Szukaj

Informacje o Citroen Xantia I

Lata produkcji: 1993 – 1998
Segment: Klasa średnia

Pierwsza generacja Xantii pojawiła się na rynku w 1993 roku zastępując w ofercie Citroena model BX, na którym została częściowo oparta konstrukcyjnie. Stylistycznie auto zdecydowanie różniło się od swojego poprzednika, choć swoim wyglądem nawiązywało do tradycji wcześniejszych samochodów Citroena (zrezygnowano jedynie z przysłoniętego tylnego koła – rozpoznawczego znaku wielu modeli marki). W 1994 roku Xantia zajęła drugie miejsce w konkursie na Samochód Roku. Jej produkcja zakończyła się cztery lata później.

czytaj więcej

Citroen Xantia I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Citroen Xantia I

Liczba ocen: 377
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Karoseria - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~Citromaniak.
Liftback 1.8 i 101KM 74kW
Citroen Xantia I
Witam. Może komuś się przyda jeszcze moja opinia. Czy kupiłbym Xantię po raz drugi? Zdecydowanie tak. Auto jest naprawde wyjątkowe i jedyne w swoim rodzaju, tylko zanim zdecydujesz się na kupno, musisz znaleźć kogoś, kto choć trochę się zna na zawieszeniu. Wbrew pozorom nie jest skomplikowane w cale w naprawie, przynajmniej podstawowa wersja bez hydractivu, ale niestety, większość ludzi, którzy uważają się za mechaników, powie, że tego nie zrobią. Bo to nie są mechanicy. Jeśli chcesz kupić Xantię w przedziale cenowym 1000-3000zł to odpuść sobie, bo Ty zapewne wystawisz opinie na czerwono :) Na prawdę lepiej dołożyć te +/- 2 tysiące i kupić w miarę zadbany egzemplarz. Auto jest dobrze wykonane, na zewnątrz jak i w środku. Lepiej niż jego następca C5.
4,2
~użytkownik
Liftback 2.0 i 16V 132KM 97kW
Citroen Xantia I
Nie spodziewałem się - tak to chyba najlepsze określenie. Kupiłem te autko na chwile i ta chwila się trochę przedłużyła. Przejechałem księżniczką 10 tys kilometrów i zakochałem się w Citronie:) Musiałem sprzedać, bo żyjemy w dziwnym kraju i do tego, żeby mieć firmę i fiskus Cie nie wyrolował podwójnie musisz mieć ciężarówkę (nawet jeśli jest Ci ona w firmie potrzeba jak dziura w płocie to inaczej Vatu nie odliczysz a tak to przepłacasz) Ale wracajmy do Xanti - moja była ruiną jak ją kupiłem - zawory grały, więc z benzyny to prawie był diesel:) Ale co tam zawory - przyjemność prowadzenia takiego auta jest nie do porównania - mam Octavie (1999, 1.9) - przepraszam ale to trzepak. Nigdy do tej pory nie jeździłem tak wygodnym autem - pytanie co ważniejsze praktycyzm czy wygoda - nie odpowiem bez żadnych zastrzeżeń - moja Xantia to był 1995 rok - z walącymi zaworami. Innych usterek na ten rok nie było ani mniej ani więcej niż w każdym innym złomie z tej okolicy roczników. Ale przyjemność prowadzenia, jazdy - tego nie da się zapomnieć...
4,2
~użytkownik
Liftback 2.0 i 16V 132KM 97kW
Citroen Xantia I
Nie spodziewałem się - tak to chyba najlepsze określenie. Kupiłem te autko na chwile i ta chwila się trochę przedłużyła. Przejechałem księżniczką 10 tys kilometrów i zakochałem się w Citronie:) Musiałem sprzedać, bo żyjemy w dziwnym kraju i do tego, żeby mieć firmę i fiskus Cie nie wyrolował podwójnie musisz mieć ciężarówkę (nawet jeśli jest Ci ona w firmie potrzeba jak dziura w płocie to inaczej Vatu nie odliczysz a tak to przepłacasz) Ale wracajmy do Xanti - moja była ruiną jak ją kupiłem - zawory grały, więc z benzyny to prawie był diesel:) Ale co tam zawory - przyjemność prowadzenia takiego auta jest nie do porównania - mam Octavie (1999, 1.9) - przepraszam ale to trzepak. Nigdy do tej pory nie jeździłem tak wygodnym autem - pytanie co ważniejsze praktycyzm czy wygoda - nie odpowiem bez żadnych zastrzeżeń - moja Xantia to był 1995 rok - z walącymi zaworami. Innych usterek na ten rok nie było ani mniej ani więcej niż w każdym innym złomie z tej okolicy roczników. Ale przyjemność prowadzenia, jazdy - tego nie da się zapomnieć...
Średnie spalanie dla Citroen Xantia I
6,5 – 10,7
l/100 km
6,1 – 6,8
l/100 km
9,8 – 12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Liftback 1.8 i 101KM 74kW
Citroen Xantia I
Tej pozycji wręcz się boję,straszny natłok myśli.Moja ocena jednak w tym przypadku będzie subiektywna w myśl zasady - że "nigdy nie jest na tyle dobrze aby nie mogło być lepiej".Nikt z nas nie ma wpływu na "pozyskiwanie" funduszy przez państwo z podatków jakimi obłożone jest paliwo,dlatego montujemy instalacje LPG i inne cuda chcąc obniżyć koszty.Za darmo jednak jeździć się nie da a w przypadku tego auta najważniejszy staje się fakt że "ciężar buta" i technika jazdy ma wpływ na zawartość kieszeni.Silnik w mojej Xantii jest bardzo elastyczny i choćby z tego powodu udaje mi się pomimo różnych technik jazdy swoje wydatki podczas tankowania określić jako przyzwoite.
7,3
Kombi 2.1 TD 12V 109KM 80kW
Citroen Xantia I
auto ma nawinięte 250 tys jednak jego masa w ruchu miejskim jest dla spalania zabójcza (1550kg), dużo zależy od jakości paliwa różnice sięgają litra na 100km. dodatkowo w ruchu miejskim daje o sobie znać wada konstrukcyjna hamulców, gdzie zastosowano przewody o średnicach standardowych a jednak lhm jest nieco gęstszy widać to nawet na testach drogi hamowania nie jest zbyt imponująca. hamulce mają laga ok 0.5 sek w porównaniu do normalnego systemu z płynem syntetycznym i podobnie z powrotem płynu z zacisków zimą puszczają całkowicie dopiero po kilkunastu sekundach.
8,9
Liftback 1.6 i 88KM 65kW
Citroen Xantia I
Z racji słabego silnika i konieczności wciskania mocno pedału gazu, spalanie jest duże. Pomimo tego, że to duże auto to jednak moim zdaniem 11,5 litra benzyny przy spokojnej jeździe po mieście to słaby wynik. Natomiast na trasie miłe zaskoczenie. Po pomiarze w mieście spodziewałem się wyników gorszych niż 7,9 litra przy prędkości 120 km/h drogami szybkiego ruchu i 6,3 litra przy prędkości 90 km/h drogami głównymi. Natomiast awaryjność bardzo niska, przez 5 lat, nie licząc napraw zaraz po kupnie samochodu, wydałem 600 zł (padnięta nagrzewnica) oraz do 50 zł za 2-3 drobiazgi. To auto po prostu się nie psuje. Aha, i śladów rdzy na karoserii (auto 13-letnie) brak!

Usterki Citroen Xantia I

Liczba wpisów: 29
xantia gaśnie z niewiadomych powodów
  • Citroen Xantia I Liftback 1.8 i 101KM 74kW 1993-1998
  • silnik
witam, mam od jakiegoś miesiąca problem z moją xantia, a więc podczas jazdy zarówno na benzynie jak i na lpg potrafi mi rozłączyć zapłon silnik tak jakby wyłączyć kluczykiem ze stacyjki, i potem jest ogromny problem z rozruchem, tz jak chwilę postoi i ostygnie samochód to odpala. zauważyłem że po tym jak samochód zgaśnie, po przekręceniu kluczyka nie słychać charakterystycznego bzyk nie wiem jak to opisać 2-3 sekundowe bzyyyyyk i potem załączenie pompy paliwa takie delikatne stuknięcie nazwijmy je pyk :) na zimnym silniku nie ma żadnego problemu z odpaleniem ale tak jak napisałem wcześniej jak nie ma bzyyyyk -ania nie ma jazdy pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie z waszej strony co to może być nadal czekam na jakies sugestie co to może być jeśli macie jakiś pomysł proszę o info na GG 4452293
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
wyciek,kłopot z dostępem oraz diagnozą
  • Citroen Xantia I Liftback 1.8 i 101KM 74kW 1993-1998
  • układ kierowniczy
Doprowadziłem auto do porządku.Tak mi się wydawało.Wchodząc jednak pod nie zauważyłem że jednak nie do końca.W rozmowie z kimś użyłem określenia że "leci mi z układu kierowniczego ze wspomagania".Ten ktoś,bardzo tajemniczo stwierdził."Nie,to nie z tego leci.Jest tam takie miejsce łączenia dwóch elementów i to tam leci".Przeszukałem co się dało choć wiem że mogłem coś pominąć jako że nie mam nawet pojęcia jak to wygląda.Wpisanie hasła w wyszukiwarkę także odsyła do stron niezbyt wiele pokazujących lub wręcz do warsztatów naprawczych.Jeżeli to możliwe a jestm przekonany że tak,to poproszę o jakieś szczegóły.Może jakieś foto,schemat. W tej pozycji można tylko napisać że następuje powolny i uciążliwy wyciek,strasznie działający na psychikę oraz ....polbruk na przyblokowym parkingu.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nie działa wentylator nawiewu, podgrzewanie tylnej szyby, lusterek i foteli,
  • Citroen Xantia I Liftback 1.9 TD 90KM 66kW 1994-1998
  • instalacja elektryczna
Po odpaleniu nawiew się nie włącza, nie da się włączyć pogrzewania tylnej szyby, foteli i lusterek. Cały czas słychać jak stycznik się włącza i wyłącza. Niekiedy po przekręceniu stacyjki na pozycję "rozruch" kontrolki przygasały, a rozrusznik się nie kręci. Przyczyną tych wszystkich usterek są wypalone styki w stacyjce. Dość duży prąd przepływający przez te właśnie styki znacząco skraca ich żywotność. Wymiana stacyjki jest dość prosta. 1. Odkręcić osłone plastikową pod kierownicą, 2. Odpiąć kostki, które idą od stacyjki, 3. Wymontować starą stacyjkę, 4. Zamontować nową stacyjkę, 5. Podpiąć kostki, 6. Zamontować osłonę pod kierownicą.
Oczekuje na rozwiązanie
Citroen Xantia I