Szukaj

Informacje o Ford S-Max I Van 2.0 i 16V 145KM 107kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: VANy
Produkowana w latach 2006-2015 pierwsza generacja S-Maxa była najmłodszym vanem amerykańskiej marki i uzupełniała jej ofertę w tym segmencie. Samochód, choć stylistycznie podobny do Galaxy, odróżniał się jednak od niego bardziej sportowym charakterem. Konstrukcyjnie i technologicznie model spokrewniony jest najbliżej z Mondeo czwartej generacji – m.in. zbudowano go na tej samej płycie podłogowej (Ford EUCD Platform). Samochód zaprojektowany został przez Davida Hiltona i w roku 2007 był zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. S-Max I generacji został poddany face-liftingowi w roku 2010.
czytaj więcej
Powagosław

Poprawcie mnie, jeśli się znacząco mylę, ale czy dziś nie jest to najlepiej narysowany van na rynku? Jeśli chodzi o vany Forda, z całą pewnością najlepiej oddaje to, czym tego typu model ma być: duży, praktyczny, zaprojektowany z pazurem, a wszystko to bez zbędnych kompromisów.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, Ford dla polityki prorodzinnej zrobił w naszym kraju o wiele więcej niż wszyscy ministrowie od czynników społecznych razem wzięci. W dodatku promocję wielodzietności opakował w całkiem atrakcyjne szaty.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 145 KM (107 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~overhwelming
Ford S-Max I
Van 2.0 i 16V 145KM 107kW
Bardzo lubię to auto, świetnie się prowadzi i daje radość z jazdy. IMHO ładnie i zadziornie wygląda jak na te gabaryty. Miewa swoje humory, np problemy z odpalaniem po 15min postoju (trzeba dodać gazu), czy olej extra 1l na 10 000 (tak tak wiem te delikatne pierścienie do zrobienia w przyszłości). Póki co nic poważnego. Na miasto i trasę od czasu do czasu wystarczający i potrafiący czasami zaskoczyć osiągami mimo opinii muła (polecam sprawdzić zawór sterujący klapami i wężyki czy są szczelne, bez pęknięć). Pozdrawiam
4,2
~Fazabb
Ford S-Max I
Van 2.0 i 16V 145KM 107kW
Auto kupiłem na fali komentarzy o zaletach połączenia przestronnego vana ze sportowym charakterem. Użytkowałem go przez 3 lata i przejechałem 70tys. km. Bardzo przestronny samochód do którego bez problemu wsiadają dzieci. Z tyłu bez problemu mieszczą się trzy foteliki a oparcia siedzeń można pochylać niezależnie zapewniając dzieciom wygodną pozycję do spania. Plus za duże kieszenie w drzwiach które przydają się w trasie. Duży schowek w podłokietniku gdzie spokojnie zmieści się nawigacja i tylko. Duży bagażnik, dobra jakość wykończenia, trwałe zawieszenie i silnik. Jakość resorowania a właściwie jego brak poniżej krytyki.
2,7
~tomekus
Ford S-Max I
Van 2.0 i 16V 145KM 107kW
Dziwi mnie ogólny brak informacji w opiniach odnoście najważniejszej wady tego silnika ( we wszystkich Fordach) jaką jest problem zapiekających się pierścieni. Proszę aby każda osoba rozważająca zakup Forda z tym silnikiem wpisała w wyszukiwarkę " remont silnika duratec" temat jest obszerny i stale się powiększa. Moje auto zakupiłem ponad rok temu i miałem ten pech nabycia auta z zapieczonymi pierścieniami. Koszt usunięcia usterki oscyluje w granicach 2500-3500 zł . Przestrzegam osoby zainteresowane zakupem jakiegokolwiek durateca - to jest g.... nie silnik. Jest to prawdziwa loteria, pierścienie potrafią staną po 90 000 KM u pierwszych właścicieli. Problemem jest budowa samego pierścienia - typ u-flex ( dwie blaszki a miedzy nimi sprężynka). Rozwiązanie dobre ale do motorynki. Podsumowując samochód tak ale absolutnie nie z tym silnikiem, Ford tak ale nie z tym silnikiem. Przestrzegam również przed Ford Carrara Lublin a zwłaszcza przed autami używanymi z tego miejsca i osobą, która je sprzedaje.
Średnie spalanie dla Ford S-Max I Van 2.0 i 16V 145KM 107kW 2006-2010
9,8
l/100 km
11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Ford S-Max I
Van 2.0 i 16V 145KM 107kW
Wlewam tylko benzynę i jadę. Auto naprawdę nigdy mnie nie zawiodło. Jak ktoś chce jeżdzić S-maxem w benzynie i spalanie mieć ok 7 l to niech kupi coś innego bo to nie jest możliwe przy tej masie auta. Dużo mniejsze auta i mniej wygodne pala podobnie więc nie narzekam.
8,8
Ford S-Max I
Van 2.0 i 16V 145KM 107kW
Jak już napisałem oleju nie chce brać. Paliwa w mieście spala poniżej normy producenta. Wyjątek się zdarzył jak była śnieżyca, mróz i jazda przez zapchane miasto. 11,3 wtedy wypił. W trasie powyżej normy. Ostatnio zmieniałem akumulator (zostawiłem na postojówkach i zapomniałem, więc go diabli wzięli) i przy okazji odczytałem z komputera średnie spalanie od początku eksploatacji. Pokazał 8,4 l/100km. Biorąc pod uwagę ,że 90% to jazda miejska uważam ten wynik za bardzo dobry.
8,1
Ford S-Max I
Van 2.0 i 16V 145KM 107kW
I tu miłe zaskoczenie jeśli chodzi o miasto. W przeciętnych warunkach i takim samym stylu jazdy - 9 l/100km. Jednak olej 5W40 choć to zwykły fordowski Formuła S. Na 5W30 było gorzej. W trasie jednak ze względu na duże opory powietrza, nie ma co marzyć o zejściu poniżej 7 l. Srednia zbliżona do danych producenta.

Usterki Ford S-Max I

Liczba wpisów: 29
Odgłos tarcia metalu o metal skrzynia automat TF81SC / DURASHIFT
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • układ napędowy
  • 283 tys. km
Skrzynia automat tf81sc. Niepokojący odgłos szurania, tarcia, rezonansu ciężko to jednoznacznie określić ale jest słyszalne tylko na 4, 5 lub 6 biegu w niskim zakresie obrotów od około 1600 do 2000 rmp, potem znika. Początkowo myślałem że toskrzynia ale może to coś rezonuje ? wydech sprawdzony, osłona termiczna przykręcona. Myślalem o konwerterze i łożysku ale według mnie to dźwięk by się nasilał wraz ze wzrostem prędkości obrotowej a tutaj przy wysokich prędkościach czy tez obrotach wszystko ustaje. Czy ktoś mógłby nakierować na rozwiązanie problemu ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Spalony moduł od klimatyzacji i moduł od nawiewu oraz fleszowanie świateł przy zmianie biegów na zimnym silniku
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • instalacja elektryczna
  • 230 tys. km
Witam. Mam problem z modułem od nawiewu latem spalił się wymieniłem na nowy chodził do tej pory gdy ustawiałem nawiew na maxa na zimnym silniku wyłączał się po przejechaniu kilku kilometrów było już ok teraz wogle nie działa a modułu od klimy już nie wymieniałem do tego na zimnym silniku przy zmianie biegów światła fleszują
Oczekuje na rozwiązanie
Wysokie obroty
  • Ford S-Max I Van 2.0 i 16V 145KM 107kW 2006-2010
  • silnik
  • 274 tys. km
Auto po uruchomieniu łapie wysokie obroty 1200. Czasem po nagrzaniu też się utrzymują. Dojeżdżając do skrzyżowania czy też świateł i zawlniajac są wstanie zafalowac do ok 1400. Adaptacja przepustnicy nic nie daje albo na krótką metę.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Ford S-Max I Van