Szukaj

Informacje o Citroen C15 1.8 D 69KM 51kW 1986-2006

Lata produkcji: 1986 – 2006
Segment: Dostawcze
Produkowany od 1986 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1800 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 69 KM (51 kW)
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~citryna
Furgon 1.8 D 69KM 51kW
Citroen C15
Moje pierwsze auto, traktowane jako wół roboczy i auto do nauki typu \"sam naprawiam\". Prosta konstrukcja i dostępność pozwala wiele rzeczy zrobić samemu. Niesamowicie pakowna paka, woziłem tym wszystko- od betoniarki po łóżko(po wyjęciu kratki i przedniego fotela. Wygląd- hehehe. Ale możliwości duże. Wysokie zawieszenie, dobre zimówki i zima nie straszna. Odpala na mrozie bez problemu. Na autostradzie 120 pociągnie, jak się rozbuja. Na wycieczki- super wchodzi kilka rowerów i bagaże dla większej ekipy. Tani w eksploatacji, tanie części, łatwa naprawa. Tylko ta cholerna korozja.
4,0
~Sebollo
Furgon 1.8 D 69KM 51kW
Citroen C15
Tak więc, Citroen C15 To doskonałe auto do firmy, jak i dla rodziny, zapewne wielu z Was twierdzi, że dla rodziny się nie nadaje, ja podam pare argumentów za: -Bardzo mało pali -Jest bezawaryjny -Siedzenia z tyłu ma (nawet dla 3 osób) -Tani w zakupie -Bardzo tani w utrzymaniu Wiem, że te argumenty mogą przemawiać też za tym, że jest dobrym autem do frimy, ale jeśli rodzina chciała by w miare świeże auto za małe pieniądze to śmiało mogę polecić, samochód Was nie zawiedzie, a jeżeli będziecie o niego dbać to posłuży spokojnie przez długie lata. Mówiąc dbać, mam na myśli co dwa lata gruntownie zabezpieczać auto przed korozją, a co roku oczyszczać i bitexować bądź bigumować podłogę, dbać o nie dostawanie się wilgosci do środka i wtedy nie będzie mowy o korozji i przy okazji samochód stanie się wieczny. Ja tego nie robiłem i teraz tego bardzo żałuję, samochód służył Mi 9 lat i gdy chciałem się pozbyć rdzy z progów, z drzwi i budy... To przy okazji zajrzałem do podwozia, będąc w kanale, moje przerażenie było tak wielkie, że nie wychodziłem z niego przez cały dzień próbując ratować coś z resztek pozostałych z podłogi... Nagle zorientowałem się, że jadąc, w każdej chwili moge robić za Flinstona, bo pod nogami nie miałem podłogi tylko same kawałki rdzy które nie wiem jakim cudem jeszcze tworzą jakąkolwiek całość, dziury w podłodze próbowałem łatać ocynkowanymi blaszkami nitując je w podłogę i z wielką przykrością stwierdziłem że nie miałem do czego wbić nitów. Działo się tak tylko z przodu auta pod przednimi fotelami i nogami kierowcy jak i pasażera obok, tylko dlatego, że pod nogami były fabryczne takie gumowe zaślepki i woda która prawdopodobnie dawała o sobie znać i z góry i z dołu + sól w zimie zrobiła swoje. Jedynie podłoga z tyłu jeszcze się trzyma, ponieważ jest to prosty kawałek bez żadnych wybrzuszeń z zaślepkami fabrycznymi, i tylko to ją uratowało. Nie wiem jakim cudem ale niektóre dziury udało Mi się załatać i jest Mi teraz bardzo przykro, że będe niedługo musiał się pozbyć tak poczciwego auta które złużyło Mi wiele lat. A to wszytko przez moje niedbalstwo. Silnika szkoda, bo nigdy mnie nie zawiódł, zawieszenie też nie dawało o sobie znać. O tym dużo na tej stronie nie wyczytałem, może niektórze uważają bądź uważali to za atut ale między 1995 a 2001 rokiem ten samochód montowany był w POLSCE! Uwaga prosze tego nie brać za atut, a raczej za przestroge, po 2002 roki w Polsce były sprzedawane egzemplarze z Hiszpanii (Klasa wyżej, ale też mogło by być lepiej), a jeśli udało by się komuś trafić samochód nie z Polski to POLECAM, jeśli jednak wasz patriotyzm zmusza was do tego typu zakupu to się wstrzymajcie i uwiercie... Wiem co mówię. Pozdrawiam i myśle, że moja opinie się komuś przyda.
3,6
[email protected]
Furgon 1.8 D 69KM 51kW
Citroen C15
Samochód kupił mój ojciec w 1998 z przebiegiem 50tyś km, jeździł nim 8 lat i gdyby go nie skasował, to pewnie służyłby po dziś dzień. Przejechane 250tyś km, bezproblemowo. Poza regularnymi przeglądami w ASO z samochodem nie było robione NIC. Zalety: duża ładowność i przestrzeń ładunkowa, ekonomiczny i bezawaryjny silnik, niskie koszty utrzymania (zamienniki, prosta konstrukcja auta). Wady: fatalne hamulce i blacha (wszechobecna korozja), mało miejsca z przodu (poza kątem oparcia brak regulacji foteli), niski komfort jazdy, wsiadanie do tyłu conajmniej kłopotliwe. Dodam tylko, że była to wersja 5 osobowa, służąca do pracy w firmie budowlanej i czasem do użytku rodzinnego na zmianę z passatem b4.
Średnie spalanie dla Citroen C15 1.8 D 69KM 51kW 1986-2006
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,6
Furgon 1.8 D 69KM 51kW
Citroen C15
C15 1.8 diesel 1998 rok produkcji. 122000 przebiegu, jestem drugim właścicielem, pierwszym była firma przewożąca wytłoczki do jajek, serwisowali w 2 zakładach, nawet udało mi się zdobyć informacje co i kiedy było wymieniane od pierwszego przejechanego metra, więc uznałem, że to autko to jak nowe lecz z przebiegiem... Leję do niego normalny olej napędowy dodając dodatek do paliwa diesel. Na dodatku nie skąpię, kupuję te z górnej półki, dlaczego - bo warto: nie stosuję jak każą nam producenci 1 buteleczka na np.50 litrów paliwa, stosuję połowę tego co każą producenci dodatków. Dzięki temu spaliny tak bardzo nie dymią a i zapach spalin jest jakby milszy, poza tym widać efektywność podczas jazdy, dynamiczny staje się silnik, choć w C15 dynamika to chyba wszczepiona na produkcji była, hehe, autko zabawka, więc można traktować go jak zwierzątko i inwestować w różne bajery. Filtr paliwa, powietrza - sportowe, tłumik pozostawiłem ten sam, nie lubię basowych tłumików, choć na tym dieslu to by grało... Kiedyś zalałem pełny bak diesla WI-PAŁER (by nie reklamować), spalił mi 3.7 litra, sprawdziłem na autostradzie, stała jazda z prędkością około 95km/h wlane po sam kurek, auto potrząsałem by więcej wlazło paliwa, po przejechaniu 107km wlałem do niego 3.8 litra oleju napędowego, zadowolony jak ..... :P - oczywiście auto bez obciążeń, kierowca 85kg + pełny bak. Dodam, że mi strasznie łożyska z przodu huczały, może ma to wpływ na opór na kołach, jednak nawet jeśli spaliłby 5 litrów, to i tak każdy byłby zadowolony, zwłaszcza, że diesel jest o prawie złotówkę tańszy niż benzyna!!! Pozdrawiam
5,9
Furgon 1.8 D 69KM 51kW
Citroen C15
No i tutaj wygrywa z konkurencją ! Jak ekonomicznie to 5 spali po mieście, też nie przekracza 7, zwykle średnio 6,2 gdy tankuje do pełna. No właśnie, co ciekawe, zużycie paliwa rośnie mocno po przekroczeniu 125km/h ! do 7,5 litra nawet. Jeżdzę dość sz
6,8
Furgon 1.8 D 69KM 51kW
Citroen C15
Co do zużycia paliwa , to dużo nie powiem. Raz sprawdzałem i wyszło mi w trudnych warunkach mazurskich coś niewiele ponad 6l/100km. Później mi się urwała linka od prędkościomierza i jakoś jej do dziś nie założyłem;) Przeglądy i naprawy wykonują mi znajomi
Citroen C15