Szukaj

Informacje o Ford Edge II SUV

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Wprowadzona na rynek w roku 2015 druga, obecnie produkowana generacja modelu, stała się, w przeciwieństwie do swojego poprzednika, samochodem globalny marki, za sprawą strategii „One Ford”. Ford Edge II, który na rynku europejskim zadebiutował w roku 2016, został pozycjonowany powyżej modelu Kuga i został wylansowany jako flagowy SUV Forda. Powstał na płycie podłogowej Ford CD4 Platform, którą dzieli m.in. z modelami Mondeo, S-Max i Galaxy, a która została stworzona specjalnie z myślą o globalnych samochodach marki. Jego bliźniaczą wersją luksusową jest Lincoln MKX, dostępny jedynie na rynku amerykańskim.
czytaj więcej
Powagosław

Zeuropeizowany Edge jest monumentalny jak przystało na amerykańskiego SUV-a. Dzięki temu oferuje nie tylko przestrzeń i wygodę, ale i własny charakter, który w przypadku aut tego segmentu ma spore znaczenie.

~Powagosław
Luzacjusz

W Ameryce jest wszystko najlepsze, najszybsze, największe – usłyszał w USA Kaźmirz Pawlak w filmie „Kochaj albo rzuć”. W tym samym duchu sprowadzony do Europy został Ford Edge. Nie jest to ten sam poziom emocji, co przyjazd Donalda Trumpa, ale przynajmniej sylwetkę ma lepszą.

~Luzacjusz

Ford Edge II SUV – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 12 m
Długość 4808 mm
Szerokość 1928 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2184 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1981 mm
Wysokość 1692 mm
Rozstaw osi 2848 mm
Rozstaw kół - przód 1640 mm
Rozstaw kół - tył 1638 mm
Prześwit 185 mm
Prześwit 4x4 193 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 602 l

Oceny Ford Edge II SUV

Liczba ocen: 43
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Dariusz
Ford Edge II
SUV 2.0 EcoBoost 245KM 180kW
Mój jest z 2019r. ze skrzynią 8 biegową. Fajny samochód, dobrze się trzyma drogi, wszystko pod ręką, nawet całkiem dobre wykończenie, nic nie skrzypie. Wadą jest za sztywne zawieszenie i słabe wygłuszenie. Silnik dość cichy przynajmniej na razie (38 tys.km.) Ewidentnie trzeba zmieniać częściej olej silnikowy (2x) niż napisane w manualu, ale to nie problem. Skrzynia na niskich biegach przy zwalnianiu nieco szarpie, taki jej urok. Po wciśnięciu przycisku "S" robi się dużo bardziej sportowo. Jak ktoś lubi śmignąć spod świateł, nie ma problemu, 99% zostaje w tyle. Ładna, elegancka karoseria. Wymieniłem felgi 20" na 19 żeby poprawić nieco komfort. Nie zauważyłem różnicy w prowadzeniu, ale przy przejazdach przez dziury jest lepiej i ciszej. Nowe opony to całoroczne Michelin CrossClimate 255/55R19 trochę cichsze od poprzednich Bridgestone 255/45 R20 Weather Control Evo. Tak, wiem, 19 cali z nowymi oponami są większej średnicy od poprzednich, ale nie ma problemu z felgami o ET 40mm, które kupiłem. Realna prędkość wzrosła od tej pokazywanej na liczniku 2 km/h. Ważne: jak komuś zależy na komforcie w trasie to trzeba samochód dodatkowo wygłuszyć matami butylowymi i gąbką akustyczną. To zrobiłem. Znaczna poprawa przy prędkościach autostradowych. Można słuchać muzyki i pasażerów, co przed wygłuszeniem nie było oczywiste. Ekran nieco mały 8", w wersjach od 2021 r. już 12". Sync3 działa dobrze, nie ma wkurzających czasów oczekiwań na reakcję. Bagażnik duży, pod pokrywą koło zapasowe i jeszcze trochę miejsca na drobiazgi. Wystarczy na bagaże dla całej rodziny 4 os. Konieczny jest aktywny tempomat, który świetnie pracuje, nawet w korkach można.go ustawić, sam samochód zahamuje, po dłuższym stopie wystarczy dodać gazu i dalej już jedzie sam. Na atostradach wystarczy lekko trzymać kierownicę, bez tego się wyłączy, trzyma zarówno odległość do samochodu z przodu jak i pas. Oświetlenie dobre, tak na 5-, pełen automat funkcjonuje super. Generalnie po kilku ulepszeniach jestem zadowolony.
5,0
~Sssmok
Ford Edge II
SUV 3.5 V6 TI-VCT 284KM 209kW
Auto wręcz idealne, pojemne, przestronne i bardzo wygodne. Posiadam wersję titanium z panoramicznym dachem. Kupiłem z myślą o rodzinie (dwie małe córki, żona) i komforcie. I jak wielkim zaskoczeniem było dla mnie przekonanie się, ile to auto posiada mocy. 7 sek do 100km/h - czego chcieć więcej od 2 tonowego auta. Dźwięk V6 - poezja, aczkolwiek auto jest mega dobrze wygłuszone, więc silnika możesz posłuchać jedynie przy wyłączonym radiu. Sporo gniazd USB przy kierowcy do duże ułatwienie (komórka, kamerka, muzyka z pendrive). Świetne auto w rozsądnej cenie. Podsumowując warto.
4,9
~xboom
Ford Edge II
SUV 2.7 V6 EcoBoost 319KM 235kW
Świetny "niepozorny" choć duży SUV z zacięciem sportowym- przyspieszenie wciska w fotel. Auto jak ne tą masę ma naprawdę świetne przyspieszenie można pobawić się z motocyklistami lub "niby" sportowymi autami ! Siedzi się wysoko i widoczność jest niezła ale maska trochę przeszkadza jak to w amerykańskich sprzętach :). Dużo miejsca w środku, z tyłu również jest bardzo dużo miejsca - więcej niż w superb podobnie do A8. Zawieszenie twarde ale nie dokuczliwe (opony 265/50) w zakrętach stabilne choć przy większych prędkościach "tyłek" trochę ucieka. Blachy jak na czołgu, wzmocnienie przednie jak w starze 200, wzmocnienia wew. z blachy chyba 3mm. Człowiek wewnątrz czuje się bardzo bezpiecznie. Wyposażenie naprawdę niezłe choć to już standard w tej klasie - dobrej klasy nagłośnienie, automatyczne parkowanie, wentylowane i grzane fotele, kamery przód tył, czujniki martwego pola, dobry system głośnomówiący i wiele innych. Auto dość dobrze wyciszone -podwójne szyby oraz audio mające eliminować szumy - przy 160km/h jest dość cicho przy 200 km/h robi się troszkę głośniej ale całkiem przyzwoicie. Jak doda się energicznie gaz w trybie sport to fajnie słychać silnik !!! Zużycie paliwa dość normalne a nawet niskie jak na tak duże i mocne auto z AWD i automatem - trasa spokojna jazda 11-11,5 (myślę że można zejść poniżej 11 ale ja nie mam tyle cierpliwości) , trasa jazda dość ostra 13,5-14, trasa bardzo ostra jazda 14-15,5 - pod koniec trasy znajoma blada jak ściana prosiła o reklamówkę :) miasto delikatna jazda ok 11,5-12 , miasto normalna jazda ok 13, ostra jazda miasto na trybie sport to zależy od fantazji od 14-19l - tylko że nie wiem na ile miarodajne są te wyniki dla normalnych ludzi bo mi to kosiarka do trawy pali 10l :)
Średnie spalanie dla Ford Edge II SUV
10,6 – 12,3
l/100 km
7,6 – 8,8
l/100 km
13,4 – 13,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Ford Edge II
SUV 2.7 V6 EcoBoost 319KM 235kW
Ogólnie bardzo fajne auto i za tę niewygórowaną cenę prawie idealne. Zalety można by wymieniać bez końca. Kilka z nich to: + dynamiczny silnik z ogromnym zapasem mocy i niezłym przyspieszeniem 5.6s do 100km + niewielkie spalanie jak na 2-tonowe auto z 4x4 i silnikiem 2.7 V6 ++ średnia z 40 000km w cyklu mieszanym to 11.7 l/100km ++ trasa to 8-9l ++ miasto 12-13l ++ stała jazda 90km/h = 9l + bardzo dużo miejsca w środku i w bagażniku 602l + bardzo bogate wyposażenie (lepsze niż w niektórych droższych modelach premium) + bardzo bezpieczne + dobrej jakości wnętrze i bardzo wygodne + bardzo przemyślane przyciski i system Sync3 chodzi idealnie szybko i dokładnie + kamera 180st z przodu bardzo się przydaje + wersja Sport wygląda prezentuje się wspaniale (moim zdaniem najładniejszy SUV dostępny obecnie na rynku) + dobrze wyciszony + wiele innych... Ale nie jest bez wad (chociaż jest ich niewiele i nie są zbyt uciążliwe): - brud wchodzi w wiele zakamarków (np. w zakładki w progach drzwi od wew strony, pod klapą bagażnika itp.). Warto po myjni dodatkowo wyczyścić szmatką wszystkie zakamarki - na parkingu idealnie się sprawuje adaptacyjna kierownica, bo jest mocno wspomagana, ale po przekroczeniu 10km/h robi się trochę za ciężka jak na mój gust - duży promień skrętu i duże gabaryty utrudniają nieco parkowanie w ciasnych miejskich miejscach (jak w większości suv'ów) - turbo dziura na ok 2s - autom. skrzynia biegów chodzi super, ale przełączanie między biegami jest zbyt delikatne i łatwo się pomylić np. zamiast D włączyć N (kwestia wprawy) - lusterka mogły by być większe (ale są 2 kamery, więc tragedii nie ma) - max. średnie spalanie jakie zanotowałem to 16l/100km zimą przy zimnym silniku w górzystym terenie na krótkiej trasie miejskiej (3km), ale to chyba każde auto by miało podobne w takich warunkach. Na dłuższym dystansie po nagrzaniu spada do ok 12-13l
13,6
Ford Edge II
SUV 3.5 V6 TI-VCT 284KM 209kW
Ogólnie pali między 13-15 litrow gazu. Na autostradzie przy 160km/h jest to 15 litrów. Lokalnie po drogach krajowych i wojewódzkich 13litrow gazu. Po przejechaniu 2000km 50%lokalnie, 50% autostrady wyszło mi zużYcie benzyny PB95 na poziomie 0,5litra/100km.
14,0
Ford Edge II
SUV 3.5 V6 TI-VCT 284KM 209kW
Spalanie: 1. Trasa po drogach krajowych. W miarę spokojna jazda bez zamulania 13l/100km (LPG) 2. Lokalne podjazdy (trasy po max 5km) - 14/15 l/km (LPG) 3. Autostrada 140/150km/h - 15 l/100km (LPG) Na benzynie palił mi 11-13 litrów PB95 Instalacja LOVATO Ford Edge FWD (napęd tylko na przód)
Ford Edge II SUV