Szukaj

Informacje o Ford Fusion 1.6 TDCi 90KM 66kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: VANy
Model należący do segmentu B, zaliczany do klasy UAV (Urban Activity Vehicle), gdyż łączy cechy małego auta miejskiego, kombi, crossovera i minvana. Fusion został wprowadzony na rynek w 2002 roku, produkowany do roku 2011. Konstrukcyjnie blisko spokrewniony z Fordem Fiesta. W 2005 roku Fusion przeszedł niewielki face-lifting. W Stanach Zjednoczonych od 2006 roku sprzedawany jest zupełnie inny model o tej samej nazwie. Amerykański Fusion to jednak limuzyna klasy średniej, która nie ma nic wspólnego z miejskim Fordem znanym w Europie.
czytaj więcej
Powagosław
Fuzja. Oto co powstało z połączenia hatchbacka, minivana i auta terenowego. Fusion, choć tani, mało kogo zachwyca, tym bardziej, że w rzeczywistości jest tylko podwyższoną Fiestą. ~Powagosław
Luzacjusz
Podręcznikowy model samochodu, który powinien znaleźć się w ofercie sklepów „Wszystko za 4 złote”. Trochę żal mi ludzi, którzy kupują Fusion, a dostają tandetną „terenówkę na niby”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 204 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Ford Fusion 1.6 TDCi 90KM 66kW 2005-2010
4,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Mikrovan 1.6 TDCi 90KM 66kW
Ford Fusion
2005 r, fusion+ ,samochód mam od 2 lat 1 w Polsce bez 2-masy,m-cznie robię 20-30 tys.km,wiadomo każdy samochód ma swoje specyficzne bolączki właściwe dla konkretnych typów:łożyska półosi tył,za często padający egr- ale z tym można sobie "poradzić",ciężka wymiana filtra wewnętrznego przeciwpyłkowego.To nie terenówka,ani suv, ale wchodzi się łatwiej do niego niż do "plaskaczy" hehe:)) jak to mówią tirowcy o osobówkach i prosty w obsłudze jak "cep",wszędzie jest łatwy dostęp ,a reszta zawsze wychodzi w praniu. Zawsze myślałem ze tak jak w tym powiedzeniu wszystko co na F to dno i żal kupować!A tutaj zaskoczenie i to b. pozytywne.Pozdrawiam FUSIONOWICZÓW:))
4,6
Mikrovan 1.6 TDCi 90KM 66kW
Ford Fusion
Wcześniej było: "Jak na diesla to niestety Octavia 1.9 tdi 90KM pali mniej (5,1l / 100km)" - Po wymianie EGR'a poprawiło się co do spalania. Cztery gwiazdki bo musiałem trochę zainwestować w doprowadzenie go do porządku. Usterki mojego Fuska to typowe bolączki silnika 1.6 TDCI 90KM z przebiegiem powyżej 100kkm!! Gdy kupicie go używanego (Fusion, Focus II, C-max) z tym silnikiem i z przebiegiem ok. 120000km to liczcie się z podobnymi wydatkami:( ok 2kzł. Rozrząd po wymianie potrzebuje ok 8000km żeby zaczął pracować cicho (pasek Continental i pompa wody SKF (pompę SKF omijać)). Dodam, że akumulator jeszcze fabryczny i ma się całkiem dobrze (mimo dosyć mocnego car audio na pokładzie)! Po kupnie nowych opon (ContiPremiumContact 195/55R16) spalanie nieznacznie wzrosło...
5,2
Mikrovan 1.6 TDCi 90KM 66kW
Ford Fusion
Jak się jeździ spokojne (do 100km/h) potrafi mało spalić i zejść poniżej 4l/100km. W mieście, na krótkich odcinkach jednak lubi wypić, wtedy z komputera wychodzi spalanie 7-8l/100km. Jeżeli chodzi o wskazania z komputera, to są zaniżone w porównaniu o rzeczywiste zużycie o 0,2-0,4l/km.

Usterki Ford Fusion

Liczba wpisów: 16
nie zapalil
  • Ford Fusion 1.4 Duratec 80KM 59kW 2002-2012
  • inne
Mialam disjaj problem z odpaleniem auta.dwa razy przekrecilam kluczuk i nic.Niby akumulator krecil ale nie zapalil.Bylam w Berlinie a z uwagi na to ,ze czesto tam jezdze mam wykupione ADAC.zadwonilam przyjechal facet.odkrecil pokrywe.Powiedzial ze bylo zalene benzyna,cos tam "pogmeral":),zakrecil i auto zapalilo.Podlaczyl komputer i powiedzial mi tylko ze katalizator jest do wymiany.kontrolkke komputera skasowal ale powiedzial ze za jakis czas znowu sie zapali.dojechalam 220 km pozniej bez problemow z postojami po ktorych odpalalm auto bez problemow.Co to moze byc.Ja naprawde tylko dwa razy zakrecilam wiec skad za duzo benzyny tam w srodku jak powiedzial facet z ADAC.Z uwagi ze jestem kobieta i nie zabardzo znam sie na autach.czy to jest mozliwe ze to ,ze katalizator jest do wymiany auto nie chcialo zapalic.Chociaz mechanik z ADAC powiedzial ze to nie ma nic wspolnego z nieodpaleniem auta.Znam niemiecki wiec moglam sie jako tako dogadac z facetem.Dzieki za ewentualne uwagi i rady.Wybieram sie do mechanika w poniedzialek ale chcialabym wiedziec co nieco przed ta wizyta.Bo wiadomos jak kobieta jedzie do mechanika sama.Pozdrawiam acha auto ma przebieg 140 tys.km Za duzo paliwa w pod maska chyba w silniku
Problem rozwiązany
1 komentarz
komunikat EAC Fail (błąd układu paliwowego)
  • Ford Fusion 1.4 Duratec 80KM 59kW 2002-2012
  • układ wtryskowy
Po przejechaniu 100 km ciągiem zaświeca się komunikat o błędzie "EAC Fail". Obroty spadają, samochód traci moc prawie do zera, choć silnik nie gaśnie. Po wyłączeniu i ponownym wyłączeniu samochód zaczyna jechać, ale muszę pilnować obrotów i utrzymywać w okolicy 2.5 tys.. Silnik jest tak jakby bez mocy. Nie mogę gwałtownie przyspieszać lub pokonywać dużych wzniesień. Czasami przejedzie 200 metrów do następnego komunikatu, a czasami 10 km. Po postoju ok 0.5 godziny zachowuje się zdecydowanie lepiej. Cały czas świeci się lampka awarii silnika. Następnego dnia rano po dłuższym postoju znika wszystko jakby nic nie było. W zakładach naprawczych podłączają komputery i twierdzą że nie wiedzą co jest nie tak. Paranoja. Ford z 2004 roku, przebieg 110.000 km, bez większych awarii czy usterek. Nie wiem.
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Pękają przednie sprezyny
  • Ford Fusion 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW 2002-2012
  • zawieszenie
  • 119 tys. km
Występowanie usterki:
Przy przebiegu 119tys pękła sprężyna przednia. Ma ona średnicę większą niż średnica mocowania. Powoduje to niebezpieczną sytuację, bo wtedy może rozpruć oponę, zależy jak akurat pęknie. U mnie pekla rano po nocnym postoju, przy ruszaniu. Do wymiany przy okazji łożyska amortyzatorów, jedne było zatarte. Są delikatne.
Ford Fusion