Szukaj

Informacje o Dacia

Rumuński koncern motoryzacyjny założony w mieście Mioveni w 1966 roku. Kilkanaście lat temu marka została kupiona przez Renault, z którym to producentem współpracowała od samego początku swojego istnienia. Obecnie znana przede wszystkim ze swoich nowych, popularnych w Europie modeli: Duster, Logan, Lodgy czy Sandero.

Dacia – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Dacia

Sprawdź co kierowcy
myślą o Dacia

Oceny Aut 1 071 ocen

4,5
~Adam
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Dacia Duster II
Pamiętając o tym, z jakiej półki cenowej jest Duster, uważam, że to zdecydowanie najlepszy wybór na rynku. Jest (optymalnie) duży, (wystarczająco) komfortowy, jeździ po (prawie) wszystkim, pali (relatywnie) mało, koszta eksploatacji są niskie. Autem przez 12 miesięcy przejechałem 36Kkm po Polsce i Europie, po różnych drogach, bez żadnej usterki, leję paliwo, myję i jadę dalej. Podkreślam, to nie jest klasa premium, a samochód który nowy kosztował 63100zł (V.2021). Za te pieniądze nie ma sobie równych.
4,9
~Olek
SUV Facelifting 1.3 TCe 130KM 96kW
Dacia Duster II
Kupiłem w czerwcu 2022 z silnikiem 1.3 tce 130 KM. Silnik jak na razie żyleta,średnie zużycie to ok 5.7 l/100km, mierzone po tankowaniu. W kabinie podczas jazdy jest cicho,są momenty że szukam obrotomierza żeby sprawdzić czy chodzi. Skrzynia biegów jak dla mnie super, wcześniej miałem Opla Crossland .Klimatyzacja automatyczna sprawdza się. Żona też zadowolona. to jest moje 14 auto i jestem mile pozytywnie zaskoczony. Muszę jeszcze dodać profesjonalną obsługę u Nawrota w Długołęce. Pozdrawiam Pana Pawła.
4,5
~Fan
Stepway 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Dacia Sandero III
Skusiłem na Stepwaya i nie żałuję :). Wziąłem maksymalnie wyposażoną wersję za 70k i tylko dlatego,że wszystko, co Dacia dodatkowo oferuje to same praktyczne rzeczy i za grosze, a u konkurencji porównywalna wersja wyposażenia to lekko 20-30k drożej. Zrobiłem dopiero 5 tyś (2-3k jazda spokojna na dotarciu dalej bez cackania) i mogę śmiało już powiedzieć, że to dobrze wydane pieniądze. Silnik 3 cylindry ma specyficzną pracę i trzeba się przyzwyczaić do jego dźwięku ale poza tym fajnie chodzi jak na 1.0 - praktycznie pracuje ciągle w okolicach 2000 obr dopiero jak mu się pociśnie wchodzi na 3000 ( w Volvo to te 4000-5000 żebym się przyzwoicie odpychał :)) Kierując się ekonomią nie liczyłem na cuda ale mułem to ten samochód nie jest. 170km/h to szczyt możliwości ale moim zdaniem jest dynamiczny (nie mylić sportowy) bez trybu eco śmiga. Trasa 300 km pokonana z 130-170 km/h (4 osoby + bagaż) spalanie maksymalne 12 l gazu (śmiech) na eco do 120 km/h spalanie 6,8-7,2 gazu. Żadna hybryda tak nie zejdzie. Sąsiad w mercu płakał na stacji z zazdrości (chociaż raz :) jak widział że zatankowałem do pełna za 130 zł, a on 5 razy więcej i przejedziemy za to prawie tyle samo km. A teraz krytyka - niestety wyższy prześwit czuć w zakrętach, powyżej 90 km/h wchodząc ostro w łuki czuć że tył nadrzuca. Krótki 1 i 2 bieg zniechęcają do rywalizacji na starcie na 3 ciągnie zdrowo (niestety jestem zwolennikiem automatów). Plastiki nie są najwyższej jakości ale przynajmniej już nie śmierdzą jak w starszych Daciach. Słabo wykończona klapa bagażnika - tylko część zakryta reszta lakierowana blacha. Twarde zawieszenie - liczyłem, że na 16" nie będzie tąpnięcia przy przejeżdżaniu przez hopki (volvo i cytryna przepływają). Podłokietnik niestety za daleko cofnięty (powinien jeździć z siedzeniem). Oświetlenie zewnętrzne ledy bajka, a wewnętrzne to porażka trzeba było dołożyć ledy za te kilka złotych (muszę założyć ambient). Lakier raczej delikatny już mam 2 odpryski na masce ale jeżdżą głównie na trasie (może położę folię na maskę). Pozytywnie zaskoczyło mnie działanie czujnika martwego pola i czujnika zbliżeniowo zderzeniowego, gwałtownie sam mnie wyhamował, gdy samochód przed zahamował awaryjne do tego sygnalizacja dźwiękowa super. Siedzenia wbrew negatywnym opiniom są bardzo wygodne nie jest to lux ale po dłuższej trasie jest ok. Klima automatyczna ok i daje mrozem ale brak osobnego nawiewu na tył i to jest odczuwalne przód za mocno schłodzony do tyłu trzeba kombinować ustawienia. Założenie ciemnych foli na tył się sprawdza dzieciakom nie świeci po oczach i żadnych dupereli nie trzeba wieszać na szybach. Bagażnik raczej jest wystarczający bo nie używamy już wózka ale na większy wyjazd konieczna trumna na dach. Kilka woków cementu też weszło (na + gumowa wkładka) Z tyłu bardzo dużo miejsca nawet jak ktoś wysoki siedzi z przodu. Oglądałem przed zakupem Toyotę Cross i niestety skreślona została za brak miejsca z tyłu (5 latek w foteliku nie ma miejsca na nogi, a szkoda). Pomimo złej opinii marki Dacia obecna Dacia Stepway nie jest już żenadą i tylko dla starców (chociaż też już mam swoje lata) i nie wstydzę się nią parkować na osiedlu, gdzie najtańsze samochody przekraczają cenę 100 tyś :) Ogólnie polecam każdemu kto chce mieć przyzwoite autko za względnie tanie pieniądze. Weryfikując różne fora i rankingi są to samochody stosunkowo bezawaryjne o tanich kosztach eksploatacji i całkiem fajnych osiągach. Do tego należy zwrócić uwagę że trzymają cenę lepiej od niektórych topowych marek.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Dacia przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena