Szukaj

Informacje o Dacia Dokker Van

Lata produkcji: 2012 – 2016
Segment: VANy
Mały samochód dostawczy należący do klasy kombivanów (segment K) produkowany od 2012 roku. Dokker jest następcą modelu Logan Van (użytkowa wersja modelu Logan). Pod względem stylistycznym (m.in. charakterystyczny pas przedni) i konstrukcyjnym samochód spokrewniony jest z Renault Kangoo oraz Dacią Lodgy, z którą dzieli m.in. płytę podłogową. Dokker dostępny jest w 5-miejscowej wersji osobowej oraz jako 2-osobowy furgon dostawczy. Nazwa modelu pochodzi od słowa „dockworker”, co oznacza „pracownik doków”. W ten sposób podkreśla jego użytkowy charakter. Auto zajęło drugie miejsce w plebiscycie International Van of the Year 2013.
Powagosław
Objawienie to może za duże słowo, ale Dokker prezentuje się nowocześnie, dynamicznie i świeżo. W segment kombivanów, w którym producenci różnie podchodzą do kwestii stylistyki modeli, Dacia wchodzi z mocnym akcentem. ~Powagosław
Luzacjusz
Przed Państwem pierwszy model Dacii, którego zakup nie będzie przede wszystkim podyktowany przystępną ceną. Zaskoczenie? A co powiecie na to, że Dokker zjada na śniadanie Renault Kangoo, razem z budowanym na jego bazie kombivanem Mercedesa? Dziwy, oj, dziwy. ~Luzacjusz

Dacia Dokker Van – wybierz silnik

Dane techniczne Dacia Dokker Van

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,1 m
Długość 4363 mm
Szerokość 1751 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2004 mm
Wysokość 1809 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1847 mm
Rozstaw osi 2810 mm
Rozstaw kół - przód 1490 mm
Rozstaw kół - tył 1478 mm
Zwis przedni 822 mm
Zwis tylny 731 mm
Prześwit 186 mm
Szerokość pomiędzy nadkolami 1130 mm
Wysokość bagażnika 1271 mm
Szerokość bagażnika 1372 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1901 mm
Wysokość progu załadowczego 565 mm
Drzwi tylne - szerokość 1189 mm
Drzwi tylne - wysokość 1100 mm
Drzwi boczne - szerokość 703 mm
Drzwi boczne - wysokość 1046 mm
Przedział ładunkowy - długość 1901 mm
Przedział ładunkowy - szerokość 1372 mm
Przedział ładunkowy - wysokość 1271 mm
Maksymalna ładowność 600 kg

Oceny Dacia Dokker Van

Liczba ocen: 16
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~Kamil
Van 1.5 dCi 90KM 66kW
Dacia Dokker
Swoją opinię oprę na porównaniu ze Skodą Roomsterem oraz Peugeotem Partnerem, którymi jeździłem trochę krócej, ale wystarczająco, aby porównać. Dostałem samochód przy około 85 tys km, tak więc po przejechanych kolejnych 80 tys uważam auto za średnie. To co się zaoszczędzi kupując można dołożyć serwisując. Użytkuję auto służbowo. , więc moja ocena będzie niepełna. Nie podam np. kosztów napraw, jednakże mój egzemplarz jest dość awaryjny. Od przeglądu do przeglądu czyli około 20 tys km nie przejechałem bez zapalonej jakiejś kontrolki. Być może to wina nieudolnych mechaników prywatnych oraz serwisu, który nie ma części do samochodu, więc trzeba czekać kilka dni, a do innego mechanika jeździłem 3-5 razy z jedną rzeczą. Ale mniejsza z tym. Auto ogólnie prowadzi się dość dobrze, świetnie nadaje się na polskie drogi, polne. Jest bardzo głośne na drogach szybkiego ruchu, ale przy niskich prędkościach całkiem ciche. Nie słychać w środku irytującego dla mnie dźwięku diesla. Jeśli chodzi o spalanie to zależy głównie od stylu jazdy, ale o tym w dalszej części. Porównując do pozostałych samochodów dla mnie Dokker jest najlepszą opcją. Posiada najmniej denerwujących rzeczy w codziennej obsłudze pojazdu.
2,6
~Paweł
Van 1.6 MPI LPG 84KM 62kW
Dacia Dokker
Kupiłem dacia dokker, nową z salonu dacia reanault al. Jerozolimskie 156 w Warszawie. Auto z fabrycznym gazem. Po przejechaniu 600km ujawniła się usterka polegająca na tym że auto po odpaleniu i przejechaniu na bęzynie, w momencie kiedy miało przełączyć się na gaz, zgłaszało awarię instalacji gazowej (sygnał dźwiękowy). Trudno, zdarza się, pomyślałem. Nawet i w nowych samochodach. Pewnie szansa na to była 1 na 100, no chyba że w dacia jest inaczej. Zgłosiłem usterke w renault/dacia al. Jerozolimskie w Warszawie i moje pierwsze osłupienie już w momencie przyjęcia zgłoszenia. Pani proponuje mi termin przyjęcia auta do serwisu za DWA TYGODNIE. Ale to nic, serwis proponuje mi na wstępie auto zastępcze, odpłatnie, ok 120zl/dzień. To nie znaczy że zapłacę 14dni x120zl, bo zostałem poinformowany że gdy oddam samochód do naprawy, to ona może sie przedłużyć. Wychodzi na to że serwisowi/dealerowi jest na rękę, żeby nawet i nowy samochód się popsuł bo można nieźle zarobić na wynajmie samochodu zastępczego! Nie ma to jak zrobić sobie z odpowiedzialności gwarancyjnej dodatkowy dochód! W moim przypadku usterka na szczęście nie unieruchomiła całkowicie samochodu, bo mogłem jeździć na bezynie. Poczekałem dwa tygodnie na naprawe. Po przyjeździe, w rejestracji, gdzie oddaje auto do naprawy, znów proponuje mi się auto zastępcze, jeśli naprawa miała by się nie udać się w ciągu dwóch godzin, bo tyle serwis dla mnie zarezerwował. Odmowiłem. Sądzę, ze gdybym się zgodził to naprawa pewnie by się mogła przedłużyć o te kilka dni. Poczekałem dwie godziny i poinformowano mnie że auto gotowe, udało sie naprawić. Już nastepnego dnia ustetka wróciła. Przyjeżdżam do serwisu, sądząc, że reklamację naprawy gwarancyjnej postarają sie zrobić jak najszybciej. Myliłem się. Mogą mnie umówić najwcześniej za DWA TYGODNIE. Oczywiście proponują mi auto zastępcze, ODPŁATNIE. Najlepiej jeszcze jakbym zostawił samochód na co najmniej dwa dni, to potestują! Kupując nowy samochód, kierowałem się myślą że nie będę jeździł po serwisach przez kilka pierwszych lat, oprócz przegladów. Mocno się przeliczyłem. Mam 9 letnią skodę(180tys km) i jeżdżę właśnie tylko na przeglady. Jak widać równać skody do dacii się nie przystoi. Porównanie serwisu renault/dacii to nie wiem do czego ten standard porownać. Oceńcie sami.
2,0
~Daniel
Van 1.6 MPI 84KM 62kW
Dacia Dokker
Gdyby ktoś mi dopłacił za nic bym jeszcze raz tej taczki na kółkach nie kupił. Auto głośne (naturalny tempomat - przy pół godzinnej jeździe koło 110km/h strasznie boli głowa od hałasu z komory silnika). Auto nie posiada wyciszenia pomiędzy komora silnika a kabiną, jednostka napędowa już z niewielkim obciążeniem kiepsko sobie radzi, tylna wycieraczka chodzi cały czas, nawiew źle rozpracowany (szyby cały czas zaparowane) przy maksymalnych obrotach głośniejszy niż silnik, mpża by było wymieniać i wymieniać. Jedyny plus to wygląd. Auto nie jest warte tych pieniędzy (60000zł)

Raporty spalania Dacia Dokker Van

Liczba raportów: 22
Średnie spalanie dla Dacia Dokker Van
8,8 – 9,7
l/100 km
5,0 – 6,4
l/100 km
8,9 – 10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Van 1.5 dCi 90KM 66kW
Dacia Dokker
Niestety pięciobiegowa skrzynia nie nadaje się na drogi ekspresowe, gdzie komputer pokładowy przy 150km/h i więcej pokazuje 12.2l/100km, porażka jak na diesla. Przy bardzo oszczędnej jeździe można zejść do 4l, np przy jeździe na kole dojazdowym do 80km/h :) Przy dynamicznej jeździe wynik na poziomie 8l/100 to norma, ale przy zrównoważonej i przy 130km/h na ekspresówkach można osiągnąć lekko poniżej 6l. Jak ktoś chce to można oszczędzić. Jeżdżąc po mieście w godzinach rannych 5.00 do 6.00 wynik 5l jest realny, w godzinach szczytu niestety to nawet 9l. Można trochę zbić używając systemu start/stop, jednakże po moich doświadczeniach nie polecam, źle wpływa na silnik
4,3
Van 1.5 dCi 75KM 55kW
Dacia Dokker
Nie wiem skąd tak duze spalanie w innych raportach. Minimalne w trasie przy 85 km/h 3,5 l z tankowania i z komputera. 4,1 podawane przez producenta przy 90 ciu osiagalne zawsze. Po miescie zima max 5,2. W trasie przy 140/150 km/h komp pokazuje 8,5 l z tankowania wychodzi 6,8, ale srednia predkosc wychodzi oczywiscie duzo nizsza. Przejechalem 60 tys km. palcem sie nie dotknalem. Rewelacyjny samochod. Mega tani w eksploatacji.
10,7
Van 1.6 MPI LPG 84KM 62kW
Dacia Dokker
Spalanie podobno miało być niższe ;) 7-8 ale przy dzisiejszej cenie gazu (1,68) nie chce mi się nad tym biadolić. Na trasie 160 km (połowa autostradą ,druga zwykłą drogą) 10 litrów gazu. Na autostradzie około 110-120 km/h , na zwykłej drodze 80 km/h . Tak jak wcześniej napisałem 100 km za 17zł to jest bardzo przyzwoity wynik.
Dacia Dokker Van