Szukaj

Informacje o Ford S-Max Vignale 2.0 EcoBoost 240KM 177kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: VANy
Produkowany od roku 2016 duży van (segment K), którego pierwowzorem koncepcyjnym był Ford S-Max Vignale Concept – stworzony w tym samym roku prototyp. Człon „Vignale” w nazwie modelu obwieszcza, że mamy do czynienia z luksusową wersją modelu S-Max, w nowej gamie Fordów o podwyższonym standardzie. To co odróżnia ją od podstawowej wersji auta, to m.in. chromowane akcenty nadwozia, wzór grilla czy urządzenie wnętrza. Z modelem bazowym natomiast dzieli płytę podłogową – Ford EUCD Platform. Nazwa Vignale pochodzi od nazwiska włoskiego konstruktora Alfredo Vignalego, który był zarazem twórcą marki Vignale, do której prawa Ford posiada od roku 1973.
czytaj więcej
Powagosław

Sam S-Max jest udaną konstrukcją i praktycznie nie ma dziś większej konkurencji. Jego ekskluzywna odmiana ma więcej sensu niż kilka innych propozycji Forda z nazwą Vignale. 

~Powagosław
Luzacjusz

Przede wszystkim plus za to, że luksusowy van (jakkolwiek to brzmi) nie jest SUV-em i Ford nie ściga się np. z Francuzami na przerabianie MPV na pseudoterenówkę. Niech więc żyje luksus w tej bardzo praktycznej niszy na rynku!

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 240 KM (177 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 345 Nm przy 2300 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena
Średnie spalanie dla Ford S-Max Vignale 2.0 EcoBoost 240KM 177kW 2016-2018
10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Ford S-Max Vignale
Van 2.0 EcoBoost 240KM 177kW
Witam, miałem przyjemność sprawdzić auto na trasie Warszawa - Helsinki (1000 km, z postojem w Rydze), luty 2017, nowe opony zimowe Continental ContiWinterContact, przebieg auta ok. 6000 km. Średnie spalanie przy różnych stylach jazdy wynosi 8,5l/100km. Jazda raczej optymalna, w dużej mierze oparta na inteligentnym tempomacie i wszystkich zainstalowanych systemach wspierających kierowcę (systemy po kolei niestety "padały" podczas jazdy przez Estońską śnieżycę, do życia powróciły wszystkie na cieplutkim decku promu do Helsinek), z ewentualnym wyprzedzaniem. Styl jazdy bardziej 25-ciolatka niż 60-ciolatka - na takiej trasie jazda 40km/h trwałaby dwa dni ale z zachowaniem odpowiednich środków ostrożności rzecz jasna i bez łamania przepisów, bez "katowania" silnika i speed test'ów (nie ma na tym odcinku autostrad, same drogi krajowe i europejskie na których roi się od fotoradarów. Samochód ma odpowiedni zapas mocy, dlatego przy szybkim rozwijaniu dużych prędkości np. 180 km/h jest w stanie pokazać 18L/100KM (skrzynia w pozycji SPORT). Mimo to, silnik EcoTec przy takiej mocy jest bardzo oszczędny, dlatego ekojazda naprawdę potrafi zaoszczędzić paliwo. Na trasie tankowane pod Polską granicą, w Tallinnie oraz w drodze powrotnej w Kownie, zawsze do pełna, w Warszawie stan paliwa w baku - ok. 40-45%. Oprócz patrzenia w licznik spalania auto dostarcza naprawdę sporo przyjemności podczas jazdy, niewątpliwie jazda nim jest ogromnie komfortowa i bezpieczna dzięki wszystkim systemom elektronicznym dlatego moja 13-godzinna podróż (na kołach auta + dwie 30-minutowe przerwy i tankowanie) i pokonanie 970 km była świetną przygodą na pokładzie Forda S-Max Vignale.
10,8
Ford S-Max Vignale
Van 2.0 EcoBoost 240KM 177kW
Ford S-Max Vignale