Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Fiat Tipo I 2.0 i.e. 16V Sport 139KM 102kW 1993-1995

Lata produkcji: 1993 - 1995
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany w latach 1988-1995 oraz ponownie od 2016 roku model z segmentu C (niższa klasa średnia). Był debiutancką stylizacją biura projektowego IDEA. Kompaktowy hatchback , jakim był pierwszy Fiat Tipo zastąpił w ofercie marki model Ritmo. W roku 1989 został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku, a także Samochód Roku w Irlandii. W roku 1995 Tipo został wycofany z rynku – koncern zastąpił go wówczas modelami Bravo i Brava. Powrócił jednak do niego w roku 2016, już jako kompaktowego sedana, wprowadzając go na rynek w miejsce modelu Linea, choć początkowo pojawiła się nazwa Aegea (Egea). Rok później dołączyły do niego wersje hatchback oraz kombi.
Powagosław

Bardzo ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych, „budżetowych” sedanów. Zręczny ruch Fiata – Tipo ma wszystkie atuty, by stać się liderem tej klasy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Tipo jest do dziś świetnym przykładem włoskiego, kanciastego wzornictwa z przełomu lat 80. i 90 (Maserati Ghibli 2 się kłania). Tipo II, który z oryginałem nie ma nic wspólnego, jest samochodem stylistycznie uniwersalnym. Bardzo ładnym, ale charakter Fiata to dziś brak własnego charakteru.

~Luzacjusz

Dane techniczne Fiat Tipo I 2.0 i.e. 16V Sport 139KM 102kW 1993-1995

Podstawowe parametry Fiat Tipo I 2.0 i.e. 16V Sport 139KM 102kW
Produkowany od 1993 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 139 KM (102 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Przeniesienie napędu Fiat Tipo I 2.0 i.e. 16V Sport 139KM 102kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Publikacje o Fiat Tipo

Newsy o Fiat Tipo