Szukaj

DS 4 II Hatchback – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o DS 4 II Hatchback

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Auta luksusowe
DS 4 jest produkowanym od 2015 roku kompaktowym hatchbackiem, klasyfikowanym w niższej klasie średniej (segment C; pozycjonowany w grupie premium). Samochód jest formalnym następcą Citroena DS4 i obecnie jest oferowany już tylko pod marką DS, w związku z wyodrębnieniem przez Citroena tej marki ze swoich struktur. Jest to właściwie tylko zmodernizowana wersja Citroena DS4, która, podobnie jak on, jest oparta na rozwiązaniach bazowego Citroena C4. Płytę podłogową, na której został zbudowany – PSA PF2 Platform – dzieli z Peugotami RCZ oraz 3008.
czytaj więcej
Powagosław
DS 4 jeszcze jako Citroen był chyba najbardziej niedocenianym kompaktem na rynku. Czy przekona niezdecydowanych bez szyldu Citroena? Zasługuje na to, jak zresztą cała linia DS. ~Powagosław
Luzacjusz
Dość wariacki jak na kompakt, choćby dlatego, że ma w sobie coś z popularnych ostatnio SUV-ów coupe. Mam nadzieję, że to dopiero początek zabawy, bo hasło „DS” jest jak strefa Schengen: zobowiązuje do przekraczania granic. ~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,82 m
Długość 4400 mm
Szerokość 1866 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2061 mm
Wysokość 1470 mm
Wysokość z anteną 1490 mm
Rozstaw osi 2675 mm
Rozstaw kół - przód 1600 mm
Rozstaw kół - tył 1605 mm
Zwis przedni 925 mm
Zwis tylny 800 mm
Prześwit 189 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 430 l
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,9
~Jeenes
DS 4 II
Hatchback 1.6 PureTech 181KM 133kW
Wcześniej C4 II eHDI 1,6 - DS4 (2022r) wersja Performance Line + - analizując wyposażenia w wersjach, to do maksymalnego brakuje Noktowizji (ciekawy dodatek, jak ktoś mieszka poza miastem może być przydatny na co dzień, piesi, zwierzęta, słabo oświetleni rowerzyści), Zawieszenia aktywnego (nie wiem nie miałem porównania, z innych recenzji wnioskuję, że bardzo dużej różnicy nie ma, proponuję zweryfikować czy to prawda), Masaży w fotelach ( w wersji PF niedostępne, więc nie wiem jak bardzo to warte, małżonce nie odpowiadało, chyba bałbym się tego używać na długiej trasie bojąc się że zasnę?), prędzej brakuje wtedy wentylacji w fotelach; Systemu Drive asist 2.0 - utrzymywania toru jazdy (jest fajna recenzja na YT, gdzie widać jak to działa, może być pomocne przy długich i pustych trasach, jestem przekonany, że mało osób to używa). Ogólnie myślę, że nic bez czego nie można się obejść. Ogólne wrażenia: zdecydowanie premium, ma super nietuzinkowy wygląd wewnątrz i zewnątrz, wyciszenie i komfort podróżowania to ogromna zaleta, tego szukałem na długie trasy, teraz jazda 1,5 godz to tak jakby to było 0,5 godz. To auto do spokojnej jazdy (nie znaczy wolnej) i słuchania muzyczki a jak potrzeba to 1,6 180km naprawdę daje robotę i potrafi być bardzo dynamiczne. W mojej wersji - plus za przyjemny wygląd w środku, wygodne fotele, dobre światła, świetne kamery 360, (podobno DS ma lepsze niż w Audi S6). Muzyka: Brak zestawu Focal, jednak dzięki dobremu wycieszeniu środka, muzyczka bardzo dobrze gra i dla większości osób będzie to naprawdę więcej niż wystarczająco. Dźwięk z radia zwłaszcza DAB jest naprawdę dobre. Dla audiofilii podobno Focal to ekstraklasa i jest bardzo polecane. Minus wydaje mi się, że antena nie najlepiej zbiera fale. System multimedialny: rzadko ale jednak potrafi się zaciąć przy uruchomieniu, ale cóż taki podobno urok. Oryginalna Navi jest bardzo fajna i nieźle to działa z Head Up-em. Z wykupioną subskrypcją możliwość sterowania głosowego system np ogrzewaniem (u mnie działało tylko w j. angielskim). Brak problemów z połączeniem bluetooth Android Auto, działa płynnie nic nie zacina. Asystent głosowy Android, działa poprawnie. Ekran reaguje na dotyk bardzo dobrze, brak zawieszeń w trakcie jazdy. Ogólnie system w miarę intuicyjny, jest prawie taki sam jak w Peugotach i Citroenach. Plus minus - dodatkowy ekranik dotykowy do sterowania. Zwykle służy do smyrania z nudów palcem po ekranie niż sterowaniem systemem, bo z tego sterowania to tylko jako szybkie uruchomienie skrótów do systemu jak np przełączenie z źródła muzyki spotyfi/radio, wył/wł start/stop lub ogrzewania foteli Spalanie: w trasie teren niezabudowany (śr prędkość 55km/h) - od 5,5l do 6,7l; autostrada (śr prędkość 100km/) - 6,5 - 8l (liczy się dynamika jazdy); miasto (średnia prędkość 25 km/h) - 8l - 9l do 12l. - dane na podstawie aplikacji MyDS. Spalanie idzie mocno w górę jeżeli się często przyspiesza. Awaryjność: jako drugi właściciel musiałem wymienić klamkę i podświetlenie drzwi - razem 1,7k pln, auto 3 lata i tylko 28tys, nic więcej się nie zepsuło ale to za krótko na takie recenzje. Oświetlenie: Matrix Led - działa bez zarzutu, w trakcie jazdy widać jak ładnie pracują, tylne światła mega wygląd, światła dzienne (zęby) nadają mu agresywny wygląd, przez co inni (maruderzy) szybciej zjeżdżają z lewego pasa niż jak jeździłem innymi samochodami :) . Wewnątrz oświetlenie led, dodatkowo oświetlenie ambient z możliwością regulacji koloru dla każdego trybu jazdy. Systemy wspomagania: czujniki parkowania - nie wiedziałem, że to może działać tak inteligentnie tzn jeżeli tor jazdy nie koliduje z przeszkodą to system nie reaguje i nie piszczy bez sensu. Kamery (system 360), są naprawdę dobrej jakości, nawet w nocy, możliwość wyświetlenia obrazu konkretnej kamery, z tyłu rybie oko więc duża pomoc przy cofaniu w ciasnych uliczkach, wyjazdu z posesji itp. Head Up - duży i czytelny wyświetlacz, widzę go nawet w przyciemnianych okularach z polaryzacją (niewiele ale widzę :), można spersonalizować elementy wyświetlania ), w przypadku używania oryg navi wyświetla się trasa, w przypadku używania innej nawigacji z Android auto jest tylko wyświetlana informacja z ilością km do następnego skrzyżowania i strzałką z kierunkiem jazdy. Aktywny tempomat - działa bez zarzutu od 0km, trzeba nauczyć się z nim jeździć przy zmianie pasa ruchu. Asystent pasa ruchu, działa sprawnie, delikatnie koryguje tor jazdy jak zaczyna się wyjeżdżać poza linie, jest to nienachalne bez żadnych dodatkowych piszczałek i wibracji na kierownicy do momentu, gdy zrobi się to kilka razy pod rząd. Działa tylko od pewnej prędkości więc nie ma problemu z tym systemem np w mieście, gdzie jak jechałem Toyotą to myślałem, że wysiądę z samochodu.
Dodane 3 miesiące temu
4,9
~Michał
DS 4 II
Hatchback 1.6 PureTech 181KM 133kW
Auto wyróżnia się niesamowicie, jakość materiałów bardzo dobra. Jest świetnie wyciszony, jak na 19 calowe felgi to zawieszenie w mojej ocenie jest b.dobre. Silnik pracuje cicho, 181km przy tej wadze nieco ponad 1400kg sprawia że auto jest dynamiczne aczkolwiek ciężko nazwać je sportowym. Świetnia się sprawdza w mieście jak i trasie. Spalanie w mieście mogłoby być delikatnie mniejsze, jeżeli ktoś zakłada jazdę 70-80% w mieście to lepszym wyborem będzie hybryda. jeżeli proporcje bliżej 50/50 to zdecydowanie silnik benzynowy bez baterii
Dodane ponad rok temu
4,8
~Aleksander
DS 4 II
Hatchback 1.6 PureTech 181KM 133kW
Długo zastanawiałem się nad zakupem. Początkowy wybór pad na Hondę VHR ale długość oczekiwania ostatecznie mnie zniechęciła. Po namyśle zwróciłem się do samochodów francuskich, którymi jeżdżę od 15 lat. Postanowiłem sprzedać swego 4-letniego Citroena Aircross w dieslu i przesiąść się na markę premium DS w benzynie ( uczciwie mówię , że nie żałuję decyzji). Wybrałem DS4 z silnikiem 1,6 o mocy 180kM. Od razu po zakupie odbyłem podróż ponad 350 km ponieważ salonów DS w Polsce jest tylko kilka w największych miastach. Jazda bajka, dodatkowo przyznam się, że po raz pierwszy jechałem automatem. Dość szybko załapałem styl jazdy co dosadnie potwierdziło tankowanie po przejechaniu 350 kM i sprawdzeniu ile faktycznie spaliłem. Komputer samochodu wskazał 6,2 litra - tankowanie 6,1 litra. Prawdą jest, że nie szarżowałem bo nowy samochód ale cała trasa przebiegła na odcinkach autostradowych, które pokonywałem z max prędkością 130 km/h. Więc uważam, że spalanie rewelacyjne.
Dodane 3 lata temu
DS 4 II Hatchback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów