Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Citroen Xantia I

Citroen Xantia I
Lata produkcji: 1993 - 1998
Segment: Klasa średnia

Pierwsza generacja Xantii pojawiła się na rynku w 1993 roku zastępując w ofercie Citroena model BX, na którym została częściowo oparta konstrukcyjnie. Stylistycznie auto zdecydowanie różniło się od swojego poprzednika, choć swoim wyglądem nawiązywało do tradycji wcześniejszych samochodów Citroena (zrezygnowano jedynie z przysłoniętego tylnego koła – rozpoznawczego znaku wielu modeli marki). W 1994 roku Xantia zajęła drugie miejsce w konkursie na Samochód Roku. Jej produkcja zakończyła się cztery lata później.

Citroen Xantia I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Citroen Xantia I

Ogólna ocena
4,21
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(89%) NIE(11%)
ZALETY + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena
WADY - Widoczność - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

wimar2@interia.pl
Citroen Xantia I Liftback
1.6 i 88KM 65kW (1993-1998) 4,54
Rok temu, kiedy zacząłem szukać samochodu, powiedziałem tylko nie francuski. Jednak dzięki opiniom internautów przekonałem się do Xantii. Teraz tylko współczuję, tym którzy tkwią w niewiedzy, jak ja wczesniej i kupują pancerwageny lub inne wozy drabiniaste.
dodano 10 lat temu przez [email protected]
miśku
Citroen Xantia I Kombi
2.1 TD 12V 109KM 80kW (1996-1998) 4,46
na początku chcialbym zakomunikować ze posiadam xantie drugiej generacji! ze względu na to że brak jest opcji do określenia mojego modelu w X2 napisałem tutaj. auto bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło dosłownie wszystkim. bałem się tego auta. każdy w koło tylko gadał nie kupuj bo części drogie, bo się psuje. gówno prawda!!! przekonałem się o tym jak poczytałem opinie na temat xantii na tej stronie oraz poczytałem trochę na forum. a teraz sam...
dodano 8 lat temu przez miśku
użytkownik
Citroen Xantia I Liftback
2.0 i 16V 132KM 97kW (1995-1998) 4,15
Nie spodziewałem się - tak to chyba najlepsze określenie. Kupiłem te autko na chwile i ta chwila się trochę przedłużyła. Przejechałem księżniczką 10 tys kilometrów i zakochałem się w Citronie:) Musiałem sprzedać, bo żyjemy w dziwnym kraju i do tego, żeby mieć firmę i fiskus Cie nie wyrolował podwójnie musisz mieć ciężarówkę (nawet jeśli jest Ci ona w firmie potrzeba jak dziura w płocie to inaczej Vatu nie odliczysz a tak to przepłacasz) Ale...
dodano 4 lata temu przez użytkownik

Autodiagnoza Citroen Xantia I

Liczba wpisów: 27
Silnik Citroen-Peugeot 1.8 16V (XU7) - przydech przy ruszaniu
dodał: 130rapid, 4 lata temu
"Przydech" po naciśnięciu gazu przy wychodzeniu z wolnych obrotów. Lekko opóźniona reakcja na otwarcie przepustnicy. Układ dolotowy szczelny. Diagnoza komputerowa nie wykazuje błędów. Sonda lambda moduluje poprawnie.
Nie działa wentylator nawiewu, podgrzewanie tylnej szyby, lusterek i foteli,
dodał: Marcin, 7 lat temu
Po odpaleniu nawiew się nie włącza, nie da się włączyć pogrzewania tylnej szyby, foteli i lusterek. Cały czas słychać jak stycznik się włącza i wyłącza. Niekiedy po przekręceniu stacyjki na pozycję "rozruch" kontrolki przygasały, a rozrusznik się nie kręci.
check engine
dodał: studendd, 8 lat temu
Witam. Po zakupie auta przez miesiąc jeździłem i było O.K. Po tym okresie wyminiłem: pasek rozrządu, oleje, filtry. Obecnie mój problem polega na częstym zaświecaniu się kontrolki "check engine",która potrafi też sama zgasnąć po pewnym czasie. Ostatnio kupiłem interfejs, więc sam sprawdzam błędy, a raczej błąd, bo zawsze jest ten sam P0243 - wadliwe działanie zaworu upustowego turbosprężarki. Kupiłem nowy i wymieniłem, ponieważ stary był już gorący po 20 minutach, nowy też grzeje się - problem pozostał. Wierzcie mi na słowo, ta kontrolka doprowadza mnie do szału bo, np. przy...
Zgasło pół "kokpitu".
dodał: HExer, 8 lat temu
Nie ma podświetlania połowy rzeczy tj.: zegarka, radia, ustawienia nawiewu. Jeśli ktoś wie gdzie jest problem proszę o sugestie.
xantia gaśnie z niewiadomych powodów
dodał: ~xantia wrocław, 5 lat temu
witam, mam od jakiegoś miesiąca problem z moją xantia, a więc podczas jazdy zarówno na benzynie jak i na lpg potrafi mi rozłączyć zapłon silnik tak jakby wyłączyć kluczykiem ze stacyjki, i potem jest ogromny problem z rozruchem, tz jak chwilę postoi i ostygnie samochód to odpala. zauważyłem że po tym jak samochód zgaśnie, po przekręceniu kluczyka nie słychać charakterystycznego bzyk nie wiem jak to opisać 2-3 sekundowe bzyyyyyk i potem załączenie pompy paliwa takie delikatne stuknięcie nazwijmy je pyk :) na zimnym silniku nie ma żadnego problemu z odpaleniem ale tak jak napisałem...

Autorentgen Citroen Xantia I

Liczba wpisów: 17

Wyciek płynu hydraulicznego i błędy w skrzyni biegów.

dodał: ~właścicielka Ciotroena Xantii, 8 lat temu
Wyciek nie tylko płynu hyraulicznego, ale również błędy w szkrzyni biegów (automatic). Skrzynia nie do naprawy. Co chwilę muszę stawać i resetować (wyłączać i włączać samochód), a co do wycieku dowiem się jutro - bo samochód idzie na warsztat.

Płowieją odbłyśniki reflektorów.

dodał: ~lklklkl, 9 lat temu
Nie wiem jak potraktować określenie "płowieją".Moje auto ma osiemnaście lat.Faktycznie,potrząc Księżnej w "oczy" można potraktować że nie błyszczą tak jak samochodom salonowym.Używając żartobliwego określenia "wyjąłem jej szkła kontaktowe" i suchą szmatką bez jakichkolwiek płynów doprowadziłem odbłyski do stanu wręcz idealnego.Nie było z tym problemu gdyż reflektor można rozebrać bez problemu po czym następnie go złożyć pamiętając o dokładnym ułożeniu uszczelki gumowej dookoła szkła.Efekt wizualny bardzo pozytywny a dodatkowo uzyskujemy skuteczność świecenia w...

Awarie instalacji elektrycznej.

dodał: ACbot, 9 lat temu
Imoblilazer penego ranka powiedział weto i klops, aso plus holowanie koszt naprawy ok. 2000 pln, serwis elektryczy ok. 1200 pln, naprawa własna koszt trzech spryśnięć WD40 więc tani, ale upierdliwie - ześniedziały styki.

Przedwczesne awarie małego dwumasu.

dodał: Maxi77, 7 lat temu
Jest to małe koło pasowe, napędzające osprzęt silnika. Jest to typowa awaria w silnikach 2.0 HDI Objawia się lekkim postukiwaniem w czasie pracy silnika i doprowadza do powstawania drgań całej jednostki napędowej. Powoduje ją rozwulkanizowanie się części gumowej od metalowej. Koszt wymiany wraz z robocizną to ok. 500 zł.

Zawieszenie.

dodał: ~krzysiek, 9 lat temu
Ja mam 1.9 turbo diesla 66 kW od 5 lat, 93 rok i 370000 km, ja nahulałem ponad setke i co - ano jedzie, nawala mi łącznik korektora wysokości zawieszenia przedniego, czyli takie małe plastikowe coś z dwoma dziurami na przeciwległych końcach (mam na to mały patent). Przyczyna - zużycie główek, poza tym minimalne przecieki z pod kapy zaworów, plastik od bagnetu oleju też mi odpadł, coś tam nie zawsze kmini z obrotomierzem, no i elektryka od okien, po za tym prawie zero korozji. Moim zdaniem tak ogólnie jak na ten rok to rewelka.

Dane techniczne Citroen Xantia I

Moc silników 68–190 KM
Pojemność silników 1,6–2,9 l
Prędkość maksymalna 154–213 km/h
Przyspieszenie 0-100 9,5–23,4 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Citroen Xantia I
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 1177
Koszt ogólny 76,23 PLN
LPG27.09 PLN
ON27 PLN
PB30.88 PLN
Wydatki serwisowe 61,12 PLN Pozostałe wydatki 28,31 PLN

Publikacje o Citroen Xantia