Szukaj

Informacje o Daewoo Lanos Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 1997-2004

Lata produkcji: 1997 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1997 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1349 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 113 Nm przy 3400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~adf1985
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Daewoo Lanos
Jeśli weźmiemy pod uwagę cenę samochodu, która na chwilę obecną w zależności od stanu kształtuje się na poziomie 1000zł do 3000zł, to jest to zdecydowanie wozidełko godne polecenia. Warto wspomnieć, że w tej cenie otrzymujemy samochód segmentu C, a więc miejsca jest wystarczająco w stosunku do innych modeli w tym przedziale cenowym. Ja swój egzemplarz kupiłem od znajomego 5 lat temu (samochód był już wyposażony w instalację gazową). Auto wyprodukowano pod koniec 2002 roku i w momencie zakupu miało przebieg 167 000 km. Obecnie po pięciu latach użytkowania przebieg urósł do 220 000 km więc stwierdziłem, że warto by było coś napisać. Jeśli chodzi o silnik, to nie jest to jednostka specjalnie oszczędna, jednak jeśli używamy instalacji gazowej, wówczas średnie spalanie oscyluje w granicach 10,5 litra na 100 km jazdy. W mieście będzie to maksymalnie 12 litrów (przy bardzo ciężkiej jeździe), zaś w trasie można spokojnie zejść do 8,5 litra na przejechanych 100 km. Skrzynia biegów jest ok, na pewno nie jest idealna, bo zdarzy się, że trzeba się lekko posiłować, ale nie jest to nic, co by było uciążliwe na dłuższą metę. Karoseria to ogromna zaleta tego samochodu, ponieważ jest ocynkowana. Efektem powyższego zabiegu jest zero rdzy po 17 latach użytkowania, z czego 10 bez garażowania. Ponadto jest to twarda blacha, w miarę odporna na zarysowania i wgniecenia, chociaż wiadomo, że pewnie są lepsze przykłady u konkurencji. Komfort użytkowania określił bym jako dostateczny. Szczególnie doskwiera brak wspomagania w moim egzemplarzu, jak również nieobecność klimatyzacji oraz jakiejkolwiek elektryki szyb czy lusterek. Z jednej strony jest to cecha, która powoduje mniejszą awaryjność po latach, z drugiej zaś czegoś brakuje i człowiek zastanawia się co jakiś czas nad zmianą :). Sama ergonomia w tej cenie jest super, mam 181 cm wzrostu i jedzie się dosyć komfortowo, ale trasy powyżej 300km potrafią zmęczyć, głównie z uwagi na nie tak bardzo wygodne fotele. Na szczęście widoczność i dostęp do wszelkich elementów sterowania wynagradza tą niedogodność i naprawdę jest w porządku. Silnik rano przy spokojnej jeździe nagrzewa wnętrze kabiny w czasie 5 minut (mierzone) przy temperaturze ok +5 stopni Celsjusza. Wyciszenie w aucie jest słabe, komfortowo jedzie się 110km/h, powyżej to już trochę hałas. Jeśli hałas nam nie przeszkadza, to komfortowa jazda kończy się na 140-150km/h, później to już trochę igranie z losem. W silniku 1.4 (tak naprawdę to bardziej 1.3) 75KM osiągi nie są jakieś wybitne, 15 sekund do setki wystarczy jedynie do miasta, zaś w trasie bywają problemy z wyprzedzaniem nawet jak w samochodzie jest tylko kierowca i brak bagaży. Awaryjność jest na średnim poziomie, ja przez 5 lat wymieniłem rozrząd, sprzęgło, wężyk i pompę paliwową i przegub wewnętrzny + naprawa hamulców,drążków itd. Generalnie serwis przez 5 lat kosztował mnie wraz z serwisem olejowym jedynie 6452zł, co jest wartością obłędnie niską. Ubezpieczenie tego samochodu przy średnich zniżkach to również nie jest wielki wydatek. Z uwagi na instalację gazową samochód ten przejeżdża 100km w cenie średnio 25zł (miasto powyżej 400 tyś. mieszkańców przez 70% czasu, reszta trasy). I tu dochodzimy do największej zalety tego samochodu, a jest nią ekonomia jazdy. Przy uwzględnieniu wszystkich możliwych kosztów, tj. benzyny, gazu, myjni, serwisu, ubezpieczenia i amortyzacji, koszt przejechania 100 km kosztuje 53zł przy założeniu przebiegu na poziomie ok. 1100km miesięcznie. Dla porównania, w przypadku innych używanych samochodów średniej klasy wartość ta oscyluje w granicach 75zł/100km (pamiętajmy o wliczaniu amortyzacji, bo to lwi koszt użytkowania samochodu). Nowe samochody klasy podstawowej, to ok. 90-100zł/100km. Powyższe wartości pokazują, że za jedyne 53zł / 100km WSZYSTKICH możliwych kosztów, możemy przemieszczać się autem w miarę wygodnym, kompaktowym lecz pakownym, bezpiecznym, mało awaryjnym. Oczywiście wszystko zależy od tego czym ktoś jeździł wcześniej. Wiadomym jest, że mając wcześniej auto klasy wyższej, wpis ten będzie powodował jedynie uśmiech politowania. Faktem jest jednak, że Lanos jest świetnym samochodem na początek przygody z motoryzacją z uwagi na niskie koszty zakupu i eksploatacji w stosunku do tego co oferuje. Z wad, to na pewno parująca przednia szyba (ale z uwagi na szybkie nagrzewanie łatwo ten problem się rozwiązuje), brak klimy i wspomagania, brak elektryki w lusterkach i szybach, problemy z oryginalnymi głośnikami (ja mam wymienione), takie sobie wyciszenie, na dłuższe trasy fotele nie są zbyt wygodne. Pomimo wad, które zostały wymienione, zalety zdecydowanie przeważają, także szczerze POLECAM!
3,5
~Pawel
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Daewoo Lanos
Auto oceniam dobrze wolne bylo to pierwsze moje auto po zadaniu prawa jazdy kupilem z przebiegiem 202 tys km a sprzedalem z przebiegiem 252 przez 4 lata natuklem 50 tys km zero powaznych awarii ktore unieruchomily by samochod fakt kupilem naprawde zadbany egzempdlarz ale mimo tego auto mialo 16 lat nie dokladalem nic praktycznie do niego gdyby nie ta fatalna instalacja lpg i moje zaniedbania dalej bym go mial niestety korozja bekli i progow oraz powoli odzywajace sie popychacze i pobor oleju przez lpg tak mysle te usterki przekroczyly by wartosc tego auta chyba z 6 razy sprzedalem go za cale 450 zl jakiemus mlodemu na tuki
4,3
~adamiec
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Daewoo Lanos
Jest to prosta konstrukcja, oparta na sprawdzonych częściach. Elektronika ograniczona do minimum. Auto nie rdzewieje a stoi od nowego pod chmurką. Odpala za każdym razem na dotyk i nigdy nie stanęło w trasie. Usterki i problemy pojawiające się od czasu do czasu to: silnik krokowy - średnio co 40 tys km (65zł), końcówki łączników stabilizatora i inne \"duperele\" przedniego zawieszenia - co 60 tys km - dość szybkiej jazdy po polskich drogach. Sprężyny zawieszenia na tyle - lubi pęknąć od czasu do czasu ale prędzej jak przeładujemy auto i wpadniemy z dużą prędkością w dziurę. Z elementów eksloatacyjnych szybko zużywa się sprzęgło - starczało mnie ledwo na 40 tys km ruchu miejskiego (370zł Valeo). Silnik nie do zajechania, lubi czasem pocieknąć ale nigdy nie staje. Polecam te auto nie tylko osobom patrzącym na koszty. Sam mam możliwość jazdy znacznie lepszym nowym samochodem ale nie zamierzam mieć przygód z elektroniką noych auto oraz ich skomplikowanymi częściami więc dbam o mojego staruszka który okazuje się być nie do zdarcia. Jako ciekawostkę podam że silnik mając blisko 500 tys km na karku nadal nie bierze oleju (co prawda auto robi \"setkę\" w blisko 20 sekund ale to już detal :P)
Średnie spalanie dla Daewoo Lanos Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 1997-2004
8,0
l/100 km
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Daewoo Lanos
Spalanie kształtuje się następująco: Miasto powyżej 400 tyś. mieszkańców, częste stanie w korkach: 11,5 litra LPG / 100 km + dodatkowo wychodzi ok. 2l PB95, bo silnik musi się rozgrzać na benzynie zanim przełączy się na gaz. Oczywiście mowa o sytuacji, kiedy samochód jeździ tak z 5km max i jest gaszony. Jazda po mieście na odcinkach ok. 5km to przy obecnych cenach paliw ok. 32zł Średnio w cyklu mieszanym, co u mnie oznacza 40% miasta i 60% trasy spalanie LPG jest na poziomie 9,5l, zaś PB95 średnio 1,3l / 100km. Oznacza to koszt przejechania 100km na poziomie 25zł. Jeśli chodzi o jazdę tylko w trasie, koszt PB95 jest pomijalny - tyle co na rozgrzanie, a więc może 0,25l, zaś LPG ok. 8,5l jeśli jedziemy z prędkością 110km/h, wychodzi więc ok. 18zł/100km. Gdybyśmy przeliczyli powyższe koszty na koszty jedynie benzyny, to wówczas widzimy, jak bardzo opłaca się mieć instalację gazową :).
9,4
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Daewoo Lanos
Generalnie bardzo polecam ten samochód, praktycznie bezawaryjny przynajmniej do przebiegu 150000 tyśiecy była jedna naprawa za ok 1200zł, reszta to tylko eksploatacja. Co do spalania to wydaje mi się że duzo zależy od instalacji gazowej. Moja raz na ok rok potrzebował "regulacji " gazownika bo spalanie drastycznie rosło. Średnio palił 10l/100 i to zarówno w mieście jak i na trasie (jazda nieekonomiczna- 120-140 co dla tego silniczka jest już jakimś wysiłkiem). mAKSYMALNIE SPALAŁ OK 12L/100 przed regulacja
8,5
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Daewoo Lanos
Mam go od nowości, posiada fabryczną instalację LPG. Ogólnie bardzo udane autko, narazie bez awarii i śladów korozji. Nie dbam o niego za bardzo, oprócz oczywiście wymiany oleju, filtrów. Mieszkam w górach. Maksymalnie pali zimą do 10 l. gazu, latem do 9 l., w trasie przy 100 km/h spala 7 l. gazu. Ogólnie jestem pozytywnie zaskoczony tym autkiem, jest proste, nie ma się co psuć. Idealny do pracy w terenie- jeżdżę sam. Pewnie porównując jazdę nim do jazdy audi a6(takie też posiadam), lanosik wypada blado, ale jeżeli chodzi o koszty paliwa, ubezpieczeń i dupereli typu klocki, elementy zawieszenia, wychodzi kilka razy taniej.

Usterki Daewoo Lanos

Liczba wpisów: 38
bierze lpg i benzynę
  • Daewoo Lanos Hatchback 1.5 i 16V 100KM 74kW 1999-2004
  • lpg
Witam potrzebuję małej porady... wczoraj w trasie zatankowałem 20l benzyny i lpg do pełna. Patrząc na wcześniejsze tankowanie lanos pożarł 10l lpg na 100km. Jednak podczas jazdy zauważyłem że wskazówka paliwa w baku mocno opada :( na przejechane 100km wskazówka opadła tak o 25% i widziałem podczas jazdy jak opada tak jak bym jechał na benzynie i gazie jednocześnie. W tym czasie na benzynie przejechałem na start zimnego silnika może z 10km... Co może być przyczyną?? p.s. po wyłączeniu i ponownym włączeniu stacyjki nie resetuje się jest tak jak by w baku ubyło podczas tej jazdy :( Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/strefa-ekspertow/lpg/strefa-ekspertow/lpg/daewoo-lanos-bierze-lpg-i-benzyne-1153983738/#ixzz2EGcYkkJX
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Zapalanie się kontrolki CHECK
  • Daewoo Lanos Sedan 1.5 i 86KM 63kW 1997-2004
  • lpg
Po odbyciu wizyty u gazownika spowodowanej wysokim spalaniem zapala się kontrolka CHECK. Mechanik wyregulował parownik i po przejechaniu okolo 30km zapaliła mi się kontrolka CHECK. Pali się ona zarówno na gazie jak i na benzynie. Auto chodzi równo nie traci obrotów. Jedyne co mnie jeszcze zaniepokoiło to to, że gdy zapaliła się kontrolka strasznie zaczeło w środku śmierdzieć gazem. Po zatrzymaniu sie, zgaszeniu auta i odczekaniu paru minut odpaliłem go ponownie. Kontrolka zaczeła się palić, ale gazem już nie śmierdziało. Nie wiem o co chodzi, pierwszy raz się spotkałem z taką sytuacją. Proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
szarpie na gazie i bezynie
  • Daewoo Lanos Hatchback 1.5 i 16V 100KM 74kW 1999-2004
  • silnik
mam prosbe moj lanos szarpie i na gazie i na benzynie i nie ma mocy tak jak by wogole nie dostawal paliwa dzieje sie tak na goracym silniku na zimnym na bezynie przy lekko dodawanym gazie przygasa a potem ok a jak sie nagrzeje i troche przejade jest to samo wymienilem przewody swiece cewka ma rok dodam ze moj tata nalal 5 litrow ropy ale zaraz nalal caly bak paliwa juz wyjezdzilem ta rope pozatym filtr paliwa mi sie zapchal i jak jechalem kilometr ciagnal powietrze z silnika ale zaraz to naprawilem co moglo sie stac?????? czy pojechac na sprawdzenie komputera i wykaze ktore czujniki poszly lub cos???? nie wiem?? swiece i przewody
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 5
5,0
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Daewoo Lanos
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
Instalacja spisuje się bardzo dobrze. Zrobione mam na niej 45 tys km przez cały ten okres nie miałem żadnych awarii ani wymian podzespołów. Myślę, że stosunek ceny do jakości całkowicie adekwatny. Auto z prostym silnikiem, więc nie powinno być żadnych problemów.
2,5
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Daewoo Lanos
homologacja: IRENE Agencja Handlowa IMPORT-EXPORT I.J. Ratomscy
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Auto Gaz Irene KOBYLNICA , firma od razu odradzam, nie dość tego, że przez prawie 2 lata samochód na gazie szarpie, śmierdzi gazem, nie równo pracuje, to zostałem na wymianę części których nie trzeba było wymieniać, oraz uszkodzono mi element plastikowy tylnej klapy oraz popsuto zamek centralny oczywiście twierdząc, że to nie ich wina. Chcesz przeżywać gazowy koszmar...
5,0
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Daewoo Lanos
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 170 tys. km
Mam na długie trasy - robi 900 km w trasie wakacyjnej. Objechany kawał Europy. Trafiony w 10. Nawet kiedyś, gdy siadła pompa paliwa zimą ruszyłem przy mrozie bezpośrednio na LPG. To już kolejny samochód z gazem. I następny też będzie (chyba, że diesel). A różnica w portfelu zdecydowana. Łącznie mam ponad 350 tyś km na LPG na kilku samochodach - nie żałuję na żadnym.
Daewoo Lanos Hatchback