Szukaj

Informacje o Fiat Tipo II Sedan 1.4 95KM 70kW 2015-2020

Lata produkcji: 2015 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany w latach 1988-1995 oraz ponownie od 2016 roku model z segmentu C (niższa klasa średnia). Był debiutancką stylizacją biura projektowego IDEA. Kompaktowy hatchback , jakim był pierwszy Fiat Tipo zastąpił w ofercie marki model Ritmo. W roku 1989 został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku, a także Samochód Roku w Irlandii. W roku 1995 Tipo został wycofany z rynku – koncern zastąpił go wówczas modelami Bravo i Brava. Powrócił jednak do niego w roku 2016, już jako kompaktowego sedana, wprowadzając go na rynek w miejsce modelu Linea, choć początkowo pojawiła się nazwa Aegea (Egea). Rok później dołączyły do niego wersje hatchback oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław

Bardzo ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych, „budżetowych” sedanów. Zręczny ruch Fiata – Tipo ma wszystkie atuty, by stać się liderem tej klasy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Tipo jest do dziś świetnym przykładem włoskiego, kanciastego wzornictwa z przełomu lat 80. i 90 (Maserati Ghibli 2 się kłania). Tipo II, który z oryginałem nie ma nic wspólnego, jest samochodem stylistycznie uniwersalnym. Bardzo ładnym, ale charakter Fiata to dziś brak własnego charakteru.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72 x 84 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Karoseria

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Silnik

Wybrane oceny

4,6
~marek
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Auto zastępcze dla mojej zony po wypadku .Jeździlismy nim 3 tygodnie.Pierwsze wrażenie-mieszane uczucia tzn ładna bryła,fajnie narysowana ale smutne wnętrze.To było pierwsze wrażenie najtańszej z możliwych opcji tego auta.z kazdym dniem jednak było lepiej...Ewidentne plusy auta to wygoda,brrak dźwieków (chociaz to auto serwisowe po różnych kierowcach) ,zwartość zawieszenia,wszystko funkcjonalne i działajace bez zastrzeżeń,sprzęt audio nawet nawet i dobrze hulająca klima.Minusy - brak oswietlenia schowka pasażera oraz regulacji wysokosci fotela kierowcy - dla mnie bezproblemowe,dla zony to problem.Głupie oszczędności,można było sobie je darować.Przydał by sie jeszcze podłokietnik.Materiały toporne i niestety wszystko na czarno,a szary,bezowe rozjaśniły by to wnetrze.Teraz spojrzenie w cennik i wszystkie problemy przestają istnieć - jak ktos marudzi proponuje spojrzec np na corollę,posprawdzac co i jak,porównać...
4,9
~tom
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Bardzo fajne auto za dobre pieniądze. Poza początkowymi problemami ze sprężyną (hałas w zawieszeniu- gwarancja) auto kompletnie bezawaryjne. Niestety trzeba czasami je umyć ;) Info dla osób narzekających na silnik. Auto, jak chyba każdy Fiat, programowo blokuje obroty silnika i go zmula do przejechania 10.000 km. (dotarcie) U mnie potrafił zdusić silnik przy wjeździe pod górkę i zmianie biegu przy obrotach 3.500. Strasznie było to denerwujące. Po przekroczeniu 10.000 zupełnie inny silnik ! Żwawy, chętnie wchodzi na obroty, mało pali.
4,8
~Adam
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Dobre auto za niewygórowaną cenę- tak można go ocenić. Jeżeli szukasz demona prędkości, sportowego auta czy zależy ci tylko na mocy silnika, to kup coś innego, ale jeżeli szukasz przyjemnego auta do codziennej jazdy, niezawodnego i pakownego, to ten samochód jest właśnie dla ciebie. Z plusów- dobrze wyciszony, bardzo przyjemne zaskoczenie w tym przedziale cenowym, przyjemne wnętrze, elegancja tkwi w prostocie, bardzo dobry dostęp do wszystkich przycisków, komfort zarówno dla kierowcy i pasażerów, sprawnie działająca wentylacja, przyjemny w prowadzeniu mimo dość twardego zawieszenia, dobrze się nim manewruje. Z wad- w podstawowej wersji dla niższego kierowcy może być uciążliwy brak regulacji wysokości fotela- dostepny w uboższej wersji za dopłatą, w bogatszej w standardzie. Dla mnie osobiście pomocna byłaby wycieraczka szyby tylnej której w wersji sedan nie ma.
Średnie spalanie dla Fiat Tipo II Sedan 1.4 95KM 70kW 2015-2020
7,1
l/100 km
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Auto ogolnie dobrze się prowadzi, ale dynamiki brak , trzeba kręcić powyżej 5tyś obrotów. w tym zakresie to tylko stopery do uszu pomagają. komputer zaniża średnio o 1l !!!. wszyskie wyniki 6,8-7,2 w tych raportach są z komputera, który serio ... zaniża o litr. Sprawdziłem 10razy po 100km od pełnego baku 100km i dolewka. Wyniki zaniżone, trasa miasto 50/50: 7.5 nawet do 8l . trasa troche lepiej bo do 120 jest w miare : 6.5-7. Gdy się śpieszysz i trochę poszybujesz pod czerwone pole- 9l..... ogolnie to porażka.
8,1
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Auto fajne, ale spalanie jest straszne, mam przejechane narazie 15tys km. ale średnio to 8.5l pali obojętnie jak bym nie jeździł . miałem 2 trasy po 400km, tam troche lepiej bo około 7l. teraz pierwsze śniegi ... wiec będzie pewnie z 10l. trzeba czekać az gwarancja się skonczy i gaz założyć ....aczkolwiek ... ceny gazu po 3.40 obecnie....
6,0
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Te wyniki osiągam wlewając lepszą benzynę 95okt. na markowych stacjach ,WARTO ,gdyż kupując na stacjach tz. sieciowych AUCHO, CAREFULA,SELGROSA to od razu o jeden litr benzyny więcej żłopał na 100km. i był zdecydowanie słabszy

Usterki Fiat Tipo II

Liczba wpisów: 12
Błędy wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do 204
  • Fiat Tipo II Hatchback 1.4 95KM 70kW 2016-2020
  • układ wtryskowy
  • 207 tys. km
Dzień dobry Państwu. Stałem na postoju, dodałem kilka razy gazu do 6000 obrotów(samochód Fiat Tipo 1.4 70kw, chodził na LPG) i za kolejnym razem wywalił błąd wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do P0204 i przestał chodzić. Nie chciał odpalić przez 10 minut, odpalił dopiero przy jednoczesnym dodawaniu ostro gazu. Skasowałem błędy, stał całą noc. Wsiadłem rano, odpalił bez problemu, normalnie pracował do pierwszego zakrętu, kiedy zwolniłem to zgasł, ponownie pojawiły się te same błędy P0201-204. Mechanior doradził dolanie czyściwa do benzyny i wypalenie całego kociołka. Po odjeździe z stacji benzynowej, jadąc na benzynie, samochód po 500 m zaczął szarpać, zgasł i już nie odpalił. Silnik kręci, nawet kilka razy załapał jakby chciał wystartować ale nic z tego. Cały czas przy próbie odpalenia wywala ten błąd. Nigdzie na necie nie znalazłem takiego przypadku, prośbą o podpowiedzi co to może być. Pozdrawiam. Ps. Od 2 tygodni coś buczało z przodu bardziej z lewej strony, a kilka dni temu po myjni, monitor komputera dwa razy zamigał i skasowała się godzina, data itp. Z myjni wyjechałem normalnie, silnik też chodził bez problemu.
Oczekuje na rozwiązanie
Błąd P2195
  • Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW 2016-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Wyświetla się check Engine. Po podpięciu komputera wyświetla błąd P2195 ( zakłócenie działania sondy lambda nr1 przed katalizatorem) błąd pojawia się zawsze w tych samych okolicznościach. Jazda w trasie krótki postój i ruszenie w trasę, wysoka temperatura zewnętrzna powyżej 27 stopni Celsjusza. Wymiana sondy lambda na nową Boscha nie rozwiązała problemu. Wyświetleniu błędu nie ma wpływu na jazdę , silnik pracuje normalnie tylko lekko falują obroty jałowe. Skasowanie błędu przywraca normalną pracę silnika.
Awaria synchronizatora 3 biegu
  • Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 95KM 70kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 48 tys. km
Przy włączaniu 3 biegu zgrzyta, zarówno przy przejściu z 2 jaki 4 biegu. Przy małych prędkościach i obrotach i ostrożnym włączeniu 3 wchodzi ale redukcja z 4 , zwłaszcza w górach to dramat. Auto 3 lata z salonu. To jest moja pierwsza taka usterka od 30 lat ( wszystkie auta nowe), Ciekawy jestem jakie następne usterki się pojawią , bo konieczność wymiany łączników stabilizatorów to wydaje się pryszcz (auto jeździ przeważnie poza miastem po dobrych drogach)
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Tipo II Sedan