Szukaj

Informacje o Citroen Saxo 1.1 i 60KM 44kW 1998-2004

Lata produkcji: 1998 – 2004
Segment: Auta małe
Produkowany od 1998 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1124 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 88 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72 x 69 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(62%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~James Huk
Hatchback 1.1 i 60KM 44kW
Citroen Saxo
Całkiem niezły samochód o ile kupuje się go jako autko do pracy i z powrotem. Dzięki LPG jest ekstremalnie tanie w eksploatacji (~6.5L LPG w cyklu mieszanym, dojeżdżając codziennie 20 Km w jedną stronę), części jak na razie tanie. Oczywiście nie jest to Formuła 1 (choć podejrzewam że modele z silniczkiem 120KM mają niezłego kopa :) ), nie jest to też auto projektowane do pokonywania setek tysięcy kilometrów rocznie (nie znaczy że się nie da ale trzeba brać to pod uwagę i nie narzekać na wygodę w długich trasach). Średnio rozumiem "narzekaczy" - to co Saxo ma robić, robi całkiem nieźle jak na mój gust. Dodam że jestem osobą mało jeżdżącą, auto zostało zakupione w 2006 r z przebiegiem ~ 55 tysięcy Km, obecnie 110 tysięcy Km, czyli jak widać nie było jakoś super eksploatowane, do tego dodam że posiadam wersję najuboższą z możliwych więc może to trochę pomaga na problemy (choć wątpię ;] ).
3,7
~Michał
Hatchback 1.1 i 60KM 44kW
Citroen Saxo
Auto posiadam 3,5 roku. W tym czasie przejechałem 22 tysięcy km. Auto kupione w Niemczech z udokumentowanym przebiegiem 68 tysięcy km potwierdzonym dokumentami z DEKRY, TUV oraz książką serwisową. Pewne pochodzenie zaowocowało bezproblemowym użytkowaniem. Z niespodziewanych awarii wystąpiła jedynie konieczność wymiany cewki zapłonowej (400 zł) i silniczka do spryskiwaczy (100 zł). Ponadto wymieniłem jak dotąd układ wydechowy (tłumik środkowy, końcowy i rurę do kolektora) z powodu korozji, sworznie, akumulator, cylinderki i szczęki z tyłu oraz po zakupie rozrząd. Reszta wymian to typowe części eksplotacyjne (4x filtr oleju, 4x olej, 1x tarcze, 1x klocki, 1x opony letnie i zimowe). Żeby się nie rozpisywać wymienię zalety i wady. Zalety: - niskie spalanie (miasto 6,5l; trasa 5l stosując eco driving bez klimy), - niskie koszty utrzymania wynikające z tanich części i umiarkowanej usterkowości, - brak poważnych usterek, - dobre zabezpieczenie antykorozyjne (w przeciwieństwie do np. Corsy B czy Polo III), - belka skrętna z tyłu gwarantuje gwarantuje bezobsługowość tylniego zawieszenia, - wygodne przednie fotele, - dobra ergonomia, - doskonałe ogrzewanie, - dobra widoczność, - duża zwrotność, - niezła przestronność z przodu (jak na tamte czasy w swojej klasie), - dobra relacja ceny do jakości (moim zdaniem dużo lepsza niż w przypadku np. Polo III czy Yarisa I). Wady: - nieprecyzyjna skrzynia biegów (długie przełożenia, opornie wchodzący 2 i wsteczny bieg), - słabe wyciszenie silnika, - słaba skuteczność hamulców, - niska trwałość przedniego zawieszenia (lecz tanie w naprawach), - tylko 2 gwiazdki w testach zderzeniowych NCAP (jeden z najgorszych wyników w klasie), - niska jakość montażu deski rozdzielczej (trzeszczące plastiki), - dość częste problemy z elektroniką, - przeciętne materiały wykończeniowe, - przeciętna wielkość bagażnika, - mało miejsca z tyłu, - w przypadku częstego wożenia pasażerów z tyłu lub/i ciężkich rzeczy w bagażniku konieczność po około 80-100 tys. wymiany/ renowacji belki skrętnej, - słaba elastyczność auta, - przeciętna precyzja układu kierowniczego.
3,3
~piotrekmxm@gmail.com
Hatchback 1.1 i 60KM 44kW
Citroen Saxo
SAXO 1.1 60 KM JEST AUTEM TANIM W UTRZUMANIU, NAWET 100 KM DZINNIE PO MIEŚCIE W ZIME NIE RUJNUJE. Z TYMI WSZYSTKIMI NIEDOGODNOŚCIAMI MAŁEGO AUTA DA SIE ŻYĆ . TROCHE JEDNAK ZA SŁABYY SILNIK I TROCHE SIĘ POCI, PRZY NORMALNUM RUSZANIU ZAWSZE TROCHE ZOSTAJE , ALE CZASAMI JEST PIERWSZY I PEWNIE NIEKTURYCH TO DENERWUJE , ŻETAKIE COŚ ICH WYPSZEDZA . JAZDA PRZEZ MIĘKIE ZAWIESZENIE NAWET DOBRA , DO BAGAŻNIKA MAX 120KG(ZALEŻY OD STANU BELKI) . JAK NARAZIE TYLKO POD MASKĄ PRZY SILNIKU I ZAWIESZENIU TROCHE RDZEWIEJE NO ALE TO BYŁO AUTO SŁUŻBOWE, MORZE GDYBY NIE TO BYŁOBY W LEPSZYM STANIE. NO I JUŻ CZAS ABY SIĘ Z NIM PORZEGNAĆ , NIE RAZ MIE WKUŻYŁ ALE GO POLUBIŁEM
Średnie spalanie dla Citroen Saxo 1.1 i 60KM 44kW 1998-2004
6,3
l/100 km
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Hatchback 1.1 i 60KM 44kW
Citroen Saxo
Spalanie podczas pojazdu do szkoły ok 15km w warszawskich korkach to ok 6,8l/100km. najwyższe spalanie które zanotowałem to 7,1 ale to było pierwszy test po kupnie więc byłem nie przyzwyczajony. Minimalne moje spalanie to 5,9 w lato podczas dojazdów do pracy ok 7km + ok 150 trasy(dostawy do sklepów, więc częste gaszenie i odpalanie). Na trasie jeszcze nie miałem okazji sprawdzić ale prawdopodobnie to będzie około 5l. Ogólnie jestem zadowolony bo pali troche mniej od matiza mamy, a jednocześnie jest żwawszy. staram się jeździć eko, ale zdaża się przycisnąć.
6,5
Hatchback 1.1 i 60KM 44kW
Citroen Saxo
Koszt części, robocizny jak i pobór paliwa bardzo dobre - jak ma to być auto do pracy i z powrotem, naprawdę polecam LPG, dzięki niskiej wadze Saxo praktycznie nie traci mocy, i pali może 0.5-1 L LPG więcej niż benzyny :) przykładowo ja na baku 33L LPG jeżdżę przez ponad 2 tygodnie po 40 Km dziennie w cyklu mieszanym. Po przeliczeniu wychodzi 6.5-7.5 L LPG (+1L benzyny wymaganych do rozgrzania silnika, ale to zależy od pory roku). Przy moich - dość organicznych - przebiegach, instalacja zwróciła się w przeciągu 1.5 roku, im więcej ktoś jeździ, tym bardziej odczuje to w portfelu na plus :) ceny części przy tym są naprawdę niewielkie.
6,3
Hatchback 1.1 i 60KM 44kW
Citroen Saxo
Aż nie mogłem uwierzyć 4,3 litra mi wyszło ale silnik igła 1.1 na wtrysku wielopunktowym ten sam silnik co w c3 , 83000 przebiegu , ale jechałem 80 km w trasie około 24 c ciepła, na co dzień jak do pracy czyli 15 w te i s powrotem średnio oszczędnie wychodziło 8 litrów a tak średnio 50/50 miasto trasa to 6,6 w granicach prędkości 135 km a jak 80 to 4,3 ;) ale silnik ideał olej liqi moly syntetyk to samo skrzynia, samochód zwinny i pojemny, tani w utrzymaniu ale coś nieco trzeba się znać i na częściach i samochodzie , trochę oryginałów w częściach, trochę używek, trochę zamienników i utrzymanie wychodzi grosze...... wiem bo się znam ;D ps mam ciężką nogę.....

Usterki Citroen Saxo

Liczba wpisów: 10
Elektryka - Nie działają kierunkowskazy.
  • Citroen Saxo 1.5 D 57KM 42kW 1996-2004
  • instalacja elektryczna
Witam, Posiadam Citroena Saxo 1.5D 54KM 99r Mam problem w postaci takiej , że coś się dzieje z elektryką/stacyjka czy czym kolwiek. Ponieważ, odpalam auto, po dodaniu wiekszej ilości gazu dopiero załącza się radio (gdzie powinno zaraz po włączeniu silnika samo się włączyć) Plus do tego Jak chcę włączyc kierunkowskazy to albo nie działaja albo pokazuje się zamglona kontrolka akumulatora i brzęczy Przy okazji chce dodać , że gdy przed włączeniem auta pokazują się te wszystkie kontrolki to nie chcę się włączyć kontrolka akumulatora. Przekaźniki sprawdzone i są dobre. Pomocy!
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Podstawa filtra paliwa
  • Citroen Saxo 1.5 D 57KM 42kW 1996-2004
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Jeżeli auto gaśnie lub szarpie to z pewnością jest skrzywiona podstawa filtra paliwa . Polecam przerobienie dopływu paliwa do pompy wtryskowej poprzez zwykły filtr przelotowy z zaworem jednostronnym na wężu paliwowy. Poprzez to zapobiegniemy złapania przez auto lewego powietrza zmieszanego z paliwem .
Auto gaśnie lub czasami skacze.
  • Citroen Saxo 1.5 D 57KM 42kW 1996-2004
  • silnik
Ostatnio mam takie przypadki, że auto gaśnie jak chce ruszyć z jedynki ... a jak już ruszy to tak szarpie / podskakuje .. tak samo na biegu 2. Podobno ropa nie dochodzi do silnika. Wymiana Filtra Paliwa.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Citroen Saxo