. Najlepszy do jazdy po przedmieściach i drogach wojewódzkich z dobrym asfaltem. Na gęste miasto się tak nie nadaje przez słabe zdolności manewrowania i kiepską widoczność (mogę powiedzieć, że po nauczeniu się jak dobrze parkować PT, w każdym innym aucie jestem mistrzem parkowania). Na autostradzie jest głośno i zdycha kompletnie przez kiepską aerodynamikę, z tym automatem ma już ponad 2,500 obrotów przy ok. 110 km/h, a z LPG na większe obroty już lepiej nie wchodzić na dłuższy czas, bo ten silnik ma wrażliwe zawory, i gaz je łatwo wypala. Też przy jakiejkolwiek próbie wyprzedzania na autostradzie automat niestety redukuje do 3ki, bo ma tylko 4 biegi, a to oznacza niezłe wycie. Najlepiej się nim jedzie tak 85 km/h. Do tej prędkości jest zaskakująco cichy, mam wrażenie że podwozie jest akurat dobrze wyciszone. Niestety od 90 km/h odzywa się aerodynamika cegły. Jak ktoś lubi auta amerykańskie i oryginalne, i jest raczej spokojnym kierowcą, to polecam. Dla wielbiciela niezawodności i świetnych wrażeń z jazdy - zdecydowanie nie. Moje największe pozytywne zaskoczenie to co ciekawe świetne brzmienie silnika 2.0 DOHC przy sportowym wydechu. Co do wyglądu - paskudnie wygląda taki srebrny PT, z plastikowymi, nielakierowanymi zderzakami i tanim wnętrzem. Natomiast np. taka wersja GT, z lepszymi felgami i spojlerem z tyłu, gdy jest połączona z kolorem niebieskim lub granatowym i lakierowanymi zderzakami, ze skórą w środku - wygląda naprawdę dobrze, przy tym będąc dużo ciekawszą od passatów i golfów. Więc czy PT jest brzydki, czy nie - to zależy od wersji. Zamawiający PT mogli skonfigurować sobie ładne auto lub brzydala. I tym chyba najlepiej zakończyć dyskusje o wyglądzie.
2,7
~Eryk
MPV 2.2 CRD 121KM 89kW
Chrysler PT Cruiser
Ten samochód to porażka . Zabezpieczenie antykorozyjne fatalne coś jakby klątwa z mercedesa okularnika . Olbrzymi promień skrętu strasznie utrudnia manewrowanie nim . Lusterka boczne nie pokazują pojazdu zbliżającego się z tyłu więc trzeba bardzo uważać podczas manewrów na jezdni aby nikomu nie zajechać drogi . Skrzynia biegów rodem z Tarpana !! bardzo długi skok drążka strasznie mała elastyczność no i brak 6 biegu !! Siedzenia w ogóle nie trzymają kierowcy na boki i latasz przy zakrętach jak żyd po pustym sklepie . niektóre części jak np gumowy przewód intercoolera dostępna jedynie w serwisie w cenie za kawałek gumy 600 zł. Całości dopełnia akumulator ukryty pod siedzeniem pasażera gdzie zamiennik kosztuje 950 zł i nic innego tam nie wsadzisz . Kupiłem go bo podobał się mojej przyjaciółce . Teraz wiem że to był straszny błąd . Sprzedałem cudem w momencie kiedy ruda szmata zaczynała wyłazić wszystkimi możliwymi miejscami ,akumulator jeszcze ostatnim tchnieniem kręcił a gumowy przewód przykręciłem śrubką na sztukę bo nowego nigdzie nie dostałem .Rozszczelniona klima . Koło pasowe na alternatorze zaczęło padać ...itd Niech spoczywa w pokoju na składowisku złomu gdzie pewnie niebawem trafi wpierw wykańczając nerwowo szczęśliwych nabywców ....
3,9
~Robert
MPV 2.0 i 16V 141KM 104kW
Chrysler PT Cruiser
Samochód dość wygodny, zauważalny i nawet pakowny. Ma kilka ciekawych patentów jak: stolik z tylnej półki, kompas pod sufitem lub wyjmowane tylne kanapy, które się składają w walizkę na kółkach. Fajne jest zamszowe wykończenie skórzanych siedzeń w miejscu styku z nogami żeby nie poparzyć się w czasie upałów. Ogólnie jako miejskie autko byłoby całkiem niezłe gdyby nie słaby promień skrętu. Silnik jest dość żwawy, skrzynia działa płynnie. Auto raczej dla kobiety bo jest urokliwe i ma bardzo dobre wyposażenie (klima, skóry, elektryka okien, dwustopowa regulacja grzania przednich foteli, 4 poduszki i dobre hamulce). Żonie się nie psuje. Wymieniane były tylko tarcze i klocki. Poza tym to całkiem wygodne autko i przede wszystkim dobrze wykonane bo nic w środku nie trzeszczy. Ceny części podobne jak w każdym aucie. Z sekwencyjną instalacją gazową silnik radzi sobie dobrze. Wady to nie najlepsze wyciszenie i niska przednia szyba, która dla wyższych kierowców uniemożliwia obserwację świateł na skrzyżowaniu. Pod maską jest za mało miejsca. Dostęp do akumulatora jest utrudniony i trzeba wymontować filtr powietrza. Żeby wymienić świece trzeba wymontować kolektor dolotowy. Ale ogólnie polecam.
Średnie spalanie dla Chrysler PT Cruiser
9,2 – 11,9
l/100 km
7,4 – 8,2
l/100 km
7,7 – 17,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
MPV 2.0 i 16V 141KM 104kW
Chrysler PT Cruiser
Moje auto ma potwierdzony przebieg 200 tys km i jest w bardzo dobrej kondycji pomimo iz zjechalo z tasm montazowych kilkanascie lat temu. Podrozoje nim moja zona ktora wykreca nieprawdopodobe male spalanie w cyklu miejskim tj. ponizej 10litrow LPG na 100km. Gdy ja jade ta sama trase wychodzi ok 12-13 l/100km. Jadac trase bez pospiechu np. prawym pasem autostrady potrafi zejsc ponizej 9 litrow ale ja sie w tedy mecze i zazwyczaj latam lewym i wtedy spala zdecysowanie wiecej. Jadac z predkosciia 160km/h spali do 15 litrow gazu. Jezdzac nim rok na instalacji Stag GoFast z wtryskami Hana i ireduktorze Tomastetto Artic moge smialo powiedziec ze spalanie gazu do splania bezyny ma sie jak 1:1. Apetyt samochodziku jest idenrtyczny dla obu matrialow pednych. Pozatym auteczko sparawuje sie super. Ceny czesci sa przyzwoite i nie rujnuja acz trzeba wiedziec gdzie kupic. Niestety ceny w internecie sa wysokie i np. w Krakowie w sklepach z prawdziwego zdazenia mozna kupic czasci po zdecydowanie nizszej cenie. Opinie mechaniwkow sa rozne- trzeba trafic na kumatego bowiem np. zwymiana rozrzadu nie ma tragedii. I tak naprawde po zdemontowaniu lapy silnika jest wiecej miejsca niz w Clio I z silnikiem 1.4 :). Podsumowujac -auto nizeawodne i przestronne oferujace spory komfort podrozy ktore ma przyzwoita dynamike ( automat tez jedzie tylko trzeba mieszac jak manualna ;) ) i jest inne co mi sie niezmiernie podoba !
8,1
MPV 2.0 i 16V 141KM 104kW
Chrysler PT Cruiser
Jak zobaczyłem przed zakupem informację, że pali nawet 14 l/100km to się lekko obawiałem. Teraz, po trzech latach jazdy i 80000km nie wiem jak ktoś to zrobił. W cyklu mieszanym z przewagą miasta nie przekroczył mi 10 l/100km a jeżdżę raczej dynamicznie. Może chwilowo w zimie jak się utknie w korku to by wyszło 14 ale to przegięcie. Ogólnie nie jest to najoszczędniejszy samochód ale też nie przeraża spalaniem. Wiadomo, że masa i kształt generujący duże opory powietrza nie sprzyja ale też nie rujnuje kieszeni. Warunek to w trasie raczej trzymać się poniżej 120 km/h bo przy szybszej jeździe spalanie znacznie wzrasta psując średnią. Jadąc z TIRami tj. ok. 80 km/h w trasie ok. 350 km wyszło mi średnie spalanie poniżej 7l/100km.
8,1
MPV 2.0 i 16V 141KM 104kW
Chrysler PT Cruiser
Jak zobaczyłem przed zakupem informację, że pali nawet 14 l/100km to się lekko obawiałem. Teraz, po trzech latach jazdy i 80000km nie wiem jak ktoś to zrobił. W cyklu mieszanym z przewagą miasta nie przekroczył mi 10 l/100km a jeżdżę raczej dynamicznie. Może chwilowo w zimie jak się utknie w korku to by wyszło 14 ale to przegięcie. Ogólnie nie jest to najoszczędniejszy samochód ale też nie przeraża spalaniem. Wiadomo, że masa i kształt generujący duże opory powietrza nie sprzyja ale też nie rujnuje kieszeni. Warunek to w trasie raczej trzymać się poniżej 120 km/h bo przy szybszej jeździe spalanie znacznie wzrasta psując średnią.