Szukaj

Informacje o Cupra Leon II

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Cupra Leon II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Cupra Leon II

Liczba ocen: 9
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Marek
Cupra Leon II
Sportstourer 2.0 TSI 310KM 228kW
Bardzo szybkie kombi. Auto świetnie przyspiesza, bardzo dobrze trzyma trakcję. To nie do końca jest sportowy samochód, powiedziałbym, że napęd jest idiotoodporny, ale dla zwykłego użytkownika to zaleta. Samochód jest trochę za twardy do codziennej jazdy, poza tym fajne "daily". Można szybko i przyjemnie wozić rodzinę po autostradach, czy krętych drogach. Nie do końca logiczna praca DSG, irytująca bezwładność start-stop (pewnie przez brak miękkiej hybrydy). Jest trochę minusów, ale większość do zaakceptowania. Żeby kupić odczuwalnie lepszy samochód, trzeba dołożyć astronomiczną kwotę, wiec Cupra się broni.
4,7
~bart
Cupra Leon II
Sportstourer 2.0 TSI 190KM 140kW
Drugi mój komentarz po dwóch miesiącach użytkowania i przebiegu 8 tyś. km. Z każdym kolejnym kilometrem Cupra zyskuje, silnik 2.0 tsi jest nader wszechstronny i optymalny (łączy porządną dynamikę od najniższych obrotów, potrafi być ekonomiczny, pracuje na zupełnie na luzie i w żadnych warunków i sytuacjach drogowych nie brakuje mu mocy). Poza tym samochód ten wyróżnia się na każdym polu: nie jest suvem, ma czysto spalinowy silnik, jest najtańszym samochodem tej klasy na rynku, który posiada elektro-mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego, ma wszystko co jego mocniejsze przednionapędowe wersje, a kosztuje kilkanaście - kilkadziesiąt tysięcy mniej od nich, nie jest twardy, a świetnie się prowadzi itd. itd.
4,8
~Mateusz
Cupra Leon II
Hatchback 1.5 eTSI MHEV 150KM 110kW
Auto mam pół roku. Bardzo fajny samochód, pięknie się prezentuje, szczególnie w czerwieni. Jest to idealne połączenie miedzy całkiem fajną dynamiką a oszczędnością, szczególnie w wersji MHEV. Systemy wspomagania jazdy wg mnie działają bardzo dobrze. Jednak jak dla mnie pod względem ergonomii są pewne niedociągnięcia. Po pierwsze, ilość schowków jest śmieszna, a jeszcze mając opcje z bezprzewodową ładowarką przez dziwne przetłoczenia, nic poza telefonem w tym schowku już się nie mieści, mimo że byłoby na to miejsce. Brak jakiegokolwiek skrótu do zmiany trybów jazdy, zawsze trzeba przycisnąć przynajmniej 3 razy coś na ekranie, żeby dostać się do trybu indywidualnego. Po wyłączeniu auta, tryb wraca zawsze do trybu 'comfort'. Wyciszenie jest raczej średnie, miałem starsze auto, w którym było dużo ciszej. Co do usterek, to na razie nie działo się nic poza tym, że co jakiś czas podczas jazdy resetuje się komputer pokładowy.
Średnie spalanie dla Cupra Leon II
4,3 – 13,1
l/100 km
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

2,5
Cupra Leon II
Sportstourer PHEV 1.4 e-Hybrid 245KM 180kW
Bardzo Fajny samochód. Co prawda ma za duże przełożenie mocy na przednią oś bo 245 koni sprawia że auto się ślizga na suchej powierzchni ale względy ekonomiczne czyli ilość zużytego paliwa i energii w stosunku do przejechanego dystansu sprawia że auto jest super. Przykłady spalań których nie mogę umieścić w tabelkach: Jazda na samym prądzie temperatura 23 na zewnątrz zużycie 15-16 kW przyjeździe ekonomicznej do 70 km/h Jazda w stylu hybrid do 70 km na godzinę spalanie 1,2 l na 100 + prąd około 10 kW czyli 10 *0.8= 8 zł/ 100 km czyli jakieś 1.3 l benzyny Podsumowując to przy oszczędnej jeździe z pani 2,5 litra przeliczajac prąd z paliwem. Jeśli jadę w dalsze trasy na przykład 200 km to spalanie jest na poziomie około 2 3 l do momentu kiedy jeszcze jest zasięg prądowy Jeśli w baterii nie ma już prądu auto działa tak jak Toyota hybrid i spalanie jest na poziomie 4,6 litra benzyny samego paliwa. Prąd jest produkowany z kół i hamulców. Super sprawą w tym aucie jest opcja jazdy z żegluga. Czyli możesz rozpędzić swoje auto do prędkości przykładowo 80 km/h i przyjechać bez hamowania spory kawałek czasami 3 - 4 km. Auto wtedy nie pracuje nie pobiera energii ani paliwa to daje sporo oszczędności. Miesięcznie robię około 3000 km i tankuję i jeden raz auto za 170 zł do pełna. Jedyny problem w tym aucie to komunikacja Bluetooth. Myślę że wszyscy producenci aut mają z tym problem mój sąsiad ma Toyotę z 2023 roku i też ten sam problem. Wiąże się to z tym że telefon potrafi rozłączyć się w trakcie rozmowy i zablokować cały układ audio. Trzeba wtedy zatrzymać auto i uruchomić ponownie silnik by zresetować układ.
6,4
Cupra Leon II
Hatchback 1.5 eTSI MHEV 150KM 110kW
Jeździ się bardzo komfortowo. Przy 8.5 tys. wystąpiła "awaria układu napędowego". Sprawę załatwiła "aktualizacja oprogramowania sterownika skrzyni biegów". Podaję wskazania wg komputera (po zatankowaniu +/- 5PLN). 6,5 - jazda pomiędzy 100 a 120 km/h przez ok 50 km + 50 km/h przez 10 km 4,7 - tempomat na 70 km/h, płynna jazda prawym pasem, raczej "z górki" 8,0 - jazda pomiędzy 130 a 150 km/h przez ok 500 km.
8,7
Cupra Leon II
Sportstourer 2.0 TSI 310KM 228kW
w mieście stołecznym ok 9,5l autostrada ok 9l poza miastem 8l autostrada w Niemczech / tor 15l min jakie udało mi się osiągnąć to 7,6l (stał prędkość na trasie ok 80-90km/h) po 20k przebiegu średnio ok 9,1l
Cupra Leon II