Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Citroen Xantia I

Citroen Xantia I
Lata produkcji: 1993 - 1998
Segment: Klasa średnia

Pierwsza generacja Xantii pojawiła się na rynku w 1993 roku zastępując w ofercie Citroena model BX, na którym została częściowo oparta konstrukcyjnie. Stylistycznie auto zdecydowanie różniło się od swojego poprzednika, choć swoim wyglądem nawiązywało do tradycji wcześniejszych samochodów Citroena (zrezygnowano jedynie z przysłoniętego tylnego koła – rozpoznawczego znaku wielu modeli marki). W 1994 roku Xantia zajęła drugie miejsce w konkursie na Samochód Roku. Jej produkcja zakończyła się cztery lata później.

Citroen Xantia I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Autodiagnoza Citroen Xantia I

Liczba wpisów: 27
pali jak parowuz
dodał: krzysztof, 5 lat temu
xsantia po zalorzeniu instalaci lpg pali 17 litr gazu 100km w 3warsztatachustawiano gaz bez rezultatu serwisie stwierdzono ze dostaje lewe powietrze przed sonda jstotnie po rozebraniu okazalo sie ze kolektor jest pekniety Wymieniono uszczelke i kolektor zostalo wszystko uszczelnione ustawiono komputer gazu i nadal pali tyle samo juz niemam pomyslu pomozcie
falowania obrotów silnika
dodał: wilkong, 5 lat temu
zaraz po starcie spadają mi obroty, prawie do końca, czasami zakrztusi raz, obroty się zwiększają, potem, też nie zawsze znowu spadają i jest raczej ok, nie wiem czego to wina, nie rozgrzany silnik czy co, ale jeśli tak to co będzie jak temperatura spadnie do minus tyle ile mamy teraz, dopiero będzie "nie rozgrzany"
spadanie obrotów silnika
dodał: pepel44, 7 lat temu
podczas każdego odpalenia silnika spadają obroty silnika i muszę przez parę minut ciągle dodawać gazu i po paru minutach obroty już nie spadają i działają poprawnie. Bardzo proszę o poradę co to może być? Z góry dziękuję.
Zgasło pół "kokpitu".
dodał: HExer, 8 lat temu
Nie ma podświetlania połowy rzeczy tj.: zegarka, radia, ustawienia nawiewu. Jeśli ktoś wie gdzie jest problem proszę o sugestie.
Brak oświetlenia kabiny i lewego reflektora
dodał: ~BR, 6 lat temu
W pewnym bliżej nie określonym momencie padł lewy reflektor, wraz z nim padło całe oświetlenie w kabinie, wymieniłem bezpiecznik zgodnie z instrukcja obsługi ale w ogóle to nie pomogło...

Autorentgen Citroen Xantia I

Liczba wpisów: 17

Przedwczesne awarie małego dwumasu.

dodał: Maxi77, 6 lat temu
Jest to małe koło pasowe, napędzające osprzęt silnika. Jest to typowa awaria w silnikach 2.0 HDI Objawia się lekkim postukiwaniem w czasie pracy silnika i doprowadza do powstawania drgań całej jednostki napędowej. Powoduje ją rozwulkanizowanie się części gumowej od metalowej. Koszt wymiany wraz z robocizną to ok. 500 zł.

Zawieszenie.

dodał: ~krzysiek, 9 lat temu
Ja mam 1.9 turbo diesla 66 kW od 5 lat, 93 rok i 370000 km, ja nahulałem ponad setke i co - ano jedzie, nawala mi łącznik korektora wysokości zawieszenia przedniego, czyli takie małe plastikowe coś z dwoma dziurami na przeciwległych końcach (mam na to mały patent). Przyczyna - zużycie główek, poza tym minimalne przecieki z pod kapy zaworów, plastik od bagnetu oleju też mi odpadł, coś tam nie zawsze kmini z obrotomierzem, no i elektryka od okien, po za tym prawie zero korozji. Moim zdaniem tak ogólnie jak na ten rok to rewelka.

Łącznik stablizatora.

dodał: maxi77, 6 lat temu
Łącznik stabilizatora wybija się dość szybko. Niestety duży skok zawieszenia i ciężki silnik HDI do tego bardzo się przykłada. Na szczęście za ok. 50 do 70 zł można kupić już całkiem dobrej klasy. Wymiana jest bajecznie prosta i można ją przeprowadzić samemu.

Regulator wysokości.

dodał: vento222, 9 lat temu
No tu niestety muszę się zgodzić. Od momentu zakupu walczę z tym układem (nie mam położenia "terenowego" - między "serwisem", a całkowitym "dołem"). Z czynności, które zostały mi do zrobienia w tym temacie to chyba tylko wymiana całości:). Cóż układ cięgien sterujących to chyba niezbyt dobre rozwiązanie - wystarczą małe luzy na cięgnach i nawet nowy korektor wysokości nie pomoże. Bez tego da się jeździć.

Wycieki oleju z silnika i skrzyni biegów.

dodał: ~lklkllkl, 8 lat temu
C5 2.0 136 koni 2001 przebieg 145 tys. - puściło łożysko oporowe sprzęgła i po wymianie sprzęgła cieknie pomiędzy silnikiem a sprzęgłem.

Dane techniczne Citroen Xantia I

Moc silników 68–190 KM
Pojemność silników 1,6–2,9 l
Prędkość maksymalna 154–213 km/h
Przyspieszenie 0-100 9,5–23,4 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Citroen Xantia I
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 1175
Koszt ogólny 76,82 PLN
LPG27.09 PLN
ON26.75 PLN
PB30.88 PLN
Wydatki serwisowe 61,93 PLN Pozostałe wydatki 28,68 PLN

Publikacje o Citroen Xantia