Szukaj

Informacje o Fiat Tipo II Sedan

Lata produkcji: 2015 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany w latach 1988-1995 oraz ponownie od 2016 roku model z segmentu C (niższa klasa średnia). Był debiutancką stylizacją biura projektowego IDEA. Kompaktowy hatchback , jakim był pierwszy Fiat Tipo zastąpił w ofercie marki model Ritmo. W roku 1989 został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku, a także Samochód Roku w Irlandii. W roku 1995 Tipo został wycofany z rynku – koncern zastąpił go wówczas modelami Bravo i Brava. Powrócił jednak do niego w roku 2016, już jako kompaktowego sedana, wprowadzając go na rynek w miejsce modelu Linea, choć początkowo pojawiła się nazwa Aegea (Egea). Rok później dołączyły do niego wersje hatchback oraz kombi.
Powagosław

Bardzo ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych, „budżetowych” sedanów. Zręczny ruch Fiata – Tipo ma wszystkie atuty, by stać się liderem tej klasy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Tipo jest do dziś świetnym przykładem włoskiego, kanciastego wzornictwa z przełomu lat 80. i 90 (Maserati Ghibli 2 się kłania). Tipo II, który z oryginałem nie ma nic wspólnego, jest samochodem stylistycznie uniwersalnym. Bardzo ładnym, ale charakter Fiata to dziś brak własnego charakteru.

~Luzacjusz

Fiat Tipo II Sedan – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Nowy Fiat Tipo

Cena od: 48 100 PLN

Oceny Fiat Tipo II Sedan

Liczba ocen: 84
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Silnik

Wybrane oceny

4,4
~Pavelao
Station Wagon 1.4 95KM 70kW
Fiat Tipo II Sedan
Samochód jak za te pieniądze bardzo fajny. No i właśnie „ za te pieniądze” można trochę przymknąć oko. Faktycznie miejcca w środku jest sporo, nawet z tyłu za kierowcą człowiek 180 cm siądzie wygodnie. Bagażnik z podwójną podłogą zdaje egzamin koncertowo. Do skrzyni biegów trzeba się przyzwyczaić, wsteczny chrupie kak się za szybko wrzuci, ponoć niezsynchronizowany, to tak ma. Po 8 tys km dolewka oleju 1 l, trzeba ponoć tego bardzo pilnować bo w serwisie Pani mówiła że norma to do 300 g/1tys km. Układ kierowniczy przy prędkościach autostradowych za czuły, wspomaganie na zimnym silniku słychać wyraźnie. To wszystko ponoć tak ma być. Pomijając takie drobne niedogodności to Fiacik super. Aha, spalanie na poziomie 6 l w mieście można wlożyć między bajki. W okresie jesienno-zimowym 9 l to norma. Po trasie z kompletem pasażerów spala około 6 l ( wg. komputera).
4,7
~KONRAD CH.
Hatchback 1.4 95KM 70kW
Fiat Tipo II Sedan
JAK CZYTAM POSTY NIEKTÓRYCH UŻYTKOWNIKÓW TO JAKIEŚ BARANY. PO CO KUPIC FIATA TIPO ZA 57 TYS ZL I WYMAGAC OSIAGOW Z AUTA ZA PONAD 100 TYS ZL. Generalnie auto zakupione jako nowe z salony przejechalem nim 17 tys km bez problemow. predkosc maksymalna w 3 osoby i 50 kg bagazu to 194 km/h pewnie bez bagazu i osob 200km/h by pokazał. predkosc przelotowa na autostradzie to 130 km/h obrotomierz 3200 obrotow spalanie srednie 6,0 l na setke miasto trasa minimalne przy 100 km/h autostada 4,4 l/100km kima manualna jak najbardziej wydajna latem lecz zamrazarki nie zrobimy. wentylacja bez zastrzezen calkiem dobre swiatla drogowe czyli krotkie dobrze oswietlona droga. auto dosc ciezkie okolo 1230 kg w stosunku do jeppa renegade 1300 kg to sporo. tipo z silnikiem 120KM JEST DYNAMICZNIEJSZE lecz predkosc maksymalan taka sama. auto ma 1,5 roku i narazie zero usterek do pierwszej wymiany spalil 0,7 litra oleju ale ponoc to normalne i w sumie chyba tak jest bo tym razem przejechalem 6000 km i ubylo okolo 150 ml oleju. tragedii nie ma. koszt przegladu z olejem i filtrami 360,00 zl jest pieknie Aso pol-car. auto nigdy nie zawiodlo w porownananiu z vw golfem z 2015 tsi roku jest naprawde ok. polecam w tej cenie nie ma nic lepszego z gwarancja na 5 LAT!!!
4,4
~Kammmor
Station Wagon 1.4 95KM 70kW
Fiat Tipo II Sedan
Wstępna ocena po przejechaniu 7 tys. kilometrów i ponad 2 miesiącach użytkowania samochodu jest pozytywna - nie żałuję zakupu i zdecydowałbym się na Tipo SW drugi raz, ale niestety pojawiają się drobne mankamenty (choć nie jest to nic poważnego i co mogłoby skutkować awarią samochodu). Jeśli ktoś szuka prostego konstrukcyjnie auta, bez zbędnych bajerów i systemów na siłę nas uszczęśliwiających, to jest to model idealnie dla niego. Jeden z ostatnich "prawdziwych" samochodów robionych według złotych zasad - niewyżyłowany silnik, nie za dużo elektroniki, brak turbiny, brak dwumasy itp. A do tego ten przepiękny design i wygląd zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz!

Raporty spalania Fiat Tipo II Sedan

Liczba raportów: 124
Średnie spalanie dla Fiat Tipo II Sedan
0,0
l/100 km
0,0
l/100 km
0,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Station Wagon 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW
Fiat Tipo II Sedan
Autem jeżdżę od 15 miesięcy i właśnie przekroczyłem 50.000km więc parę słów jak to wygląda z mojej strony. Oczywiście model z fabrycznym LPG a nie dokładanym u dilera, auta te nie posiadają pomiarów spalania średniego ani chwilowego w komputerze więc liczone wszystko od stacji do stacji. Tankowane głównie na tańszych stacjach (TESCO, AUCHAN itp.). Do butli wchodzi ok 42 litry gazu. Tipo w większości przebiegu gonione po trasach. Autem fajnie się jeździ, jest dynamiczne i wygodne jak za te pieniądze, po ponad roku używania jestem zadowolony z decyzji zakupu oraz wszystkich dodatków typu navi, kamera, grzane siedzenia. Moje miasto jest od roku rozkopane i ciężko o płynną i spokojną jazdę więc spalanie bez zwracania uwagi na ekonomię to 12 litrów LPG w mieście. Raz siliłem się i jeździłem po mieście jak najbardziej spokojnie się da i może zszedłem coś poniżej 11 litrów. Znowu po drugiej stronie medalu trasa, tempo do 90-95km/h zaczyna się magia, spalanie spadnie do 8,5 l na 100km i to jest extra. Wielokrotnie dobijałem na butli prawie do 500 km przejechanych w takich warunkach spokojnej jazdy w trasie. Przy prędkości ok 110-120 km/h na trasie spalanie ok 10l. Auto spokojnie pojedzie 160-170 km/h (nawet latałem 200km/h) na autostradzie ale już od prędkości 140km/h zaczyna się duże spalanie nawet nie potrafię powiedzieć ile wtedy ciągnie.
6,5
Hatchback 1.4 95KM 70kW
Fiat Tipo II Sedan
Auto przejechało 5000 km trasa mieszana, głównie bez dodatkowego bagażu i maksymalnie 2 osoby. Minimalne spalanie osiągnięte na trasie podmiejskiej przy prętkości ok 50-70 km/h. Maksymalne spalanie głównie jest wynikiem przepychania się przez korki. Co do techniki jazdy to starałem się zmieniać biegi zgodnie z podpowidzią komputera chodź wiem że mam tendencję opóźniania zmiany przy przyspieszaniu. Co realnie skutkuje u mnie większym spalaniem. Miłe zaskoczenie to, że średnie spalanie w przypadku trasy autostradowej nie jest większe ok 6,8. Rozczarował mnie za to brak właściwego biegu dla 50 km/h. Test przeprowadzony w upały wiec klima chodzila prawie zawsze.
8,7
Sedan 1.4 95KM 70kW
Fiat Tipo II Sedan
Pali jak smok i jest strasznie mułowaty, 2gi bieg reaguje z opóźnieniem na gaz. Przy mojej normalnej jeździe - czyli przyspieszając mniej więcej jak inne auta ( do 4tys obrotów) spalanie 10,6l. Jadąc super delikatnie spalanie średnie 8,6-8,9. Jazda głównie po mieście ok 30km dziennie. Minimalne średnie na trasie 700km to 6,6l. Spalania liczone na stacjach po tym, co ubywa ze zbiornika. Komputer zaniża o jakieś 0,6-0,8l po mieście. Jadąc na trasie wskazania kompa są prawidłowe. Wcześniej miałem Fiata Palio z 2005r 1.2 16v 80km i przy Tipo to była rakieta. Kręciłem go do 5tys obrotów i spalanie miałem do 10l w mieście i 7,5 w trasie tyle, że LPG. W Tipo na razie nie zakładam gazu, bo podobno wypalają się zawory. Samochód raczej budżetowy, plastiki na drzwiach w środku tandetne, cała reszta przeciętna. Jedyne co mi w tym samochodzie się podoba to wygląd i liczyłem na bezawaryjność do 100kk.
Fiat Tipo II Sedan