Szukaj

Informacje o Dodge Caliber 2.4 DVVT 295KM 217kW 2009-2010

Lata produkcji: 2009 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy hatchback zaliczany do niższej klasy średniej (segment C), choć posiadający również cechy aut typu crossover. Jego produkcja ruszyła w 2006 roku. Caliber to następca Dodge’a Neona, a także pierwszy samochód marki oficjalnie oferowany na polskim rynku (jeden z pierwszych w Chinach i pierwszy od prawie 40 lat w Australii). Model bazuje na prototypie o tej samej nazwie zaprezentowanym w 2005 roku. Powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej o symbolu GS, stworzonej wspólnie z Mitsubishi. W 2009 roku Dodge zaprezentował Calibra po drobnej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław
Pierwszy na rynku kompaktowy „muscle car”. Dodge w bardzo interesujący sposób zabrał się za podbijanie segmentu C. Calibra można lubić lub nie, ale jedno jest pewne – nie sposób go pomylić z żadnym innym samochodem w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Że znowu nawiążę do „Pulp Fiction”: ma maszyna charakter. Patrząc na Calibra stwierdzam, że konkurencja może co najwyżej pochwalić się charakterkiem. I jeszcze jedno – reszta kompaktów wygląda przy tym wozie jak Woody Allen przy Hulku Hoganie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2359 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 295 KM (217 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 363 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6

Usterki Dodge Caliber

Liczba wpisów: 11
przednie sanki może brać korozja
  • Dodge Caliber 2.0 VVT 156KM 115kW 2009-2011
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Przy standardowym przeglądzie auta diagnosta zwrócił uwagę na przednie sanki, które zaczynała brać korozja. Wymieniłem przy przebiegu około 150 tys km. Nie wiem jaka jest przyczyna, słyszałem o dwóch: 1) skropliny z klimy stale nawilżają sanki i dlatego wcześniej gniją; kontrargument: w czasie jazdy nie powinno to mieć znaczenia, bo są zdmuchiwane, inne elementy podwozia też są narażone na wilgoć i sól a nie gniją. 2) jest to typowa awaria, poddostawca tej części niezbyt dobrze ją zakonserwował.
Stukotanie silnika na biegu jałowym
  • Dodge Caliber 2.0 CRD 140KM 103kW 2009-2010
  • silnik
  • 1000 tys. km
Witam, Problem następujący. Jestem użytkownikiem Dodge Caliber 2.0 CRD od roku czasu. Jak go kupiłem 198tyś km silnik jak był zimny chwile jakby postukał i po rozgrzaniu przestawał. Byłem po kupnie na serwisie w Boshu i wymieniłem wszystkie filtry, oleje oraz płyny, świece, rozrząd razem z pompą wody. Problem nie ustał, a w serwisie stwierdzili, że to musi być taka cecha silnika bo niczego nie widać oraz komputer nie wykazuje nieprawidłowości. Minął rok czasu, przejechałem około 25tyś km No i teraz silniki stukocze non stop na biegu jałowym czy zimny czy rozgrzany. Martwi mnie to dość mocno bo najprawdopodobniej już niedługo coś walnie, a chciałbym tego uniknąć czy ktoś jest mi w stanie coś doradzić?
Problem rozwiązany
2 komentarze
awaria przepustnicy między 120 a 150 tys km przebiegu
  • Dodge Caliber 2.0 VVT 156KM 115kW 2009-2011
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Przepustnica ma plastikowe ząbki, dochodzi tam do wytarcia ząbków przepustnica szwankuje. Auto się dławi traci moc. U mnie to się zdarzyło przy około 140 tys km. Wymiana przepustnicy (w 2020 za około 400 zł) rozwiązała problem. Jest to temat znany na amerykańskich forach. Jeśli kupujecie używanego Calibra to dopytajcie, czy ta awaria już miała miejsce i kiedy/rzy jakim przebiegu. Jeśli tak, to brać i jeździć.
Dodge Caliber