Szukaj

Informacje o Dodge Challenger III 5.7 V8 HEMI 377KM 277kW od 2008

Lata produkcji: 2008 – teraz
Segment: Auta sportowe
Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona do sprzedaży w 2008 roku, 25 lat po wycofaniu drugiej, nieudanej generacji. Debiut Challengera III poprzedziła prezentacja prototypu o tej samej nazwie w 2007 roku. Zarówno model koncepcyjny, jak i produkcyjny nawiązujący stylistyką do ery muscle cars został znakomicie przyjęty na rynku. Challenger III powstał na skróconej płycie podłogowej Chrysler LC, skróconej wersji platformy LX. W 2010 roku model został poddany faceliftingowi.
czytaj więcej
Powagosław
Zdecydowanie jeden z najdoskonalszych efektów „retro stylingu”. Challenger nie tylko przypomina, że kiedyś robiło się niewiarygodnie piękne samochody. Wykorzystując historię, pisze historię. ~Powagosław
Luzacjusz
Challenger to reinkarnacja siły, brutalności, aroganckiego ryku Hemi i całej tej zuchwałej legendy. Po tym modelu Dodge może już nawet produkować Tatę Indyka (Tata Indica, czy jakoś tak), a i tak nie będę narzekał. Bo Challenger bezlitośnie wbił mnie młotem pneumatycznym w miękki asfalt. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 roku
Pojemność skokowa 5654 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 377 KM (277 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 544 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 99,5 x 90,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Dodge Challenger III 5.7 V8 HEMI 377KM 277kW od 2008
13,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

16,4
Coupe 5.7 V8 HEMI 377KM 277kW
Dodge Challenger III
Przy jezdzie na tempomacie i nie za mocnym operowaniu gazem można spokojnie zejsc poznizej 14 litrow, ale po co, przez pierwsze 2 tyg uzytkowania jezdzilem mocno mieszanie, autostrada grzecznie z tempomatem, a ruszanie spod swiatel, zakrecanie, wyprzedzanie na pełnej piii, wtedy komputerek wskazywal ok 22 litrów. Maksymalnego jeszcze nie sprawdzalem. Zbiornik na zupe przyzwoity bo ponad 60litrów, Auto swietne, poprzednio mialem mustanga 2015 cabrio 3,7l i nie dawal tyle frajdy. Nastepne będzie Camaro SS, Pozdrawiam ;)
13,8
Coupe 5.7 V8 HEMI 377KM 277kW
Dodge Challenger III
Rekord to 9,4l/100 km bocznymi drogami na dystansie 250 km. Jednak to był jednorazowy eksperyment wymagający cierpliwości i sprzyjających warunków jazdy. W trasie na autostradach/ekspresówkach przy prędkościach do 130/140 mozna zejśc do 10,5-11,5. W jeździe mieszanej ok. 13l. Po mieście 16 l/100 km. Przy dynamicznej jeździe w trasie zaczynamy od 16 l. Przy krótkich odcinakach dynamiczna jazda powyżej 20l.
12,3
Coupe 5.7 V8 HEMI 377KM 277kW
Dodge Challenger III
Wracając nim na trasie Tenczynek-Poznań, tempomat 140kmh - spalanie 11,5l Na trasie krajowej z ograniczeniami poniżej 11l. W Poznaniu mam średnią ~15l. Raczej cruzuję, wykorzystuję MDS, nie śpieszę się.
Dodge Challenger III