Szukaj

Informacje o Citroen C2 1.4 i 75KM 55kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Auta małe

Miejski model należący do segmentu B, produkowany w latach 2003-2009. Jego poprzednikiem był Citroen Saxo. W swoim czasie był jednym z dwóch miejskich aut Citroena, obok modelu C3. W przeciwieństwie jednak do C3, który był reklamowany jako mały samochód rodzinny, C2 pozycjonowano jako malucha dla młodszych klientów. W latach 2006 i 2008 model został poddany drobnym face-liftingom. Jego projektantem był Włoch Donato Coco, ówczesny szef stylistów Citroena. Następcą C2 (wyprodukowano go w liczbie 700 tys. egzemplarzy) był model Citroen DS3. W Chinach do dziś produkowany jest Citroen C2, który jest jednak zupełnie innym modelem.

czytaj więcej
Powagosław

Citroen to w motoryzacyjnym świecie synonim awangardowego wzornictwa. W ostatnich latach z tą awangardą bywało różnie, ale C2 to dość zakręcony przykład miejskiego samochodu. Pozytywnie zakręcony.

~Powagosław
Luzacjusz

Ponoć właśnie tak wygląda żaba, gdy patrzy się na nią po spożyciu halucynogenów. Nawet bez nich wydaje się, że ten samochód jest czymś, co powstało po obejrzeniu prototypu w krzywym zwierciadle. Nie żeby mi się nie podobało, ale nie wiem, po co miałbym mieć taki samochód.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1360 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 118 Nm przy 3300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 77 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Całokształt + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

1,8
~Piotr
Hatchback 3d 1.4 i 75KM 55kW
Citroen C2
To auto to dramat. Całkowity brak dynamiki, całkowity brak kultury pracy silnika. To pudło nie jedzie pod górę... Boję się jak mam gdzieś tym jechać. Materiały w środku to jakaś pomyłka, wszystko się wyciera. Elektromechanik nie chciał tego naprawiać, jak się jakiś znalazł to radził nie kupować więcej tego typu wynalazków. Nie dość, że wyprzedzanie innego pojazdu muszę zaplanować tydzień wcześniej, to jeszcze to bydełko pije jak żul spod budki. JEST JEDEN PLUS - ma jako takie siedzenia i moje cztery litery się nie męczą.
3,9
~Leszek
Hatchback 3d 1.4 i 75KM 55kW
Citroen C2
Auto, bardzo się nam podobało, wpierw miało być używane ale potem zdecydowaliśmy się kupić nowe. Zwłaszcza, żew cena i kredut wtedy były bardzo atrakcyjne. Auto świetnie się prowadzi, w zakrętach trzyma się bez zastrzeżeń. Silni pod dotarciu czyli ok 2000 km zrobił się żwawy i jest ok, Spalanie ok 7 po miejscie, na trasie 5.5l. Z tym że jęzdzimy bardzo dynamicznie z klimą. Po 6ooo km coś zaczeło skrzypieć z kierownicy jak się potem okazało przekładnie do wymiany na gwarancji. Pech w tym że serwis wymienił mi ją dopiero przy 16 tyś, bo miał problemy z lokalizacją usterki Autoryzowany serwis beznadziejny. Autem głównie jeździ moja żona i to do pracy, ale mam zaliczoną wycieczkę po kraju i jak na małe wymiary da sie komfortowo podróżować 2+1. Mam mieszane uczucia co do tego samochodu, bardzo się nampodoba i jęździ się świtnie tylko te usterki już na początku dobrej prognozy nie dają na przyszłość.
4,7
~misq
Hatchback 3d 1.4 i 75KM 55kW
Citroen C2
Autko godne polecenia. Na pewno rzuca się w oczy bardzo nowoczesny design. Odróżnia się na polskich ulicach. Niewątpliwą zaletą jest łatwość manewrowania i możliwość zaparkowania w naprawdę niewyobrażalnie małych miejskich zakamarkach bez jakiejkolwiek straty komfortu jazdy. Auto można doskonale przystosować do indywidualnych potrzeb i nawet wysocy kierowcy odnajdą się za kierownicą. Auto oczywiście nie nadaje się jako \"jedyne w rodzinie\". Jest to typowo miejski środek lokomocji. W sam raz na zakupy w 2 osoby.
Średnie spalanie dla Citroen C2 1.4 i 75KM 55kW 2003-2009
7,0
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Hatchback 3d 1.4 i 75KM 55kW
Citroen C2
Posiadam tego Citroena już prawie 3 lata, jeżdżę głównie wokół komina. Do zbiornika gazu wchodzą 33 litry, na całym zbiorniku zawsze robię 400km czasem przy oszczędniejszej jeździ udaje mi się zrobić 450km. Jestem zadowolony z autka, jedyne co wymieniałem przy nim to dwa amortyzatory , płyny, filtry i akumulator oraz rozrząd. (instalacja gazowa sekwencyjna STAG 4) Zimą pali + 0,5-0,7l więcej niż latem, a spalanie PB jest około 0,5-1l mniejsze niż gazu. Ogólnie jestem zadowolony z samochodu tylko jeżeli ktoś chce jeździć w więcej niż 2 osoby to może być za mały (chyba, że jadą 4 dziewczyny to wtedy bez problemu :) )
7,4
Hatchback 3d 1.4 i 75KM 55kW
Citroen C2
Jak na automat spalanie raczej normalne choć mogło by być niższe. po przejechaniu 100km w na prawde emerytalnym stylu by sprawdzic najnizszy wynik 40km trasa i 60km miasta komputer pokazuje 7,5l przy depnieciu w miesice ponizej 11-12 litach nie ma szans zejść
8,5
Hatchback 3d 1.4 i 75KM 55kW
Citroen C2
Prowadziłem bardzo dokładne pomiary przez ostatnie 12 miesięcy na dystansie prawie 9000km. Niestety jak na małe autko miejskie, spalanie dochodzi do 11 l/100km (Kraków). Z kolei na trasie przy jeździe nie przekraczającej 120km wynik 6.5l/100km uważam za całkiem dobry. Średnio wynik 8.5l/100km dla osób, które mało korzystają z auta jest do zaakceptowania.

Usterki Citroen C2

Liczba wpisów: 3
Świecąca kontrolka silnika, falujace obroty 1500-200 na postoju, auto gasnie w czasie jazdy.
  • Citroen C2 1.4 i 75KM 55kW 2003-2009
  • inne
Problem pojawił ok. 2 m-cy temu i raz występuje, raz nie. Po odpaleniu silnika gasną kontrolki (te, które mają zgasnąć) poza jedną - kontrolka "serwis", włącza się chłodnica, obroty silnika falują pomiędzy 1500 do 2000 (bez mojej ingerencji. Po włączeniu jedynki pedał gazu nie odpowiada - nie ma mocy. Czasami rusza i potem wrzucając dwójkę traci moc. Najszybciej, jak można jechać to 15-20 km/h. W czasie jazdy nagle silnik gaśnie. Po odpaleniu - znowu to samo. Problem zniknął na 2 tygodnie. Teraz znowu to samo. Auto było u 3 mechaników, którzy stwierdziły, że nie mogą dostać się do komputera cytryny. Co to może być? Uprzejmie proszę o odpowiedzieć bez skrótów myślowych.
Problem rozwiązany
1 komentarz
nie odpala jak jest zimny silnik
  • Citroen C2 1.4 i 16V 90KM 66kW 2005-2009
  • silnik
przy odpalaniu rano, jak jest zimny silnik, gaśnie dopiero jak wcisne troszkie gazu i przytszymam chwile to chodzi ale czasem lekko stszeli , a jak jest ciepły odpala bez problemu i chodzi jak zegarek prosze o porade .czy moze to być czujnik temperatury?? niewiem ale brak płynu zauważyłem w zbiorniczku wyrównującym
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Wyłączanie ogrzewania
  • Citroen C2 1.4 i 75KM 55kW 2003-2009
  • układ chłodzenia
  • 135 tys. km
Brak możliwości wyłączenia ogrzewania jak i klimatyzacji.
Oczekuje na rozwiązanie
Citroen C2