Szukaj

Ford S-Max I – wybierz wersjÄ™

Pokaż wersję z silnikiem:

Informacje o Ford S-Max I

Lata produkcji: 2006 – 2015
Segment: VANy
Produkowana w latach 2006-2015 pierwsza generacja S-Maxa była najmłodszym vanem amerykańskiej marki i uzupełniała jej ofertę w tym segmencie. Samochód, choć stylistycznie podobny do Galaxy, odróżniał się jednak od niego bardziej sportowym charakterem. Konstrukcyjnie i technologicznie model spokrewniony jest najbliżej z Mondeo czwartej generacji – m.in. zbudowano go na tej samej płycie podłogowej (Ford EUCD Platform). Samochód zaprojektowany został przez Davida Hiltona i w roku 2007 był zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. S-Max I generacji został poddany face-liftingowi w roku 2010.
czytaj więcej
Powagosław

Poprawcie mnie, jeśli się znacząco mylę, ale czy dziś nie jest to najlepiej narysowany van na rynku? Jeśli chodzi o vany Forda, z całą pewnością najlepiej oddaje to, czym tego typu model ma być: duży, praktyczny, zaprojektowany z pazurem, a wszystko to bez zbędnych kompromisów.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, Ford dla polityki prorodzinnej zrobił w naszym kraju o wiele więcej niż wszyscy ministrowie od czynników społecznych razem wzięci. W dodatku promocję wielodzietności opakował w całkiem atrakcyjne szaty.

~Luzacjusz

Oceny Ford S-Max I

Liczba ocen: 270
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,6
~ja
Ford S-Max I
Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Auto dobre wadą jest instalacja elektryczna która pęka dziadowska jakość kabli. silnik po przejechaniu 300 tys chodzi jak nowy z salonu . W wyniku zużycia i tarcia wymieniony został przewód paliwowy i rura dolotowa powietrza. Wspomaganie kierownicy też potrafi zastrajkować i się wyłączyć. A tak to bardzo dobry wół roboczy zawsze gotowy do jazdy. układ jezdny jest dobry przyjemnie się jeździ. Skrzynia biegów normalna . karoseria nie rdzewieje. Klimę trzeba dobijać co 2 lata . w środku jest w miarę cicho chodź na tylnych siedzeniach słychać mocniej prace tłumika.
Dodane 1 miesiÄ…c temu
4,7
~Jake
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Generalnie jest to świetny samochód w tej konfiguracji. Silnik 163 KM daje radę i w mieście i na trasie, jest bardzo oszczędny jak na taką kolumbrynę i jest w moim doświadczeniu praktycznie bezawaryjny. Auto bardzo przestronne. Do środka wchodzą bez problemu 2 rowery dla dorosłych z masą miejsca na całą stertę gratów. Przy załadowaniu po dach nadal nie odczuwam różnicy w osiągach. Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie też promień skrętu, dzięki któremu pomimo wielkich rozmiarów naprawdę bez problemu manewruje się na parkingach.
Dodane 7 miesięcy temu
5,0
~darek
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
najlepszy samochód jaki kiedykolwiek miałem! przebieg już pod 300K! a miałem wiele jak duże mercedes i volvo, cała rodzina do dzisiaj mega zadowolona, zwiedziliśmy nim kawał europy , samochód przestronny mega wygodny na długie trasy nie męczy! super sie trzymie na drodze jak osobówka a nie van (płyta mondeo) , nie buja! zero rdzy po 11 latach. Samochód bije wygodą mercedesy i,volvo i volkswagena. Mega ergonomiczny. brakuje mi w nim roleto- siatki bagażnika jaka jest w E klasie. jedynie co było robione to półoś - napawa kosztowała ok 1200zł. POLECAM. Mimo wieku samochodu nie rozstaje sie z nim bo nowe już takie nie są.
Dodane 9 miesięcy temu

Raporty spalania Ford S-Max I

Liczba raportów: 351
Åšrednie spalanie dla Ford S-Max I
8,1 – 11,4
l/100 km
6,4 – 11,2
l/100 km
11,5 – 14,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Ford S-Max I
Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Spalanie przy tym wielkim samochodzie idealne, najmniej spaliło mi auto podczas podróży na lokalnych drogach niecałe 300km średnia wyszła 4,5l/100 ale nie przekraczane było 100km/h. Natomiast , że nogę mam ciężką i nie oszczędzam na trasie to lata zawsze 120-145 tam gdzie można:) Średnie spalanie jakie mi wyszło to 6.9 ON /100km dane na podstawie przejechaniu ostatnich 79tyś km. Miasto-trasa /50%/50% - stan licznika 390tyś km. Auto uważam, za niesamowite, nazywam go czołg - niezawodne , niezniszczalne , ogromne, wygodne, rodzinne, oszczędne.
Dodane 4 lata temu
11,8
Ford S-Max I
Van 2.5 i 20V 220KM 162kW
Fajny samochód. Dobre osiągi jak na gabaryty. Posiadam dwa lata. Żadnych problemów. Przebieg prawie 160 tys km. Super pakowny (dla rodziny). Super silnik ale lubi wypić :-). Autostrada 120 do 140km/h, trzy dorosłe osoby i dwójką dzieci, trochę bagażu (trudno zejść poniżej 8.5l -9l na 100km). Autostrada do 120 km/h, jedna osoba (8l na 100km). Droga lokalna prędkości między 70 a 110 km/h, jedna osoba (7.5l -8l na 100 km). Miasto, korki, klima włączona, średnia predkosc 20 do 30km/h (bez problemu 15l/16l+ na 100km). Miasto + drogi podmiejskie, bez korków i świateł, płynna jazda, bez klimy, średnia predkosc miedzy 40 a 60 km/h (10.0 - 11 l na 100km). Moj rekord spalania to autostrada z prędkością do 110 km/h ale średnia wyszło poniżej 100 km/h (był tłok ale się jechało jednostajnie między 90 a 110 km/h), spalił 7.2l na 100km. Trzeba się przygotowac na średniąe spalnie miasto + drogi podmiejskie (60/40%) na poziomie 12l. Czy to dużo czy mało na rodzinny samochód z legendarnym silnikiem 2.5t i 220hp odpowiedzcie sobie sami.
Dodane 5 lat temu
10,8
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratec 145KM 107kW
Silnik słaby i zmulony, a spalanie duże. Przy prędkości autostradowej w trasie (140km/h) potrafi łyknąć nawet 15l. Masakra. W jeździe mieszanej (miasto 50tys, do miasta mam 10km z wioski, korków raczej brak) spalanie dobija do 10l przy naprawdę oszczędnej jeździe. W trasie pali 10l, gdy nie przekraczasz 100km/h
Dodane 2 lata temu

Usterki Ford S-Max I

Liczba wpisów: 29
Odgłos tarcia metalu o metal skrzynia automat TF81SC / DURASHIFT
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 283 tys. km
Skrzynia automat tf81sc. Niepokojący odgłos szurania, tarcia, rezonansu ciężko to jednoznacznie określić ale jest słyszalne tylko na 4, 5 lub 6 biegu w niskim zakresie obrotów od około 1600 do 2000 rmp, potem znika. Początkowo myślałem że toskrzynia ale może to coś rezonuje ? wydech sprawdzony, osłona termiczna przykręcona. Myślalem o konwerterze i łożysku ale według mnie to dźwięk by się nasilał wraz ze wzrostem prędkości obrotowej a tutaj przy wysokich prędkościach czy tez obrotach wszystko ustaje. Czy ktoś mógłby nakierować na rozwiązanie problemu ?
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Spalony moduł od klimatyzacji i moduł od nawiewu oraz fleszowanie świateł przy zmianie biegów na zimnym silniku
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • instalacja elektryczna
  • 230 tys. km
Witam. Mam problem z modułem od nawiewu latem spalił się wymieniłem na nowy chodził do tej pory gdy ustawiałem nawiew na maxa na zimnym silniku wyłączał się po przejechaniu kilku kilometrów było już ok teraz wogle nie działa a modułu od klimy już nie wymieniałem do tego na zimnym silniku przy zmianie biegów światła fleszują
Dodane 2 lata temu
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Wysokie obroty
  • Ford S-Max I Van 2.0 i 16V 145KM 107kW 2006-2010
  • silnik
  • 274 tys. km
Auto po uruchomieniu łapie wysokie obroty 1200. Czasem po nagrzaniu też się utrzymują. Dojeżdżając do skrzyżowania czy też świateł i zawlniajac są wstanie zafalowac do ok 1400. Adaptacja przepustnicy nic nie daje albo na krótką metę.
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
5,0
Ford S-Max I
Van 2.5 i 20V 220KM 162kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 195 tys. km
Polecam zlecenie montażu instalacji LPG w swoim aucie firmie AUTO MIX. U mnie instalacja była montowana w Ford S-Max 2.5T, konieczne było przerobienie podłogi i układu wydechowego, dlatego tanio nie było, ale za to rok czasu bez najmniejszej awarii. Szukając firmy, która wykona instalację często spotykałem się z brakiem wiedzy ze strony firm, które wysyłały mi wycenę...
Dodane ponad rok temu
5,0
Ford S-Max I
Van 2.0 i 16V 145KM 107kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Instalację BRC SQ 32 założyłem mimo, że naczytałem się że ten silnik nie dogaduje się z LPG. Okazało się jednak inaczej. Wystarczy dobrze dobrana instalacja plus regulacja i nie ma problemów. Instalację użytkuję już trzeci rok, przejechane mam 70 tys.km, na gwarancji byłem na 4 przegladach, gdzie głównie chodziło o wymianę filtrów. Przez ten czas nic niepokojącego się nie...
Dodane 6 lat temu
5,0
Ford S-Max I
Van 2.0 i 16V 145KM 107kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 200 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Silnik dobrze zniósł gaz, mimo że zakładany był przy przebiegu pow. 200 tys.km. Instalacja (BRC SQ 32) zwróciła mi się już przy przebiegu ok 20 tys.km. Średnie spalanie wychodzi mi ok 10l w zależności od "załadunku". Auto dalej dynamiczne, nic nie straciło na swojej mocy.
Dodane 7 lat temu
Ford S-Max I

Skonfiguruj idealnÄ… ofertÄ™ z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów