Szukaj

Informacje o Dodge Caravan

Lata produkcji: 1984 – teraz
Segment: VANy
Model należący do klasy vanów (segment K) produkowany od 1984 roku. Razem z bliźniaczymi Chryslerem Voyagerem i Plymouthem Voyagerem, Caravan był pierwszym minivanem w historii motoryzacji, który trafił na rynek. Dopiero kilka miesięcy później Renault przedstawił w Europie model Espace. Dotychczas powstało pięć generacji Caravana, najnowsza debiutowała w 2008 roku. Samochód dostępny jest również w większej i bardziej luksusowej wersji Grand Caravan. Jego bliźniaczymi modelami są obecnie również Chrysler Town and Country oraz Volkswagen Routan.
Powagosław
Duży i komfortowy van znany na naszym rynku głównie jako bliźniak bardziej znanego Chryslera Voyagera. Caravan niczym mu nie ustępuje, co więcej ostatnio zaczął się od niego wyraźniej odróżniać. Tylko, że Polacy mocno już przyzwyczaili się do Voyagera. ~Powagosław
Luzacjusz
Trudno mi wyobrazić sobie gorszą nazwę dla samochodu w Polsce niż Caravan. Czy to auto stworzone specjalnie dla przedsiębiorców pogrzebowych? W końcu jest niebiańsko przestronne i diabelsko ładne. ~Luzacjusz

Dodge Caravan – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Dodge Caravan

Liczba ocen: 247
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Drobne usterki - Karoseria - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,7
~Ms
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Dodge Caravan V
Wcześniej jeżdziłem poprzednią generacją tego modelu - rocznik 2003 z silnikiem 3,8 218KM. Obecna generacja jest lepiej wykończona, praktyczniejsza i znacznie lepiej się prowadzi. Auto jest bardzo duże, obszerne zaś wnętrze robi bardzo pozytywne wrażenie . Wielką zaletą jest bardzo duży bagażnik nawet przy rozłożonej tylnej 3 kanapie. Wadą moim zdaniem układ siedzeń 2+2+3. Auto jest szerokie - w drugim rzędzie można by umieścić 3 kapitańskie fotele i 3 dorosłe osoby wciąż miałyby królewskie warunki. Ale cóż w tym układzie przynajmniej nasz pies ma swoje wygodne miejsce pośrodku na podłodze. Sumarycznie auto bardzo wygodne - trasa 1650km jednego dnia z Miediolanu do Warszawy przez Alpy, zimą wykonana bez bólu pleców i specjalnego zmęczenia! Świetny samochód dla dużych rodzin na długie wypady.
4,6
~Marcin i Joanna
Minivan 2.4 16V 152KM 112kW
Dodge Caravan III
Ogólnie nabrałem zaufania do samochodów produkcji USA! Nie mam natomiast zaufania już nawet do Opla. Miałem Forda i Opla od nowości i przeraża mnie tandeta Europejczyków. W amerykańcu wszystko jest jak należy, w Europejczyku na styk, żeby nie za wiele, za dużo. Blacha w Amerykańcu jak dzwon, w Europejczyku po 4 latach wyszła korozja na rantach podszybia i profilach wewnętrznych gdzie nikt nie zagląda. A szkoda! Jak wymieniali szybę wyszło szydło jakości Europejskich aut. Rant pod szybą wyglądał w Oplu jak szczota postrzępiona od rdzy. W żadnym Voyagerze nie miałem tym żadnego problemu, a kupowałem z drugiej ręki! Części tak samo dostępne do Amerykańców jak do innych, ceny podobne. Wytrzymałość, trwałość fizyczna zauważalna większa, ponad normy. Polecam, miałem już 4, jestem zadowolony!
4,5
~Piotr
Grand Caravan 3.8 166KM 122kW
Dodge Caravan III
Marzyło mi się kiedy byłem dzieckiem, w końcu kupiłem i trzeba przyznać, za te pieniądze lepszego samochodu nie da się kupić. Super samochód dla rodziny i porywczych singli. Wygodne, bezpieczne, paliwożerne i wielkie. Czysty amerykański sen.

Raporty spalania Dodge Caravan

Liczba raportów: 236
Średnie spalanie dla Dodge Caravan
10,3 – 13,9
l/100 km
9,6 – 16,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Dodge Caravan V
Spalanie na poziomie 14-15l LPG nie jest małe, ale to z drugiej strony cenowo jest to to samo co 7l benzyny, czyli koszt eksploatacji średniego kompakta. Ceny materiałów eksploatacyjnych standardowe. Jedyne ale: wymiana oleju (6l) i filtrów teoretycznie co 13 tys km. Dodatkowo klocki hamulcowe przednie (nieoryginalne zaznaczam) wytrzymały 10tys km. Masa auta i automat robią na pewno swoje, ale i tak to lekka przesada. Pozostaje mieć nadzieję, że to wina kiepskiej jakości zamiennika firmy Atlas...
9,6
Minivan 2.4 16V 152KM 112kW
Dodge Caravan III
Jest lepiej niż myślałem. Miałem Voyagera z silnikiem 3,8 który palił 15/100 a ten 2,4cmm pali tylko 10l benzyny po mieście, 11-12l. gazu. W trasie potrafi spalić 8l gazu przy spokojnym trybie. Jestem zadowolony! Ford Galaxy palił dokładnie tyle samo albo więcej, a miał mniejszy silnik. Nie rozumiem? Ogólnie nabrałem zaufania do samochodów produkcji USA! Nie mam natomiast zaufania już nawet do Opla. Miałem Forda i Opla od nowości i przeraża mnie tandeta Europejczyków. W amerykańcu wszystko jest jak należy, w Europejczyku na styk, żeby nie za wiele, za dużo. Blacha w Amerykańcu jak dzwon, w Europejczyku po 4 latach wyszła korozja na rantach podszybia i profilach wewnętrznych gdzie nikt nie zagląda. A szkoda! Jak wymieniali szybę wyszło szydło jakości Europejskich aut. Rant pod szybą wyglądał w Oplu jak szczota postrzępiona od rdzy. W żadnym Voyagerze nie miałem tym żadnego problemu, a kupowałem z drugiej ręki! Części tak samo dostępne do Amerykańców jak do innych, ceny podobne. Wytrzymałość, trwałość fizyczna zauważalna większa, ponad normy.
15,5
Minivan 3.3 SE 182KM 134kW
Dodge Caravan IV
auto posiadam od roku i jestem zadowolony zrobilem nim juz okolo 20000 km trasy i miasto i nic nim nie robilem oprocz wymiany oleju i filtrow, wygodne i pakowne oraz komfortowe, jesli chodzi o spalanie pojemnosc silnika robi swoje auto musi swoje spalic skrzynia automat porównując do jakiś diesli 2,5 to koszt 100 km jest poruwnywalny jak nie tanszy jesli chodzi o jazde na gazie a z czesciami zamiennymi niema problemu i sa w normalnych cenach jednym słowem polecam auto

Usterki Dodge Caravan

Liczba wpisów: 14
gaśnie przy wciśniętym chamulcu na biegach D, R, 3
  • Dodge Caravan IV Grand Caravan 3.3 182KM 134kW 2001-2007
  • inne
Błagam, jeśli ktoś może mi jakiejś poradki udzielic... kupiłam auto, 5-letnie od znajomego - dobrego i wiem, że nic wcześniej się z nim nie działo... ale po 6 tygodniach mojego radosnego użytkowania - przykra niespodzianka. Autko gaśnie na biegach do przodu i tyłu przy wciśniętym hamulcu... w zasadzie nie gaśnie tylko na P i N (choć jak już po kombinacjach awaryjnego wrzucania D z wciśniętym gazem - jak już uda mi się go ruszyć z miejsca to jedzie bez zarzutów), dodatkowo od tego samego czasu pojawiły się wahania obrotów w trakcie postoju. Najciekawsze jest to ze problem trawł 3 dni, potem znikł na 3 dni (ku mojej blądwłosej, naiwnej uciesze) by pojawić się znowu i już sam odejść nie chce - auto mi jest cholernie potrzebne :( odwiedziłam już paru "speców" i każdy mówił co innego, co jeden to roztaczał czarniejsze wizje, na razie wybieram się na komputer - ale i co do tej diagnostyki to opinie są różne. Błaga pomocy. POMOCY! ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Wibracje w zakresie od 60 do 80 km/ h. Poniżej i powyżej tego zakresu wszystko OK.
  • Dodge Caravan III Minivan 3.0 V6 152KM 112kW 1996-2000
  • układ napędowy
Jak wyżej. Jak jadę w tym zakresie prędkości sa wibracje od prawej strony ( od pasażera z przodu). Tak jakby wężykowało. Strasznie mnie to denerwuje. Wymieniłem już: swożnie i gumy wahacza( oba), końcówki drążka, drążki stabilizatora. Ponoć jest to powszechne w Dodge'ach Zmieniłem koła. Przyczyna dalej nie jest mi znana, a objawy nie zniknęły. Pytanie i prośba co dalej. Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc. Jonek
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
nazwa po angielsku
  • Dodge Caravan II Grand Caravan 3.0 144KM 106kW 1991-1995
  • instalacja elektryczna
najpierw zapaliła się na czerwono check angine a w czasie dalszej jazdy zapalił się akumulator i napis check gage
Oczekuje na rozwiązanie
Dodge Caravan