Szukaj

Informacje o Ford Mondeo II Sedan 1.8 16V 115KM 85kW 1993-2001

Lata produkcji: 1993 – 2001
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu, będąc dogłębnie zmodernizowaną wersją Mondeo I, pojawiła się na rynku w roku 1996. Od poprzednika odróżniał się łatwo rozpoznawalną, dużo atrakcyjniejszą sylwetką, z charakterystycznym wyglądem przednich reflektorów. Model powtórzył sukces swej pierwszej generacji, a nawet został okrzyknięty najładniejszym samochodem w ofercie Forda. Na rynku amerykańskim występował jako Ford Contour oraz Mercury Mystique. Produkcję II generacji modelu zakończono w roku 2000.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 3950 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Northools
Ford Mondeo II
Sedan 1.8 16V 115KM 85kW
Auto mimo wszystko zasługuje na słabą 4. Jego ogromną zaletą jest niska cena zakupu. Do tego dochodzą niewielkie koszty eksploatacji i części zamiennych. Auto jak zadbane sprawuje się poprawnie. Nie jest to konstrukcja która sprosta w 100% obecnym czasom. Jest po prostu stara. Pochodzi z wczesnych lat 90-tych. W owym czasie była rewolucją na rynku. Dziś jest tylko tanią alternatywą dla autek segmentu A i B. Jeśli kupić z manualną skrzynią biegów i w kombi, to otrzymamy poprawny i ładowny pojazd rodzinny za niewielką kasę. Idealny dla młodej rodziny na początku swojej motoryzacyjnej drogi lub dla takich którym rozbiło się ostatnie auto a muszą mieć kilka i to szybko.
4,2
~kamey@poczta.fm
Ford Mondeo II
Sedan 1.8 16V 115KM 85kW
Bardzo maly, orginalny przebieg i atrakcyjna cena sklonily mnie do zakupu. Auto znam bardzo dobrze, gdyz posiadalem mondeo I z tym samym silnikiem, ktorym przejechalem bezawaryjnie 300tys km. Ogolnie rzecz biorac moj ford jest autem bardzo przecietnym jesli chodzi o prowadzenie, osiagi a fantastycznym w stosunku jakosc/cena oraz mistrzem niezawodnosci. Najbardziej wkurza mnie brak postepu w stosunku do poprzedniej generacji, no chyba ze potraktujemy mk2 jako samochod po liftingu. Roznica 5 lat w stosunku do poprzednika, ktorego bylem wlascicielem jest wlasciwie niezauwaznalna. W poprzedniku mialem troche lepsza tapicerke, mocniejszy welur. Poza tym brakuje tarcz na tyle, bebny sa co prawda tanszym rozwiazaniem ale z uplywem lat i km czuc wyrazny spadek ich efektywnosci. Boje sie jeszcze o blache ale narazie zero oznak rdzy na karoserii, a auto ma juz przeciez 11 lat. Moja rada- kupowac i zakladac LPG:-d
4,5
~rivious
Ford Mondeo II
Sedan 1.8 16V 115KM 85kW
Świetny samochód, właściwie niezniszczalny, naprawdę wygodny, po optycznym tuningu świetnie prezentujący się. Dynamiczny. Niewielki wkład finansowy w bieżące naprawy. Na co dzień solidnie eksploatowany, mimo to dawał ze wszystkim radę. Naprawdę wół roboczy, a przy tym samochód z duszą. Można go pokochać.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo II Sedan 1.8 16V 115KM 85kW 1993-2001
8,6
l/100 km
10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Ford Mondeo II
Sedan 1.8 16V 115KM 85kW
Jest to już drugi Ford Mondeo z tym silnikiem, poprzednio miałem wersję I równie oszczędną jak ta z 1996 roku. Auto naprawdę godne polecenia zwłaszcza w nadwoziu combi!!! Maksymalnie przy dużych korkach w mieście pali 11l/100km, a w trasie nawet przy prędkości około 140km/h nie wychodzi ponad 6,5l/100km!!! Jadąc wolniej można zbić wynik nawet do około 6l/100km!!! Cykl mieszany to około 8l/100km, chociaż nigdy dokładnie tego nie sprawdziłem. Części w przystępnej cenie, a sam samochód jeśli wszystko jest robione na czas jest praktycznie niezawodny!!! Naprawdę samochód godny polecenie i jako użytkownik wszystkim szukającym dużego, wygodnego, a przy tym zrywnego, elastycznego i oszczędnego auta z silnikiem benzynowym polecam gorąco ten samochodzik z silnikiem 1,8 115KM!!!
12,2
Ford Mondeo II
Sedan 1.8 16V 115KM 85kW
Nie znam bardziej paliwożernego auta z tą pojemnością Dodam że jast w bardzo dobrym stanie Podłączałem pod kompa nic nie wykrył co mogło by być przyczyną! Sąsiad ma takiego samego i też ma podobne spalania, jechałem Taxówką i kierowca potwierdził moje spalanie. wiec co wy ludzie piszecie że w mieście 9l:)
10,3
Ford Mondeo II
Sedan 1.8 16V 115KM 85kW
To jest miejsce gdzie naszego Forda Mondeo MKII można pochwalić. Auto mimo upływu lat ma jeszcze sporą grupę użytkowników. Lata jak to w motoryzacji i nie tylko bywa robią swoje. Zawsze jest co wymieniać, szczególnie jak się robi 30 tys km/rok. Ceny części zamiennych, jak już wspomniałem są niskie. Auto można nazwać wręcz budżetówką. Tanie w zakupie, tanie w utrzymaniu, raczej niezawodne.

Usterki Ford Mondeo II

Liczba wpisów: 72
Zamykanie ponowne po otwarciu-wariowanie zamka centralnego
  • Ford Mondeo II Kombi 1.8 TD 90KM 66kW 1996-2001
  • instalacja elektryczna
Witam, mam Forda Mondeo kombi 1,8 tdci 1998, od pewnego czasu mam problem z "wariującym" centralnym zamkiem, przede wszystkim rano po otwarciu z kluczyka, lub alarmu zamków, autko po paru sekundach ponownie zamyka wszystkie drzwi, dopiero gdy się rozgrzeje powiedzmy po 30 minutach jazdy otwiera automatycznie wszystkie drzwi jest to uciążliwe ponieważ trzeba cały czas uważać aby nie zostawić kluczyków w stacyjce lub w środku samochodu, ostatnio coś się dzieje ponieważ czasami nie dają się zamknąć zamki w drzwiach, zamykają się pojedyńczo, jak sprawdzić i jak naprawić w/w problem.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak programować radiowy pilot centralnego zamka?
  • Ford Mondeo II
Opis krok po kroku: -wkładamy kluczy do stacyjki -przekręcamy na pozycję 2 (zapłon)i zaraz potem na 0 (wyłączone) i tak wciągu 3 sekund robimy 4 razy. Dioda kontrolna (koło zegara) zacznie świecić na stałe. -teraz w ciągu 20 sekund musimy nacisnąć któryś przycisk na pilocie, wtedy dioda mrugnie. -teraz już tylko czekamy aż skończy się te 20 sekund, lub po prostu przekręcamy kluczyk na 2(zapłon) i wyłączamy. Centralny zamek powinien działać jak dawniej. Ewentualnie czasami pomaga wyjęcie bezpiecznika od c.zamka i ponowne jego włożenie.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jak wyłączyć sygnalizację niezapiętych pasów?
  • Ford Mondeo II
Wyłączenie funkcji przypomnienia o zapięciu pasa. Kierowca musi zapiąć i odpiąć pas bezpieczeństwa w ciągu 3 sekund przy włączonym zapłonie. W ten sposób wyłącza również tę funkcję dla pasażera z przodu. Pasażer nie może tej funkcji wyłączyć sam. Funkcja ta włącza się kiedy prędkość pojazdu przekroczy 7 km/h (zapala się lampka ostrzegawcza i włącza się sygnał akustyczny) a pas kierowcy lub pasażera siedzącego z przodu nie jest zapięty. Sygnał akustyczne wyłączy się po 10 minutach. Wyłączanie/włączanie sygnału pasów Przygotowanie 1. Włącz hamulec postojowy. 2. Dźwignię zmiany biegów umieść w położeniu P (parkowania) - pojazdy z przekładnią automatyczną lub w położeniu neutralnym - pojazdy z przekładnią mechaniczną. 3. Wyłącznik zapłonu obróć do położenia 0. 4. Zamknij wszystkie drzwi pojazdu. 5. Odepnij pas bezpieczeństwa kierowcy. 6. Ustaw włącznik świateł parkowania/reflektorów w położeniu WYŁĄCZONE (Jeżeli pojazd jest wyposażony w reflektory automatyczne, nie będzie to miało wpływu na procedurę). Wyłączanie/włączanie 1. Obróć wyłącznik zapłonu do położenia II. (Nie uruchamiaj silnika). 2. Poczekaj, aż zgaśnie lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa. (Około 1-2 minut). 3. WSKAZÓWKA: Kroki od 3 do 5 należy wykonać w ciągu 60 sekund, w przeciwnym wypadku trzeba będzie powtórzyć procedurę. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. 4. WŁĄCZ a następnie WYŁĄCZ reflektory. 5. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. Po wykonaniu tej czynności lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie się palić przez 3 sekundy. 6. W ciągu 7 sekund od zgaśnięcia lampki ostrzegawczej pasów bezpieczeństwa zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa. Spowoduje to aktywację funkcji przypomnienia o zapięciu pasa, jeśli jest wyłączona, albo jej wyłączenie, jeśli jest aktywna. 7. Poniższa sekwencja stanowi potwierdzenie aktywacji funkcji przypomnienia o zapięciu pasa: lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. następnie lampka zgaśnie na 3 sekundy. na końcu lampka zapali się znowu migając przez 3 sekundy z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 8. Na potwierdzenie wyłączenia funkcji przypomnienia o zapięciu pasa lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 9. Po wyświetleniu sygnału potwierdzenia procedura wyłączania/włączania jest zakończona.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ford Mondeo II Sedan