Szukaj

Informacje o Dodge Caravan III

Lata produkcji: 1995 – 2001
Segment: VANy
Model należący do klasy vanów (segment K) produkowany od 1984 roku. Razem z bliźniaczymi Chryslerem Voyagerem i Plymouthem Voyagerem, Caravan był pierwszym minivanem w historii motoryzacji, który trafił na rynek. Dopiero kilka miesięcy później Renault przedstawił w Europie model Espace. Dotychczas powstało pięć generacji Caravana, najnowsza debiutowała w 2008 roku. Samochód dostępny jest również w większej i bardziej luksusowej wersji Grand Caravan. Jego bliźniaczymi modelami są obecnie również Chrysler Town and Country oraz Volkswagen Routan.
Powagosław
Duży i komfortowy van znany na naszym rynku głównie jako bliźniak bardziej znanego Chryslera Voyagera. Caravan niczym mu nie ustępuje, co więcej ostatnio zaczął się od niego wyraźniej odróżniać. Tylko, że Polacy mocno już przyzwyczaili się do Voyagera. ~Powagosław
Luzacjusz
Trudno mi wyobrazić sobie gorszą nazwę dla samochodu w Polsce niż Caravan. Czy to auto stworzone specjalnie dla przedsiębiorców pogrzebowych? W końcu jest niebiańsko przestronne i diabelsko ładne. ~Luzacjusz

Dodge Caravan III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Dodge Caravan III

Liczba ocen: 88
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(98%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,6
~Marcin i Joanna
Minivan 2.4 16V 152KM 112kW
Dodge Caravan III
Ogólnie nabrałem zaufania do samochodów produkcji USA! Nie mam natomiast zaufania już nawet do Opla. Miałem Forda i Opla od nowości i przeraża mnie tandeta Europejczyków. W amerykańcu wszystko jest jak należy, w Europejczyku na styk, żeby nie za wiele, za dużo. Blacha w Amerykańcu jak dzwon, w Europejczyku po 4 latach wyszła korozja na rantach podszybia i profilach wewnętrznych gdzie nikt nie zagląda. A szkoda! Jak wymieniali szybę wyszło szydło jakości Europejskich aut. Rant pod szybą wyglądał w Oplu jak szczota postrzępiona od rdzy. W żadnym Voyagerze nie miałem tym żadnego problemu, a kupowałem z drugiej ręki! Części tak samo dostępne do Amerykańców jak do innych, ceny podobne. Wytrzymałość, trwałość fizyczna zauważalna większa, ponad normy. Polecam, miałem już 4, jestem zadowolony!
4,5
~Piotr
Grand Caravan 3.8 166KM 122kW
Dodge Caravan III
Marzyło mi się kiedy byłem dzieckiem, w końcu kupiłem i trzeba przyznać, za te pieniądze lepszego samochodu nie da się kupić. Super samochód dla rodziny i porywczych singli. Wygodne, bezpieczne, paliwożerne i wielkie. Czysty amerykański sen.
3,9
~Bartosz
Grand Caravan 3.0 V6 152KM 112kW
Dodge Caravan III
Autem jeżdżę około 10 lat, zrobiłem nim 230 tys.km Mam do niego spory sentyment. Prowadzi się rewelacyjnie, komfort jazdy który oferuje ten samochód jest na najwyższym poziomie. Niestety auto ma bardzo awaryjną i archaiczną automatyczna skrzynie biegów. Nie polecam też silnika od Mitsubishi 3,0V6 o wiele leprze są jednostki chryslera 3,3 i 3,8.

Raporty spalania Dodge Caravan III

Liczba raportów: 77
Średnie spalanie dla Dodge Caravan III
10,4 – 13,9
l/100 km
9,6 – 16,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
Minivan 2.4 16V 152KM 112kW
Dodge Caravan III
Jest lepiej niż myślałem. Miałem Voyagera z silnikiem 3,8 który palił 15/100 a ten 2,4cmm pali tylko 10l benzyny po mieście, 11-12l. gazu. W trasie potrafi spalić 8l gazu przy spokojnym trybie. Jestem zadowolony! Ford Galaxy palił dokładnie tyle samo albo więcej, a miał mniejszy silnik. Nie rozumiem? Ogólnie nabrałem zaufania do samochodów produkcji USA! Nie mam natomiast zaufania już nawet do Opla. Miałem Forda i Opla od nowości i przeraża mnie tandeta Europejczyków. W amerykańcu wszystko jest jak należy, w Europejczyku na styk, żeby nie za wiele, za dużo. Blacha w Amerykańcu jak dzwon, w Europejczyku po 4 latach wyszła korozja na rantach podszybia i profilach wewnętrznych gdzie nikt nie zagląda. A szkoda! Jak wymieniali szybę wyszło szydło jakości Europejskich aut. Rant pod szybą wyglądał w Oplu jak szczota postrzępiona od rdzy. W żadnym Voyagerze nie miałem tym żadnego problemu, a kupowałem z drugiej ręki! Części tak samo dostępne do Amerykańców jak do innych, ceny podobne. Wytrzymałość, trwałość fizyczna zauważalna większa, ponad normy.
12,9
Minivan 3.0 V6 152KM 112kW
Dodge Caravan III
Nie wiem skąd ludziska biorą dane o spalaniu na poziomie 17 - 20 litrów - to by trzeba chyba z cegłą na pedale gazu jeździć. Moje dane pochodzą z ostatnich dwóch tygodni i trasy Gdańsk - Strasburg. Na pełnej butli (ok. 39 l) przejechałem 228 mil, co daje 364,8km, a to po przeliczeniu daje 10.7 l/100 km przy tempomacie na max.130km/h. Prawda jest taka, że jak ktoś chce spalić ile wlezie, to da radę bez problemu, ale mówmy o normalnej jeździe, a nie a´la GTI made by wiejski tuning. Średnie spalanie (mieszkam w małej wiosce) - dojazdy po 2 - 3 km i spalenie oscyluje w granicach 13l gazu, tylko zaznaczam, że preferuję i uskuteczniam naprawdę amerykański, leniwy tryb jazdy. To auto zostało stworzone z myślą o właśnie takiej jeździe, a nie zamykaniu licznika i wyrywaniu spod świateł (choć od czasu do czasu, to całkiem miłe uczucie zaskoczyć kolesi w bmce ;) ). Pozdrawiam i zapraszam na www.tajemnicevoyagerow.pl
13,2
Grand Caravan 3.3 160KM 118kW
Dodge Caravan III
Nie wierzcie w bajki ze w miescie silnik 3,3spali 13L . Pali dokladnie tyle ile powinienen, przy narmalnej jezdzie 10L w trasie i 17na miescie a jak zacznie sie udawac hołka to nawet 20 ( miasto). Ceny czesci na poziomie zwykłych aut zachodnich i francuskich (zamienniki a jest ich duzo)przykład: koncówka drązka 65zł a drążek 70zł... pas klinowy 90zł, klocki ham 120zł, tarcze 2sztuki 250zł. Napraw praktycznie żadnych przez rok za wyjatkiem exploatacyjnych rzeczy jakie wymienilem wyzej.