Szukaj

Informacje o Dodge Caliber 2.4 i 16V 173KM 127kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy hatchback zaliczany do niższej klasy średniej (segment C), choć posiadający również cechy aut typu crossover. Jego produkcja ruszyła w 2006 roku. Caliber to następca Dodge’a Neona, a także pierwszy samochód marki oficjalnie oferowany na polskim rynku (jeden z pierwszych w Chinach i pierwszy od prawie 40 lat w Australii). Model bazuje na prototypie o tej samej nazwie zaprezentowanym w 2005 roku. Powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej o symbolu GS, stworzonej wspólnie z Mitsubishi. W 2009 roku Dodge zaprezentował Calibra po drobnej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław
Pierwszy na rynku kompaktowy „muscle car”. Dodge w bardzo interesujący sposób zabrał się za podbijanie segmentu C. Calibra można lubić lub nie, ale jedno jest pewne – nie sposób go pomylić z żadnym innym samochodem w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Że znowu nawiążę do „Pulp Fiction”: ma maszyna charakter. Patrząc na Calibra stwierdzam, że konkurencja może co najwyżej pochwalić się charakterkiem. I jeszcze jedno – reszta kompaktów wygląda przy tym wozie jak Woody Allen przy Hulku Hoganie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2360 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 173 KM (127 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 223 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Całokształt + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Skrzynia biegów
Średnie spalanie dla Dodge Caliber 2.4 i 16V 173KM 127kW 2006-2010
9,1
l/100 km
10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,6
Hatchback 2.4 i 16V 173KM 127kW
Dodge Caliber
Bardzo dobrze, jak na taką moc i wagę auta to rewalacyjnie. Moje dane zużycia paliwa dotyczą LPG, nie benzyny. Od poczatku założyłem profesjonalną instalację LPG i autko jeździ bez potknięć. Przy wymianie oleju po 15 tyś km, olej nadal jest złoty, i silnik nie bieże nic ! Koszt przejechania 100 km na autostradzie ze stałą prędkością 138 km/h ! ( tempomat ) to 24 zł ! - przy takiej prędkości autko zapakowane wraz z bagażnikiem dachowym, 3-ma osobami i pełnym zapakowaniem na wakacje, spalio tylko 12,5 litra gazu LPG.
10,5
Hatchback 2.4 i 16V 173KM 127kW
Dodge Caliber
Mając inatalacje LPG czyli \"gaz\" jest lepiej niż może być. Auto na trasie spala przy 140 km/h tylko 8L gazu !!!!, ( żaden diesel TDI czy inny wynalazek ) przy 170 KM mocy nie będzie tańszy !. W mieście przy normalnej jeździe około 13 L, co uważam za SUPER wynik mając taką moc. Wczeżniej miałem Forda Galaxy z silnikiem TDI, 115 KM i palił mi 9 litrów - porażka !.
10,6
Hatchback 2.4 i 16V 173KM 127kW
Dodge Caliber
Jeśli ktoś mi powie,że tym autem z tym silnikiem 2.4 zszedł poniżej 9 l/100km to jest praktycznie niemożliwe.Próbowałem na wszystkie sposoby jeździć ,ale spalanie jak było wysokie tak jest.Jazda w mieście wypada jeszcze gorzej,gdyż nie udało mi się uzyskać rezultatu spalania poniżej 11 l/100km.Ale i tak wydaje mi się,że jak na silnik 2.4 to wynik jest zadowalający.

Usterki Dodge Caliber

Liczba wpisów: 6
Stukotanie silnika na biegu jałowym
  • Dodge Caliber 2.0 CRD 140KM 103kW 2009-2010
  • silnik
  • 1000 tys. km
Witam, Problem następujący. Jestem użytkownikiem Dodge Caliber 2.0 CRD od roku czasu. Jak go kupiłem 198tyś km silnik jak był zimny chwile jakby postukał i po rozgrzaniu przestawał. Byłem po kupnie na serwisie w Boshu i wymieniłem wszystkie filtry, oleje oraz płyny, świece, rozrząd razem z pompą wody. Problem nie ustał, a w serwisie stwierdzili, że to musi być taka cecha silnika bo niczego nie widać oraz komputer nie wykazuje nieprawidłowości. Minął rok czasu, przejechałem około 25tyś km No i teraz silniki stukocze non stop na biegu jałowym czy zimny czy rozgrzany. Martwi mnie to dość mocno bo najprawdopodobniej już niedługo coś walnie, a chciałbym tego uniknąć czy ktoś jest mi w stanie coś doradzić?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Tryb awaryjnych
  • Dodge Caliber 2.0 CRD 140KM 103kW 2009-2010
  • silnik
Witam..od jakiegoś czasu moje auto przechodzi w dłuższych trasach w tryb awaryjnych - spadek mocy i kontrola silnika , auto nie wchodzi na wysokie obroty i turniejach jakby przestaje działać . Objawy po jakimś czasie mijają a przy krótkich przejazdach nie występują. Dodge jest z 10 .2006 r. Nie znam
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Rysa na szybie
  • Dodge Caliber 2.0 CRD 140KM 103kW 2009-2010
  • inne
Koniec zimy - wiatr i jeszcze coś (złe?) wysłało mi pod wycieraczkę ziarenko piasku najpewniej, bo pod słońce zacząłem widzieć okrąglutki ślad ruchu wycieraczki. jest to świeże i liczę, że są jakieś patenty, sposoby usuwania takich niechcianych pamiątek. No nie do uniknięcia! Ale może do usunięcia?
Oczekuje na rozwiązanie
Dodge Caliber