Szukaj

Informacje o Fiat Linea Sedan 1.4 77KM 57kW 2011-2013

Lata produkcji: 2011 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy sedan należący do niższej klasy średniej (segment C), produkowany w latach 2007-2015. Był następcą Fiata Marea, który wycofano z rynku w roku 2002. Linea powstała na bazie Fiata Grande Punto i stanowiła zarazem jego czterodrzwiową odmianę w wersji sedan. Za projekt samochodu odpowiadało biuro Fiat Style Center. W 2012 roku model został zmodernizowany. Oferowano go jedynie w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, Ameryki Łacińskiej i Bliskiego Wschodu. W 2016 roku jego następcą został reaktywowany model Tipo.

czytaj więcej
Powagosław

Włosi jak mało kto potrafią projektować ciekawe samochody. Linea jest tego dobrym dowodem. Jej harmonijne kształty muszą się podobać. To jeden z najładniejszych Fiatów i zdecydowanie jeden z najbardziej atrakcyjnych kompaktowych sedanów na rynku.

~Powagosław
Luzacjusz

Nazwa Linea kojarzy mi się z odchudzającą herbatką dla kobiet. Jeśli ma jednak symbolizować zgrabną sylwetkę samochodu, to niech już będzie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2013 roku
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 77 KM (57 kW)
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Tom
Fiat Linea
Sedan 1.4 77KM 57kW
Lineę (rocznik 2008 ale nie było takiego w wyborze z listy) użytkuję od 4-rech lat. Zawsze mi się podobała gdy ją pierwszy raz zobaczyłem, ale nie przypuszczałem że będę ją mieć. Jest :-) Samochód przestronny wewnątrz, miejsca na przednich fotelach bardzo dużo. Z tyłu nikt nie marudzi na miejsce a jechałem już prawie 2000 km za jednym zamachem i narzekania z tyłu nie było. Zegary czytelne, podświetlenie pomarańczowe bardzo delikatne i nie rażące (oprócz kontrolki świateł drogowych, która po prostu bije po oczach!), doświetlenie kokpitu pomarańczowymi LED-ami w suficie - super: nie przeszkadza a wszystko widać w rejonie kokpitu więc na macanego się nie poruszamy. Lampka nad szybą b.fajnie pomyślana z dwoma przełącznikami: ON-AUTO-OFF oraz LEWA-OFF-PRAWA. Bardzo to przydatne gdy pasażer chce sobie zaświecić, nam nie oświetla miejsca i kompletnie nie przeszkadza zapalone w nocy światło wewnątrz. Lampka nad pasażerem b.dobrze doświetla całe wnętrze. Samochód wewnątrz bardzo cichy do ok. 100 km/h. Powyżej, zaczyna robić się głośno. No ale to nie wyścigowe auto a raczej do spokojnej jazdy; ja to przełykam. Komfort b.dobry. Może z RollsRoyce'm nie ma co porównywać, ale z podobnym segmentem Linea chyba wygrywa miękkością jazdy. Plastiki dobrze spasowane, w samochodzie mimo 12 lat nic nie trzeszczy i nie stuka. Blacha: super, nigdzie (!) po 12 latach nie bierze jej rdza! Ocynk dobrze położony przez Turków i mimo sporych odprysków lakieru na progach za przednimi kołami, widać nadal tam ocynk i zero rudej. Nic. Rdza chyba nie lubi tego auta ;-) (i oby jak najdłużej!). Wszystkie części karoserii dobrze spasowane i wyprofilowane. Oświetlenie na wysokim poziomie - cztery reflektory w czasie jazdy w nocy robią swoje (jak to poeta pisał: "Jak światłami przywalił, to się asfalt palił" ;-) ). Niestety po latach tworzywo kloszy wymaga renowacji bo zszarzało i zmatowiało. Tylne oświetlenie też wyraźne, znajomi mówią że b.dobrze go widać z tyłu. Brakuje tylko czujników cofania, bo wysoki kufer i jego niewidoczność może z początku sprawiać duuuże kłopoty podczas cofania i parkowania tyłem. Co ciekawe, w zderzaku tylnym od środka są oznakowania gdzie wstawić czujniki cofania więc nic tylko kupić zestaw za 40 zł i samemu zamontować - problem z cofaniem mamy z głowy. Bagażnik przestronny, po złożeniu tylnych siedzeń wchodzi towar długości 1,6 m lub po przekątnej 2 m. Niestety ja mam LPG więc w bagażniku jest koło które sporo zajmuje miejsca, bo nie jest to dojazdówka tylko pełnoprawne koło z oponą. Spalanie w mieście to ok 8,2, na trasie ~6/100. Najmniej udało mi się zejść do 5,2/100 ale jazda to już był ekonomiczny hardcore :-D Aha, no i samochód właściwie bezawaryjny. Tylko co roczne wymiany i naprawy elementów które się normalnie zużywają. Nie mam obaw puścić się nim w długą trasę. Polecam każdemu kto chce mieć fajne stylistycznie auto kosztujące w użytkowaniu śmieszne pieniądze.
4,7
~AUTORYTETmORALNY
Fiat Linea
Sedan 1.4 77KM 57kW
Uwzględniają cenę zakupu do urody i jakości auta, to po prostu klękam i całuję w błotnik.
3,2
~Kowal
Fiat Linea
Sedan 1.4 77KM 57kW
Fiat Linea Sedan