Szukaj

Wyścig do Genewy - jak Peugeot 208 spisał się na długiej trasie?

Dodano: 6 lat temu
Wyświetlenia: 2 495

Czy Peugeot 208 to odpowiednie auto na podróż z Krakowa do Genewy? I kiedy będziemy bardziej "eko" - jadąc samochodem, czy lecąc samolotem?

 

Czy auto miejskie nadaje się do dłuższej jazdy? Teoretycznie tak. Silnik nie gaśnie przecież po wyjechaniu poza granice miasta. Wszystko jest jednak kwestią kompromisu. Samochód do jazdy miejskiej na pewno nie będzie tak wygodny jak ten stworzony na dalekie trasy.

 

Postanowiliśmy sprawdzić, jak francuski „maluch” – Peugeot 208 – spisze się podczas dalekiej podróży. Wybraliśmy się nim do Genewy na Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne. Jak minęła nam droga? Było cicho w kabinie i komfortowo?

 

Testowany Peugeot 208 miał silnik 1.2 PureTech o mocy 82 koni mechanicznych. W mieście ta jednostka spisuje się znakomicie, a jej moc w zupełności wystarcza. Jak natomiast jechało się po autostradzie? Skrzynia biegów miała tylko pięć przełożeń – czy nie brakowało szóstego biegu?

 

W filmie powiemy też, jakie było chwilowe zużycie paliwa przy prędkościach autostradowych oraz czy wskazania komputera pokładowego pokrywały się z wynikami spalania „spod dystrybutora”.

 

Dowiecie się również, co było najsłabszym ogniwem testowanego modelu podczas długiej trasy.

 

Na koniec ciekawostka. W tym samym czasie, gdy Maciek jechał z Krakowa do Genewy Peugeotem 208, Zachar wybrał się na targi motoryzacyjne samolotem. Oczywiście dotarł do celu znacznie szybciej, nawet mimo tego, że miał przesiadkę w Amsterdamie i czekał tam dwie godziny na samolot. Sprawdziliśmy, jaka była różnica w emisji dwutlenku węgla w odniesieniu do jednego pasażera. Kto w tej sytuacji był bardziej „eko”?

 

Zapraszamy na film.

 

Podziękowania dla Auto Centrum Golemo, które użyczyło samochodu do testu.

Zobacz również

Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 208 I Hatchback 5d Facelifting