Szukaj

Informacje o Citroen Xsara Picasso

Lata produkcji: 1999 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia

Citroen Xsara Picasso – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,9
~Kris Cytrynka
Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW
Citroen Xsara Picasso
Witam, użytkuję cytrynę 4 lata, ogólnie... no cóż, dziwny wygląd,dziwne auto, to i ocena dziwna .....aktualnie jest u trzeciego już mechanika -elektronika, chyba trafiłem na jakiś feralny agzemplarz....cały czas problemy z elektroniką, immo-padło-usunięte ,BSI wydaje co jakiś czas dziwne komunikaty, ogólnie elektronika bardzo, ale to bardzo niestabilna, nie wiadomo co się stanie.. czy odpali... czy będzie wszystko działać, czy nie.......Usterki przez ten czas miałem różne-te mechaniczne do zaakceptowania zwykła eksploatacja, ale elektronika to jest naprawdę jakieś szaleństwo w tym samochodzie.....co mogę powiedzieć na plus w tym samochodzie to silnik, trwały ekonomiczny, w miarę mało pali, ....ale powyżej 110 km/h robi się tak głośno,że nie słychać radia i praktycznie ,żeby rozmawiać trzeba prawie krzyczeć. -Karoseria-progi bardzo szybko korodują, mają wadę konstrukcyjną (woda i cały syf z błotnków-nadkoli-przednie koła- wpływa do środka....) , poza tym ...jakoś się trzyma kupy... -Środek,wnętrze, materiały bardzo nie trwałe,żle spasowane, wszystko skrzypi,źle spasowane elementy, materiały słabej jakości podatne na rysy...ale za to jest naprawdę wygodnie i dużo miejsca... -Mechanika ogólnie ok, -Skrzynia biegów mało precyzyjna...BARDZO BARKUJE 6 -GO BIEGU...zgrzyty... -Układ jezdny...no cóż ,żeby zawrócić ,zaparkować, potrzebny jest plac wielkości lotniska, ale ok to jest minivan dla faceta do przeżycia...układ kierowniczy nie jest precyzyjny...i potworny-ogromny promień skrętu... -Widoczność w porządku, chociaż trzeba się przyzwyczaić do dodatkowych słupków.. -Ergonomia....hmm..nie wiem sam...ogólnie na plus, -Wentylacja i ogrzewanie- jeśli działa :)...ok -Wyciszenie ..do 110-120 km/h ok ,powyżej.... no cóż jest głośno...nawet bardzo, -Przestrzeń w środku-tu jest nawet bardzo dobrze, -Koszty: gdyby nie elktronika były by dobrze....ale nie jest.. -Jest to tani samochód w zakupie ale naprawdę trzeba uważać !!!!, albo trafić w zadbany egzemplarz (mam nadzieję ,ze takie są...)...elektronika , komputery ogólnie francuska myśl elektroniczna naprawdę potrafi doprowadzić do rozpaczy i załamania nerwowego...
4,8
~Mario
Picasso 1.6 HDi 90KM 66kW
Citroen Xsara Picasso
Jestem mega szczęśliwy że przez zupełny przypadek trafiłem na to auto. Potrzebowałem auta rodzinnego ze względu na powiekszajacą się rodzinkę i zależało mi na tym aby każdy z tyłu miał swój osobny fotel. Szukałem Scenica ale on miał środkowy fotel mniejszy natomiast Xsara ma wszystkie równej wielkości. Ze spokojem mieszczą się trzy dorosłe osoby lub trzy foteliki (w każdym fotelu jest isofix). Bagażnik też jest mega duży. Samochód z zewnątrz nie wygląda na duży ale w środku robi naprawdę wrażenie przestrzenią. Co do silnika to jest mój pierwszy diesel jaki kupiłem w mojej 20letniej historii motoryzacji(zawsze benzyna nigdy diesel tak mówiłem) pomimo że służbowo nimi jeździłem. Zaryzykowałem i naprawdę nie żałuję. Pomimo tylko tych 90koni a w rzeczywistości jest to model 92konny naprawdę nieźle się zbiera przy czym w mieście(Poznań) pali nieco ponad 5,3litrów latem a 6l zimą(nogi raczej lekkiej nie mam). Natomiast trasa to przy prędkościach do 120 km/h 4l na setke. Ten silnik nie posiada FAPa ani dwumasy i nie ma turbiny o zmiennej geometrii acha ale ma za to system wtrysków Boscha więc jak mnie mechanik po zakupie uświadomił o tym co mi się trafiło to mej radości nie było końca.
4,4
~Radosław
Picasso 1.6 i 16V 109KM 80kW
Citroen Xsara Picasso
Auto zaskakuje, pomimo niskiej ceny, niezłą jakością, ilością miejsca i bezproblemową eksploatacją, zwłaszcza jeśli chodzi o poważne usterki. Ze względu na dużą ilość miejsca i schowków świetnie sprawdza się jako auto rodzinne. Nieco gorzej oceniam silnik, który mógłby mieć większą pojemność, brakuje 6 biegu i możliwości ustawienia kierownicy są bardzo ograniczone. Nie mniej Picasso podróżuje się bardzo wygodnie i przyjemnie. Widoczność świetna. Mam auto z przebiegiem 300 tys.km i poza zużytą deską rozdzielczą (a dokładnie jakby farba poodchodziła z czarnego plastiku) tak dużego przebiegu nie widać.
Średnie spalanie dla Citroen Xsara Picasso
7,5 – 8,6
l/100 km
5,8 – 6,1
l/100 km
8,0 – 12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
Picasso 1.6 HDi 90KM 66kW
Citroen Xsara Picasso
samochód od nowości w rodzinie przebieg na dzień dzisiejszy 189600km. wersja 1.6 hdi 66kw w trasie (2 dorosłych 3-ka dzieci w wieku szkolnym) przy predkosci w granicach 90km spalanie poniżej 4 litrów przy jeździe w granicach 110km zużycie w granicy 4.4litra po mieście (Bydgoszcz) spalanie oscyluje w granicach 5.9l . Bardzo ekonomiczny samochód. Jedyne bolączki które wyszły to cieknący oring na połączeniu przekładni kierowniczej a maglownicy(przekłądnia składa sie z 2 czesci koszt ok 500zł oraz zapalający sie przy brudnym filtrze paliwa bład listwy wtryskowej ( wystarczy wówczas wymienić filtr na nowy i skasować błąd) wymiana filtra paliwa w przedziałach częstrzych niż podaje producent poza tym samochód ogólnie bezawaryjny .
8,0
Picasso 1.6 i 16V 109KM 80kW
Citroen Xsara Picasso
Tani w zakupie (53 kpln w 2007 roku), tanie części. Spalania na początku oscylowało w rejonie 8-9 litrów na 100 km w mieście i 7 litrów w trasie. Po 6 latach ustabilizowało się na poziomie 7-8 litrów na 100 km w mieście i 6,5 litra w trasie. Przeciętnie. Naprawy nie są drogie, dużo zamienników i używanych części. Prosta konstrukcja łatwa w naprawie. Jedynie idiotyczny dostęp do wymiany żarówek w przednim reflektorze - próbowałem sam i urwałem zaczepy tak że musiałem kupić nowy reflektor. Od teraz na wymianę żarówek jeżdżę do ASO, które wymienia je za darmo + koszt żarówki.
10,8
Picasso 1.8 i 16V 116KM 85kW
Citroen Xsara Picasso
Jak zwykle opis wypad wakacyjny tym razem Zgierz - Władysławowo autostradą na miejscu koło komina tak z 200 km powrót trasa autostradą spalanie 11.5 L LPG średnie jako że na wakacje to załadowane po dach 5 osób prędkości max Autostrada 140 km/h średnio 120-130 km/h

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 10
2,0
Picasso 2.0 i 16V 137KM 101kW
Citroen Xsara Picasso
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
UWAZAJCIE NA ,, ALBA-GAZ" NA EWANGELICKIEJ W LUBLINIE !!!! Zero profesjonalizmu,banda nieuków i partaczy. Xsara picasso z silnikiem 2.0 140 KM pali 22 litry gazu , a ,,specjaliści z tej firmy" twierdzą ze jest ok ,, i tak ma byc" Chamstwo i łaska , że wogole sie u nich gaz zalozylo.Ludzie zachowuja sie jak bydlo ,prostackie odzywki typu ,, a gowno mnie to ochodzi" ,, nie...
4,5
Picasso 1.6 i 16V 109KM 80kW
Citroen Xsara Picasso
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 12 tys. km
użytkowana przez: 23 tys. km
Pitec niepoważnie podszedł do sprawy. Od początku problemy. Niekończące się powroty na gwarancji. Zawór wlewu paliwa nie odbija. Nie zmapowali instalacji, ciągłe problemy z check engine. Uszkodzona instalacja elektryczna - samozałączanie alarmu podczas jazdy samochodem. Klient to zło konieczne. Cena w porównaniu do innych warsztatów w Poznaniu bardzo wysoka. Nie polecam!
5,0
Picasso 2.0 i 16V 137KM 101kW
Citroen Xsara Picasso
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
SPRAWNIE I ESTETYCZNIE FACHOWA REGULACJA Z PRZEJAŻDŻKĄ PANOWIE WIEDZĄ CO ROBIĄ MAJĄ BARDZO DOBRĄ OPINIĘ NA CAŁY ŚLĄSK W FAN KLUBACH WIELU MARK POWIEDZIELI ŻE MONTUJĄ TYLKO STAGA I PODOBNO SĄ PARTNERSKIM WARSZTATEM POLECAM
Citroen Xsara Picasso