Szukaj

Informacje o Dodge Caliber

Lata produkcji: 2006 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy hatchback zaliczany do niższej klasy średniej (segment C), choć posiadający również cechy aut typu crossover. Jego produkcja ruszyła w 2006 roku. Caliber to następca Dodge’a Neona, a także pierwszy samochód marki oficjalnie oferowany na polskim rynku (jeden z pierwszych w Chinach i pierwszy od prawie 40 lat w Australii). Model bazuje na prototypie o tej samej nazwie zaprezentowanym w 2005 roku. Powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej o symbolu GS, stworzonej wspólnie z Mitsubishi. W 2009 roku Dodge zaprezentował Calibra po drobnej modernizacji.
Powagosław
Pierwszy na rynku kompaktowy „muscle car”. Dodge w bardzo interesujący sposób zabrał się za podbijanie segmentu C. Calibra można lubić lub nie, ale jedno jest pewne – nie sposób go pomylić z żadnym innym samochodem w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Że znowu nawiążę do „Pulp Fiction”: ma maszyna charakter. Patrząc na Calibra stwierdzam, że konkurencja może co najwyżej pochwalić się charakterkiem. I jeszcze jedno – reszta kompaktów wygląda przy tym wozie jak Woody Allen przy Hulku Hoganie. ~Luzacjusz

Oceny Dodge Caliber

Liczba ocen: 117
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Koszty utrzymania - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

3,9
~Bossk
Hatchback 2.0 i 16V 160KM 118kW
Dodge Caliber
Samochód dla tych, którzy mają dosyć standardowych europejskich, czy japońskich jeździdeł. Samochód jest tani w zakupie, niezawodny, choć brak mu rajdowego silnika i pali trochę więcej od konkurentów. Ja brałem pod uwagę tylko model po 2009r, ze względu na wygląd środka. Nie ukrywajmy, wcześniejsze modele wewnątrz wyglądają jak plastikowa chińska taniocha. Modele po liftingu, to już inna bajka. Do tego podgrzewane siedzenia, asystent ruszania pod górę, super nagłośnienie i parę innych bajerów (kompas :) ). Samochód nie jest super pojemny - bagażnik powinien być większy, nie jest wyścigówką i nie jest super oszczędny, ale zwraca na siebie uwagę i jest niezawodny. Zależy na czym, komu zależy. Ja się po prostu zakochałem w tym amerykańskim grillu i masywnych nadkolach.
4,9
~Łukasz
Hatchback 1.8 VVT 16V 150KM 110kW
Dodge Caliber
Cóż mogę powiedzieć, jest po prostu piękne. Linia nadwozia jest super, wyróżnia się z tłumu. Jest duży, bardzo wygodny i w dodatku ma wysoki prześwit w końcu to crossover czyli ni to osobówka ni to suv. Na masce znaczek koziołka co tym bardziej czyni go dla wielu kierowców zakazanym owocem, który większość chciała by mieć a nie ma jaj żeby go kupić bo przecież cały czas panują głupie przesądy, że części drogie, że się psuje i najważniejsze, że nie niemiec. Pozycja za kierownicą idealna, siedze wysoko, ogromne lusterka, wszystko pod ręką i najważniejsze to wszechobecna prostota z czego najbardziej ciesz się moja żona.
4,1
~muflon
Hatchback 1.8 VVT 16V 150KM 110kW
Dodge Caliber
Jestem bardzo mile zaskoczony tym samochodem. Po pierwsze, i najważniejsze, auto po prostu wyróżnia się z tłumu- świetnie wygląda, a w dodatku to Dodge. Stawiając go obok europejskiego pojazdu za te same pieniądze zdecydowanie wyróżnia się. Po drugie- do wyrwania za ŚMIESZNE pieniądze. Kupiłem go za cenę 5 lat starszego Golfa, a klasa samochodu (wg mnie oczywiście) zupełnie inna. Po trzecie- prowadzenie. Jeździ się nim o wiele lepiej, niż mogłoby się wydawać. Po czwarte- nie sprawia problemów. Po piąte- ma w sobie to \'coś\'. I ostatnie- PROSZĘ, nie popadajmy w monotonię VW, Audi, Fiatów i innych. Dodge, Chrysler, Alfa Romeo, Jaguar, Infinity to naprawdę marki, które urozmaicają nasze nudne, szare, dziurawe drogi. A opisywany tutaj Dodge Caliber to świetna propozycja dla osób szukających auta w segmecie C, lub nawet troszkę większego.

Raporty spalania Dodge Caliber

Liczba raportów: 121
Średnie spalanie dla Dodge Caliber
8,0 – 9,4
l/100 km
6,5 – 6,8
l/100 km
9,6 – 10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Hatchback 1.8 VVT 16V 150KM 110kW
Dodge Caliber
Ha, i tu jest fantastycznie. Swoje auto kupiłem jako używane od dealera z przebiegiem 119.000, początkowo było ich autem pokazowym a pózniej jeżdzili nim pracownicy salonu/serwisu. W dniu zakupu wiedziałem, że do wymiany jest tuleja wahacza. Po zakupie auta i powrocie do domu od razu siadłem do Allegro i ? Miła niespodzianka kupiłem od razu 2 komplety ale nie tuleji tylko całych nowych wahaczy uzbrojonych w tuleje i sworzeń za chyba 140zł/ szt. Super prawda? Wymieniłem także miesiąc temu krótki wahacz poprzeczny na tylnej osi, wygląda raczej jak łącznik stabilizatora, cena - niecałe 70zł/szt. Jak więc widać DODGE nie szarpie kieszeni kierowców. Poprzednie moje auto do Volkswagen Caravelle i teraz z perspektywy czasu widzę, że niby bardziej popularny, niby niebiecki i bardziej dostępne części to jednak było dużo drożej.
9,9
Hatchback 2.0 i 16V 160KM 118kW
Dodge Caliber
Samochod nie należy do oszczędnych pali dużo bo mnie niestety tak pali około 11 / 12 litrów zależy czy do pracy czy tak na zakupy. Na trasie 2000km średnie spalanie wyniosło 10l przy prędkości średnio 140km/h najmniej było 7.9 przy stałej prędkości 110km/h ale i tak fajnie się jeździ ;)
9,8
Hatchback 1.8 i 16V 140KM 103kW
Dodge Caliber
Przez rok czasu wymieniłem tylko olej i filtry, pasek klinowy oraz elementy zawieszenia w postaci wahaczy, tulejek oraz sworzni. Tylko tyle a do tego części są drogie ( tuleje niemieckiej firmy po 19 zł za sztukę, sworznie po 50 zł, wahacz po 95 zł ). Do wyboru są oryginalne filtry i olej marki MOPAR, ale jeśli ktoś chce kupić zamienniki to może kupić je za grosze.
Dodge Caliber