Szukaj

Informacje o Ford Mondeo I Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW 1993-1996

Lata produkcji: 1993 – 1996
Segment: Klasa średnia
Debiutujące w roku 1993 Mondeo zastąpiło na Starym Kontynencie model Sierra, w Azji model Telstar, a także, na rynku amerykańskim Forda Tempo i Mercury Topaz (tamże Mondeo oferowany był pod nazwami Ford Contour oraz Mercury Milan). Prace nad modelem pochłonęły około 6 mld dolarów (najdroższy wtedy taki program w historii) i trwały aż 7 lat. Auto w roku 1994 wybrano Samochodem Roku. Mondeo przeszedł znaczący face-lifting w 1996 roku, dając początek drugiej generacji modelu.
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1597 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 135 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 88 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Tomisiu
Ford Mondeo I
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Samochód wart polecenia. Bardzo wygodny, obszerny nawet długie trasy w pięć osób (trzy dorosłe, dwoje dzieci)nie są problemem. Ładnie wykończone wnętrze, materiały tapicerki i plastiki dobrej jakości. Wielki bagażnik. Powadzi się pewnie, hamulce dobre. Niezawodny - zawsze odpalał i dojechał do celu. Przy montażu LPG bardzo tani w eksploatacji. Źle dobrane tworzywo na zderzaki. Na mrozie nawet słabe puknięcie w przaszkodę może spowodować ich pęknięcie. Jeśli się o Mondka dba to potafi odwdzięczyć się długą i bezawaryjną eksploatacją. Gdyby nie korozja na pewno jeszcze długo bym się go nie pozbył.
4,1
~MKI Pażdziernik
Ford Mondeo I
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
1.6. to za mały silnik do tej masy.ale radzi sobie z powodzeniem bez szaleństw.Skrzynia biegów wporządku oprócz jedynki.niemal w każdym egzemplarzu z jedynką są problemy.a poza tym jak w masełko.Układ jezdny na dobrym poziomie.na zakrętach słaba przyczepność i niepewność.buja tyłem.Uważam że widoczność jest doskonała.brakuje regulacji wysokości fotela dla niskich osób.Ford do oszczędnych nie nalęży.ogólnie strasznie dużo nie pali ale oszczędny nie jest.bez klimy tragedia.mocno sie nagrzewa wnętrze. w zimie mógłby sie szybciej nagrzewać.w poprzednim audi 80 był piekarnik.Przestrzeni w tym aucie nie brakuje.Do 100km/h cisza a powyżej szyby świszczą.Pozatym przy otwartym oknie nawet przy małej prędkości mocny szum . Ale za tą cene i przy tym konforcie jazdy nie ma co narzekać.Napewno pozytywnie was zaskoczy swoją niezawodnością.Ceny części są niemalże śmieszne.wiadomo są to już stare auta ale i do tych po 2000 roku też nie są drogie.do mk1 części naprawdę w przyzwoitych cenach.ale co z tego jak karoseria rdzewieje prawie wszędzie.kolega kupił auto z 2002r i rdzewieje na tylnych drzwiach.2 razy padł przepływomierz powietrza ale to słaby punkt tego modelu.te kluczyki to jest jakas parodia.tyle lat i tyle problemów z nimi i Ford się tym nie zajmie! Nigdy mnie nie zawiódł przez 4 lata.wsiadam i zawsze pali i w droge.Oceniam to auto naprawdę dobrze mimo ze for gowno wort.ale nie każda morda może mieć forda.troche słabe wykonczenie wnetrza ale cena mowi sama za siebie .cos za cos.gdyby nie ta blacha to pokusiłbym sie na mk3 jako przyszły samochód bo w fordzie blacha to pazłotko ale poza tym silnik i reszta jest niezawodna.ford popracuje nad blachą i jakościa materiałow we wnętrzu i bedzie robił super samochody.polecam wszystkim którzy chca kupic tanio i tanio jeżdzic nie zwracając uwagi na marke i jakośc materiałow ale na niezawodność.
4,5
~pjotrsharq@tlen.pl
Ford Mondeo I
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Polecam ten samochód zwłaszcza rodzinom z małymi dziecmi..dla młodych rodziców jak znalazł..jest duzy a więc o wiele bezpieczniejszy niz hatchbacki. B. pojemny bagażnik sprawia ze przewoziłem tym samochodem niemal wszystko. przestrzeń komfort jazdy sprawia ze nawet długie podróze nie są udręką. Poza tym mała awaryjność, a jednoczesnie popularnośc modelu sprawia ze ceny ewentualnych napraw nie sa wysoki, no i przede wszystkim modele 8-10 letnie w pełni sprawne i zadbane mozna w tej chwili kupic za niewielkie pieniądze do 10-12 tys. zł. NO i ta ocynkowana blacha....rdza go nie ruszy:)) Szczerze polecam :)
Średnie spalanie dla Ford Mondeo I Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW 1993-1996
9,1
l/100 km
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Ford Mondeo I
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Mondeo MK1 1,6 instalacja IV generacji średnie spalanie po przejechaniu 40000km na LPG to 11,9 litra, jednak jest w tym bardzo dużo krótkich odcinków po 2-5 kilometrów (akurat tyle do pracy, sklepu itd). W dłuższej trasie przy prędkości ok 100km/h udało mi się zejść do 9l/100 delikatnie operując gazem i hamulcem ale jazda tego typu mi niespecjalnie leży więc taki wynik to dla mnie rzadkość :) Raz jedyny jeżdżąc w górach spalanie wyniosło 15,5l/100km - wtedy to była jazda pod górkę i z górki na I - II biegu zatem nie ma się co dziwić. Ogólnie jestem ZA i drugi raz też bym zainstalował LPG do tego modelu.
10,8
Liczba komentarzy: 1
Ford Mondeo I
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
10 l/100km zanotowałem jadąc srednio 120 km/h poza obszarem zabudowanym, do tego dochodzi jeszcze miasto. średnie maxymalne uzyskiwałem przy predkościach 150 170km/h z gazem wdeptywanym przy kazdej okazji do dechy. czesta redukcja przy wyprzedzaniu, obroty zawsze powyrzej 3000 bo wtedy było czuć moc do 5500 obrotów, potem długo nic i kolejne odejscie powyzej 6000 obrotów do 7000. Minimalne spalanie osiągałem około 7,5 litra na 100 km przy prędkościach ponizej 100km/h i obrotach nie większych niż 2500. mój rekord spalania to niebotyczne 100 litrów na 100km w mieście POZNAŃ. Ale jazda wygladała tak: 1. bieg i gaz w deche do ponad 7000 obrotów, 2. bieg to samo i osiąganie predkości około 100km/h, po czym nastepowało hamowanie na swiatłach. I tak sytuacja sie powtarzała. Dziwią mnie tak małe wyniki spalania waszych aut, być moze miałem rozregulowany komputer, bo ani razu nie byłem na regulacji. Ogólnie miło wspominam auto, bezawaryjne, wygodne, a że duzo palił, akurat były czasy ze gaz kupowałem po 1,50zł i nie robiło mi to różnicy. a musze powiedzieć ze dużo najeździłęm tym autem. (około 70 tys.). Na gazie ogólnie auto miało zrobione 100000km w momencie sprzedawania.Całkowity przebieg 223000km.
7,5
Ford Mondeo I
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Ja mam 2 mondeo 1,6 i 2,0. 1,6 jest oszczedny niezawodny , ma 330 tys km przebiegu bez rematu silnik tak cichy ze czasami zona sie zastanawia czy jest zapalony. ma swoja dynamike pewnie ze to nie 2,0 ale scigalem sie z madeo 1,8 nowsza wersja, i nie mial szans moze dlatego ze jest na gazie! Spalanie jest naprawde ok jak na ta mase myslalem o zalozeniu gazu ale troche mi go szkoda to super auto jezeli sie tak duzo nie jezdzi . 2,0 mam w gazie i automacie i jak sie zaczelo psuc to dramat co chwila cos , jednak musze przyznac ze to jakas lepsza wersja bo wygodniej sie jezdzi . Ale nawet automat duzo nie pali bo po miescie 11/12 gazu.

Usterki Ford Mondeo I

Liczba wpisów: 56
Brak temperatury na wskaźniku
  • Ford Mondeo I Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW 1993-1996
  • układ chłodzenia
Jakis czas temu miałem regenerowany parownik, w drodzę powrotnej od mechanika zauważyłem brak jakiej kolwiek temperatury na zegarze. Poczułem dziwny swąd jakby spalenizną, zatrzymałem się i już nie mogłem uruchomić silnika. Zajrzałem pod maskę a tam gorąco jak w piekle, zlokalizowałem usterkę - pękł mi wężyk płynu chłodzącego. Wezwałem pomoc, wymienili mi wężyk, zalałem płynem i pojechałem w dalszą drogę powrotną. Wydaje mi się, iż od tamtej pory nie mam żadnego wskazania na zegarze, jedynie po odpaleniu silnika wskazówka może drygnie tylko 1 mm i tyle.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Gaśnięcie silnika.
  • Ford Mondeo I Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW 1993-1996
  • lpg
Po regeneracji parownika po krótkim czasie znowu pojawił się spadek obrotów do zera i gaśnięcie silnika. Robi się to po praktycznie każdym wciśnięciu sprzęgła. Zauważyłem, iż jeżeli dosyć późno wciśnie się sprzęgło tzn. hamowanie silnikiem, aż praktycznie do samego zatrzymania to silnik czasami nie zgaśnie, jest to bardzo rzadki przypadek, ale jest :)
Oczekuje na rozwiązanie
brak mocy, silnik pracuje nie równo
  • Ford Mondeo I Kombi 1.8 i 16V 115KM 85kW 1993-1996
  • silnik
witam. po wymianie pompy wody silnik stracil moc i pracuje nie rowno. rozrzad byl ustawiony prawidlowo, w ramach proby przestawialem go o 4 zęby w prawo i lewo bez skutku. co dziwne (przynajmniej tak twierdzi znajomy mechanik) na zablokowanych walkach, walem korbowym mozna obracać o 360 stopni a z tego co wiem nie jest to silnik bezkolizyjny.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ford Mondeo I Hatchback