Szukaj

Informacje o Citroen Xsara Picasso 1.8 i 16V 116KM 85kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1749 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,7 x 81,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~+++
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.8 i 16V 116KM 85kW
1.8 LPG. 2005 rok produkcji, 377 tys km na liczniku . + to co przekręcili handlarze. Swoją opinie piszę w 2024 roku po 9-ciu latach użytkowania i przejechaniu ponad 200 tys km. Samochód świetny, duży wygodny i bezawaryjny. Bardzo przyjemnmie i wygodnie się nim jedzi. JEŚLI NIE ZNAJDĘ NASTĘPCY TO CHYBA BĘDĘ NIM JEŹDZIL DALEJ.Na razie niemogę znaleć tak z zewnątrz kompaktowego a wśrodku tak obszernego auta na rynku. Większośc średnich SuVów typu Koleos duster czu nawet sorento są mniejsze w środku ! Silnik może nie demon szybki ale sprawny żywotny i bezawawryjny., skrzynia nie zgrzyta, karoseria bez rdzy. nie dawno dopiero wyszły dwie małe plamki na drzwiach. Sam kształt karoserii jest ponad czasowy, bryła prosta w wyglądzie. Nie wszystkim może się podobać ale uważam, że na swój sposób genialna w pomyśle. Zachęcam do lektury poniżej osobiście jestem zdziwiony opiniami na temat tego samochodu.
4,3
~Rico
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.8 i 16V 116KM 85kW
Dawniej uważalem ten wóz jako wyjątkowo brzydki. Nie sądziłem że kiedyś go kupię. Z uwagi na maly budżet i 3 ważne kryteria (oszczędny-lpg, pojemny i wygodny) niewiele było na rynku.Egzemplarz, który kupiłem miał sporo usterek przez zaniedbania ale z racji niskiej ceny i tego że jestem mechanikiem postanowiłem spróbować. Takie podejście motywuję tym że jeżeli doinwestuje auto na nowych częsciach to mi posluży. Kalkulacja była prosta- ile mnie wyniesie żeby było fajnie. Po drodze wyszło trochę drobnostek. Tak stopniowo auto wróciło do pełnej sprawności ale przejdźmy do oceny. Silnik- super do gazu, suchy, bezproblemowy ale nie licz na super przyspieszenie. Skrzynia biegów bdb, zmiana biegów precyzyjna, dobrze że stopniowana. Karoseria - progi wymieniłem ale poza tym ładnie. Wnętrze - ciekawe, wygodne, pojemne. Po ogarnięciu polubiłem to jajko bo miło się jeździ. Teraz takie rady dla szukających: elektronika nie jest zła jeśli masz niemiecką ( Siemens, Bosch) niestety Sagem podobno niezbyt. Ja mam Bosch i wszystko działa jak należy. Podsumowując auto na 4 dla osób z niskim kapitałem, częsci raczej tanie. Pozycja wysoka, wsiadanie wygodne, widoczność super. Trochę małe lusterka ale mi to nie przeszkadza. Ogólnie mogę polecić dla rodzin, dla serwisanta skrzynki z narzędziami bez problemu. Tylne fotele wypinanie osobno więc można tak jak ja powiększyć przestrzeń ładunkową.
4,5
~zadowolony
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.8 i 16V 116KM 85kW
Picasso jeżdże już prawie 4 lata, aktualnie na liczniku 210kkm, czyli raczej sporo. Nie było poważniejszych usterek, samochód nigdy mnie nie zawiódł. Silnik 1,8 zdecydowanie za słaby, trzeba dolewać olej, u mnie średnio 1 l/5kkm. Gaz znosi idealnie (sekwenecja). Spalanie raczej spore, ale buda duża i ciężka więc nie ma się co dziwić. Ciężko wciska się sprzęgło, sprawdziłem na kilku egzemplarzach (ten typ tak ma). Ergonomia, wyciszenie kabiny bardzo dobre. Słaba jakość welurowych obić, wyglądają jak brudne mimo profesjonalnego prania. Fabryczne radio i głośniki słabiuteńkie. Spory bagażnik i dużo schowków. Wysoka pozycja za kierownicą - dobra widoczność.
Średnie spalanie dla Citroen Xsara Picasso 1.8 i 16V 116KM 85kW 1999-2005
8,5
l/100 km
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.8 i 16V 116KM 85kW
Witam! Cytrynke z gazem mam od sierpnia 2012r. Intslacja na podzespołach tomasseto, stag itp. nie żadne BRC. Ogólnie z gazem jeszcze nie miałem problemu wymieniłem tylko filtry gazu po zakupie (bardzo tanie). Po zakupie auto paliło 10,5 l/100km nawet przy oszczędnej jeździe, co mnie przeraziło, po kilku zbiornikach kupiłem kabel USB do sterownika STAG (koszt 100zł), zresetowałem parametry, ustawiłem nową mape, zmiejszyłem cisnienie gazu (bo troche smierdziało gazem) i jak ręką odjął teraz samochód pali przy normalnej jeździe (90-100km/h) 8,2 l/100km i pomimo mniejszej dawki gazu o wiele lepiej się zbiera, wczesniej przy wcisnieniu gazu do oporu miałem odczucie jakby się troche zadławił i dopiero poszedł. Przy oszczędnej jezdzie (70-78 km/h) 7 l/100km. Maksymalne spalanie to wspomniane 10,5, wiekszego nie odnotowałem, ale to przez zle ustawioną intslację (mimo że ustawiał ją gazownik). Spalanie podane nie z licznika tylko z kalkulatora (zbiornik do zera, tankowanie do pełna, reset licznika...) a już troche tych zbiorników przejechałem. Dodam tylko że robie głownie trasy po 35km (do pracy co dziennie), 60% trasa 40% miasto. W ramach podsumowania dodam że z ilości spalania gazu jestem bardzo zadowolony :) Własnie tyle oczekiwalem po zakupie samochodu z gazem.
7,5
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.8 i 16V 116KM 85kW
Myślę, że jak na auto z silnikiem 1.8 litra starszej generacji, spalanie utrzymuje się na średnim poziomie. Zimą po mieście spali 10 litrów, latem do 8. W trasie zimą potrafi łyknąć 7, za to latem... 6.5 l/100 km z klimatyzacją, bez niej myślę, że spalanie zejdzie poniżej 6 litrów. Trzeba tu jednak zaznaczyć, że takie osiągi w trasie uzyskałem przy ekonomicznej jeździe tzn. prędkość utrzymuję w granicach 105-107 km/h i nie daję się skusić znakom na których jest napisane ograniczenie prędkości 120 czy 140 :-) .
7,8
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.8 i 16V 116KM 85kW
Bardzo dobre auto rodzinne. Xsara Picasso jest oszczędna, gdy wybieramy się w dłuższe trasy poza miasto. W samym mieście spalanie rośnie w zastraszającym tempie. Gdy pedał gazu traktuję ostrożnie i nie cisnę za bardzo sandała, to tragedii nie ma. Przy włączonej klimie po mieście mi spali max 11.5 l. Na trasie rewelacja, spalanie wynosi koło 6-7 l. Na bieżąco robię wszytkie przeglądy i wymiany płynów, filtrów, itd. Silnik potrafi się odwdzięczyć dobrą pracą i ekonomią. Auto posiada wiele schowków, niektóre odkryłem po roku użytkowania. Citroena przetestowały dzieciaki, i wytrzymał :) Także polecam wszystkim rodzicom. Nie jest to samochód do jazdy sportowej, na skrzyżowaniu zbiera się tak sobie, ale ponad 1,5 tony robi swoje. Ceny części w miarę tanie jeżeli się dobrze poszuka. Najbardziej wrażliwe punkty tego samochodu to mechanizm podnoszenia szyby (wymieniałem 2 razy), licznik prędkości (łatwo go uszkodzić przy naprawie sprzęgła), silniczek od tylenj wycieraczki i klakson. Uważajcie jakie lejecie paliwo, bo ten silnik jest bardzo wrażliwy na jakość żółtej. Przy kiepskiej benzynie będzie się dusił na drugim i trzecim biegu. Ja czasem leję dodatki, które mają przeczyścić układ paliwowy, polecam. Może ktoś będzie się zastanawiał czy lać Pb95 czy Pb98. Ja kiedyś zalałem Pb98 i silnik stracił moc, spalił więcej paliwa. Najlepsze paliwko to Pb95 i się tego trzymam.
Citroen Xsara Picasso