Szukaj

Informacje o Fiat Doblo IV

Lata produkcji: 2015 – 2019
Segment: Dostawcze
Najnowsza, wprowadzona na rynek w 2015 roku i obecnie produkowana czwarta generacja modelu. Doblo IV, został zaprojektowany od podstaw i jest odmieniony stylistycznie względem swojego poprzednika (wnętrze auto również zyskało nową stylistykę). Jego design został jednakże ujednolicony z bliźniaczym modelem oferowanym w USA i Kanadzie – Ram ProMaster City. Płyta podłogowa, na której został zbudowany to Fiat Small LWB Platrofm, którą zastosowano również m.in. w Fiacie Linea i jego europejskim bliźniakiem – Oplem Combo. Doblo posiada również uterenowioną wersję o nazwie Trekking.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo zgrabny, bardzo proporcjonalny, po prostu ładny. Trudno uwierzyć, jak bardzo zmienił się ten samochód. Doblo pokazuje, że bycie kombivanem to żadna wymówka – kombivan ten może być atrakcyjnym atutem. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak mawiał klasyk, doblo jest po to, by zło nim zwyciężać. Nie jest Doblo jeszcze dobrem samym w sobie, nie wiem, czy kiedykolwiek będzie (hej, to przecież dostawczak), ale są auta w tej klasie powabne niczym jesienna plucha w Łomży. W tej kategorii Doblo zwycięża. ~Luzacjusz

Fiat Doblo IV – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Fiat Doblo IV

Liczba ocen: 19
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

3,0
~MM
Van 1.4 16V 95KM 70kW
Fiat Doblo IV
Samochód tragedia. Użytkuje służbowo ale i tak codzienna udręka jeżdzenia tym autem jest uciążliwa. Poza tym że jest pojemna paka to żadnych plusów. Silnik to jest dramat, powinni zakazać produkcji takich złomów. Zero dynamiki, nie da się wyprzedzić żadnego auta na prostej drodze nie mówiąc o wjeździe pod jakiekolwiek wzniesienie. Wiekszość górek trzeba pokonywac na 3 lub nawet 2 biegu piłując pod 5 tys obrotów... Dramat nie jazda.. Po skończeniu się gwarancji (okolo 32 tys km) dziwne dźwięki z okolic przedniwj osi.. Przy ruszaniu i hamowaniu.. Spalanie: katastrofa - 14 litrów w miescie bo żeby względniw normalnie jechac a nie jak ślimak to trzeba utrzymywac 4-5 tys obrotów....
4,4
~Robert
Van 1.4 T-Jet 16V 120KM 88kW
Fiat Doblo IV
Samochód bardzo funkcjonalny, ale nie dla każdego. Idealnie sprawdza się w mieście i na krótsze trasy. Przesuwane drzwi drugiego rzędu siedzeń idealne dla dzieci, podwożone do szkoły czy zajęcia dodatkowe. Nadaje się dla 5 osobowej rodziny. W środku twarde plastiki, ale dobrze spasowane i nie wydają żadnych dźwięków (jak dotąd). Fiat Doblo z pewnością wybierany byłby częściej jako samochód rodzinny lub firmowy, gdyby nie kuriozalna polityka sprzedaży tego modelu w Polsce - 7 miejsc dostępnych jest tylko w krótkiej wersji nadwozia (logika wskazywałaby na odwrotną konfigurację; w Turcji można kupić 7 miejscowe Doblo w dłuższej wersji nadwozia);. Jeśli ktoś nie potrzebuje 7 miejsc ale chciałby większy bagażnik to też musi się zastanowić, ponieważ w wydłużonej wersji nie można zamówić bocznych kurtyn powietrznych. Instalacja LPG w serwisie w województwie śląskim 4200 zł, w Wielkopolsce 5500 zł a poza serwisem tej samej klasy co dedykowana Tartarini 3000 zł.
4,6
~Zwykły człowiek.
Van 2.0 MultiJet 16V 135KM 99kW
Fiat Doblo IV
Nie wiem od czego zacząć. Może od tego, że mam wersje long z drzwiami po prawej i po lewej stronie, więc dla osób posiadających dzieci to wielkie ułatwienie i mniej szkód parkingowych ;) Co do przestrzeni to jest ogromna wózek z gondola wchodzi bez składania i jeszcze jest miejsca na wielkie zakupy. Montując dwa fotelik dziecięce (nie podkladki) dorosła osoba ma w środku swobodę. To tyle z plusów teraz minusy. Niestety jest to auto dostawcze i towar przewożony nie potrzebuje komfortu którego niestety brakuje na tylnej kanapie, chyba że jeździmy po autostradach lub drogach ekspresowych. Niestety to nie koniec minusów tylnej kanapy. Miejsca między rzędami foteli jest baaaardzo mała ( zaznaczam że mam wersje przedłużoną) coś mi się przypomni to z edytuje.
Średnie spalanie dla Fiat Doblo IV
8,8 – 9,8
l/100 km
6,4 – 7,6
l/100 km
10,4 – 11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Van 1.6 MultiJet 95KM 70kW
Fiat Doblo IV
W doblo "spaliłem" juz 4201,1L oleju napędowego i aktualny jego przebieg to 67 869km, co daje średnie spalanie okolo 6.28L/100km. 90% przebiegu to trasa. Prędkość zwykle powyżej 120km/h. Ciężka noga, auto dostaje przysłowiowy wpier..nicz Zaczyna palic duzo powyżej 160km/h (podchodzimy pod 8L, ale ósemki nigdy nie przekroczyłem) Jak na aerodynamikę na poziomie kredensu z epoki pozniego PRL, spalanie super niskie. Pierwsza i jak na razie jedyna "usterka", to klocki hamulcowe przy okolo 60 000km.
8,4
Van 1.6 MultiJet 16V 105KM 77kW
Fiat Doblo IV
Samochód użytkowany od 3 lat, przebieg 68000km, kierowca raczej "ekodriver". Auto spełnia w firmie rolę jako samochód przedstawiciela/dodatkowy mniejszy dostawczy. Wersja długa, (masa pojazdu 2349kg !). Spalanie na trasie przy oszczędnej jeździe - do 110 km/h - 7,3l. Ok 120-130 km/h pond 8l. powyżej 140 km/h od 10l do 12l. Jazda po mieście ok 8,5-9l. Masa i gabaryty robią swoje. Ogromną zaletą natomiast jest że zmieści 3 razy więcej towaru/pudeł niż Octavia kombi (Doblo jest największy w swojej klasie).
8,3
Van 1.6 MultiJet 16V 105KM 77kW
Fiat Doblo IV
Mam Fiata Doblo Cargo Maxi SX rok produkcji 2020 Na trasie przy prędkości 130 km/h to jest 10l/100km. Przy 110 km/h 8l/100km. Przy 80-90 km/h ok 6.5 l/100km. Dodam żę jadę z pustą paką i jadę sam ! To kosmiczne spalanie jak dla mnie. Mam tez prywatnie hyundai i30 z silnikiem 1.6 90KM (też na olej napędowy). Dynamika jest identyczna a spalanie 40% mniejsze. Wiem bo jak odbierałem Fiata z salonu to na autostradzie przyspieszał identycznie jak mój Hyundai (pojechałem z kierowcą po odbiór). Po przejechaniu 3500 km gównie po drogach ekspresowych i autostradach udaje mi się uzyskać spalanie 8l / 100km. Oczywiście zmieniam biegi tak jak podpowiada mi komputer czyli w okoliach 2000 rpm wrzucam kolejny bieg. No i jak jadę to tylko lekko dotykam gaz. Żadnego gwałtownego przyspieszania. Słabiutko to wygląda.
Fiat Doblo IV