Szukaj

Informacje o Dacia

Rumuński koncern motoryzacyjny założony w mieście Mioveni w 1966 roku. Kilkanaście lat temu marka została kupiona przez Renault, z którym to producentem współpracowała od samego początku swojego istnienia. Obecnie znana przede wszystkim ze swoich nowych, popularnych w Europie modeli: Duster, Logan, Lodgy czy Sandero.

Dacia – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Dacia

Sprawdź co kierowcy
myślą o Dacia

Oceny Aut 910 ocen

4,5
~Marcin T.
SUV 1.3 TCe 150KM 110kW
Dacia Duster II
Auto posiadam od półtora miesiąca, przejechanie 3500 km. Ogólne wrażenia z auta jest dużo lepsze niż się spodziewałem. Podoba mi się idea taniego auta dla szarego Kowalskiego, można kupić fajny tani samochód w cenie 6-7 letniego premium z zza Odry. Dużo podróżuje po Bałkanach i często zbaczam z głównych dróg, dlatego Duster od początki mnie kusił. Auto jest tanie więc ma kilka mankamentów, ale jestem w stanie je zaakceptować. Ciekawi mnie jaka będzie bezawaryjność tego auta po 100-150tys km i kilku latach użytkowania. Zobaczymy czy zasada jak dbasz tak masz się tu sprawdzi. Podsumowując, auto nie bez wad ale dużo bardziej przyjazne w codziennym użytkowaniu niż się tego spodziewałem!
5,0
~motofan
SUV 1.3 TCe 130KM 96kW
Dacia Duster II
Samochód jako SUV w tej cenie spełnia moje oczekiwania. Miałem obawy co do spalania ale już ich nie mam. Po moich testach wychodzi (dane z komputera) przy 2 osobach - miasto 6,8 l - trasa - stała prędkość 110 km/h bez tempomatu 6,8-7,0 - trasa - stała prędkość 110 km/h z włączonym tempomatem 6,3 - 6,5 w zależności od ilości wzniesień - trasa - stała prędkość 100 km/h z włączonym tempomatem 6,0 -6,2 Z doświadczenia wiem, że po przejechaniu ok 5 do 10 tys spalanie jeszcze spadnie o jakieś 0,2 - 0,3l Samochód ze względu na swoje gabaryty jest wrażliwy na pedał gazu zatem bardzo łatwo można podważyć moje wyniki testu. Generalnie poruszałem się samochodem przepisowo czerpiąc przyjemność z jazdy.
4,0
~k_tomek
Hatchback 5d Facelifting 1.0 SCe 73KM 54kW
Dacia Sandero II
Sandero służy mi jako drugi samochód w rodzinie, do dojazdu do pracy, na niewielkich dystansach. Ma nie sprawiać problemów i nie generować za wielkich kosztów. Trzeba przyznać, że dobrze spełnia te założenia. Warto jednak pamiętać, że dobra cena nie bierze się znikąd. Skąd zatem? Z niezbyt mocnego silnika, średniej jakości materiałów i montażu, słabego wyciszenia, może też z braku prestiżowego znaczka na masce... Jeśli to akceptujemy, to idziemy do salonu po nowe, kompletnie wyposażone auto w cenie nie przekraczającej 40 000 zł. Nie wiem, jak obecnie wygląda sytuacja na rynku, ale 1,5 roku wcześniej trzeba było by dołożyć jeszcze z 10 000 żeby kupić nowe auto segmentu B bez wspomnianych wyżej ograniczeń.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Dacia przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena