Szukaj

Informacje o Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW 1991-2001

Lata produkcji: 1991 – 2001
Segment: Auta najmniejsze
Powagosław
Gdyby głównym kryterium kupowania samochodów była ich uroda i osiągi, Daewoo nie sprzedałoby nawet tuzina egzemplarzy Tico. Ale ten maluch, choć jego uroda była bardzo dyskusyjna miał też kilka zalet: cena, funkcjonalność nadwozia i względna niezawodność. ~Powagosław
Luzacjusz
Japończycy mają ponoć takie przysłowie: „Jeśli kupisz Tico, umrzesz w męczarniach albo popadniesz w obłęd”. Ale ci sami Japończycy uważają, że szybciej umierają ludzie, którzy mają zrośnięte brwi. Tico jest git i wcale nie składa się na pół przy zderzeniu z prędkością 20 km/h. ~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 2001 roku
Pojemność skokowa 796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 41 KM (30 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 59 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 6
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 68,5 x 72 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Widoczność + Silnik

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,7
~dqms
Daewoo Tico
Hatchback 5d 0.8 41KM 30kW
Świetny i tani samochód do miasta. Wszędzie się zmieści, mało pali i go nie szkoda. Do tego ma fajne przyspieszenie na początku, chociaż raczej nie będziemy nikogo wyprzedzali. Niby jest mały, ale 5 osób po mieście z plecakami może spokojnie przewieźć. Bardzo mało awaryjny i idiotoodporny, a większość napraw jest do zrobienia samemu. Jako pierwszy samochód, lub dodatkowy do szkoły/pracy jest bardzo dobry, Z minusów jest na pewno brak klimy i wyciszenia, małe bezpieczeństwo. Dodatkowo brak jest wspomagania czy jakichkolwiek czujników. Niezbędne minimum i tyle.
4,1
~Jan
Daewoo Tico
Hatchback 5d 0.8 41KM 30kW
Auto kupiłem nowe w roku 1999. Gdy przesiadłem się z ,Malucha' Tico było po prostu cudem. Na auto nie mogę narzekać przejechane ma 200tys km a do silnika nie było jeszcze zaglądane i to dosłownie żadna śrubka nie była odkręcona. Silnik działa jak należy zimą odpala w największe mrozy a latem jeszcze się nie przegrzał . Co prawda na tle obecnych aut wypada słabo ale mnie nigdy nie zawiódł nie było nawet problemu gdy przewoziłem nim 500kg kleju do płytek wystarczyło złożyć kanapę. Ruda interesuje się nim bardzo najbardziej bierze podłogę, progi i dół drzwi. Jednak gdy jakieś 5 lat temu zająłem się naprawą tego tak do tej pory co roku wiosną te trzy rzeczy są sprawdzane i robione (amatorsko w garażu) dlatego na moim Tico rdzy nie widać(szpachla guma do malowania i łatanie podłogi robi swoje). Auto w tych czasach jest albo złomem albo wołem roboczym tak jak u mnie . Jednak dopóki silnik będzie działał lub tico się nie złamie nie pozbęde się go. Wszystko zawsze jest robione na czas do tej pory i jak widac sie opłaca dostałem 18 lat niezawodnośći. Części do tego auta kosztują grosze tak naprawdę gdybym zrobił zawieszenie i blacharkę wyniosło by mnie to nie więcej niż 2 tys złotych i pewnie zrobiłbym nim następne 200tys bez żadnej awarii.
4,5
~onlyniezawodne
Daewoo Tico
Hatchback 5d 0.8 41KM 30kW
Udany koreańczyk. Niestesty dla wyższych osób mało miejsca z przodu, fotel wysunięty do tyłu, ale idzie się przyzwyczaić. Przejeździłem nim sporo (Matiz następca o wiele lepszy). Z kolejnych wad to brak łamanej kolumny kierowniczej. Reszta same plusy. Zrywny, z instalacją LPG jazda za grosze do 7L/100km w cyklu mieszanym. Odpala na LPG nawet w zimie od kopa, benzyny w ogóle nie używałem. Części obecnie prawie za darmo. Jak ktoś kupi zadbane Tico mechanicznie i blacharsko to pojeździ jeszcze długo. Bezpieczny samochodzik to nie jest, ale w tej klasie samochód cudów nie ma. Waży bardzo mało przez to spalanie jest bardzo niskie. Ogólnie pozytywnie oceniam ten samochodzik, jako pierwszy dla młodego kierowcy :) do jazdy też może być. 5 drzwi na plus. Bardzo pojemny :) przewoziłem wszystko co właściwie chciałem i zawsze się zmieściło :)
Średnie spalanie dla Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW 1991-2001
5,2
l/100 km
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Daewoo Tico
Hatchback 5d 0.8 41KM 30kW
Do kupna Daewoo Tico przekonał mnie Śniegus. Chcąc posiadać najbardziej zadbany egzemplarz pojechałem po niego 400 km. W naprawy władowałem grubo ponad 3-krotną wartość samochodu i do tego jeszcze zafundowałem sobie nowiutką instalację LPG z wlewem pod korkiem benzyny. Kupiłem go w 2014 roku i wówczas miał 80 tysięcy kilometrów na liczniku. Teraz (2016) ma prawie 120 tysięcy. Za 20 tysięcy km przebiegu w 2015 zapłaciłem niecałe 3000 zł - taniej się nie da. Planuję przesiąść się do Skody Citigo, ale nie ma co się oszukiwać - Tico jest autem gaźnikowym dlatego bez problemu można nim jeździć tylko na LPG (odpalanie w różnych warunkach wymaga doświadczenia). Samochód przeznaczony raczej dla tych co potrafią dobrze jeździć i jeszcze skuteczniej unikać dziwne manewry kolegów na drodze. Nawet jak mamy pierwszeństwo i przejeżdżamy przez skrzyżowanie to przełożenie nogi z pedału gazu na hamulec to dobry nawyk. Wybierając ten samochód trzeba mieć świadomość tego, że w przypadku stłuczki można być pewnym kalectwa a przy wypadku - śmierci na miejscu. Strefa zgniotu kończy się tam gdzie zaprojektował ją inżynier w samochodzie jadącym za nami. Blacha jest kiepskiej jakości - strasznie gnije - jeśli nie będziemy jej konserwować raz w roku - możecie być pewni, że jeśli kupiliście sztukę bez rdzy to po tym czasie ją znajdziecie. Posiadanie Tico zainspirowało mnie do tego aby kupić sobie jakieś starsze auto gaźnikowe i całkowicie je sobie odnowić - ale tak zrobię jeśli nowa Skoda Citigo mnie zawiedzie. Jazda w 100% na LPG cieszy zwłaszcza przy tankowaniu (moje Tico zatankowałem benzyną do pełna na początku 2015 roku i do dziś bak jest pełen - po odkręceniu korka ulała się benzyna). Powiedźmy sobie szczerze - to auto ma tylko jedną zaletę - spalanie - wszystko inne na minus. Ogólnie polecam dostawcom pizzy ale pamiętajcie - jazda Tico to ryzyko.
4,8
Daewoo Tico
Hatchback 5d 0.8 41KM 30kW
Nie ma bardziej oszczędnego auta w tym segmencie rynkowym. Części śmiesznie tanie, także nie ma co zwlekać z naprawami, których z resztą i tak jest niewiele. Samochód jest mocno nie doceniony, głównie przez swój wygląd "puszki". Auto ma jeden zasadniczy minus BEZPIECZEŃSTWO, a właściwie jego brak + oczywiście rdza.. Mały silnik, lekka buda przekłada sie na bardzo małe spalanie , w trasie wynosi one nawet 3,6l ! Warunek to prędkość 70 km/h Przy większych prędkościach typu 100-130 spalanie mocno wzrasta aczkolwiek nadal jest niewielkie. W mieście jest juz trochę gorzej, gdyż tam zadowala sie jakimiś nieco ponad 6 litrami . Polecam jako tani środek transportu .
4,5
Daewoo Tico
Hatchback 5d 0.8 41KM 30kW
witam. na co dzień jeżdżę fiatem albea 1.2 . Pali jakies 6.5 l/100. Niedawno kamień strzelił w szybę - koszt klejenia 140 zł. postanowiłem po tym zdarzeniu kupić jakieś małe auto: oszczedne, tanie w eksploatacji, którego nie szkoda na parkingu. Kupiłem Tico z 2000 r, sprawne w całosci, troche pordzewiałe. Starym zwyczaje lałem zbiornik do pelna. Tak zrobilem dwa razy, ale okazalo sie ze benzyna porzecieka - chyba na laczeniu rury gumowej ze zbiornikiem. jak policzylem ile przejecha po wypaleniu zbiornika to zrzedła mi mina : 6 l. Ale . sęk tkwi w tym, ze zbiornik mam dziurawy, nieszczelny, Po zalaniu 10 l benzyny w jeździe mieszanej zrobikem 220 km. to jest 4,6 l/100. super

Usterki Daewoo Tico

Liczba wpisów: 23
Nie wyłącza się ssanie
  • Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW 1991-2001
  • układ chłodzenia
Przy ujemnych temperaturach silnik bardzo długo chodzi na ssaniu, czasami ono w ogóle się nie wyłącza, nie wiem jak jest w tym wypadku latem, ale pewnie też silnik bardzo długo ma wysokie obroty. Zapowietrzenie układu chłodzenia, co powoduje, że silnik nagrzewa się dużo wolniej niż powinien Należy sprawdzić poziom płynu chłodzącego. Należy przez kilka minut na postoju przy włączonym silniku trzymać wciśnięty pedał gazu, tak aby motor chodził na prawie maksymalnych obrotach. Trzeba robić to do momentu włącznie się wentylatora, co spowoduje uruchomienie obiegu z cieczą chłodzącą i tym samym samoodpowietrzenie układu chłodzenia.
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Brak wolnych obrotów
  • Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW 1991-2001
  • inne
Tico gaśnie po puszczeniu gazu i nie pali bez jego dodania. Podczas jazdy wyczuwalne też jest szarpanie od czasu do czasu. Dzień wcześniej autko jeździło normalnie. Wymiana świec, przewodów i filtrów nic nie zmienia.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Luźny lewarek zmiany biegów
  • Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW 1991-2001
  • układ napędowy
Borrykam sie z problemem już od samego początku posiadania samochodu. Polega on na tym że skrzynia jast mało pracyzyjna z powodu takiego iż na kazdym biegu ruszajać lewarkiem odnosi sie wrażenie ze jest na luzie przez co niekidy zdażało mi sie ,,chrupać" skrzynią. Juz wyczułem samochód ale usterka pozostała i mimo wszystko chciałbym sie jej pozbyć.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Daewoo Tico