Szukaj

Informacje o Ford Fusion

Lata produkcji: 2002 – 2012
Segment: VANy
Model należący do segmentu B, zaliczany do klasy UAV (Urban Activity Vehicle), gdyż łączy cechy małego auta miejskiego, kombi, crossovera i minvana. Fusion został wprowadzony na rynek w 2002 roku, produkowany do roku 2011. Konstrukcyjnie blisko spokrewniony z Fordem Fiesta. W 2005 roku Fusion przeszedł niewielki face-lifting. W Stanach Zjednoczonych od 2006 roku sprzedawany jest zupełnie inny model o tej samej nazwie. Amerykański Fusion to jednak limuzyna klasy średniej, która nie ma nic wspólnego z miejskim Fordem znanym w Europie.
czytaj więcej
Powagosław
Fuzja. Oto co powstało z połączenia hatchbacka, minivana i auta terenowego. Fusion, choć tani, mało kogo zachwyca, tym bardziej, że w rzeczywistości jest tylko podwyższoną Fiestą. ~Powagosław
Luzacjusz
Podręcznikowy model samochodu, który powinien znaleźć się w ofercie sklepów „Wszystko za 4 złote”. Trochę żal mi ludzi, którzy kupują Fusion, a dostają tandetną „terenówkę na niby”. ~Luzacjusz

Ford Fusion – wybierz silnik

Oceny Ford Fusion

Liczba ocen: 568
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Silnik - Koszty utrzymania - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~KierowcaForda
Mikrovan 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW
Ford Fusion
Wieloma z tej klasy markami samochodów jeździłem i zdecydowanie muszę pochwalić to autko. Przede wszystkim dosyć tanie w zakupie, wysokie i nie za długie powoduje że, żaden krawężnik, dziury, nie powodują uszkodzeń, a na naszych drogach to ważne. Dobrze wsiada i wysiada się, pozycja kierowcy bardziej siedząca niż leżąca, dobra wizura przed i wokół samochodu, przypominam wysoko siedzimy. Auto jest dosyć zwrotne, o dziwo dosyć duża przestrzeń w środku, wysocy nie muszą obawiać się, że wytrą sobie o dach łysinkę na głowie. Sporo km przejechałem, zadowolony jestem z silnika i zawieszenia, aczkolwiek zawieszenie raczej twarde, silnik głośny ale właściwie nie do zdarcia, zmieniałem tylko rozrząd dwa razy, bo już był czas, raz wymieniałem sprzęgło oraz regenerowałem 3 razy rozrusznik, a nogę mam ciężką i jeszcze o dziwo nie muszę dolewać niemalże wcale oleju do silnika, a mam już 350 tys km. Dobrze oświetlona tablica rozdzielcza, elektryka OK. Auto oczywiście też ma wady, silnik mało dynamiczny, do wyprzedzania słabiutko, dosyć głośno wewnątrz samochodu, fotele na dłuższe trasy dla dużych wysokich osób niewygodne, sądzę, że są źle wyprofilowane względem większych osób i tyle złego na temat tego wozu. Materiał deski rozdzielczej oraz boki drzwi nie do zdarcia, oprócz gumy na rączkach, schowku, które obłażą. Karoseria 12 letni samochód w niektórych miejscach np nakola, przy zderzakach, odpryskach po kamieniach zaczyna pojawiać się delikatna rdza. Auto na trasie do 140km/h rozbuja się spokojnie, ale wewnątrz od 100/120 km/h hałas znaczny. Spalanie około średnie 6l gnojówki/100km. Auto polecam, no nie jet to lexus, ale w miarę tani samochód, mało w moim przypadku awaryjny, w miarę wygodny, do jazdy od miejsca A do miejsca B, dziewczyny na to auto raczej nie poderwiemy.
4,4
~wojtek_margiciok
Mikrovan 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW
Ford Fusion
Jestem studentem, samochód służy mi na trasy około 50-cio kilometrowe jak i na szybkie trasy po mieście. Koszty jakie poniosłem w trakcie niecałego roku użytkowania to serwis olejowy i wymiana wycieraczek. Praktycznie nie awaryjny ( 3 razy tylko wyskoczył mi EAC fail ale po ponownym odpaleniu komunikat znika). Pali bardzo mało. przestrzeń w środku samochodu jest dużym plusem. Dobra opcja zarówno dla studenta jak i dla rodzin z dziećmi (kilka razy montowałem dwa foteliki - miejsca wystarczająco nawet dla osoby w środku) Na plus wspomaganie i ogólne prowadzenie samochodu. Do minusów zaliczam szybko rdzewiejące progi, wyciszenie i "mułowatość" przy starcie. Jeśli kiedyś zmienię samochód, bardzo dobrze będę wspominać mojego Forda.
4,8
~mb
Mikrovan 1.4 Duratec 80KM 59kW
Ford Fusion
Auto dzielnie jeździ, już prawie 10 lat - od nowości. Fakt, nigdy nie był to " wół roboczy " - do pracy, z pracy, wakacje, itp. Ze 2 - 3 razy coś tam się przewiozło ciężkiego. Nie psuje się, nie rdzewieje, wnętrze praktycznie "fabryczne", nie ulega destrukcji, nic nie trzeszczy. Nie ma 4 sekund/100 - no i co ?. To nie Porsche :-D Mogłoby mieć wygodniejsze fotele, ale kilka razy zrobiłem trasę 400+ i wysiadłem bez bólu pleców. Do bagażnika wchodzi bez składania siedzeń z tyłu tyle, ile trzeba - środku nic nie trzeba pakować za siedzenia "na siłę". Co jakiś czas myślę, żeby może zmienić ? No ale po co ? :-) Poleci 170, max :-)

Raporty spalania Ford Fusion

Liczba raportów: 386
Średnie spalanie dla Ford Fusion
6,8 – 7,6
l/100 km
4,8 – 5,3
l/100 km
8,0 – 8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Mikrovan 1.4 Duratec 80KM 59kW
Ford Fusion
Rozbieżności w raportach prowadzonych w serwisie motostat są b. duże, sięgają 1,5 do 2 litrów. Ogólnie auto pali dużo na b. krótkich odcinkach (ok 3 km) w zimie przekracza 11 l, w lecie na włączonej klimie podobnie. Na dłuższych odcinkach w mieście 10-12 km w jedna stronę spala 7,6 do 8 - zależnie od tego na ile wkręcamy obroty (ja kręcę do 3-3,5 tys.). W trasie 6l przy "normalnej" jeździe. Jeżdżę na oleju zalecanym przez Forda tzn "paliwooszczędnym" (5w30 fe). Ciekawe ile by palił na "normalnym".
7,8
Mikrovan 1.4 Duratec 80KM 59kW
Ford Fusion
Witam, Posiadam Forda Fusiona z 2004 roku, obecny przebieg to 170.000 kilometrów, jestem drugim właścicielem. Jest to moje pierwsze auto, więc nie będę porównywał spalania z innymi samochodami. Jeżdżę wyłącznie w dużym mieście, tzn. dojazd z obrzeży plus jazda po centrum. W takim cyklu Fusion nie należy do wybitnie oszczędnych, spalanie ok 8.5 l/100km, przy czym należy podkreślić, że nie jeżdżę zbyt oszczędnie. Silnik 1.4 80 KM potrzebuje dość wysokich obrotów do dynamicznej jazdy, co podnosi spalanie. Przy stałych prędkościach warto wrzucać jak najwyższy bieg, tj. 5 bieg już ok. 60 km/h - silnik ma wtedy niecałe 2000 obrotów, na równej drodze jest w stanie przyspieszyć, a spalanie spada - wcześniej, przy nieużywaniu piątego biegu spalanie wynosiło ok. 9 l/100 km. Podsumowując, auto pali ok. 8.5 l/100 km w mieście, ale polecam ten model ze względu na niski poziom awaryjności, dosyć tanie części, a także za przestronność - przy moim wzroście (ponad 190 cm) jestem w stanie znaleźć wygodną pozycję.
4,5
Mikrovan 1.6 TDCi 90KM 66kW
Ford Fusion
2005 r, fusion+ ,samochód mam od 2 lat 1 w Polsce bez 2-masy,m-cznie robię 20-30 tys.km,wiadomo każdy samochód ma swoje specyficzne bolączki właściwe dla konkretnych typów:łożyska półosi tył,za często padający egr- ale z tym można sobie "poradzić",ciężka wymiana filtra wewnętrznego przeciwpyłkowego.To nie terenówka,ani suv, ale wchodzi się łatwiej do niego niż do "plaskaczy" hehe:)) jak to mówią tirowcy o osobówkach i prosty w obsłudze jak "cep",wszędzie jest łatwy dostęp ,a reszta zawsze wychodzi w praniu. Zawsze myślałem ze tak jak w tym powiedzeniu wszystko co na F to dno i żal kupować!A tutaj zaskoczenie i to b. pozytywne.Pozdrawiam FUSIONOWICZÓW:))

Usterki Ford Fusion

Liczba wpisów: 30
nie zapalil
  • Ford Fusion 1.4 Duratec 80KM 59kW 2002-2012
  • inne
Mialam disjaj problem z odpaleniem auta.dwa razy przekrecilam kluczuk i nic.Niby akumulator krecil ale nie zapalil.Bylam w Berlinie a z uwagi na to ,ze czesto tam jezdze mam wykupione ADAC.zadwonilam przyjechal facet.odkrecil pokrywe.Powiedzial ze bylo zalene benzyna,cos tam "pogmeral":),zakrecil i auto zapalilo.Podlaczyl komputer i powiedzial mi tylko ze katalizator jest do wymiany.kontrolkke komputera skasowal ale powiedzial ze za jakis czas znowu sie zapali.dojechalam 220 km pozniej bez problemow z postojami po ktorych odpalalm auto bez problemow.Co to moze byc.Ja naprawde tylko dwa razy zakrecilam wiec skad za duzo benzyny tam w srodku jak powiedzial facet z ADAC.Z uwagi ze jestem kobieta i nie zabardzo znam sie na autach.czy to jest mozliwe ze to ,ze katalizator jest do wymiany auto nie chcialo zapalic.Chociaz mechanik z ADAC powiedzial ze to nie ma nic wspolnego z nieodpaleniem auta.Znam niemiecki wiec moglam sie jako tako dogadac z facetem.Dzieki za ewentualne uwagi i rady.Wybieram sie do mechanika w poniedzialek ale chcialabym wiedziec co nieco przed ta wizyta.Bo wiadomos jak kobieta jedzie do mechanika sama.Pozdrawiam acha auto ma przebieg 140 tys.km Za duzo paliwa w pod maska chyba w silniku
Problem rozwiązany
1 komentarz
komunikat EAC Fail (błąd układu paliwowego)
  • Ford Fusion 1.4 Duratec 80KM 59kW 2002-2012
  • układ wtryskowy
Po przejechaniu 100 km ciągiem zaświeca się komunikat o błędzie "EAC Fail". Obroty spadają, samochód traci moc prawie do zera, choć silnik nie gaśnie. Po wyłączeniu i ponownym wyłączeniu samochód zaczyna jechać, ale muszę pilnować obrotów i utrzymywać w okolicy 2.5 tys.. Silnik jest tak jakby bez mocy. Nie mogę gwałtownie przyspieszać lub pokonywać dużych wzniesień. Czasami przejedzie 200 metrów do następnego komunikatu, a czasami 10 km. Po postoju ok 0.5 godziny zachowuje się zdecydowanie lepiej. Cały czas świeci się lampka awarii silnika. Następnego dnia rano po dłuższym postoju znika wszystko jakby nic nie było. W zakładach naprawczych podłączają komputery i twierdzą że nie wiedzą co jest nie tak. Paranoja. Ford z 2004 roku, przebieg 110.000 km, bez większych awarii czy usterek. Nie wiem.
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Odgłosy obierania podczas jazdy przy dodawaniu gazu.
  • Ford Fusion 1.4 Duratec 80KM 59kW 2002-2012
  • układ napędowy
Podczas jazdy słychać jakby ocieranie "łełanie" dobiegajace z przedziału silnika. Sytuacja ma miejsce tylko w czasie jazdy i przy dodawaniu gazu. Po zdjęciu nogi z gazu lub wciśnięciu sprzęgła dźwięk ustaje. Ocieranie jest słyszalne od 3 biegu i prędkości powyżej 45 km/hej i w miarę jej zwiększania, zwiększa się częstotliwość ocierania przechodząc w końcu w 1 ciągły dźwięk.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ford Fusion