Szukaj

Informacje o Daewoo Tacuma

Lata produkcji: 2000 – 2011
Segment: VANy
Kompaktowy minivan (segment K) produkowany w latach 2000-2008. Pierwszy samochód marki w tej klasie. Jego pierwowzorem był prototyp o nazwie Daewoo No.2 zaprezentowany w 1995 roku. Tacumę zaprojektowali styliści ze studia Pininfarina. Konstrukcyjnie auto było spokrewnione z Daewoo Nubirą (m.in. ta sama płyta podłogowa i silnik). Gdy w 2004 roku na rynkach Europy Zachodniej koreańska marka została zastąpiona przez Chevroleta, w Polsce Tacuma zmieniła nazwę na Chevrolet Rezzo. W innych krajach model był sprzedawany również jako Chevrolet Vivant.
czytaj więcej
Powagosław
Kompaktowy van, który nie poraża swoimi rozmiarami, za to oferuje sporo miejsca wewnątrz i jest nieźle wykończony. Ale ta stylistyka… Psuje wszystko. ~Powagosław
Luzacjusz
Tacuma jest jak dziewczyna ze wsi, która wybiera się na eleganckie przyjęcie. Może i wnętrze ma szlachetne, ale brak jej rodowodu, a do tego mama ubrała ją na Marylę Rodowicz. To się nie może udać. ~Luzacjusz

Daewoo Tacuma – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Daewoo Tacuma

Liczba ocen: 37
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Skrzynia biegów

Wady

- Drobne usterki - Koszty utrzymania - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~mak218
Hatchback 2.0 122KM 90kW
Daewoo Tacuma
Kupiłem go,ponieważ wożę nim osoby starsze,które łatwo obracają się w kierunku drzwi na dość śliskim siedzeniu pokrytym sztuczną tkaniną(bardzo praktyczną przy czyszczeniu) i łatwo wysiadają z wysoko umieszczonego siedziska,szczególnie chodziło mi o wygodne wysiadanie,bo opuścić się na siedzenie niskiej Hondy czy Mercedesa może praktycznie każdy,gorzej z wysiadaniem,myślałem,że fotel pasażera w wersji 2.0 CDX obraca się w kierunku drzwi ale niestety tylko o 180 stopni siedziskiem do wewnątrz auta,do tyłu,gdzie miejsca dla pasażerów jest więcej niż w Mercedesie klasy E. Samochód jest doskonały do miasta z uwagi na niezbyt duże gabaryty,widoczność dookoła oraz silnik,który pozwala żwawo przyspieszać,podobnie w trasie,bo nie odczuwa się zmęczenia dzięki miękkiemu zawieszeniu,które można uznać również za wadę,bo daje uczucie niepewności np.:podczas wyprzedzania na trasie w koleinach ale duży prześwit zaliczam na plus,bo nie przycieram podwoziem wjeżdżając na działkę. Części zamiennych trzeba szukać najpierw w internecie a potem w sklepach specjalizujących się handlem częściami do samochodów koreańskich,japońskich ,sporo części pasuje od Nubiry na której płycie podłogowej samochód jest zrobiony. Znajomy handlarz samochodami mówi,że jest to wynalazek i samochód z którym bierze się ślub czyli jest nie sprzedawalny w Polsce,w środowiskach ludności mieszkającej "daleko od szosy",gdzie jeżdżą Astry i Golfy jest nieznany,nazywam go mini Minivan Voyager chociaż jego przód-dziub jest lanosoidalny
4,0
[email protected]
Hatchback 2.0 122KM 90kW
Daewoo Tacuma
bardzo przyjemny i ergonomiczny samochód; nie spodziewałem się tego po Daewoo; lubię to miękkie "tapczanowe" zawieszenie, pełną elektrykę i klimatronik w pełni lata; firmowy zestaw muzyczny nie jest szczytem marzeń, ale radio z panelem, sterownie w kierownicy 6 głośników i zmieniarka w standardzie jest OK; samochód posiada wiele dodatkowych schowków m.in. na okulary (w suficie), 2 szuflady pod przednimi fotelami, 2 schowki w podłodze pod nogami pasażerów; 2 litrowy silnik jest optymalny, wydaje mi się że wersja z silnikiem 1,8 będzie za słaba; w wersji 2 litrowej przydałoby się mniejsze spalanie - szczególnie w mieście
4,7
[email protected]
Hatchback 2.0 122KM 90kW
Daewoo Tacuma
Gdyby nie gaz poszedłbym z torbami,a tak pali mi ok.10 l gazu przy spokojnej jeździe w trasie(spokojna 120 km/h), w mieście przy radosnym naciskaniu pedału gazu średnio około 15 l.Zawieszenie na razie nie domaga się napraw.To co mi padło po gwaracji to diody w alternatorze.A na gwarancji?To samo,tyle,że w ramach oszczędności wymieniono mi tylko przepalone i to chyba teraz sie zemściło.Ale na pocieszenie powiem,że pasuja tu alternatory oplowskie więc jakby co można go zamienić.Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu.Polecam.Myślę też,że Daewoo troszkę za późno wyszło na rynek z tym modelem.

Raporty spalania Daewoo Tacuma

Liczba raportów: 31
Średnie spalanie dla Daewoo Tacuma
9,0 – 11,0
l/100 km
8,6 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
Hatchback 1.8 98KM 72kW
Daewoo Tacuma
Samochód posiadam już ponad dwa lata w tym czasie zrobiłem ponad 60 tys km w tym dwa razy był a Anglii i ani razu mnie nie zawiódł. Wielkim pozytywnym zaskoczeniem jest dla mnie spalanie gazu. Na trasie w Europie wracjąc z pedkością nie schodzącą poniżej 120 km/h cały czas pomiędzy 120-140 km/h spalanie wyszło od tankowania do tankowania wyliczone z km 8,9 litra!!! Jak na taki silnik i dość duży samochód moim zdaniem to dobry wynik. Silnik 1.8 bardzo dobrze współpracuje z instalacją LPG. Oczywiście regularnie wymieniam filtry etc. (u mnie w warsztacie 50zł za taką usługę) Części ogólnie dostępne ale do najtańszych nie należą niestety. Ten samochód potrafi spalać mniej gazu niż benzyny o dziwo. W mieście zasysał mi 12-13 litrów PB95 (warunki zimowo-jesienne). Auto godne uwagi bardzo komfortowe szczególnie w długich trasach . Bardzo przestronne.
14,0
Hatchback 2.0 122KM 90kW
Daewoo Tacuma
Samochód ekonomiczny i tani w zakupie na 2011 rok to taki,który spełnia następujące kryteria (moim zdaniem): 1-kosztuje od 5 do 15 tys.zł, 2-miesięczne koszty utrzymania poza wydatkami na paliwo nie przekraczają 300zł, 3-w mieście nie spala więcej niż około 10 litrów benzyny bądź gazu lub innego paliwa przeliczonego na kwotę 10 litrów benzyny przy zastrzeżeniu,że jest to samochód klasy średniej niższej czyli kompakt albo większy, 4-posiada napęd przedni,który nie stwarza tak wielkich problemów zimą jak napęd na tylną oś, 5-nie posiada automatycznej skrzyni biegów i silnika z turbiną oraz koła dwumasowego-wysokie koszty ewentualnych napraw, 6-rzadko gości w autoryzowanych serwisach gdzie w pierwszej kolejności oczyszczają portfel właściciela samochodu z pieniędzy ,dla przykładu cena czujnika przedniego ABS w ASO wynosi 180 zł a na Allegro 35 zł (pasuje od Nubiry) Łooo,pali tyle ile mu się wleje czyli (podaję spalanie dla GAZU): -16 litrów-miasto 200 tysięczne z kilkunastominutowymi korkami,zimą w niskiej temperaturze gdy koła buksują w kopnym śniegu na parkingu spalił mi 19 litrów gazu, -9 litrów trasa nie przekraczając prędkości 120,130km/godz., a zatem z gazem jest to samochód ekonomiczny, niektóre części nowe do tego samochodu są trudno dostępne,drogie albo nieosiągalne np.przegub zewnętrzny różni się tylko tym od identycznego przegubu od Nubiry,że posiada 32 zęby wewnętrzne a ten od Nubiry 29,
8,4
Hatchback 1.8 98KM 72kW
Daewoo Tacuma
9-10 l benzyny w mieście. W trasie spala 8,4 l. Mam instalację LPG Vento z wtryskiem sekwencyjnym. Spalanie 13 l w mieście, w trasie 9 l. Niestety w koło wchodzi jedynie zbiornik 45 l. Silnik o takiej mocy (98 KM), to trochę mało do takiej masy. Ale w trasie z wyprzedzaniem nie mam żadnych problemów, nawet z włączoną klimą. Przegląd wraz z częściami (klocki, świece, filtry klimatyzacji) kosztował 550 zł. Świece ok. 5 zł sztuka. Filtry klimatyzacji 148 zł, komplet klocków 130 zł. Wahacze 290 zł sztuka (po rabacie zapłaciłem 190 zł za sztukę). Nie słyszałem o kłopotach z dostępnością części. Niektóre pasują od Nubiry i Leganzy (klocki, łączniki). Tuleja tylna przedniego wahacza 52 zł. Wahacze 190 zł/szt. Końcówki drążków kierowniczych 120 zł sztuka. W tych dwóch ostatnich wypadkach brak jest zamienników.
Daewoo Tacuma