Szukaj

Informacje o Fiat Tipo II

Lata produkcji: 2015 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany w latach 1988-1995 oraz ponownie od 2016 roku model z segmentu C (niższa klasa średnia). Był debiutancką stylizacją biura projektowego IDEA. Kompaktowy hatchback , jakim był pierwszy Fiat Tipo zastąpił w ofercie marki model Ritmo. W roku 1989 został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku, a także Samochód Roku w Irlandii. W roku 1995 Tipo został wycofany z rynku – koncern zastąpił go wówczas modelami Bravo i Brava. Powrócił jednak do niego w roku 2016, już jako kompaktowego sedana, wprowadzając go na rynek w miejsce modelu Linea, choć początkowo pojawiła się nazwa Aegea (Egea). Rok później dołączyły do niego wersje hatchback oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław

Bardzo ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych, „budżetowych” sedanów. Zręczny ruch Fiata – Tipo ma wszystkie atuty, by stać się liderem tej klasy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Tipo jest do dziś świetnym przykładem włoskiego, kanciastego wzornictwa z przełomu lat 80. i 90 (Maserati Ghibli 2 się kłania). Tipo II, który z oryginałem nie ma nic wspólnego, jest samochodem stylistycznie uniwersalnym. Bardzo ładnym, ale charakter Fiata to dziś brak własnego charakteru.

~Luzacjusz

Fiat Tipo II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Nowy Fiat Tipo

Cena od: 49 900 PLN

Oceny Fiat Tipo II

Liczba ocen: 129
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Karoseria

Wady

- Silnik - Widoczność - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,9
~horilka
Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW
Fiat Tipo II
Przesiadłem się z Forda Focusa Mk2, 100 km hatchback. Przed zakupem brałem pod uwagę używanego Opla Astrę lub Hyundaia I30, wszystko kombi. Padło na Fiata mimo wielu obaw, to co przekonało to wrażenie z jazdy próbnej i cena. Wersja z pakietem City, czyli automatyczne światła, wycieraczki, ale przede wszystkim kamera cofania. Bez tego ostatniego nie wyobrażam sobie parkowania pod blokiem. Jeśli ktoś szuka bajerów i nowych rozwiązań, to nie ten samochód, tutaj nie ma nic nowego, składanka wszystkiego, co już było, ale za to sprawdzone i działające. Nie ma tu wielu bajerów, po prostu auto. To czego mi brakuje to czujników parkowania przód, nie wiem dlaczego nie można tego dokupić i ewentualnie ostrzegania przed zajęty pasem drogi, to wygodne rozwiązanie. Kwestia gustu, ale na samochód ładny, u mnie brąz, świetnie wyglądająca osłona chłodnicy, ciekawe alufelgi, taka pseudo limuzynka. Cieszy oko.
3,6
~Panjacek
Hatchback 1.4 95KM 70kW
Fiat Tipo II
Miałem okazje jechać 3 modelami Tipo , 5 drzwiowym i sedanem itd. planowałem je kupić, dawałem im szanse jednak zrezygnowałem, różnych względów . Auto ładne i pakowne, jednak do klasy kompaktu typu Astra Golf, Civic jest mu bardzo daleko. To że auto ma do setki , czy hamuje w tyle samo co wymienione nie znaczy że to ta sama klasa. Niestety, auto jest trochę jak dwie generacje wstecz tych modeli, bo przecież obecność radia z BTH/usb tego nie zmieni. Auto fajne ale warte jako nowe góra 40-45tys, ale nie 50 czy 70-80, aha fajnie że silnik jest klasyczny bez turbo, Może za 10 lat będzie fajnie je kupić.
4,9
~Paweł
Hatchback 1.4 95KM 70kW
Fiat Tipo II
Zakupiłem roczny egzemplarz z przebiegiem 30'000 km. Dziś po roku ma 41000 zero usterek. Wersja lounge fajnie wyposażona we wszystko co potrzebne ( no może przydały by się czujniki parkowania z przodu). Jestem mega zadowolony z zakupu. W 2 letnim samochodzie nic nie trzeszczy nic nie stuka (co nie było dla mnie oczywiste). Fajne wyciszenie przy miejskiej jeździe. Powyżej 120 km/h niestety głośno zwłaszcza silnik, więc jazda autostradowa średnio przyjemna. Bardzo podoba mi się praca zawieszenia. Jest przyjemna, sprężysta ale nie miękka, na zakrętach przechyły nadwozia nie przerażają, aczkolwiek są wyraźne. Silniczek slaby ale przede wszystkim miał być trwały i tani w eksploatacji. I taki dokładnie jest zero problemów. Założona instalacja LPG STAG z którą również zero problemów. Fotele dobrze trzymają na boki i są w miarę komfortowe na krótkie trasy. To jest drugi samochód z przeznaczenie na dojazdu do pracy więc nie wiem jak fotele sprawdzają się w dłuższej trasie. Bardzo fajnie multimedia, bez szału ale wszystko działa tak jak bym chciał prosto i intuicyjnie. Super stylistyka oczywiście cały czas mówimy o samochodzie za 50 tyś. W tej cenie ciężko szukać czegoś ładniejszego, choć wszystko zależy od gustu. Ogólnie jakość i to co dostaje się za te pieniądze (w moim przypadku 46 tyś) jest godna polecenia.
Fiat Tipo II