Szukaj

Informacje o Fiat 126p "Maluch"

Lata produkcji: 1972 – 2001
Segment: Auta najmniejsze

Fiat 126p "Maluch" – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Fiat 126p "Maluch"

Liczba ocen: 1 148
Ogólna ocena
3,3 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Widoczność + Koszty utrzymania

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,5
~Grzegorz
Hatchback 3d 0.65 24KM 18kW
Fiat 126p "Maluch"
Posiadam malucha od ok. roku i przejechałem w tym czasie ok. 5tyś . kilometrów. Kupiłem go jako swój pierwszy samochód, mimo iż rodzina i znajomi odradzali mi ten wybór. Pomimo tego fiacik bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Pozycja za kierownicą nie jest wcale tak niewygodna jak mogłoby się wydawać; wręcz przeciwnie - siedzi się naturalnie i wygodnie. Denerwującą rzeczą jest bliskie umiejscowienie pedałów. Prowadząc np. w zimowym obuwiu, operowanie pedałami jest dość niewygodne. Silnik ładnie wkręca się na obroty i pomimo małej pojemności maluch przyśpiesza do 60km/h bardzo dynamicznie, co pozwala na sprawne i wygodne poruszanie się po obszarach miejskich. Osiągnięcie wyższych prędkości nie przychodzi już jednak tak łatwo i dobicie do 90-100 trwa wieki. Zużywa bardzo dużo oleju, więc należy regularnie go sprawdzać, żeby nie spotkała nas przykra niespodzianka. Silnik zawsze bez trudu odpalał - nawet przy -20, które mieliśmy tej zimy. Spalanie w sezonie letnim wyniosło 6,3l; w zimowym 7,3l - tragedii nie ma. Ważną zaletą jest genialna widoczność we wszystkich kierunkach, co w połączeniu z małymi rozmiarami, pozwala na bardzo łatwe manewrowanie na parkingu i w ciasnych uliczkach miejskich. Świetnie sobie radzi w warunkach zimowych - wszędzie wjedzie bez problemów. Przez okres mojego użytkowania zanotowałem tylko 2 drobne awarie - urwana linka gazu i wydmuchana uszczelka gaźnika. Budowa tego samochodu jest tak prosta, że obie naprawy wykonałem samodzielnie, mimo iż jestem osobą która nie miała zielonego pojęcia o mechanice. Z wad należy wymienić bardzo niski komfort jazdy - twarde zawieszenie i małe koła, sprawiają że auto podskakuje dosłownie na każdym kamyku. Kiepskie wyciszenie przy dużych prędkościach. Samochód nie nadaje się do jazdy dużymi prędkościami. Jadąc ekspresówką, to powyżej 80km/h auto jest tak niestabilne, ze w zasadzie strach zrobić jakiś gwałtowniejszy ruch kierownicą; nie mówiąc już o tym że wyprzedzenie czegokolwiek graniczy z cudem. Do tego dochodzi kiepskie wyprofilowanie foteli - po półtorej godzinie takiej jazdy, wysiadam z samochodu z obolałym karkiem. Na koniec słynna już w maluchu korozja. Auto bardzo mocno koroduje - szczególnie pod uszczelką szyby przedniej i tylnej; nadkola przód i tył; doły drzwi; miejsca pod listewkami ozdobnymi(pod które dostaje się woda) oraz podłoga pod kołem zapasowym. Dziwne hamulce - suche hamują słabo; podczas jazdy w deszczu bardzo czułe, tak że trzeba uważać, gdyż od razu blokuje nam koła. Kupiłem ten samochód od I właściciela za 2100zł. Przez rok użytkowania koszty napraw wyniosły mnie 50zł - kto może się pochwalić takim wynikiem? :) Mamy rok 2016 - Maluch jest już teraz na tyle rzadko spotykany na ulicach(zwłaszcza tak zadbany egzemplarz jak mój), że auto naprawdę zwraca na siebie uwagę. Ludzie nieraz podchodzą i zagadują - miałem także 3 oferty kupna od przypadkowych przechodniów. Podsumowując: autko małe, ciasne, głośne i o niskim komforcie jazdy; za to niezawodne, bardzo łatwe w prowadzeniu; proste w naprawach i dobrze uczące techniki jazdy. Nie żałuję, że go kupiłem. :)
3,3
~peugeot406st
Hatchback 3d 0.65 24KM 18kW
Fiat 126p "Maluch"
Gdybym to pisał 30 lat temu to zapewne moja ocena była by najniższa, ale ze względu na śmieszne ceny "maluchów" w dzisiejszych czasach (choć niektóre są bardzo drogie) nie napiszę nic złego na to auto gdyż jest ono po prostu kultowe i dziś jest ono maskotką Polskiej Motoryzacji. Jeżeli ktoś wymaga od takiego auta jak "maluch" nie zawodności, trwałości różnych elementów we wnętrzu auta jak i stanu blacharskiego za cenę jednej wypłaty to niech sam sobie odpowie na jakim poziomie się znajduje lub jaka jest jego motoryzacyjna wiedza. Nasi ojcowie się złościli na 126p a my je szanujmy!
3,5
~mar
Hatchback 3d 0.65 24KM 18kW
Fiat 126p "Maluch"
Daje 5 bo to moje pierwsze auto (dużo sie nauczyłem) i mam sentyment, odpalał przy -20 bez problemu (innych ludzi szlag trafiał że ich zachodnie auta nie dawały rady). Bardzo prosta konstrukcja. Wszędzie sie mieścił, wszędzie przejechał(w zimie zakopał tylko sie raz ale to przez moją nieodpowiedzialną jazdę). Niewiele przy nim nie robiłem i niestety nie dbałem (w myśl zasady że prowizorka jest najtrwalsza) a auto mino wszystko bardzo dobrze sie sprawowało, z imprez w 8 osób jechaliśmy i dawał radę. Tylko ta rdza...

Raporty spalania Fiat 126p "Maluch"

Liczba raportów: 766
Średnie spalanie dla Fiat 126p "Maluch"
5,9 – 6,8
l/100 km
4,6 – 4,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Hatchback 3d 0.65 24KM 18kW
Fiat 126p "Maluch"
Witam. Mam eleganta od 4 miesięcy przejechałem nim 8000 km. W chwili obecnej ma przejechane 51 tyś. km. Samochód jest w pięknym stanie po pierwszym właścicielu. Kiedy jeździłem nim po raz pierwszy na mieście z źle nastawionym gaźnikiem oraz mieszanką to maluch spalił mnie 14 l/100km. Po odpowiednim nastawieniu mieszanki oraz gaźnika i przyzwyczajeniu się do samochodu fiacik palił w cyklu mieszanym 6,7l/100 od momentu tankowania na stacjach statoil spalanie spadło do 6,3 l/100 czyli jazda przez centrum poznania i trochę autostradą w proporcjach ok 60% miasto i 40% autostrada. Najniższe spalanie miałem na trasie Poznań - Katowice oraz z powrotem droga 11. Spalanie 3,7 na całęj trasie najniższe między stacjami 3,4l wyjazd z Poznania o 1:00 nad ranem, v=65 km/h. Spalanie przy prędkości 80 km/h około 5 litrów. Z częściami nowymi powoli robi się problem. trzeba zamawiać typowo w sklepach zajmującymi się polskimi samochodami, których jest niewiele w Poznaniu na Dębcu. Ceny części są na szczęście zazwyczaj tanie do 50zł. Na szczęście jest mało elementów które mogą się zepsuć, ponieważ maluch posiada tylko rzeczy potrzebne do jeżdżenia. Polecam autko jeżeli niema się sporego budżetu na utrzymanie auta, oraz jeżeli chce się robić szpan klasycznym samochodem, ponieważ nie ma już wielu maluchów. Lecz cena za dobrze utrzymane egzemplarze wynosi około 5000 zł. Pozdrawiam
5,6
Hatchback 3d 0.65 24KM 18kW
Fiat 126p "Maluch"
Wiadomo jak to maluch wiele rzeczy ma znaczenie. Podstawą jest to żeby wszystko było dobrze wyregulowane. Na trasie jak jadę sam i nie przekraczam 80 km wtedy spalanie jest szokująco niskie jak w maluchu, bez problemu udaje mi się zejść do 4.5 a i niżej też. W mieście natomiast wszystko zależne od natężenia ruchu i w sumie stylu jazdy (oraz osób na pokładzie). Ale takie średnie po mieście szczególnie teraz jak jest zimno to trzeba liczyć ok 6 do 7,5 a nawet ponad 8 przy chceniu pokazania że jednak maluch też może. Pozdrawiam
5,3
Hatchback 3d 0.65 24KM 18kW
Fiat 126p "Maluch"
Witam kupiłem mojego maluszka już z gaźnikiem webera, silnik traci nie dużo na mocy lecz spalanie jest zdecydowanie mniejsze.Mały przebieg 50 tyś km silnik w stanie zadbanym (wyczyszczone dysze gaźnik filtr itp [ średnie czyszczenie raz na 10000 tyś km]). Gdy mu sie nie ciśnie do spodu potrafi zdziwić na trasie 100km z stałą prędkością 65 szokujący wynik 4,5l ( 98 Pb verva ) Odczuwalny i bardzo ważny element jest też gdzie tankujemy benzynę, wydaje nam się że wszędzie benzyna jest taka sama, ale to nie tak. Niektórzy dystrybutorzy ( mniej "znani " ) dodają syfy które się rozpuszczają w benzynie lub oszukują na wskaźnikach na stacji. Niestety nie testowałem jego maksymalne ssanie benzyny bo przecież maluszek to nie bmw ani nie audi żeby się ścigać albo deptać mu z ciężarkami na nodze do spodu. Tryb miejski też ładny wynik do 5-5,5 L przy spokojnej jezdzie bez przeciążania biegami ,palenia kapci na światłach ani nic z tych rzeczy. Krótko : Dbanie, Tankowanie, i oszczędne jechanie. autko miss malina pozdrawiam :)

Usterki Fiat 126p "Maluch"

Liczba wpisów: 33
Jak włączyć pierwszy bieg podczas toczenia się auta?
  • Fiat 126p "Maluch"
Wiadomo, że w aucie tym pierwszy bieg nie jest zsynchronizowany. Gdy samochód stoi w miejscu, nie ma to specjalnego znaczenia. Jednak włączenie "jedynki" podczas poruszania się auta wywołuje silne zgrzyty i prowadzi do uszkodzenia kół zębatych skrzyni biegów. Jak zatem w sposób "cichy" włączyć bieg, by nie zniszczyć przekładni? Musimy zastosować tzw między gaz, czyli podwójne wysprzęglanie z wyrównaniem obrotów. Wykonujemy to w sposób następujący: 1. Zakładamy, że w poruszającym się aucie chcemy zmienić dwójkę na jedynkę. 2. Wciskamy pedał sprzęgła i ustawiamy dźwignię zmiany biegów w położeniu neutralnym. 3. Puszczamy pedał sprzęgła. 4. Dodajemy gazu. Im wyższa prędkość samochodu, tym więcej. 5. Bardzo szybko wciskamy sprzęgło i natychmiast włączamy pierwszy bieg. Najważniejsze, by czynność z punktu 5 była wykonana jak najszybciej. Nie możemy dopuścić by rozpędzony przez wciśnięcie gazu wałek w skrzyni biegów przestał się obracać! Powodzenia!
Problem rozwiązany
Oporny pedał gazu
  • Fiat 126p "Maluch" Hatchback 3d 0.65 24KM 18kW 1977-2001
  • inne
Za brak dbałości o czystość wnętrza auto potrafi zemścić się na swoim właścicielu okrutnie. Jednym z przejawów owej zemsty jest zacierający się pedał gazu. Usterka daje o sobie znać, zmuszając kierowcę do wywierania coraz większego nacisku na pedał gazu podczas przyspieszania. Umiejscowienie pedału przyspieszenia sprawia, że ośka, na której zamocowano "akcelerator" jest dość wrażliwa na wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia. Cykliczny demontaż pedału i gruntowne czyszczenie pozwoli na uniknięcie tego problemu.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Problem z parującą szybą przednią.
  • Fiat 126p "Maluch" Hatchback 3d
  • inne
Nadeszła zima, jak poradzić sobie z ciągle parującą szybą w maluchu? Każdy użytkownik tego pojazdu zadaje sobie takie pytanie. Można oczywiście inwestować w jakieś kosztowne dmuchawy i nawiewy które nic w sumie dają, albo ufać standardowemu wentylatorowi (był w niektórych modelach) który dmucha do środka tylko zimne powietrze . " Mało skuteczny system wentylacji. Można też zastosować ten tani i szybki pomysł. Koszt ok. 10zł. Potrzebny będzie stary wentylator od komputera, kawałek przewodu i przełącznik. Wentylator wstawiamy w gumowe połączenie pod radiem tak by wdmuchał powietrze do góry. Teraz podłączamy + i masę, w obwód + wpinamy przełącznik, można też dorzucić jakąś sygnalizacyjna LED (pamiętając o rezystorze- ok 1KΩ). I to koniec. Teraz wystarcz otworzyć obwód ciepłego powietrza (ustawić opcję dmuchania na szybę) i włączyć wentylator by po chwili siedzieć w ciepłym wnętrzu i co najważniejsze bez zaparowanej szyby!
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Fiat 126p