Wskrzeszone po ponad 30 latach od zakończenia produkcji jego kultowego poprzednika auto debiutowało na rynku w 2007 roku, zastępując model Seicento. Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja 500 (właściwie Nouva 500) bazuje na prototypie Trepiuno z 2004 roku i została zaprojektowana przez Roberto Giolito. Nawiązuje stylistycznie do dawnego modelu 500. Nowa „pięćsetka”, tak jak jej kultowy poprzednik, znakomicie przyjęła się na rynku. Jest laureatem m. in. plebiscytów magazynów „What Car?”, „Top Gear”, „Auto Express”, “CAR Magazine” oraz konkursu na Europejski Samochód Roku 2008.
czytaj więcej
Zgodnie z oczekiwaniami – rynkowy hit. Wskrzeszenie własnej legendy sprzed prawie pół wieku udało się Fiatowi znakomicie. Nowa „pięćsetka” wygląda naprawdę uroczo. Choć, niestety – kosztuje naprawdę za dużo.
~Powagosław
Patrzę na niego i uśmiecham się razem z nim. Fiat stworzył coś niepowtarzalnego – pluszową maskotkę na czterech kołach. Jedno pytanie – czy naprawdę wierzycie, że zmieści się w niej coś więcej oprócz piórnika i kredek? I don’t think so.
~Luzacjusz