Szukaj

Informacje o Citroen C15

Lata produkcji: 1984 – 2006
Segment: Dostawcze

Citroen C15 – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Citroen C15

Liczba ocen: 119
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Koszty utrzymania + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~citryna
Furgon 1.8 D 69KM 51kW
Citroen C15
Moje pierwsze auto, traktowane jako wół roboczy i auto do nauki typu \"sam naprawiam\". Prosta konstrukcja i dostępność pozwala wiele rzeczy zrobić samemu. Niesamowicie pakowna paka, woziłem tym wszystko- od betoniarki po łóżko(po wyjęciu kratki i przedniego fotela. Wygląd- hehehe. Ale możliwości duże. Wysokie zawieszenie, dobre zimówki i zima nie straszna. Odpala na mrozie bez problemu. Na autostradzie 120 pociągnie, jak się rozbuja. Na wycieczki- super wchodzi kilka rowerów i bagaże dla większej ekipy. Tani w eksploatacji, tanie części, łatwa naprawa. Tylko ta cholerna korozja.
4,0
~Sebollo
Furgon 1.8 D 69KM 51kW
Citroen C15
Tak więc, Citroen C15 To doskonałe auto do firmy, jak i dla rodziny, zapewne wielu z Was twierdzi, że dla rodziny się nie nadaje, ja podam pare argumentów za: -Bardzo mało pali -Jest bezawaryjny -Siedzenia z tyłu ma (nawet dla 3 osób) -Tani w zakupie -Bardzo tani w utrzymaniu Wiem, że te argumenty mogą przemawiać też za tym, że jest dobrym autem do frimy, ale jeśli rodzina chciała by w miare świeże auto za małe pieniądze to śmiało mogę polecić, samochód Was nie zawiedzie, a jeżeli będziecie o niego dbać to posłuży spokojnie przez długie lata. Mówiąc dbać, mam na myśli co dwa lata gruntownie zabezpieczać auto przed korozją, a co roku oczyszczać i bitexować bądź bigumować podłogę, dbać o nie dostawanie się wilgosci do środka i wtedy nie będzie mowy o korozji i przy okazji samochód stanie się wieczny. Ja tego nie robiłem i teraz tego bardzo żałuję, samochód służył Mi 9 lat i gdy chciałem się pozbyć rdzy z progów, z drzwi i budy... To przy okazji zajrzałem do podwozia, będąc w kanale, moje przerażenie było tak wielkie, że nie wychodziłem z niego przez cały dzień próbując ratować coś z resztek pozostałych z podłogi... Nagle zorientowałem się, że jadąc, w każdej chwili moge robić za Flinstona, bo pod nogami nie miałem podłogi tylko same kawałki rdzy które nie wiem jakim cudem jeszcze tworzą jakąkolwiek całość, dziury w podłodze próbowałem łatać ocynkowanymi blaszkami nitując je w podłogę i z wielką przykrością stwierdziłem że nie miałem do czego wbić nitów. Działo się tak tylko z przodu auta pod przednimi fotelami i nogami kierowcy jak i pasażera obok, tylko dlatego, że pod nogami były fabryczne takie gumowe zaślepki i woda która prawdopodobnie dawała o sobie znać i z góry i z dołu + sól w zimie zrobiła swoje. Jedynie podłoga z tyłu jeszcze się trzyma, ponieważ jest to prosty kawałek bez żadnych wybrzuszeń z zaślepkami fabrycznymi, i tylko to ją uratowało. Nie wiem jakim cudem ale niektóre dziury udało Mi się załatać i jest Mi teraz bardzo przykro, że będe niedługo musiał się pozbyć tak poczciwego auta które złużyło Mi wiele lat. A to wszytko przez moje niedbalstwo. Silnika szkoda, bo nigdy mnie nie zawiódł, zawieszenie też nie dawało o sobie znać. O tym dużo na tej stronie nie wyczytałem, może niektórze uważają bądź uważali to za atut ale między 1995 a 2001 rokiem ten samochód montowany był w POLSCE! Uwaga prosze tego nie brać za atut, a raczej za przestroge, po 2002 roki w Polsce były sprzedawane egzemplarze z Hiszpanii (Klasa wyżej, ale też mogło by być lepiej), a jeśli udało by się komuś trafić samochód nie z Polski to POLECAM, jeśli jednak wasz patriotyzm zmusza was do tego typu zakupu to się wstrzymajcie i uwiercie... Wiem co mówię. Pozdrawiam i myśle, że moja opinie się komuś przyda.
3,6
[email protected]
Furgon 1.8 D 69KM 51kW
Citroen C15
Samochód kupił mój ojciec w 1998 z przebiegiem 50tyś km, jeździł nim 8 lat i gdyby go nie skasował, to pewnie służyłby po dziś dzień. Przejechane 250tyś km, bezproblemowo. Poza regularnymi przeglądami w ASO z samochodem nie było robione NIC. Zalety: duża ładowność i przestrzeń ładunkowa, ekonomiczny i bezawaryjny silnik, niskie koszty utrzymania (zamienniki, prosta konstrukcja auta). Wady: fatalne hamulce i blacha (wszechobecna korozja), mało miejsca z przodu (poza kątem oparcia brak regulacji foteli), niski komfort jazdy, wsiadanie do tyłu conajmniej kłopotliwe. Dodam tylko, że była to wersja 5 osobowa, służąca do pracy w firmie budowlanej i czasem do użytku rodzinnego na zmianę z passatem b4.

Raporty spalania Citroen C15

Liczba raportów: 96
Średnie spalanie dla Citroen C15
6,4 – 6,5
l/100 km
5,7 – 6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Furgon 1.9 D 60KM 44kW
Citroen C15
Śmigam zwykle na pusto, ale zdarzały się przewozy o masie około 1.7 tony (oczywiście ładunek rozmieszczony na pace i przyczepie) wtedy cytrynka zapominała, że ma hamulcjavascript:void(0)e :). Minus za kiepską blachę i przecieki nadwozia. Plus za prostotę obsługi, tanie części i niezawodność. Silnik, osobiście uważam go za pomieszanie kur.y z mułem (niezbyt żwawy w robocie i nie do zaje..nia). Moim zdaniem to jeden z najlepszych wolnossących diesli XX wieku. Minus za dynamikę, plus - ile by nie miał na pace zawsze pojedzie. Spalanie jak na moją ciężką nogę naprawdę przyzwoite.
5,0
Furgon 1.9 D 60KM 44kW
Citroen C15
witam! nie posiadam tego auta. nie wiem ile pali. poprostu chce dowiedziec sie ile pali bez bagazu, uzywany jako zwykle autko miejskie a nie jako dostawczak. Jesli ktos w ten wlasnie sposob uzywa tego auta prosze o odpowiedz na: [email protected] Jezdze stara fiesta z gazem. wczesniej same benzyny(żaden nie wiekszy niz 1200ccm)i jeden diesel: renault 11(1.6d)-ale to byl trup i palil 7l diesla. Szukam autka ze starszym dieslem- dlaczego? bo nie ma tam komputeró i innych bzdur ktore utrudniaja zycie, bo tansza jest ropa, bo gaz zamula, bo lubie jezdzic dieslem. zawsze(od dzieciaka) podobala mi sie C15-stka. Naprwde podoba mi sie stylistyka(lub raczej jej brak) po za tym jest lekka i mieciutka jak na franca przystalo! Wiec jeszcze raz prosze o jakies info odnosnie spalania od osob jezdzacych normalnie, na zwyklej ropie bez zaladunku.\ [email protected]
4,6
Furgon 1.8 D 69KM 51kW
Citroen C15
C15 1.8 diesel 1998 rok produkcji. 122000 przebiegu, jestem drugim właścicielem, pierwszym była firma przewożąca wytłoczki do jajek, serwisowali w 2 zakładach, nawet udało mi się zdobyć informacje co i kiedy było wymieniane od pierwszego przejechanego metra, więc uznałem, że to autko to jak nowe lecz z przebiegiem... Leję do niego normalny olej napędowy dodając dodatek do paliwa diesel. Na dodatku nie skąpię, kupuję te z górnej półki, dlaczego - bo warto: nie stosuję jak każą nam producenci 1 buteleczka na np.50 litrów paliwa, stosuję połowę tego co każą producenci dodatków. Dzięki temu spaliny tak bardzo nie dymią a i zapach spalin jest jakby milszy, poza tym widać efektywność podczas jazdy, dynamiczny staje się silnik, choć w C15 dynamika to chyba wszczepiona na produkcji była, hehe, autko zabawka, więc można traktować go jak zwierzątko i inwestować w różne bajery. Filtr paliwa, powietrza - sportowe, tłumik pozostawiłem ten sam, nie lubię basowych tłumików, choć na tym dieslu to by grało... Kiedyś zalałem pełny bak diesla WI-PAŁER (by nie reklamować), spalił mi 3.7 litra, sprawdziłem na autostradzie, stała jazda z prędkością około 95km/h wlane po sam kurek, auto potrząsałem by więcej wlazło paliwa, po przejechaniu 107km wlałem do niego 3.8 litra oleju napędowego, zadowolony jak ..... :P - oczywiście auto bez obciążeń, kierowca 85kg + pełny bak. Dodam, że mi strasznie łożyska z przodu huczały, może ma to wpływ na opór na kołach, jednak nawet jeśli spaliłby 5 litrów, to i tak każdy byłby zadowolony, zwłaszcza, że diesel jest o prawie złotówkę tańszy niż benzyna!!! Pozdrawiam