Szukaj

Informacje o Citroen Berlingo II

Lata produkcji: 2008 – 2018
Segment: VANy
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2008 roku. Berlingo II zyskał na atrakcyjności wizualnej i swoim wyglądem bardziej upodobnił się do osobowego vana. Zbudowano go na platformie podłogowej koncernu PSA (należą do niego Citroen i Peugeot) o nazwie Platform 2, którą dzieli m.in. z Citroenem C4 Picasso oraz swoim bliźniaczym modelem, Peugeotem Partnerem. Od C4 Picasso zapożyczył też część innych rozwiązań technicznych. W 2009 roku Berlingo zdobył nagrodę Van of the Year w plebiscycie Fleet Van Awards.
czytaj więcej
Powagosław
Samochody użytkowe to zwykle najmniej interesujące propozycje w ofercie każdej marki. Citroen wprowadza nową jakość w tej dziedzinie. Berlingo wygląda naprawdę ciekawie, a do tego oferuje wszystko to, co powinno mieć dobre auto dostawcze. ~Powagosław
Luzacjusz
Nigdy nie myślałem, że nadejdzie taki moment, że popatrzę na dostawczaka bez pogardliwego grymasu na twarzy. Stało się. Choć i tak wolałbym raz przejechać się Ferrari niż przez całe życie jeździć Berlingo. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~lodz666
Combi 1.6 VTi 95KM 70kW
Citroen Berlingo II
Bałem się Citroena ale jestem pozytywnie zaskoczony. Podstawowa sprawa to regularne serwisowanie czyli wymiana elementów eksploatacyjnych. Trzeba też pilnować zużycia oleju silnikowego. Pomiędzy wymianami (12 miesięcy, ok. 15 tys. km) potrafi zużyć 1-2 litry. Ale nie jest to wynik zużycia silnika, po prostu taka jest jego konstrukcja. Małym minusem jest brak 6 biegu. Przy prędkościach powyżej 120 km/h robi się głośno. Optymalna prędkość na dłuższe trasy to 100 - 120 km/h. Nie polecam LPG. VTi nie lubi gazu niezależnie co powie gazownik. Może przejechać 100 tys albo 1000 km. Oczywiście nie jest to też auto do sportowej jazdy: chcesz jeździć po Autobahnie 17o km/h wybierz coś innego. Zaletą jest niewątpliwie bardzo duża ilość miejsca w kabinie, zdolności ładunkowe i możliwość dostosowania fotela kierowcy do wzrostu - regulacja wysokości połączona z przesuwem wzdłużnym. Nadwozie z drzwiami suwanymi po obydwu stronach, wyjmowane fotele drugiego rzędu, schowki nad przednią szybą, pod podłogą, pod fotelami przednimi, płaska podłoga i bagażnik bez nadkoli - bardzo praktyczne. To wszystko w nadwoziu, którego wielkość nadal pozwala swobodnie manewrować w ciasnych uliczkach (duże lusterka boczne). Z ciekawostek: widziałem Berlingo przerobione na kampera: dla 2 osób działa ! Auto bardzo popularne w całej Europie więc nie budzi niezdrowego zainteresowania i spokojnie można parkować w Grecji, Serbii, Włoszech czy Hiszpanii.
2,9
~Rysiek z Klanu
Combi Facelifting 2015 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Citroen Berlingo II
Gdyby nie to, że w tym samochodzie było można zapakować swobodnie stół z krzesłami dałbym mierny minus. Berlingo rozczarowałem się bardzo mocno. Auto kupiłem nowe z salonu w atrakcyjnym leasingu. Do jazdy testowej miałem słabszy silnik i skrzynię 5-biegową, kupiłem silnik mocniejszy ze skrzynią 6-tką. Bardzo szybko poczułem, że nie zaprzyjaźnię się nim długo, kupiłem go dla pojemności bo praktycznie nie ma żadnej frajdy z jazdy. Jakość wykonania nie powala, na uwagę zasługuje pozycja siedzenia - jest świetna, bezpieczna, ponieważ siedzi się wysoko i wszystko zawczasu widać. Auto bardzo siermiężne, do wożenia kartofli a przy okazji i pasażerów. Plastiki marnej jakości, przypominające te z Tavrii, opory powietrza ogromne, hałas podczas jazdy a podczas deszczu z racji obijania się kropli o karoserię nie słychać własnych myśli. Bardzo cieszę się, że go sprzedałem. W życiu na trzeźwo drugi raz nie kupiłbym tego samochodu, nie ma mowy.
2,1
~Marian
Combi Facelifting 2015 1.6 VTi 120KM 88kW
Citroen Berlingo II
Daję jedną gwiazdkę. Silnik porażka, bierze olej, zero dynamiki. Do tego przy odpalaniu zimnego zawory klekoczą jak w moim audi 80 z 93 roku. Serwis twierdzi że to normalka. Po 20000 padło koło pośrednie przekazujące moment obrotowy na pompę wody. Okazało się, że owym kołem steruje silniczek jak od zabawki - przekazuje moment przez 2 przekładnie planetarne. Jak to rozebrałem to nie wiedziałem czym płakać czy się śmiać. ŻENADA. Drzwi zaczeły rdzewieć - brak fabrycznego zabezpieczenia. Do tego problem z wyważeniam kół - dwa serwisy z tym walczyły, żaden nie zdołał. A najlepsze że jeden na drugi psioczył. Jazda autem to zero przyjemności, mega zamulony, głośny. Jedyny plus to przestrzeń, no i koniec plusów. Serdecznie odradzam zakup Citroena Berlingo z silnikiem benzynowym!!!
Średnie spalanie dla Citroen Berlingo II
7,7 – 9,3
l/100 km
5,3 – 7,5
l/100 km
9,1 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Combi Facelifting 2015 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Citroen Berlingo II
Citroen jest dość oszczędny jak na tę moc i gabaryty. Latem, z klimą spala ok. 6,5 l w cyklu mieszanym, zimą ok. 6. Kiedy jadę autostradą do 110 km/h pali ok. 5,5 l, przy większych prędkościach 6,5 l. Przejechałem do tej pory ok. 20 tys. km. Komputer pokazał spalanie przy pierwszych 10 tys. 5,6 l, teraz pokazuje 6. Dużo jeżdżę poza miastem i na autostradach, ale też po zatłoczonym mieście. Taka średnia jest akceptowalna. Poprzednio jeździłem mniejszym autem z silnikiem benzynowym, gdzie średnie spalanie wynosiło ok. 8.
5,7
Combi Facelifting 2015 1.6 BlueHDi 100KM 74kW
Citroen Berlingo II
Auto mam od pond 2 lat, obecnie nalatane 26k km, przeglądy drogie, coś lekko poskrzypuje w lewych drzwiach, ale serwis ma to gdzieś, płynu w zbiorniczku troszke mniej niż min. nie doleją mimo że przegląd ok 1000zł brutto. Spalanie raczej ok jak na tę bryłę auta osttnio więcej jest używany na autostradzie i tam jak się wsadzi but w podłogę lub zapnie na tempomacie 170km/h to spalanko mocno wzrasta do ok 9,5/100. Raczej jest delikatniej tratoway i na baku zawsze robi ok 900km (wchodzi 52Litry przez zbironik ad blue bak jest mniejszy)nimzapali się rezerwa. Komputer pokazuje chyba zaniżone spalanie! Wersja osobowa
6,0
Combi Facelifting 1.6 HDI 112KM 82kW
Citroen Berlingo II
Osobiście robię przeglądy co 15 000km, pomimo zaleceń producenta aby robić je co 25 000km. Przegląd w serwisie to koszt ok 400zł brutto za samą usługę. Po pierwszym przeglądzie zacząłem przywozić swój olej oraz filtry. Oryginalne części Filtr Paliwa+ Filtr Kabinowy+ Filtr Oleju+ Olej 5L(potrzeba 3,5L) to koszt 300 zł, pod warunkiem, że kupimy w sklepie nie w ASO. Dla zainteresowanych: Od następnej wizyty wymieniam olej z filrem + filtr powietrza co 12500km( części 160 zł+ wymiana 60zł) a przeglądy + co 25 000km
Silnik, zawieszenie i układ kierowniczy.
  • Citroen Berlingo II
  • silnik
Występowanie usterki:
Silnik po przebiegu rzędu 7-10 tys. - cieknie z misy olejowej, wada fabryczna - kończy się wizytą w serwisie, gdzie na gwarancji uszczelniają misę olejową (u mnie przy 9 tys. uszczelnianie misy olejowej plus wymiana uszczelki przy turbinie - zalało silnik olejem od góry - to też przypadłość tego silnika). Nastepna przypadłość Berlingo III - stukające zawieszenie tylne. Kolejna rzecz - skrzypiące okna boczne uchylne. Gumki pod uchylna szybą tylną wycierają lakier do blachy - radzę coś podkleić. Trochę za bardzo czułe wspomaganie układu kierowniczego - radzę uważać na zakręcie na poprzecznych garbach, auto lubi zarzucić tyłem, po prostu trzeba mocno trzymać kierownicę. Narazie tyle z moich obserwacji, wersja XTR HDi 110KM, przebieg około 10 tys. Poza tym silnik całkiem elastyczny i dynamiczny, przyzwoite spalanie.
Niski poziom nocą
  • Citroen Berlingo II Van 1.6 HDI 92KM 68kW 2008-2012
  • silnik
  • 167 tys. km
Wyświetla błąd niski poziom nocą Zapełnienie filtra cząstek stałych Zbiornik jest pełen nie widzi poziomu nie idzie wykasować błędów wszystkie możliwe zeczy sprawdzone dysza rozpylacza pracuje , system kontroli przelewu działa . Nie idzie wypalić filtra i wykasować Wojza
Oczekuje na rozwiązanie
Zapala się kontrolka trójkąt z wykrzyknikiem
  • Citroen Berlingo II
  • instalacja elektryczna
Zgasł na stacji paliw, przy ponownym uruchomieniu zapiszczał, kręcił, nie odpalił. Zdjęłam klemę z akumulatora i odpalił. Wjechałam do garażu, po paru dniach to samo. Nie pali, podpięty pod komputer wykazuje kluczyk.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 3
5,0
Combi 1.6 110KM 81kW
Citroen Berlingo II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja założona przy przebiegu 110 tys.km. Pod maską Zavoli Winner. Do tej pory ma na liczniku blisko 70 tys.km. Ogólna ocena instalacji bardzo dobra. Na plus zdecydowanie cena w stosunku do jakości. 2 tys.zł za instalację z którą nie trzeba nic robić to ideał. Na rozkladzie mam już kilka różnych instalacji, często droższych, ale pierwszy raz trafiłem na tak...
5,0
Combi 1.6 110KM 81kW
Citroen Berlingo II
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 38 tys. km
Instalacja STAGa w bogatszej wersji, ale zawsze lepiej więcej niż mniej dodać. Różnica spalania z 9,7 na PB, do 11.2 na LPG to świetny rezultat moim zdaniem. Szczególnie, że prawie zmiana mocy jest nieodczuwalna przy zwykłej jeździe. Może pod mocną górkę, lub przy energicznym wyprzedzaniu trochę czuć, ale trzeba być już uszczypliwym. Awarii 0. Oszczędność? Instalacja się już...
5,0
Combi 1.6 110KM 81kW
Citroen Berlingo II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 49 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Praca silnika bez zarzutu. Pod maską założona instalacja Zavoli Bora. Jak na razie zrobiłem już blisko 65 tys.km na niej i nie było żadnych problemów. Auto przyspiesza bez najmniejszych problemów, szybko się przełącza na LPG, nawet zimą jak są minusowe temperatury. Spalanie też bardzo zadowalające.
Citroen Berlingo II