Szukaj

Informacje o Ford S-Max I Van Facelifting

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: VANy
Produkowana w latach 2006-2015 pierwsza generacja S-Maxa była najmłodszym vanem amerykańskiej marki i uzupełniała jej ofertę w tym segmencie. Samochód, choć stylistycznie podobny do Galaxy, odróżniał się jednak od niego bardziej sportowym charakterem. Konstrukcyjnie i technologicznie model spokrewniony jest najbliżej z Mondeo czwartej generacji – m.in. zbudowano go na tej samej płycie podłogowej (Ford EUCD Platform). Samochód zaprojektowany został przez Davida Hiltona i w roku 2007 był zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. S-Max I generacji został poddany face-liftingowi w roku 2010.
czytaj więcej
Powagosław

Poprawcie mnie, jeśli się znacząco mylę, ale czy dziś nie jest to najlepiej narysowany van na rynku? Jeśli chodzi o vany Forda, z całą pewnością najlepiej oddaje to, czym tego typu model ma być: duży, praktyczny, zaprojektowany z pazurem, a wszystko to bez zbędnych kompromisów.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, Ford dla polityki prorodzinnej zrobił w naszym kraju o wiele więcej niż wszyscy ministrowie od czynników społecznych razem wzięci. W dodatku promocję wielodzietności opakował w całkiem atrakcyjne szaty.

~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,9 m
Długość 4768 mm
Długość z hakiem holowniczym 4870 mm
Szerokość 1884 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2154 mm
Wysokość 1620 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Rozstaw kół - przód 1578 mm
Rozstaw kół - tył 1600 mm
Prześwit 143 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1570 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1420 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 2000 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 854 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1147 mm
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Jake
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Generalnie jest to świetny samochód w tej konfiguracji. Silnik 163 KM daje radę i w mieście i na trasie, jest bardzo oszczędny jak na taką kolumbrynę i jest w moim doświadczeniu praktycznie bezawaryjny. Auto bardzo przestronne. Do środka wchodzą bez problemu 2 rowery dla dorosłych z masą miejsca na całą stertę gratów. Przy załadowaniu po dach nadal nie odczuwam różnicy w osiągach. Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie też promień skrętu, dzięki któremu pomimo wielkich rozmiarów naprawdę bez problemu manewruje się na parkingach.
Dodane 7 miesięcy temu
5,0
~darek
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
najlepszy samochód jaki kiedykolwiek miałem! przebieg już pod 300K! a miałem wiele jak duże mercedes i volvo, cała rodzina do dzisiaj mega zadowolona, zwiedziliśmy nim kawał europy , samochód przestronny mega wygodny na długie trasy nie męczy! super sie trzymie na drodze jak osobówka a nie van (płyta mondeo) , nie buja! zero rdzy po 11 latach. Samochód bije wygodą mercedesy i,volvo i volkswagena. Mega ergonomiczny. brakuje mi w nim roleto- siatki bagażnika jaka jest w E klasie. jedynie co było robione to półoś - napawa kosztowała ok 1200zł. POLECAM. Mimo wieku samochodu nie rozstaje sie z nim bo nowe już takie nie są.
Dodane 9 miesięcy temu
5,0
~TomEnRobbin12
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Bardzo miłe zaskoczony Fordem S- Max em, 2.0 TDCi Titanium Powershift, pojemny, przestronny, duży rodzinny samochód na zakupy i duże, długie wyprawy. Każdy z pasażerów ma dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Bardzo wygodne fotele- z przodu możliwość regulacji elektronie. Fotele z tyłu każdy z osobna ma kilka możliwości regulacji. Skrzynia Powershift bardzo dobrze się sprawuje. Podgrzewane szyby bardzo fajnie reagują przez zimę. Bardzo duży bagażnik z możliwością zakupu 2ch dodatkowych siedzeń 3go rzędu. Może jedynym małym minusem jest kolor czarny perłowy, który bardzo przyciąga słońce. Ale klimatyzacja bardzo dobrze sobie radzi w każdych warunkach nawet w Hiszpanii przez okres wakacyjny. Polecam.
Dodane 3 lata temu
Średnie spalanie dla Ford S-Max I Van Facelifting
8,1 – 10,8
l/100 km
6,7 – 8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,8
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratec 145KM 107kW
Silnik słaby i zmulony, a spalanie duże. Przy prędkości autostradowej w trasie (140km/h) potrafi łyknąć nawet 15l. Masakra. W jeździe mieszanej (miasto 50tys, do miasta mam 10km z wioski, korków raczej brak) spalanie dobija do 10l przy naprawdę oszczędnej jeździe. W trasie pali 10l, gdy nie przekraczasz 100km/h
Dodane 2 lata temu
8,8
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratec 145KM 107kW
Nie jest to auto wyścigowe lecz typowo rodzinne. Bardzo dużo miejsca dla pasażerów jak i bagażnik jest mega. W mieście plus trochę drogi szybkiego ruchu spalanie ok. 9.0l. Zimą max bierze 11l (na mieście) W trasie spokojnie można zmieścić się w granicach 8.0 ale z delikatną nogą.
Dodane 8 lat temu
7,2
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Auto po chiptunningu na 169 KM i 395 nm, przejechało 180 tys bezawaryjnie. Aktualnie ma ponad 200 tys i do tej pory nie było żadnych problemów, wymieniłem tylko klocki, oczywiście oleje, płyny na czas. Nie miałem również żadnych problemów z DPFem, jestem przeciwnikiem usuwania filtrów cząstek stałych. Spalanie: trasa zwykła : 6,5, autostrada 180-200 km/h: 8,5, miasto 8-8,5, autostrada gaz w podłodze (do 230 km/h licznikowo) : 10,5 l . Zaznaczam, że mam ciężką nogę.
Dodane 8 lat temu

Usterki Ford S-Max I

Liczba wpisów: 29
Odgłos tarcia metalu o metal skrzynia automat TF81SC / DURASHIFT
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • układ napędowy
  • 283 tys. km
Skrzynia automat tf81sc. Niepokojący odgłos szurania, tarcia, rezonansu ciężko to jednoznacznie określić ale jest słyszalne tylko na 4, 5 lub 6 biegu w niskim zakresie obrotów od około 1600 do 2000 rmp, potem znika. Początkowo myślałem że toskrzynia ale może to coś rezonuje ? wydech sprawdzony, osłona termiczna przykręcona. Myślalem o konwerterze i łożysku ale według mnie to dźwięk by się nasilał wraz ze wzrostem prędkości obrotowej a tutaj przy wysokich prędkościach czy tez obrotach wszystko ustaje. Czy ktoś mógłby nakierować na rozwiązanie problemu ?
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
3 komentarze
Spalony moduł od klimatyzacji i moduł od nawiewu oraz fleszowanie świateł przy zmianie biegów na zimnym silniku
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • instalacja elektryczna
  • 230 tys. km
Witam. Mam problem z modułem od nawiewu latem spalił się wymieniłem na nowy chodził do tej pory gdy ustawiałem nawiew na maxa na zimnym silniku wyłączał się po przejechaniu kilku kilometrów było już ok teraz wogle nie działa a modułu od klimy już nie wymieniałem do tego na zimnym silniku przy zmianie biegów światła fleszują
Dodane 2 lata temu
Oczekuje na rozwiązanie
Wysokie obroty
  • Ford S-Max I Van 2.0 i 16V 145KM 107kW 2006-2010
  • silnik
  • 274 tys. km
Auto po uruchomieniu łapie wysokie obroty 1200. Czasem po nagrzaniu też się utrzymują. Dojeżdżając do skrzyżowania czy też świateł i zawlniajac są wstanie zafalowac do ok 1400. Adaptacja przepustnicy nic nie daje albo na krótką metę.
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Ford S-Max I Van Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów