Szukaj

Informacje o Fiat Scudo II Furgon Długi 2.0 MultiJet 120KM 88kW od 2010

Lata produkcji: 2010 – 2016
Segment: Dostawcze

Średniej wielkości samochód dostawczy produkowany w latach 1995-2016. Następca modelu Talento, wśród dostawczych aut Fiata zajął miejsce obok dużego Ducato i kombivanów Doblo oraz Fiorino. Scudo był efektem projektu „eurovan” koncernów PSA (Citroen i Peugeot) oraz Fiat. Równolegle, Citroen stworzył osobowego vana Ulysse. Bliźniaczymi modelami Scudo były Peugeot Expert i Citroen Jumpy. W 2004 roku model przeszedł facelifting, a 3 lata później debiutował Scudo II. W 2008 roku zdobył nagrodę International Van of the Year. Osobowa wersja Scudo to Scudo Panorama. Następcą Scudo jest reaktywowany model Talento.

czytaj więcej
Produkowany od 2010 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Silnik typu MultiJet, pasek zębaty
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Sickboy
Fiat Scudo II
Furgon Długi 2.0 MultiJet 120KM 88kW
No cóż po przejechaniu 60000km mogę wystawić jakąś opinie na temat Scudziaka, po pierwsze i chyba najważniejsze to bardzo go lubię, dużo w nim spędzam czasu i nie męczy mnie to że czasem coś tam trzeszczy, plastiki nie są piękne i tym podobne pierdoły. Trochę trzeba było go dopieścić samemu bo fiat ciął koszty produkcyjne i materiałowe jak się dało, po wyklejeniu filcem i obitką tylnej blachy, zrobieniu wyciszonej podłogi na pace, i wyłożeniu masą bitumiczną drzwi zrobiło się dużo ciszej oraz bardziej komfortowo termicznie. Silnik jest świetny choć teraz brałbym ten z większa mocą, przydałaby się podczas jazdy z obciążonym samochodem. Hamulce rewelacyjne!!!, wentylacja super, gabaryty auta jak dla mnie odpowiednie, czego chcieć więcej za te pieniądze? Może mniejszej awaryjności? choć ja trafiłem na w miarę mało awaryjny egzemplarz(poza tym felernym kołem dwumasowym). Opinie o fiatach krążą różne, ja jestem na tak choć nie wiem jaka czeka mnie przyszłość, a mam zamiar jeździć nim dobrych kilka lat.
3,7
~Piotr
Fiat Scudo II
Furgon Długi 2.0 MultiJet 120KM 88kW
auto jezdzi codziennie okolo 240 km jak na fiata to cud techniki. Wymiana wahaczy co kilkanascie tysiecy km leje rope i jezdze. Blachy slaby punkt. A po za tym wygodny, widocznosc b.dbr. wysokosc nie meczy nawet kilka godzin jazdy.
3,9
~Andrzej
Fiat Scudo II
Furgon Długi 2.0 MultiJet 120KM 88kW
Jestem bardzo zadowolony z zakupu. Silnik rewelacja ( 1 tona na pace), a Fiacik leci 170 km/h Spalanie między 7,6-9,3. Co może denerwować to twarde plastiki i trochę mało wygodny fotel (często robię trasy po 800 km)

Usterki Fiat Scudo II

Liczba wpisów: 9
zablokowane światła włączone, nie uruchamia się samochód
  • Fiat Scudo II Furgon Przeszklony
  • instalacja elektryczna
  • 240 tys. km
wygląda na to jakby samochód pozostawiono z włączonymi światłami co spowodowało rozładowanie akumulatora. przy rozpoczęciu ładowania prostownikiem - duży pobór prądu - światła nadal włączone i nie można ich wyłączyć pomimo ustawienia przełącznika we wszystkich możliwych pozycjach w tym oczywiście "na zero" . Po naładowaniu akumulatora kręci rozrusznik ale nie udaje się uruchomić silnika po kilku próbach, przy ciągle świecących światłach mijania akumulator padł - co się mogło stać ? Do tej pory samochód zapalał "od strzała".
Oczekuje na rozwiązanie
Drążek stabilizatora.
  • Fiat Scudo II Kombi 2.0 136KM 100kW od 2007
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 26
Nie 1
Typowa wada konstrukcyjna (inżynierski knot) i Fiat nic nie robi w tym kierunku, żeby to zmienić - w serwisie twierdzą, że nic nie robią tylko wymieniają notorycznie drążki stabilizatora. Co mi z tego, że jest to na gwarancji, trzeba jechać dwa razy - raz żeby zdiagnozować usterkę, drugi raz na wymianę, ponieważ jest to część deficytowa i trzeba ją zamawiać, po trzecie trzeba zmarnować ileś godzin w serwisie bo wymiana jest kłopotliwa. Najśmieszniejsze ze wszystkiego jest to, że już kilkadziesiąt lat w normalnych samochodach można wymienić gumki stabilizatora bez problemu. W przypadku fiata jest to niemożliwe - wszystko jest zintegrowane - trzeba wymienić cały drążek.
2 komentarze
Kontrolka serwisowa i dymiący wydech
  • Fiat Scudo II Furgon Przeszklony Długi 2.0 MultiJet DPF 163KM 120kW od 2010
  • silnik
  • 186 tys. km
Dopiero zakupiłem scudo I wyskoczył błąd i konieczność zgłoszenia do serwisu. Przy przygazowaniu leci ciemny dym. Przypuszczam że to zawór EGR jak w innych wersjach dilnika
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Scudo II Furgon Długi