Szukaj

Informacje o Dodge Ram III 5.7 345KM 254kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Pickup
Pełnowymiarowy pick-up klasyfikowany w segmencie I produkowany od 1981 roku. Jeden z najsłynniejszych i najlepiej sprzedających się samochodów w swojej klasie. Wprowadzony do sprzedaży jako zastępstwo dla wysłużonego modelu D Series, szybko zdobył mocną pozycję na amerykańskim rynku. Od 2009 roku dostępna jest czwarta generacja Rama. Oprócz wersji podstawowej z krótką lub przedłużoną kabiną, auto oferowane jest również w zabudowanej, typowo dostawczej odmianie Cargo Van. Ram trzykrotnie sięgał o tytuł Tracko of the Year w plebiscycie magazynu „Motor Trend”.
Powagosław
Imponujący kolos. Pickupy to kawał historii Ameryki i stały element tamtejszego krajobrazu. Patrząc na ten samochód nietrudno wyobrazić sobie i jedno, i drugie. A siedząc za jego kierownicą można z jednej strony nabawić się poczucia wyższości, a z drugiej – depresji na stacji benzynowej. ~Powagosław
Luzacjusz
Wielki jak Shaquille O’Neal. Wulgarny jak „Teksańska masakra piłą łańcuchową”. Posępny jak Charles Bronson w „Życzeniu śmierci”. Pełnokrwisty jak stek T-bone przyrządzony na przydrożnym grillu w San Antonio. Czego można chcieć więcej? ~Luzacjusz

Dane techniczne Dodge Ram III 5.7 345KM 254kW 2003-2008

Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 5657 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 345 KM (254 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 529 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,6 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)

Oceny Dodge Ram III 5.7 345KM 254kW 2003-2008

Liczba ocen: 18
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,5
~dejwitt
Pick Up 5.7 345KM 254kW
Dodge Ram III
Dodge Ram 1500 4x4 z silnikiem Hemi 5.7 bo tylko taki wchodził w rachube przy zakupie całkowicie mnie nie zawiódł. Stawiałęm przed nim sporo moich oczekiwań odnośnie pracy jak i zabawki która mnie będzie cieszyć pod czas tras. Tak nie pomyliłem się pisząc tras, wiem, że to nie mercedes klasy s czy choćby poprzedni samochód którym jeździłem VW Passat. Dodge potocznie mówiąc jest taczka, skaczącą na nierównościach, kiepsko wybierający dziury, przechylający sie w zakrętach. Ale to wszystko się nie liczy kiedy człowiek łaczy marzenie z dzieciństwa z autem do pracy. Mimo typowych 'wygód' dla pickupa, wspomnianych wyżej, za każdym razem się ciesze jak do niego wsiadam i mam zrobić kolejne 1000-1200 km. Samochód prosty, z charakterem, z silnikiem V8(już trzecia amerykańska V8 w moim garażu), z wydechem flowmaster series 44, czego może chcieć wiecej miłośnik amerykańskiej motoryzacji. Żeby nie było za słodko przychodzą chwile kiedy troszkę mam go dosyć, szczególnie jak musze parkować na mieście, albo przelecieć duży dystans w krótkim czasie. Opory powietrza jakie stawia ten jeżdżący kiosk ruchu daje po uszach powyżej 140km/h. O innych jego zaletach i wadach opisze w nastepnych tytułach...aaa następny będzie też Dodge Ram 1500 tylko że 4 generacja :)
2,9
~bodano
Pick Up 5.7 345KM 254kW
Dodge Ram III
Po 4 latach uzytkowania czar prysł i przyszedł czas na aktualizację poprzedniej wypowiedzi. Jeżeli ktoś planuje to auto zakupić do firmy budowlanej odradzam, wysoki próg załadunku,oraz mała ładownośc.Nawet Nawara ma większą. Silnik nie najgorszy niestety nie mozna wykożystać w pełni jego potencjału ponieważ na przeszkodzie stoi prymitywna skrzynia biegów. W wersji Quad cab czyli najpopularniejszej podróżowanie na tylniej kanapie to horror. Krótkie siedlisko i prawie pionowe oparcie. Skrzynia biegów z poprzedniej epoki,poprostu zabytek i psujący się szmelc, naprawiać nie ma co bo koszty przewyższają zakup innej uzywanej,która i tak kosztuje +/- 3500zł Dwa razy wymieniałem tylny most który jest zrobiony z zapałek koszt 2x 2500zł. Krzyżaki wału siadają na potęgę. Jężeli już koniecznie chcecie kupić amerykańskiego pickupa to tylko i wyłącznie Toyota Tundra 5.7, spalanie o wiele mniejsze,zawieszenie jak w osobówce, wnętrza nie ma co porównywać,Jakość trzeszczących plastików w ramie z przetopionych butelek, jednym słowem Ram-polonez, Toyota-mercedes.
4,5
~mgr hemi :)
Pick Up 5.7 345KM 254kW
Dodge Ram III
Samochód dość rzadko spotykany na naszych drogach. Przeogromny grill robi wrażenie. Do parkowania można się przyzwyczaić. Na znajomej stacji usłyszałem, że powinienem się zaopatrzyć w dwie tabliczki. Na jednej napisać ile pali a na drugiej jaką ma pojemność. Mieszkam w małym miasteczku i auto robi duuuuże wrażenie. RAM nadaje się na wypady na zakupy jak i do przewieźienia czegoś cięższego. Na silniku nie robi to wielkiej różnicy czy wiezie się coś na pace czy nie :) Generalnie polecam ludziom, którzy muszą coś przewieść, pociągnąć, lub wyjechac na zakupy dość efektowną półciężarówką :)

Raporty spalania Dodge Ram III 5.7 345KM 254kW 2003-2008

Liczba raportów: 22
Średnie spalanie dla Dodge Ram III 5.7 345KM 254kW 2003-2008
0,0
l/100 km
0,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

23,3
Pick Up 5.7 345KM 254kW
Dodge Ram III
W tej kategori zawsze biore wszystko pod uwagę, i na pewno nie będe porównywać Dodge np. do jakiegoś TDI, czy innego benzyniaka 2 litrowego. Tak więc jeżeli auto ma 2400kg na pusto, jego pojemnosc to 5.7 343km, 4x4 nie jest źle. Części do niego są śmiesznie tanie (jeżeli się zamawia bezpośrednio w USA).A w PL też nie najgorzej bo średnie ceny takich typowych częsci jak: końcówki drążka to 140zł, sworzeń 120zł,filtr oleju 40zł, filtr powietrza 60zł, jedynie olej do tego motoru jest drogi po za litr dobrego markowego oleju trzeba zapłącic 50-65zl. Przy 4x4 trzeba się jeszcze liczyc z wymianą płynów mostów ale to chyba każdy bierze pod uwage kupując pickupa, terenowca itd. Spalanie : przy dzisiejszym stosunku paliwa do gazu to w miescie wychodzi około 12-15 litrów paliwa (23-27 lpg), na trasie przy normalnej jeździe a nie o kropelke 9.5-11litra paliwa po przeliczeniu (gazu 19-22 ). Katalogi podaja ze benzyny powinien palic 18-22 litrow, tego nie wiem nigdy nei sprawdziłem na benzynie ile faktycznie jej pali. Ale wracajać do stosunku gazu do benzyny i ile tego wychodzi to wcale nie taki diabeł straszny jak go malują
23,3
Pick Up 5.7 345KM 254kW
Dodge Ram III
Podczas szybkiego wyprzedzania lub ścigania spala okolo 80-90l/100km przy wdepnietym gazie na full. Podczas startu pali okolo 40l. trasa to minimalnie 19l przy 130-140km/h średnio tankuje do niego 74l i starczy mi to na ponad 300km. jak sie lansowałem po mieście i czasami mu deptałem to na 74l robiłem ponad 200km każde mocniejsze wdepniecie gazu daje bardzo duża rożnice wiec....... jak chodzi o benzyne to według komputera pali trasa minimum 15-16 przy 130km/h srednio 17-18l i w miescie i korkach 22l. kazdy 1km wyprzedzania to nawet pół litra paliwa znika.....
20,8
Pick Up 5.7 345KM 254kW
Dodge Ram III
Niestety pali duzo i to bez wzglkędu na rodzaj i sposób jazdy ,chyba że otworzy się tylną burtę na trasie to można zejść do 16 l i nie można przekraczać 120km/h - ja średnio ,autostrada 140km/h .. to niestety 20 l/100 km murowane.Co ciekawe przy owartej tylnej burcie jest dużo mniej czuły na boczny wiatr nawet przy 160km/h.Za to na światłach te 8s do 100km/h robi wrażenie na BMW i reszcie świata..zostają w tyle.. i to 2.5 tony masy jak pocisk..wersja 4x4 ,5,7 hemi 2004r. bez odcinania cylindrów..podwójna kabina RAM 1500.