Szukaj

Informacje o Fiat Argenta 2.0 i.e. 122KM 90kW 1981-1985

Lata produkcji: 1981 – 1985
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1981 do 1985 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 172 Nm przy 3500 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 3
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Skrzynia biegów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Seraf164
Sedan 2.0 i.e. 122KM 90kW
Fiat Argenta
Fiat Argenta mk1 czy mk2 to całkiem ciekawy oldtimer - zwłaszcza mk2, której było ok 20 tyś sztuk, a zwłaszcza warta uwagi jest wersja Volumex. Konstrukcja zahaczająca o lata 60-te a pomimo to nie ma porównania z np. polonezem czy 125p. Szkoda, że większość tych aut skończyła jako dawcy dla polskich aut (polonez i 125p). W każdym aspekcie auto lepsze od polskich aut. Jako auto zabytkowe obecnie ciężkie do kupienia, ale wzbudza niemałe zainteresowanie na zlotach. Dynamika na bardzo dobrym poziomie auto potrafiło jechać bez problemu 160-180 km/h. Największa zaleta to zawieszenie-mega komfortowe jest tak miękkie, że nie czuć absolutnie żadnych nierówności. Największy minus to korozja - auto strasznie koroduje, bardziej niż polskie auta. Tak naprawdę Argenta powstała jako lifting Fiata 132 aby mieć auto w segmencie do momentu wprowadzenia Fiata Cromy które było autem konstrukcyjnie o 20 lat młodszym od Argenty.
4,6
~SEBASTIAN VOLUMEX 600644545
Sedan 2.0 i.e. 122KM 90kW
Fiat Argenta
miałem wcześniej poloneza z silnikiem od argenty skrzynia,wał tylny most dosłownie odlot to był pocisk,nawet zegary pulpit zwrotnice z zaciskami,ale jak się przesiadłem do argenty-miód i gęsi smalec brakuje mi volumexa i chłodnicy oleju oraz schematu elektrycznego do całego układu co steruje przekażnikami
3,9
~kj23@interia.pl
Sedan 2.0 i.e. 122KM 90kW
Fiat Argenta
To bardzo dobre ale wymagające auto.Nie dla każdego.
Fiat Argenta