Szukaj

Informacje o Fiat Tipo I 1.8 i 107KM 79kW 1990-1993

Lata produkcji: 1990 – 1993
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany w latach 1988-1995 oraz ponownie od 2016 roku model z segmentu C (niższa klasa średnia). Był debiutancką stylizacją biura projektowego IDEA. Kompaktowy hatchback , jakim był pierwszy Fiat Tipo zastąpił w ofercie marki model Ritmo. W roku 1989 został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku, a także Samochód Roku w Irlandii. W roku 1995 Tipo został wycofany z rynku – koncern zastąpił go wówczas modelami Bravo i Brava. Powrócił jednak do niego w roku 2016, już jako kompaktowego sedana, wprowadzając go na rynek w miejsce modelu Linea, choć początkowo pojawiła się nazwa Aegea (Egea). Rok później dołączyły do niego wersje hatchback oraz kombi.
Powagosław

Bardzo ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych, „budżetowych” sedanów. Zręczny ruch Fiata – Tipo ma wszystkie atuty, by stać się liderem tej klasy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Tipo jest do dziś świetnym przykładem włoskiego, kanciastego wzornictwa z przełomu lat 80. i 90 (Maserati Ghibli 2 się kłania). Tipo II, który z oryginałem nie ma nic wspólnego, jest samochodem stylistycznie uniwersalnym. Bardzo ładnym, ale charakter Fiata to dziś brak własnego charakteru.

~Luzacjusz

Dane techniczne Fiat Tipo I 1.8 i 107KM 79kW 1990-1993

Produkowany od 1990 do 1993 roku
Pojemność skokowa 1756 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 107 KM (79 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 140 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 79,2 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Usterki Fiat Tipo I

Liczba wpisów: 20
Elektryczne szyby przestały działać
  • Fiat Tipo I
  • inne
Wsiadłem do samochodu i od razu po odpaleniu silnika moja dziewczyna nacisnęła przycisk do opuszczenia szyby od strony pasażera. Szyba się uchyliła tyle ile chciała moja dziewczyna. Jednak już zaraz po tym chciała ją unieść do góry z powrotem i okazało się że już się nie da. Co dziwne jak spróbowałem od mojej strony czyli kierowcy uchylić drugą szybę również okazuje się że nie działa. Więc silniczek od podnoszenia odpada bo w każdych drzwiach jest oddzielny, a nie możliwe żeby od swojej strony spaliła obydwa (również od strony kierowcy). Proszę o pomoc w tej sprawie bo autko stoi na mrozie i w padajacym śniegu z uchyloną szybą. Z góry dziękuję za pomoc! nie wiem
Oczekuje na rozwiązanie
5 komentarzy
Pływające obroty silnika.
  • Fiat Tipo I
  • silnik
Silnik w pewnym momencie wpadał w rytmiczne falowanie 1500-2500 obrotów i nie reagował na pedał gazu, po mocnym i długim wciśnięciu czasem dało się go wybudzić i działał dopóki chodził powyżej 3000 obr, jak tylko schodził na chwile poniżej to znów wpadał w trans. Pomagało wyłączenie silnika i po ponownym odpaleniu wszystko było ok... do czasu :) Po tygodniu mu się pogorszyło i zaczął falować częściej aż w końcu popsuł się na tyle że restart silnika przestał pomagać - falował cały czas. Uszkodzony silniczek krokowy.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Brak mocy
  • Fiat Tipo I 1.6 83KM 61kW 1988-1991
  • układ wtryskowy
Brak mocy, szarpanie samochodem w czasie jazdy, zapala się lampka ECU. Podłączenie do komputera wykazało zwarcie zasilania sondy lambda do masy. Pomiary wykonane omomierzem na sondzie lambda wykluczyły jakiekolwiek zwarcia zasilania sondy. Po ponownym rozgrzaniu silnika i podłączeniu miernika do sprawdzania pracy sondy pracowała w pełnym zakresie bez jakichkolwiek usterek. Skasowanie błędów komputera i ponowne sprawdzenie po pewnym czasie ponownie wykazało wadliwą pracę sondy lambda. Podczas jazdy próbnej okazało się, że kontrolka pracy ECU zapala się i po pewnym czasie gaśnie. W czasie gdy świeciła się kontrolka ECU auto wyraźnie traciło na mocy i nie rozwijało prędkości a wręcz zwalniało. Podczas pomiaru ciśnienia podawanego przez pompę paliwa okazało się, że układ ma różnicę 0.1 bara od normy. Ale pomiar wydajności pompy wykazał różnicę 30% in minus. Wymiana pompy paliwa na nową.
Oczekuje na rozwiązanie