Szukaj

Informacje o Cupra

Seat zaprezentował markę Cupra i przedstawił nowy logotyp sportowej dywizji - oficjalny debiut miał miejsce 22 lutego 2018. Cupra zawsze byłą najwyższą formą wyrazu sportowego stylu Seata. Przyszedł czas na to, by otrzymała własną duszę, DNA i tożsamość jako osobna marka. Pierwsze auta z logo nowej marki pojawiły się początku marca 2018 roku podczas targów w Genewie.

Cupra – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Cupra

Sprawdź co kierowcy
myślą o Cupra

Oceny Aut 44 oceny

4,8
~Mateusz
Cupra Leon II
Hatchback 1.5 eTSI MHEV 150KM 110kW
Auto mam pół roku. Bardzo fajny samochód, pięknie się prezentuje, szczególnie w czerwieni. Jest to idealne połączenie miedzy całkiem fajną dynamiką a oszczędnością, szczególnie w wersji MHEV. Systemy wspomagania jazdy wg mnie działają bardzo dobrze. Jednak jak dla mnie pod względem ergonomii są pewne niedociągnięcia. Po pierwsze, ilość schowków jest śmieszna, a jeszcze mając opcje z bezprzewodową ładowarką przez dziwne przetłoczenia, nic poza telefonem w tym schowku już się nie mieści, mimo że byłoby na to miejsce. Brak jakiegokolwiek skrótu do zmiany trybów jazdy, zawsze trzeba przycisnąć przynajmniej 3 razy coś na ekranie, żeby dostać się do trybu indywidualnego. Po wyłączeniu auta, tryb wraca zawsze do trybu 'comfort'. Wyciszenie jest raczej średnie, miałem starsze auto, w którym było dużo ciszej. Co do usterek, to na razie nie działo się nic poza tym, że co jakiś czas podczas jazdy resetuje się komputer pokładowy.
4,7
~Cup Ra
Cupra Leon II
Sportstourer 2.0 TSI 310KM 228kW
Byłem posiadaczem poprzedniej generacji i nowy model oceniam bardziej jako ewolucję niż rewolucję. W większości są to zmiany na plus. Do mankamentów zaliczam oklepany temat robienia wszystkiego na ekranie zamiast przyciskami. A druga rzecz, to mniejsze odczucie jazdy. W poprzedniej generacji auto było mniej obudowane i wygłuszone, przez co dużo mocniej docierały do kierowcy bodźce z zewnątrz, co o dziwo sprawiało, że lepiej czułem auto. Ale co by nie mówić, bieżąca generacja jest dużo lepsza i mogę zdecydowanie polecić.
4,5
~tomasz
Cupra Leon II
Sportstourer 2.0 TSI 245KM 180kW
autko szybkie i ładnie prezentujące się , środek wygodny i przestrzenny , skrzynia płynna , materiały wykończeniowe całkiem przyzwoite , jedyny mankament to elektronika i wyświetlacz ... notorycznie pokazujące się błędy ...start- stop , skrzynia biegów z informacją typu możesz jechać dalej , ale umów się do serwisu , wyświetlacz na panelu zamula i zwiesza się ..... żeby było śmieszniej umówienie się do serwisu nie jest takie proste - terminy odległe , serwisanci pogrzebią 3 godziny i za 2 dni te same błędy ---DRAMAT---. trochę dużo tych błędów jak na przebieg 25tyś . Do tego poziomu mocy potrzeba jednak napędu 4x4 , w mieście spalanie 12-15 przy delikatnej nodze. Ogólnie fajne , ale mam lekko mieszane uczucia

Zużycie paliwa 71 raportów

2,5
Cupra Leon II
Sportstourer PHEV 1.4 e-Hybrid 245KM 180kW
Bardzo Fajny samochód. Co prawda ma za duże przełożenie mocy na przednią oś bo 245 koni sprawia że auto się ślizga na suchej powierzchni ale względy ekonomiczne czyli ilość zużytego paliwa i energii w stosunku do przejechanego dystansu sprawia że auto jest super. Przykłady spalań których nie mogę umieścić w tabelkach: Jazda na samym prądzie temperatura 23 na zewnątrz zużycie 15-16 kW przyjeździe ekonomicznej do 70 km/h Jazda w stylu hybrid do 70 km na godzinę spalanie 1,2 l na 100 + prąd około 10 kW czyli 10 *0.8= 8 zł/ 100 km czyli jakieś 1.3 l benzyny Podsumowując to przy oszczędnej jeździe z pani 2,5 litra przeliczajac prąd z paliwem. Jeśli jadę w dalsze trasy na przykład 200 km to spalanie jest na poziomie około 2 3 l do momentu kiedy jeszcze jest zasięg prądowy Jeśli w baterii nie ma już prądu auto działa tak jak Toyota hybrid i spalanie jest na poziomie 4,6 litra benzyny samego paliwa. Prąd jest produkowany z kół i hamulców. Super sprawą w tym aucie jest opcja jazdy z żegluga. Czyli możesz rozpędzić swoje auto do prędkości przykładowo 80 km/h i przyjechać bez hamowania spory kawałek czasami 3 - 4 km. Auto wtedy nie pracuje nie pobiera energii ani paliwa to daje sporo oszczędności. Miesięcznie robię około 3000 km i tankuję i jeden raz auto za 170 zł do pełna. Jedyny problem w tym aucie to komunikacja Bluetooth. Myślę że wszyscy producenci aut mają z tym problem mój sąsiad ma Toyotę z 2023 roku i też ten sam problem. Wiąże się to z tym że telefon potrafi rozłączyć się w trakcie rozmowy i zablokować cały układ audio. Trzeba wtedy zatrzymać auto i uruchomić ponownie silnik by zresetować układ.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Cupra przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena