Szukaj

Informacje o Daewoo Lanos Hatchback 1.6 i 16V 106KM 78kW 1997-2004

Lata produkcji: 1997 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia

Dane techniczne Daewoo Lanos Hatchback 1.6 i 16V 106KM 78kW 1997-2004

Produkowany od 1997 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 106 KM (78 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 3400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny

Oceny Daewoo Lanos Hatchback 1.6 i 16V 106KM 78kW 1997-2004

Liczba ocen: 317
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Brak poważnych usterek + Silnik

Wady

- Koszty utrzymania - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,5
~txxc
Hatchback 1.6 i 16V 106KM 78kW
Daewoo Lanos
Jestem siódmym właścicielem, auto zagazowane od nowości czyli 17 lat temu i nadal jeździ :D I bynajmniej nie jest trupem na dojeżdżenie, planuję jeszcze z 5 lat pojeździć i 100 tys.km nim zrobić. Auto kupione na tanie dojazdy do pracy, nie miałem wobec niego żadnych wymagań i zaskakuje bardzo pozytywnie. Części tak tanie, że śmiać się chce i to w zasadzie wszystko - od ramion wycieraczek poprzez filtry, osprzęt silnika do elementów zawieszenia. Bardzo tanim kosztem można utrzymywać auto w bdb stanie, szczególnie, że Lanos nie jest bardzo awaryjny. Sam w sobie, pod względem wykonania, prowadzenia czy komfortu nie jest jakimś rewelacyjnym autem i gdyby miał służyć jako jedyne auto w rodzinie nigdy bym się nie niego nie zdecydował ale jako tanie daily sprawdza się doskonale. Dzięki niemu można się zdecydować na fun car na weekendy bez kalkulacji kosztów codziennego tyrania.
3,5
~moose
Hatchback 1.6 i 16V 106KM 78kW
Daewoo Lanos
generalnie zadbany egzemplarz pojezdzi dlugo i bezawaryjnie przynajmniej moj klopotow jakis wielkich nie sprawial. Autko spisuje sie dzielnie na jakich kolwiek nierownosciach dziurach wykopach itd, troche przypomina ruskie gniotsa nie lamiotsa . wjedziesz wszedzie nie zewszad wyjedziesz ale nie zal bo to nie bmw , robi swoja robote jak przyslowiowy wol roboczy i chwala koreanczyka ze czyms takim raczyli nas obdarowac, nie rdzewieje chyba ze bylo bite , pali jak smok wawelski, gazu nie lubi(no ok ja nie lubie gazu) jak pracuje pod lpg nie wiem bo nie uswiadczylem i nie uswiadcze, jesli potrzeba ci auta\"to tu to tam\" i nie wazne czy jestes ojcem rodziny czy niedzielnym kapelusznikie ale poprostu chcesz sie dostac tanio z A do B to moze to byc nie glupie auto a napewno godne rozpatrzenia. jesli chcesz jeszcze taniej sie dostac z A do B to poszukaj lpg w koncu fabrycznie tez montowali wiec chyba nie szkodzi. to tyle tego krasomowstwa wybor nalerzy do ciebie!:)
3,5
[email protected]
Hatchback 1.6 i 16V 106KM 78kW
Daewoo Lanos
Całkiem dobre auto, nie idealne ale powyżej przeciętnej jeśli chodzi o stosunek cena/jakość. Silnik dość żwawy, ma niezłego kopa powyżej 4000obr jak się jedzie w pojedynkę a im więcej pasażerów no to wiadomo. Jak na 1.6 to elastyczny, nawet na 5tce da się sprawnie wyprzedzać ale apetyt rośnie w miarę jedzenia i chciałoby się już coś mocniejszego.Zawieszenie za miękkie do tego silnika trochę buja no ale na nasze drogi nie nadaje się decha. Bardzo trwałe. Układ kierowniczy OK. Jeśli chodzi o spalanie to jak na lanosa jestem zadowolony. Trzeba dbać ostan tech., umieć jeździć (umieć to nie znaczy wlec się jak kondukt pogrzebowy)- wyczuć silnik a da się zmieścić w 8l spokojnie w cyklu mieszanym. Auto było tanie więc nie można oczekiwać cudów - pęknięte mocowanie linki od sterowania nawiewem, problemy z wolnymi obrotami, porysowana przednia szyba - chyba jest ze zbyt miękkiego szkła, sterowanie el. szybami - szyba prawa przednia nie otwiera się za pomocą przycisku w drzwiach kierowcy, pewnie coś nie łączy w przełączniku w jedną stronę bo w drugą tak - szyba się zamyka. Bardzo dobrze, że nie mamy tu rozbudowanej elektroniki jak we francuzach, proste i sprawdzone rozwiązania GM, choć troszkę zalatujące tandetą i niekiedy widać oszczędności w montażu (spasowanie) i na jakości materiałów wykończeniowych. Ogólnie jak za te pieniądze jestem zadowolony z tego samochodu. Największym jego plusem są chyba śmiesznie tanie części zamienne, z czego znaczna część jest wspólna z Oplami:Kadett, Astra I, Vectra A, Calibra. W razie czego można zrobić bez problemu swapa na większą jednostkę z Opla, wchodzi nawet v6 z Omegi. Kompletny rozrząd wraz z pompą wody - można się zmieścić spokojnie w 300zł, kompletne sprzęgło LUK podobnie(cena samych części bez robocizny). Bardzo mi się podoba to, że wiele napraw, modyfikacji i czynności serwisowych mogę zrobić sam a nie jak to np. w renówkach trzeba z głupią żarówką jechać do serwisu bo jakiś matoł z Renault tak skomplikował procedurę wymiany tego elementu, żeby jak najwięcej kasy zostawić w ASO. Aha uwaga na serwisy Daewoo a raczej dawne byłe serwisy - pracownicy tych punktów często nie mają pojęcia o samochodach, chyba wcześniej odstawiali fuszerkę w polmozbytach i ich wiedza (żadko fachowa) kończy się na FSO1500 i Polonezie.

Raporty spalania Daewoo Lanos Hatchback 1.6 i 16V 106KM 78kW 1997-2004

Liczba raportów: 206
Średnie spalanie dla Daewoo Lanos Hatchback 1.6 i 16V 106KM 78kW 1997-2004
8,6
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,2
Hatchback 1.6 i 16V 106KM 78kW
Daewoo Lanos
Witam mam lanosa poj. 1.6 Spalanie jak jeżdżę sam to jest to około 11 l. Jak jeździłem do szkoły w 5 osób było to średnio 12 l czasem 13 l. Jak jechałem ostatnio na autostradzie i drogach szybkiego ruchu cały czas przepisowo i co skrzyżowanie zwalniałem do 70 a następnie rozpędzałem do 120 było spanie dokładnie 9.2 w 3 osoby. Jak była autostrada i cały czas 140 to spalanie wyszło 12 l. Natomiast gdy jechałem w powrotnej drodze nie schodziłem poniżej 160 i nie szybciej niż 170 to wtedy autko spaliło 18 l. Jak na taką prędkość uważam że jest to dobry wynik. Benzyny przy 160 spali tyle samo natomiast od 90-120 km na godzinę jest to litr mniej. Najmniejsze spalanie jakie uzyskałem na gazie było jak w marcu tego roku wracałem z nad morza i uszkodził mi się termostat i przy obrotach wyższych niż 2700 kapał płyn chłodniczy i musiałem jechać cały czas nie więcej niż 85 to spalanie było coś około 7 l.
9,8
Hatchback 1.6 i 16V 106KM 78kW
Daewoo Lanos
Mam Lanosa 1,6 16V z 1998 roku. Jeżdżę już blisko 3 rok. W tym czasie wymieniłem: membrany w parowniku (mam zwykłą instalację gazową) - 60 zł, uszczelkę pod głowicą+planowanie głowicy+uszczelniacze olejowe - 550 zł (z robocizną), bak - 200 zł, kompletne przewody hamulcowe tył - 100 zł, rozrząd - 180 zł, amortyzatory przód i tył Kayaby - 420 zł oraz końcówki drążków, gumobloki tył i łączniki stabilizatora przód za jakieś śmiesznie małe pieniądze, że nie pamiętam już za ile :). Oczywiście nie wszystko w tym samym czasie. Średnio pali mi ok. 10 litrów gazu. Na trasach przy prędkościach 90-120 km/h zwykle ok. 8,3-8,6. Osiągi są dla mnie wystarczające, jeżdżę sam lub z pasażerem. Nie mam problemów z wyprzedzaniem. Do ok. 140 km/h zbiera się co najmniej dobrze. Wiadomo, to nie sportowiec i wiele innych aut o podobnej mocy jest szybsze. Ale autko kupiłem swego czasu za niewielkie pieniądze. Wymiana czegokolwiek jest tania. Mam najbogatsze wyposażenie, włącznie z klimatyzacją. Prowadzić mógłby się lepiej, choć po wymianie amortyzatorów na kayaby i nowych oponach jest świetnie. Brak jakichkolwiek oznak korozji, choć autko stoi na dworze. Pali za każdym razem, rozgrzewam na PB i później przerzucam na LPG. Drobne wycieki oleju spod pokrywy zaworów, ostatnio jednak użyłem silikonu i nic nie cieknie. Bierze olej, ale tylko latem, gdy jest gorąco i gdy sporo jeżdżę. Zazwyczaj co 1000 km dolewam ok. 0,3l, w zimą jak uzupełnię w listopadzie, to dopiero w marcu dolać trzeba. Pokonuję krótkie odcinki, często po 4-5 km, w trasie nigdy nie zawiódł. Przebieg 178 tys. km. Polecam.
10,8
Hatchback 1.6 i 16V 106KM 78kW
Daewoo Lanos
Włąśnie niedawno sprzedałem swojego lanosa. Na gazie palił średnio 11 litrów gazu i to trzeba na bank liczyć. Poza tym częste usterki ukłądu wydechowego ze względu na niskie zawieszenie i poruszanie się po drogach polnych. Autko godne polecenia dla młodego który nie ma za dużo pieniędzy da rade w miare dyhnamicznie pojeździć za niewielkie pieniądze Swojego lanosa sprzedałęm za 3 tys. i nie widziałem różnicy między golfami znajomych. |Dobry rocznik też robi swoje nie liczy się tylko marka. Spalanie jak dla mnie (studenta) zadowalające. Zakupiłem teraz octavie 1,9 sdi 2001 rok myśle że też dobry wybór. Pozdrawiam i serdecznie polecam lanosa jako pierwsze auto do poprawienia techniki jazdy.

Usterki Daewoo Lanos

Liczba wpisów: 37
bierze lpg i benzynę
  • Daewoo Lanos Hatchback 1.5 i 16V 100KM 74kW 1999-2004
  • lpg
Witam potrzebuję małej porady... wczoraj w trasie zatankowałem 20l benzyny i lpg do pełna. Patrząc na wcześniejsze tankowanie lanos pożarł 10l lpg na 100km. Jednak podczas jazdy zauważyłem że wskazówka paliwa w baku mocno opada :( na przejechane 100km wskazówka opadła tak o 25% i widziałem podczas jazdy jak opada tak jak bym jechał na benzynie i gazie jednocześnie. W tym czasie na benzynie przejechałem na start zimnego silnika może z 10km... Co może być przyczyną?? p.s. po wyłączeniu i ponownym włączeniu stacyjki nie resetuje się jest tak jak by w baku ubyło podczas tej jazdy :( Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/strefa-ekspertow/lpg/strefa-ekspertow/lpg/daewoo-lanos-bierze-lpg-i-benzyne-1153983738/#ixzz2EGcYkkJX
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Zapalanie się kontrolki CHECK
  • Daewoo Lanos Sedan 1.5 i 86KM 63kW 1997-2004
  • lpg
Po odbyciu wizyty u gazownika spowodowanej wysokim spalaniem zapala się kontrolka CHECK. Mechanik wyregulował parownik i po przejechaniu okolo 30km zapaliła mi się kontrolka CHECK. Pali się ona zarówno na gazie jak i na benzynie. Auto chodzi równo nie traci obrotów. Jedyne co mnie jeszcze zaniepokoiło to to, że gdy zapaliła się kontrolka strasznie zaczeło w środku śmierdzieć gazem. Po zatrzymaniu sie, zgaszeniu auta i odczekaniu paru minut odpaliłem go ponownie. Kontrolka zaczeła się palić, ale gazem już nie śmierdziało. Nie wiem o co chodzi, pierwszy raz się spotkałem z taką sytuacją. Proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
szarpie na gazie i bezynie
  • Daewoo Lanos Hatchback 1.5 i 16V 100KM 74kW 1999-2004
  • silnik
mam prosbe moj lanos szarpie i na gazie i na benzynie i nie ma mocy tak jak by wogole nie dostawal paliwa dzieje sie tak na goracym silniku na zimnym na bezynie przy lekko dodawanym gazie przygasa a potem ok a jak sie nagrzeje i troche przejade jest to samo wymienilem przewody swiece cewka ma rok dodam ze moj tata nalal 5 litrow ropy ale zaraz nalal caly bak paliwa juz wyjezdzilem ta rope pozatym filtr paliwa mi sie zapchal i jak jechalem kilometr ciagnal powietrze z silnika ale zaraz to naprawilem co moglo sie stac?????? czy pojechac na sprawdzenie komputera i wykaze ktore czujniki poszly lub cos???? nie wiem?? swiece i przewody
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze