Szukaj

Informacje o Ford Mondeo II Kombi 1.8 TD 90KM 66kW 1996-2001

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu, będąc dogłębnie zmodernizowaną wersją Mondeo I, pojawiła się na rynku w roku 1996. Od poprzednika odróżniał się łatwo rozpoznawalną, dużo atrakcyjniejszą sylwetką, z charakterystycznym wyglądem przednich reflektorów. Model powtórzył sukces swej pierwszej generacji, a nawet został okrzyknięty najładniejszym samochodem w ofercie Forda. Na rynku amerykańskim występował jako Ford Contour oraz Mercury Mystique. Produkcję II generacji modelu zakończono w roku 2000.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1753 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,5
~Jakub S.
Ford Mondeo II
Kombi 1.8 TD 90KM 66kW
Całokształt Forda oceniam na dostateczny. Przez cały okres użytkowania naprawiłem i wymieniłem w sumie prawie wszystko. Musiałem trafić na taki egzemplarz, który nauczył mnie pokory, dzięki czemu znam większość odgłosów zużytych części i usterek. Dosyć dużym minusem jest szybkość rozładowywania akumulatora, zimą to katorga. Jest stały prąd, który negatywnie wpływa na użytkowanie. Z plusów to duża przestrzeń dla pasażerów i w bagażniku, niezawodność skrzyni biegów, dosyć trwałe materiały wykończeniowe (tapicerka i nietrzeszczący kokpit), niskie spalanie w trasie jak na dużą masę.
4,5
~Paszczak22
Ford Mondeo II
Kombi 1.8 TD 90KM 66kW
Auto ma swoje minusy, korozja, drażniące usterki jak uszkodzona regulacja wysokości świateł. Ale jest to pierwszy samochód który oferuje mi taki komfort podróżowania a jednocześnie nie rujnuje mojego portfela. Silnik super mimo, że nie ma osiągów i ciężko się jedzie holując przyczepę kempingową, ale to tylko raz w roku więc się przemęczę. Nie można mieć wszystkiego. Całe wyposażenie dodatkowe działa. Każdy mechanik sobie z nim poradzi, a i tak ich nie odwiedzam, bo nie mam potrzeby. Ostatni raz robiłem zawieszenie w sierpniu (300zł z częściami), olej wymieniłem w grudniu (100zł z robocizną), a dzisiaj mamy luty i do wiosny ani myślę jechać do mechanika. Z tego wychodzi, że największym kosztem jest ubezpieczenie i paliwo :)
4,1
~Arasssss
Ford Mondeo II
Kombi 1.8 TD 90KM 66kW
Prowadzenie perfekcyjne. Najbardziej lubie to w tym samochodzie. male rondo przejezdzam po prostej 40km/h. W zakret 90 stopni mozna wejsc 40-50km/h. Co do silnika tojuz tak wesolo nie jest. Plus taki ze nie ma obawy na zle paliwo. Jak gorszego wjelesz jedynie zamulony bedzie...jednak 90km to za malo na taka mase. Samemu mozna jeszcze jezdzic ale 4-5 doroslych osob robi swoj ciezar i przy rozpedzaniu i wyprzedzaniu trzeba juz dusic ostro w podloge od 3 do prawie 4 tys aby jechal...Chyba ze juz cos mam z turbo albo cos zapchane ze slabo ciagnie. Ale raczej nie. Jak na 274 tys + x km nie kopci jedynie rano po nocy podczas odpalenia. Zawieszenie w miare trwale. Jak to mowia jak dbasz tak masz :). Jak sie zamienniki z gornej polki kupuje lub orginaly to potrzyma. Blache ma nie za ciekawa. tylne nadkola lapie rdza. Central sie czasami zacina. Szkoda ze nie ma w nim silnika 110-115 na zwykłej pompie z bezpośrednim wtryskiem z grupy VW bo troche za duzo pije :/. JEsli bede kupowal nastepny samochod to albo Golfa IV,Bore,Octavie 1.9 TDI na pompie lub z 1.6 i LPG, a moze japończyka hmmm
Średnie spalanie dla Ford Mondeo II Kombi 1.8 TD 90KM 66kW 1996-2001
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Ford Mondeo II
Kombi 1.8 TD 90KM 66kW
srednio 5-8 litrów ON, w mieście pali ok 6-7 litrów na trasie do 120 6 litrów , jadąc 90 spadłem prawie do 5 więc zakładam że można 8 litrów to wynik z przyczepką na wakacje i na klimie prędkość ok 110 (kraków gdańsk, naprawy samemu lub u znajomego mechanika, części tańsze od mazdy i golfa i chyba bardziej żywotne bowiem kupiłem i do tej pory zero napraw tylko wymiany eksploatacyjne , kupując mondka wpierw zajrzałem na allegro ile kosztują części i zamienniki po porównaniu z mazda moja którą mam do dziś masakra mazda siedzi w domu bo koszt części jest o ok 30% niższy w fordzie a to braterskie koncerny z lat 93-98...
6,4
Ford Mondeo II
Kombi 1.8 TD 90KM 66kW
Użytkuję Mondeo 3 lata, auto używane jest do codziennych dojazdów do pracy (30 km w jedną stronę) kilkakrotnie jeździł na trasach (wakacyjnych) po 5-7 tys. km w ciągu miesiąca (2 osoby + bagażnik pełen po dach) kierunek np Nordkapp:) Jest niezawodny i wygodny choć ma nico za głośne zawieszenie (oczywiście nie ma w nim luzów po prostu tak ma). Biorąc pod uwagę że silnik jest technologią sprzed 20 lat i jeśli pominąć gigantyczną turbodziurę to przy sprawnej turbinie i odpowiedniej regulacji pompy wtryskowej jest dość "dynamiczny", zwłaszcza w zakresie 80-140 km/h, czyli tak naprawdę w zakresie użytkowym. Osoby oszczędne mogą pokusić się o tankowanie biodiesla B100 w prawdzie odrobinę rośnie spalanie ale innych mankamentów nie znajduję (dotąd spaliłem ok 1000 litrów tego wynalazku). Od biodiesla nic mi się nie rozpuściło, żadna uszczelka nie puszcza pompa i wtryski są OK wbrew różnym "mędrcom" od siedmiu boleści, których nota bene pozdrawiam:) Obecnie Mondeo ma ponad 300 tys przebiegu, prawdziwy nie jest znany:):):) i nie widzę przeszkód by kolejne 300 tys pokonał zanim skona;)... Ważna rzecz to rozrząd... nie warto oszczędzać na paskach i rolkach ten element nie został w Fordzie potraktowany poważnie z konstrukcyjnego punktu widzenia i 60 tys km. to naprawdę czas by rozrząd zmienić. Cóż więcej lać paliwo i... szerokości ... pozdrawiam Mondkowiczów...:)
6,8
Ford Mondeo II
Kombi 1.8 TD 90KM 66kW
4 lata użytkowania 60tys km. Silnik jak na tą technologie i moc bardzo dobry, jedyny mankament to rozrząd na pasku o którym trzeba pamiętać. Budowa prosta jak cep, większość rzeczy można zrobić samemu posiadając odrobinę zdolności manualnych i narzędzia.

Usterki Ford Mondeo II

Liczba wpisów: 72
Zamykanie ponowne po otwarciu-wariowanie zamka centralnego
  • Ford Mondeo II Kombi 1.8 TD 90KM 66kW 1996-2001
  • instalacja elektryczna
Witam, mam Forda Mondeo kombi 1,8 tdci 1998, od pewnego czasu mam problem z "wariującym" centralnym zamkiem, przede wszystkim rano po otwarciu z kluczyka, lub alarmu zamków, autko po paru sekundach ponownie zamyka wszystkie drzwi, dopiero gdy się rozgrzeje powiedzmy po 30 minutach jazdy otwiera automatycznie wszystkie drzwi jest to uciążliwe ponieważ trzeba cały czas uważać aby nie zostawić kluczyków w stacyjce lub w środku samochodu, ostatnio coś się dzieje ponieważ czasami nie dają się zamknąć zamki w drzwiach, zamykają się pojedyńczo, jak sprawdzić i jak naprawić w/w problem.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak programować radiowy pilot centralnego zamka?
  • Ford Mondeo II
Opis krok po kroku: -wkładamy kluczy do stacyjki -przekręcamy na pozycję 2 (zapłon)i zaraz potem na 0 (wyłączone) i tak wciągu 3 sekund robimy 4 razy. Dioda kontrolna (koło zegara) zacznie świecić na stałe. -teraz w ciągu 20 sekund musimy nacisnąć któryś przycisk na pilocie, wtedy dioda mrugnie. -teraz już tylko czekamy aż skończy się te 20 sekund, lub po prostu przekręcamy kluczyk na 2(zapłon) i wyłączamy. Centralny zamek powinien działać jak dawniej. Ewentualnie czasami pomaga wyjęcie bezpiecznika od c.zamka i ponowne jego włożenie.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jak wyłączyć sygnalizację niezapiętych pasów?
  • Ford Mondeo II
Wyłączenie funkcji przypomnienia o zapięciu pasa. Kierowca musi zapiąć i odpiąć pas bezpieczeństwa w ciągu 3 sekund przy włączonym zapłonie. W ten sposób wyłącza również tę funkcję dla pasażera z przodu. Pasażer nie może tej funkcji wyłączyć sam. Funkcja ta włącza się kiedy prędkość pojazdu przekroczy 7 km/h (zapala się lampka ostrzegawcza i włącza się sygnał akustyczny) a pas kierowcy lub pasażera siedzącego z przodu nie jest zapięty. Sygnał akustyczne wyłączy się po 10 minutach. Wyłączanie/włączanie sygnału pasów Przygotowanie 1. Włącz hamulec postojowy. 2. Dźwignię zmiany biegów umieść w położeniu P (parkowania) - pojazdy z przekładnią automatyczną lub w położeniu neutralnym - pojazdy z przekładnią mechaniczną. 3. Wyłącznik zapłonu obróć do położenia 0. 4. Zamknij wszystkie drzwi pojazdu. 5. Odepnij pas bezpieczeństwa kierowcy. 6. Ustaw włącznik świateł parkowania/reflektorów w położeniu WYŁĄCZONE (Jeżeli pojazd jest wyposażony w reflektory automatyczne, nie będzie to miało wpływu na procedurę). Wyłączanie/włączanie 1. Obróć wyłącznik zapłonu do położenia II. (Nie uruchamiaj silnika). 2. Poczekaj, aż zgaśnie lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa. (Około 1-2 minut). 3. WSKAZÓWKA: Kroki od 3 do 5 należy wykonać w ciągu 60 sekund, w przeciwnym wypadku trzeba będzie powtórzyć procedurę. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. 4. WŁĄCZ a następnie WYŁĄCZ reflektory. 5. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. Po wykonaniu tej czynności lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie się palić przez 3 sekundy. 6. W ciągu 7 sekund od zgaśnięcia lampki ostrzegawczej pasów bezpieczeństwa zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa. Spowoduje to aktywację funkcji przypomnienia o zapięciu pasa, jeśli jest wyłączona, albo jej wyłączenie, jeśli jest aktywna. 7. Poniższa sekwencja stanowi potwierdzenie aktywacji funkcji przypomnienia o zapięciu pasa: lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. następnie lampka zgaśnie na 3 sekundy. na końcu lampka zapali się znowu migając przez 3 sekundy z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 8. Na potwierdzenie wyłączenia funkcji przypomnienia o zapięciu pasa lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 9. Po wyświetleniu sygnału potwierdzenia procedura wyłączania/włączania jest zakończona.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ford Mondeo II Kombi