Szukaj

Informacje o Dacia

Rumuński koncern motoryzacyjny założony w mieście Mioveni w 1966 roku. Kilkanaście lat temu marka została kupiona przez Renault, z którym to producentem współpracowała od samego początku swojego istnienia. Obecnie znana przede wszystkim ze swoich nowych, popularnych w Europie modeli: Duster, Logan, Lodgy czy Sandero.

Dacia – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Dacia

Sprawdź co kierowcy
myślą o Dacia

Oceny Aut 981 ocen

3,2
~Marcin T.
SUV 1.3 TCe 150KM 110kW
Dacia Duster II
To moja druga opina na tym portalu o tym aucie. Teraz po roku użytkowania i 24 000 km. Z jednej strony auto jest naprawdę ok, rzekłbym świetne jak na cenę, ale naprawdę wolałbym dopłacić kilka tys zł i żeby pewne rzeczy były poprawione. Czar prysł, im dłużej nim jeżdżę tym bardziej mam go dość. Jestem maniakiem samochodowym, potrafię czerpać radość z jazdy każdym autem nawet starym i zużytym, lecz nie wiem gdzie leży fenomen tego auta to jest pierwszy samochód do którego nie chce mi się wsiadać. Jazda jest karą. Od razu zaznaczę, że nie jestem francuskim pieskiem który potrzebuję auta wyższej klasy z fotelami z miękkiej skórki. Poprzednim moim autem była 20 letnia Honda, głośna, bez momentu obrotowego, przejechałem nią Europę wzdłuż i w szerz, byłą o niebo lepsza. Jeśli chodzi o Dustera ktoś ocenił, że cena ceną ale niechlujstwo wykonania ma swoje granice - święta prawda. Np silnik od strony ściany grodziowej był cały zapaćkany konserwacją do podwozia, włącznie z katalizatorem wydechem i turbiną, komuś się bryzło trochę za bardzo i nikt tego nie usunął, tłumaczy to dlaczego auto śmierdziało spalenizną w pierwszych miesiącach użytkowania.
4,6
~Serpentes
SUV 1.6 SCe 115KM 85kW
Dacia Duster II
Auto kupione w salonie. Kolor Brown vision jednym się podoba innym nie. Dla mnie jest piękny w połączeniu z felgami w wersji prestige i z zamontowanym stopniem bocznym. Miałem do wyboru silnik 1.3 tce 130 albo 1.6 115. Po konsultacji z mechanikami i osobami związanymi z ASO wybór padł na silnik wolnossący. Trochę mułowaty, ale wszystko zależy od tego czego oczekuje się od auta. Miałem okazję jeździć najnowszym capturem z silnikiem 1.0 100 to jednak turbina robi swoje. Bardziej zrywniejszy. Kultura jazdy mieć lepszą, ale w środku czułem się jak w młodszym bracie dustera. Dużo elementów zapożyczonych z dustera. Ogólnie duster wygodny. Wjedzie wszędzie. Leśne drogi nie sprawiają trudności. Mimo braku napędu na 4 koła możliwości poruszania się po trudnym terenie są spore. Mimo wolnossącego silnika redukcja biegów i wyższe obroty i samochód całkiem przyzwoicie wyprzedza. Spalanie w trasie na 90-130 ok 7-7.3, stałą prędkość ok 120 w granicach 8l. Przy 130 8,5-9,5. Powyżej 130 rośnie drastycznie. Jechałem trasa krajowa dosyć zatłoczona w granicach 80-90km/h to spalanie wyniosło 6,6l. Po mieście przy jeździe eko 8l. Jeżdząc "normalnie" 10l.
3,7
~Mateusz43
SUV 1.0 TCe 101KM 74kW
Dacia Duster II
Fajne auto, ale w wersji podstawowej prawie nic nie ma i są też ograniczenia jeśli chodzi o dodatkowe rzeczy. Nie można dopłacić do innego lakieru np do metalika w przypadku auta za 44 000. Można tylko dopłacić do koloru białego 500zł. Jeśli chcemy natomiast najtańszą klimatyzację to musimy wybrać model droższy o 10 000 i do niego dopłaić 2500zł.. czyli razem 12 '500 za manualną klime. Szkoda gadać, bo naprawdę fajnie się zapowiada, ale praktycznie najtańszą wersją nie da się jeździć. Poza tym znajomy był zainteresowany, to wczoraj w salonie (Zdunek - Gdańsk) mu powiedzieli że wstrzymana jest produkcja.. nie wiadomo dlaczego i kiedy będzie wznowiona.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Dacia przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena