Szukaj

Informacje o Ford S-Max I Van 2.5 i 20V 220KM 162kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: VANy
Produkowana w latach 2006-2015 pierwsza generacja S-Maxa była najmłodszym vanem amerykańskiej marki i uzupełniała jej ofertę w tym segmencie. Samochód, choć stylistycznie podobny do Galaxy, odróżniał się jednak od niego bardziej sportowym charakterem. Konstrukcyjnie i technologicznie model spokrewniony jest najbliżej z Mondeo czwartej generacji – m.in. zbudowano go na tej samej płycie podłogowej (Ford EUCD Platform). Samochód zaprojektowany został przez Davida Hiltona i w roku 2007 był zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. S-Max I generacji został poddany face-liftingowi w roku 2010.
czytaj więcej
Powagosław

Poprawcie mnie, jeśli się znacząco mylę, ale czy dziś nie jest to najlepiej narysowany van na rynku? Jeśli chodzi o vany Forda, z całą pewnością najlepiej oddaje to, czym tego typu model ma być: duży, praktyczny, zaprojektowany z pazurem, a wszystko to bez zbędnych kompromisów.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, Ford dla polityki prorodzinnej zrobił w naszym kraju o wiele więcej niż wszyscy ministrowie od czynników społecznych razem wzięci. W dodatku promocję wielodzietności opakował w całkiem atrakcyjne szaty.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2521 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 220 KM (162 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1500-4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 93,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Ford S-Max I Van 2.5 i 20V 220KM 162kW 2006-2010
11,3
l/100 km
13,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Ford S-Max I
Van 2.5 i 20V 220KM 162kW
Fajny samochód. Dobre osiągi jak na gabaryty. Posiadam dwa lata. Żadnych problemów. Przebieg prawie 160 tys km. Super pakowny (dla rodziny). Super silnik ale lubi wypić :-). Autostrada 120 do 140km/h, trzy dorosłe osoby i dwójką dzieci, trochę bagażu (trudno zejść poniżej 8.5l -9l na 100km). Autostrada do 120 km/h, jedna osoba (8l na 100km). Droga lokalna prędkości między 70 a 110 km/h, jedna osoba (7.5l -8l na 100 km). Miasto, korki, klima włączona, średnia predkosc 20 do 30km/h (bez problemu 15l/16l+ na 100km). Miasto + drogi podmiejskie, bez korków i świateł, płynna jazda, bez klimy, średnia predkosc miedzy 40 a 60 km/h (10.0 - 11 l na 100km). Moj rekord spalania to autostrada z prędkością do 110 km/h ale średnia wyszło poniżej 100 km/h (był tłok ale się jechało jednostajnie między 90 a 110 km/h), spalił 7.2l na 100km. Trzeba się przygotowac na średniąe spalnie miasto + drogi podmiejskie (60/40%) na poziomie 12l. Czy to dużo czy mało na rodzinny samochód z legendarnym silnikiem 2.5t i 220hp odpowiedzcie sobie sami.
10,4
Ford S-Max I
Van 2.5 i 20V 220KM 162kW
Mam auto od miesiąca i nie rozumiem tych raportów po 15 czy 18 litrów. Pewnie to zależy od kondycji silnika i jego wyeksploatowania. Ja trafiłem model z wymienionym silnikiem w ASO na nowy - udokumentowane - z przebiegiem 40 tys. REWELACJA. Frajda z jazdy bezcenna :) Nawet jak przycisnę na autostradzie po 160 w górę to max mi spalił 9,5/100 !!! Fakt że przy dwóch osobach bez bagaży, ale na tą moc i dynamikę to bajka. Przy spokojniej jezdzie na trasie na odcinku 200 paru km i prędkościach 100-120 km spalił 9 litrów. Przy normalnym dojezdzie do pracy od 10-11 litrów.
13,2
Ford S-Max I
Van 2.5 i 20V 220KM 162kW
auto naprawde polecam mam go od roku i jestm bardzo zadowolony, jak na razie nic nie naprawiałem, instalacja LPG kosztowałe mnie 4100 z przerubką podłogi (wiadomo dlaczego) ... spalanie w miescie na emeryta LPG ok 12L ... normalnie jezdząc 13-14 gazu to nie tak zle vectra c 1.8 brała mi ok 11l

Usterki Ford S-Max I

Liczba wpisów: 29
Odgłos tarcia metalu o metal skrzynia automat TF81SC / DURASHIFT
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • układ napędowy
  • 283 tys. km
Skrzynia automat tf81sc. Niepokojący odgłos szurania, tarcia, rezonansu ciężko to jednoznacznie określić ale jest słyszalne tylko na 4, 5 lub 6 biegu w niskim zakresie obrotów od około 1600 do 2000 rmp, potem znika. Początkowo myślałem że toskrzynia ale może to coś rezonuje ? wydech sprawdzony, osłona termiczna przykręcona. Myślalem o konwerterze i łożysku ale według mnie to dźwięk by się nasilał wraz ze wzrostem prędkości obrotowej a tutaj przy wysokich prędkościach czy tez obrotach wszystko ustaje. Czy ktoś mógłby nakierować na rozwiązanie problemu ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Spalony moduł od klimatyzacji i moduł od nawiewu oraz fleszowanie świateł przy zmianie biegów na zimnym silniku
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • instalacja elektryczna
  • 230 tys. km
Witam. Mam problem z modułem od nawiewu latem spalił się wymieniłem na nowy chodził do tej pory gdy ustawiałem nawiew na maxa na zimnym silniku wyłączał się po przejechaniu kilku kilometrów było już ok teraz wogle nie działa a modułu od klimy już nie wymieniałem do tego na zimnym silniku przy zmianie biegów światła fleszują
Oczekuje na rozwiązanie
Wysokie obroty
  • Ford S-Max I Van 2.0 i 16V 145KM 107kW 2006-2010
  • silnik
  • 274 tys. km
Auto po uruchomieniu łapie wysokie obroty 1200. Czasem po nagrzaniu też się utrzymują. Dojeżdżając do skrzyżowania czy też świateł i zawlniajac są wstanie zafalowac do ok 1400. Adaptacja przepustnicy nic nie daje albo na krótką metę.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Ford S-Max I Van