Szukaj

Informacje o Fiat Brava 1.9 JTD 105KM 77kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1995-2001. Jego poprzednikiem był Fiat Tipo. Brava debiutował razem z bliźniaczym modelem Bravo, od którego różnił się jedynie rodzajem nadwozia (Brava to pięciodrziowy hatchback, Bravo – trzydrzwiowy) oraz wyglądem tyłu pojazdu. Śmiała stylistyka i przestronne wnętrze sprawiły, że w 1995 roku para Bravo-Brava triumfowała w konkursie na Samochód Roku. W 2001 roku Brava został zastąpiony przez Fiata Stilo.
czytaj więcej
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Układ jezdny - Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność

Wybrane oceny

4,0
~Krashan
Hatchback 5d 1.9 JTD 105KM 77kW
Fiat Brava
Generalnie jestem zadowolony, nawet bardzo. Myślę, że dużym kluczem do sukcesu jest pochodzenie samochodu, ale dotyczy to praktycznie każdej marki. Jeżeli ktoś kupi samochód powypadkowy, niedbale poskładany i ogólnie zaniedbany, to nie ma co liczyć na cuda. Ja samochód (jako ośmioletni) nabyłem od członka rodziny (I właściciela), samochód kupiony w polskim salonie, mimo to dość dobrze wyposażony (klimatyzacja automatyczna, dwie poduszki powietrzne, ABS, elektryczne szyby - szkoda, że tylko z przodu). Obecnie na liczniku 125 tys. km, spalanie bardzo przyzwoite, nawet w zimie nie przekroczyłem 6,7 litra. Średnio spala 5.5-6 litrów. Samochód nieco doinwestowałem, kupiłem niższe sprężyny (Weitec), amortyzatory (Bilstein) oraz rozpórkę (Sparco), felgi bez szaleństw - 15 calowe, opony 195/50, dołożyłem też chip BOX, generalnie po tym zmianach jeździ się bardzo przyjemnie, auto doskonale pokonuje i trzyma się w zakrętach, dynamika zadowalająca (zresztą przed tymi modyfikacjami też było całkiem nieźle). Co do stuków w środku..to jakoś u mnie raczej nic nie stuka czy puka, ogólnie awaryjność na niskim poziomie. Generalnie staram się dbać o samochód, jak coś wymaga naprawy, to nie czekam aż się całkiem rozleci, olej i wszystkie filtry wymieniam na czas, a w zimie stosuję dodatki do paliw. Dużym plusem są tanie i łatwo dostępne części. Samochód posiada też ciągle atrakcyjny (choć to rzecz gustu), lekko agresywny wygląd. Bagażnik jak na tą klasę całkiem spory (380l), dla porównania w Golfie III (320l). Co do korozji, to zauważyłem tylko pojedyncze punkty, najczęściej na dole, w miejscach uszkodzenia lakieru np. przez kamienie podczas jazdy. Staram się je usuwać, jak tylko zauważę. Niektórzy narzekają na reflektory, czytając opinie przed zakupem byłem pewny, że zaraz zmienię je na soczewkowe..a tu pozytywne zaskoczenie, widoczność w nocy całkiem dobra, a już jadąc na \"długich\" w ogóle nie ma na co narzekać. Reasumując przekonałem się do tej marki, zwłaszcza do fiatowskich silników JTD. Polecam auto wszystkim, którzy chcą mieć dobry samochód za stosunkowo niską cenę..jest tylko jeden problem (jak z każdym innym samochodem)..kupić auto z pewnej ręki, co często nie jest łatwe.
3,8
~ptys899
Hatchback 5d 1.9 JTD 105KM 77kW
Fiat Brava
Nie byłem za bardzo przekonany do tej marki, jednak szybko polubiłem to auto. Jest całkiem wygodne, ma niezłe przyspieszenie (żaden dresowóz CI nie dorówna na skrzyżowaniu :D). W dodatku bardzo ładnie się prezentuje, na zdieciu to nie to samo.... Silnik jest trwały. U znajomego jtd wytrzymał prawie 500 000 w fiacie doblo. Ponadto całkiem niezłe wyposażenie. Za 10 tys nie znajdziesz tak dobrego auta innej marki z takim bogatym wyposażeniem (wersja HSX) Jeżeli chodzi o wady, to dość szybko zużywające sie zawieszenie, jednak koszt części jest śmiesznie niski, samochód ma słabą widoczność. Niestety samochód wybitnie szybko się brudzi, a zwłaszcza przednie lampy, które jak się bardziej zabrudzą to słabo świecą :/
4,7
~Lituano
Hatchback 5d 1.9 JTD 105KM 77kW
Fiat Brava
Bardzo dobre auto w niskiej cenie, superoszczędne i komfortowe. Jedynie niziutkie oceny w crashtestach, no ale w wersji ELX mam 4 poduszki i ABS. Sylwetka auta nadal atrakcyjna, a przecież Brava debiutowała w 1995roku!! Uważam, że nie ma lepszego kompaktu jak chodzi o stosunek ceny do jakości.
Średnie spalanie dla Fiat Brava 1.9 JTD 105KM 77kW 1998-2001
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Hatchback 5d 1.9 JTD 105KM 77kW
Fiat Brava
Posiadam Bravę z 2001 roku, 1.9 JTD CF3, cechujący się setką koni mechanicznych. Ogólnie samochód bomba, bardzo dobrze wyciszony, jeździ się nim bardzo komfortowo. Części do mega tanich nie należą, ale spalanie świetne. Mój samochód ma 195 tyś przebiegu(przebieg pewny, nie kręcony), litrażowałem go latem, na oponach letnich, felgi 14`, jeżdżę umiarkowanie, hamuję silnikiem, ale czasem i wyprzedzę. Przechodząc do sedna: 1) na ciepłym silniku, po mieście: 5,5l/100 2) krótsze dystanse, 5-15 KM po mieście, za każdym razem startując na silniku zimnym: 6,4l/100 3) w trasie, 60 km w jedną stronę, 31 kilometrów autostrada(prędkości 110-140 km/h), połowa wsie i drogi krajowe(prędkości 60-100 km/h): spalanie 4,1l/100 (w obie strony 123 km zrobiłem na trochę ponad 5 litrach). Spalanie za każdym razem sprawdzane poprzez tankowanie do pełna, na orlenie, zawsze na tym samym dystrybutorze ekodieslem.
5,4
Hatchback 5d 1.9 JTD 105KM 77kW
Fiat Brava
Zimą wiadomo pali więcej ale na trasie pozwala utrzymać się do 5,8 l/100 km, przeciętnie pali około 5,6 nawet z klimą. Jeśli wychodzi więcej to zastanawiam się dlaczego? Mam to autko od 2004 roku, obecnie na liczniku trochę ponad 220 tys. km. Na niemieckiej autostradzie przy prędkości dochodzącej do 160 km/h zużywa do 7 l/100 km. Minimalne zużycie zanotowałem przy długiej trasie z rodziną, wyładowanym po brzegi kufrze i włączoną klimą. Wyniosło poniżej 5 l/100km przy V do 110 km/h. Koszty przeglądów poza ASO do 500 zł. Obecnie jeżdżę na oleju mineralnym, bo rozbiłem miskę olejową. Bez oleju przejechałem około 3 km - silnik bez uszkodzeń (bez remontu, naprawa miski przez spawanie) służy do dziś. Od tego zdarzenia przejechałem ponad 30 tys. km. Przy stanie licznika 120 tys. km wymieniałem amortyzatory na najtańsze dostępne w ASO, przy 140 tys. km była regulacja docisku w sprzęgle. Przy 215 tys. km wymiana pękniętej przedniej szyby (pękła, bo w podszybiu korozja - efekt fatalnej naprawy powypadkowej poprzedniego właściciela), 220 tys. km czyszczenie czujnika erg. Wymiana rozrządu przy przebiegu 90 i 180 tys. km. Auto praktycznie bezawaryjne, wygodne, trochę przeszkadzają szumy powietrza upływającego karoserię i stuki plastyków - spasowanie elementów brrr...
5,9
Liczba komentarzy: 1
Hatchback 5d 1.9 JTD 105KM 77kW
Fiat Brava
Miałem Fiata Brava i sprzedałem, Sprzedałem i teraz żałuję bardzo. Fersja bardzo bogato wyposażona jak na Fiata i tamte czasy (ELX). Jezdziłem samochodem 2 lata głównie miasto, powiedzmy 70% miasto i 30% trasa. W takich warunkach samochód przjezdził większość czasu i spalanie średnio wynosiło 6,2l/100km. Jak dla mnie rewelacja. do prędkości 130km/h jak dla mnie jest wystarczająco dynamiczny. Przebieg oryginalny 185000 przy sprzedaży i jeszcze długo pojezdzi, ważne tylko aby co 10tyś wymieniac dobry olej lub 1 raz w roku. Pozatym przy 160 000 wymieniłem sprzegło (było oryginalne od początku) oraz koło dwumasowe. I to tyle z większych napraw... reszta to tylko części eksploatacyjne samochodu których ceny są bardzo niskie. Z zalet wymienię jeszcze napradę dobre właściwości jezdne, nie takie jak Ford Focus, ale dużo lepsze o mojej firmowej Hondy Civic (szkoda gadać). Dla mnie jedyną wadą tego samochodu są puki i stuki w środku, poprostu gorsza jakość spasowania elementów plastikowych. A cena? Cena tego modelu jest jedna z najlepszych na rynku potrząc pod kontem wyposażenia, hałasu wewnątrz kabiny, spalania i części zamiennych. I proszę nie słuchąć opini o awaryjności tego samochodu to nie jest już fiat 126p czy fiat Croma. Inne blachy, inne silniki. Więszkość tych opini pochodzi od właścicieli innych marek, którzy nie mieli do czynienia z tym modelem samochodu. Z czystym sumieniem polecam ten samochód! Ale tylko kupujcie JTD!

Usterki Fiat Brava

Liczba wpisów: 32
Po wymianie pompy paliwa auto nie odpala... :(((
  • Fiat Brava 1.6 16V 90KM 66kW 1995-1998
  • silnik
Witam. Otóż mój problem polega na tym że wczoraj wymieniłem pompę paliwa w Fiacie Brava. Przed tym normalnie palił . o wymianie wszystko jest ok paliwo zasysa bo jak ściągnąłem wężyk z pompy to pryska jak przekręcę kluczykiem. Nie raz jak pale to tak jak by chciał złapać ale nie chce. Przed tym miałem tez objawy takie że jak był zimny palił elegancko a jak się zagrzał to tak jak by mu paliwa brakowało czy coś. I wezwałem gościa z komputerem i powiedział mi że trzeba wymienić pompę paliwa. I wymieniłem i teraz to uż w ogóle nie odpali... :((( Proszę o pomoc. Proszę o pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Stuki z przodu z prawej strony .
  • Fiat Brava 1.6 16V 103KM 76kW 1996-2001
  • zawieszenie
podczas jazdy po nie równej drodze coś strasznie mi stuka tak jak by przy prawym przednim kole taki metaliczny dźwięk dodam że zawieszenie było robione nie dawno były wymieniane wahacze wszystkie końcówki łączniki.itd. a mimo wszystko dalej stuka już brak mi pomysłów jeszcze jedno mi pozostaje niby . Łożysko McPhersona czy ono mogło by wydawać tak drażniący dzwięk???to jest tak jak by coś zaraz miało odpaść ...czekam na jakieś opinie bo nie jest to tania część a samochód nie jest też nowy i nie chce wymieniać tak na pałe. nie wiadoma
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
prąd ładowania 14,9V
  • Fiat Brava 1.2 16V 80 82KM 60kW 1998-2001
  • instalacja elektryczna
Witam. Mam fiata brava 1999r 1,2 benz+gaz. w sierpniu ze względu na popękaną obudowę alternatora został on wymieniony na nowy. Wówczas test alternatora wykazywał 14,4V oraz tętnienie ok. Aktualnie przyszły mrozy a wraz z nimi problemy z rozruchem po nocy. Auto mam od wiosny, akumulator ponoć stary nie jest, ale postanowiłem go zmienić ponieważ to on się rozładowuje poza tym prawą ścianę ma wybrzuszoną. Kupiłem centre future. Ale teraz do rzeczy. z czystej ciekawości zmierzyłem prąd ładowania. Przy wyłączonych światłach zaraz po odpaleniu ma on 14,9V. Ze światłami mijania jest to już 14,8V, Pomiaru dokonałem na starym akumulatorze, zwykłym miernikiem uniwersalnym. Z tego co się orientuję to prąd ładowania nie powinien przekraczać 14,5V ponieważ może się wytwarzać wodór. Ale fachowcem nie jestem. Co może być przyczyną takiego prądu? Czy to jest normalne? Nie chce uszkodzić nowego akumulatora.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Fiat Brava