Szukaj

Informacje o Fiat Tipo II

Lata produkcji: 2015 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany w latach 1988-1995 oraz ponownie od 2016 roku model z segmentu C (niższa klasa średnia). Był debiutancką stylizacją biura projektowego IDEA. Kompaktowy hatchback , jakim był pierwszy Fiat Tipo zastąpił w ofercie marki model Ritmo. W roku 1989 został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku, a także Samochód Roku w Irlandii. W roku 1995 Tipo został wycofany z rynku – koncern zastąpił go wówczas modelami Bravo i Brava. Powrócił jednak do niego w roku 2016, już jako kompaktowego sedana, wprowadzając go na rynek w miejsce modelu Linea, choć początkowo pojawiła się nazwa Aegea (Egea). Rok później dołączyły do niego wersje hatchback oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław

Bardzo ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych, „budżetowych” sedanów. Zręczny ruch Fiata – Tipo ma wszystkie atuty, by stać się liderem tej klasy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Tipo jest do dziś świetnym przykładem włoskiego, kanciastego wzornictwa z przełomu lat 80. i 90 (Maserati Ghibli 2 się kłania). Tipo II, który z oryginałem nie ma nic wspólnego, jest samochodem stylistycznie uniwersalnym. Bardzo ładnym, ale charakter Fiata to dziś brak własnego charakteru.

~Luzacjusz

Nowy Fiat Tipo

Cena od: 57 200 PLN

Oceny Fiat Tipo II

Liczba ocen: 146
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Karoseria

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Silnik

Wybrane oceny

2,5
~pablo83_1
Hatchback 1.4 T-Jet 120KM 88kW
Fiat Tipo II
Generalnie nie polecam tego samochodu nigdy się tak na nowym samochodzie nie zawiodłem. A to jest już czwarty nowy samochód. Chyba że już ogólnie takie samochody nowe słabe robią. Kupiony we wrześniu 2019 rocznik 2018. Samochód nowy z przebiegiem 0 kilometrów. w serwisie byłem 3 razy przez pierwsze pół roku użytkowania do lutego 2020 roku Trzy razy wymieniany wentylator nawiewu. Dwa razy wymieniany na nowy trzeci raz smarowany. Po smarowaniu jest trochę lepiej ale jak tylko robi się zimno wyje jak szalony. Dodatkowo nikt nie powiedział że gwarancja na samochód jest liczona od czerwca 2019 kiedy samochód został zarejestrowany przez salon. Ja samochód kupiłem we wrześniu 2019 więc byłem przekonany że przegląd jest we wrześniu 2020 następny. Nic bardziej mylnego. Nikt nie przekazał w tej sprawie żadnej informacji. Więc tak naprawdę gwarancji już od Lipca 2020 nie miałem niestety. Może też trochę moja wina nie mówię że nie ale nie do tego zmierzam. We wrześniu zaczęło być słychać stuki na jałowych obrotach na jak samochód stał na luzie. Okazało się że dwumas. Odprowadziłem samochód na umówioną wizytę i oczywiście pierwsze co usłyszałem przez telefon następnego dnia rano to że nie był zrobiony przegląd na czas. Nie było pieczątki że filtr powietrza i oleju był wymieniony. I odmówili mi naprawy. Dodatkowo pisałem i dzwoniłem do centrali fiata też olewka. Kupiłeś samochód za swoje pieniądzę to się martw. Powołałem się na rękojmię bo samochód miał przebieg 12 tyś kilometrów jednak oni nie mają czegoś takiego jak rękojmia. Odpuściłem bo nie chce mi się po sądach latać i tracić czas. Dwumas zrobiłem u znajomego na własny koszt i jest OK. Nic nie stuka sprzęgło nie śmierdzi przy zwykłej jeździe. Ewidentnie albo był wcześniej jeżdżony samochód albo wadliwa sztuka. Dodatkowo teraz zaczynam słyszeć stukanie od strony silnika przy jeździe od 2 tyś obrotów wzwyż. Narazie temat zostawiam ale nie chce myśleć co będzię przy 60 tyś kilometrów o ile wogóle samochód dotrwa. Wyszedłem z założenia że jak mam płacić męczyć się to kupię używkę koszty będą podobne a wydatek jednorazowy mniejszy. Nowe samochody teraz niestety taka jakość. Jak czytam komentarze o różnych markach to też widzę podobne wpisy stąd chciałem się podzielić swoją historią. Dlatego Fiata zdecydowanie nie polecam. Cieszę się tylko że nie dopłaciłem 1500 zł za dodatkową gwarancję kolejne naciąganie na pieniądze.
4,9
~Przemo
Station Wagon 1.4 95KM 70kW
Fiat Tipo II
Jest to mój trzeci samochód z rodziny Fiata . Znam markę i jestem zadowolony z wyboru tego większego i pakownego Tipo SW. Mają podmiejską działkę rekreacyjną szybko doceniłem pakowność bagażnika . Lubimy z żoną jeżdzić rowerami , wkładam do powiększonego bagażnika bez problemu i rozkręcania. W Punto Evo niestety bagażnik na klapie był kłopotliwy. Tipo jest w wersji Lounge jest wyposażony dobrze, na bardzo dobrze trochę brakuje. Samochód mimo skromnej mocy to sprawnie i szybko wyprzedza inne pojazdy , do prędkości 90km/h , powyżej trzeba mieć więcej miejsca na manewr. Oczywiście trzeba sprawnie operować 6 biegami. Do pracy silnika nie można mieć żadnych uwag , ten silnik lubi być podkręcony na obrotach. Komfort jazdy i obsługi Uconnect 7" jest perfekcyjnie zrobiony, wszystko blisko kierownicy i czytelne , najbardziej podoba mi się przyciski sterowania radiem umieszczone po wewnętrznej stronie kierownicy, świetne rozwiązanie. Jak narazie samochód spełnia wszystkie moje oczekiwania . Mało też pali przy moim nieoszczędnym stylu jazdy , 40%jazdy poza miastem i 60% w mieście, wychodzi z obliczeń na stacji benzynowej 7.4 L . System start/stop używam tylko w mieście. Jedyna wada to robi się głośno przy prędkościach 130km/h, ale nie mam pewności co do jakości opon , bo używam opon wielosezonowych . Wyrażnie zauważam różnicę przy jeżdzie po różnych powierzchniach asfaltowych.
4,9
~tom
Sedan 1.4 95KM 70kW
Fiat Tipo II
Bardzo fajne auto za dobre pieniądze. Poza początkowymi problemami ze sprężyną (hałas w zawieszeniu- gwarancja) auto kompletnie bezawaryjne. Niestety trzeba czasami je umyć ;) Info dla osób narzekających na silnik. Auto, jak chyba każdy Fiat, programowo blokuje obroty silnika i go zmula do przejechania 10.000 km. (dotarcie) U mnie potrafił zdusić silnik przy wjeździe pod górkę i zmianie biegu przy obrotach 3.500. Strasznie było to denerwujące. Po przekroczeniu 10.000 zupełnie inny silnik ! Żwawy, chętnie wchodzi na obroty, mało pali.
Fiat Tipo II