Szukaj

Informacje o Dodge Challenger III

Lata produkcji: 2008 – teraz
Segment: Auta sportowe
Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona do sprzedaży w 2008 roku, 25 lat po wycofaniu drugiej, nieudanej generacji. Debiut Challengera III poprzedziła prezentacja prototypu o tej samej nazwie w 2007 roku. Zarówno model koncepcyjny, jak i produkcyjny nawiązujący stylistyką do ery muscle cars został znakomicie przyjęty na rynku. Challenger III powstał na skróconej płycie podłogowej Chrysler LC, skróconej wersji platformy LX. W 2010 roku model został poddany faceliftingowi.
czytaj więcej
Powagosław
Zdecydowanie jeden z najdoskonalszych efektów „retro stylingu”. Challenger nie tylko przypomina, że kiedyś robiło się niewiarygodnie piękne samochody. Wykorzystując historię, pisze historię. ~Powagosław
Luzacjusz
Challenger to reinkarnacja siły, brutalności, aroganckiego ryku Hemi i całej tej zuchwałej legendy. Po tym modelu Dodge może już nawet produkować Tatę Indyka (Tata Indica, czy jakoś tak), a i tak nie będę narzekał. Bo Challenger bezlitośnie wbił mnie młotem pneumatycznym w miękki asfalt. ~Luzacjusz

Dodge Challenger III – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Dodge Challenger III
12,9 – 17,7
l/100 km
12,4 – 14,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,0
Coupe 3.5 V6 254KM 187kW
Dodge Challenger III
Po przejechaniu prawie 40 tys. km tym samochodem - jeżeli chcecie jeździć dynamicznie po mieście, żeby posłuchać jak "gada" otwarty wydech, to niestety przygotujcie się na dłuże spalanie. I nie mówie tutaj o jeździe jak Sebix w zdezelowanym BMW na granicy przyczepności. Na pełnym baku do przejechania max. 470 km. Normalnie użytkując ten samochód w mieście zapomnijcie o bajkach ze schodzeniem poniżej 13 litrów. Niewykonalne. Chyba, że lubcie się "kulać" i pilnować każdego skoku obrotów :) Wtedy polecam passata w TDI-ku. Dla fana takich samochodow kwestia spalania jest do przełknięcia - dla kogoś kto patrzy na każdy litr zużytego paliwa, zdecydowanie odradzam. Silnik 3.6 wydaje się być jednostką trochę za małą, aby wykrzesać z auta cały potencjał , dlatego zarówno dla zabawy, jak i walorów dźwiękowych polecam rozpoczęcie przygody z Challengerem od wersji silnikowej 5.7. Sam wymieniłem i nie żałuję.
16,4
Coupe 5.7 V8 HEMI 377KM 277kW
Dodge Challenger III
Przy jezdzie na tempomacie i nie za mocnym operowaniu gazem można spokojnie zejsc poznizej 14 litrow, ale po co, przez pierwsze 2 tyg uzytkowania jezdzilem mocno mieszanie, autostrada grzecznie z tempomatem, a ruszanie spod swiatel, zakrecanie, wyprzedzanie na pełnej piii, wtedy komputerek wskazywal ok 22 litrów. Maksymalnego jeszcze nie sprawdzalem. Zbiornik na zupe przyzwoity bo ponad 60litrów, Auto swietne, poprzednio mialem mustanga 2015 cabrio 3,7l i nie dawal tyle frajdy. Nastepne będzie Camaro SS, Pozdrawiam ;)
14,1
Coupe 5.7 V8 HEMI 377KM 277kW
Dodge Challenger III
Jeżdżę w dużym zatłoczonym mieście. Styl jazdy "emerycki", czasem mu pocisnę. Jak na silnik od ciężaqrówki to spalanie rewelacyjne. Duża moc, duży moment obrotowy. Dodge napędza się szybko. W trybie Sport przy starcie "pali kapcia" na 15 metrów długości asfaltu :) Z oszczędności założyłem instalacje gazową BRC. Świetnie na niej pracuje. Nie ma różnicy czy benzyna czy gaz. Nie szarpie. Nie odcina przy pełnym pedale gazu. Po co drożej :) można taniej :) Polecam bez wstydu instalację LPG.
Dodge Challenger III